• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Uitkomsten Buitengewone AVA Spyker Cars

Auteur: robbie, gepost 29 september 2007 om 15:40 – 29 Reacties

Spyker D12 Peking-to-Paris interieur

Terwijl vanochtend vroeg de Spyker F1 coureurs in Japan in de kwalificatie vochten om van de laatste startrij af te komen werden in Zeewolde de voorbereidingen getroffen voor de Buitengewone AVA die om 10 uur van start zou gaan. Inmiddels is de Buitengewone AVA afgelopen en heeft Spyker een persbericht de wereld ingestuurd met de uitkomsten. Het zal geen verrassing zijn dat de aandeelhouders hebben ingestemd met de verkoop van het Formule 1 team aan het consortium van Mol & Mallya. Er zijn nog enkele (kleine) juridische zaken die opgelost moeten worden, maar de verwachting is dat geen probleem zal zijn.

Verder maakt Spyker bekend dat er in de tweede helft van 2007 ook verlies gemaakt zal worden, ondanks de verkoop van het F1 team. Ook verwacht Spyker dat het F1 team in Q3 nog een verlies geboekt heeft van 6 miljoen euro (bovenop de 13 miljoen uit het eerste half jaar).

Maar veel opvallender is echter de mededeling dat de introductie van de D12 Peking-to-Paris maar liefst met 12 maanden is uitgesteld! In eerste instantie zou deze aan het einde van dit jaar op de markt komen, maar dat is nu uitgesteld naar Q4 2008. Als reden geeft Spyker aan dat er nog druk gezocht wordt naar manieren om de kostprijs te drukken. Hiervoor gaan ze op zoek naar leveranciers die off-the-shelf onderdelen aan kunnen bieden. Op die manier zal er bespaard kunnen worden op het ontwikkelen van nieuwe onderdelen.

Het complete persbericht kan je HIER lezen (PDF-alert).

Ook interessant!

  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?
  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Spyker

Vorig bericht: « Te Koop: Kart voor de openbare weg
Volgend bericht: Tesla Roadster, de stand van zaken »

Lees Interacties

Reacties

  1. daan zegt

    29 september 2007 om 15:44

    spijtig van ssuv:(

    Login om te reageren
  2. Robbert W zegt

    29 september 2007 om 15:44

    Ben benieuwd of het goed komt..! Hopelijk wel!

    Login om te reageren
  3. RA999 zegt

    29 september 2007 om 15:53

    Off-the-shelf? Hun interieurs zijn juist nu zo mooi, met die eigenzinnige details. Als ze maar niet nog meer Audi-producten gaan gebruiken.
    Maarja, je moet ergens op besparen hè ;)
    Nu kunnen ze zich tenminste wel meer focussen op het bouwen van auto’s die er al zijn, in plaats van op het bouwen van de D12 en op de F1…

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    29 september 2007 om 16:04

    @RA999 ik denk dat je meer aan aandrijfassen, motor/versnellingsbak, koppeling, remmen, katalysator, draadboom en alle electronica die je niet kunt zien moet denken.

    Login om te reageren
  5. Jimmy zegt

    29 september 2007 om 16:12

    Ik heb me laten vertellen dat er vooral problemen zijn bij de levering van de Audi-motor. Nu dat Porsche een groter aandeel in VAG heeft, hebben zij bezwaren tegen dat er een Audi-motor geleverd wordt aan een potentiële concurrent van de Cayenne.

    Login om te reageren
  6. robbie zegt

    29 september 2007 om 16:14

    @w0o0dy, oftewel nog meer grabbelen in de VAG magazijnen ;)

    Login om te reageren
  7. Bramzel zegt

    29 september 2007 om 16:31

    @ robbie: het heeft de Lambo’s qua kwaliteit geen windeieren gelegd ;)

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    29 september 2007 om 16:38

    zolang Spyker er voor zorgt dat alles wat je kan zien uniek, fraai en exclusief is maakt het maar weinigen iets uit dat er een Audi draadboom wordt gebruikt lijkt me. Da’s toch tussen de 5 en 15% van de kostprijs als je dat zelf ontwikkeld (als ik me de percentages goed herinner)

    Ik gok dat minstens de helf van de mensen op deze site in auto’s rijden die 10% of meer van alle onderdelen delen met andere merken/modellen….. dus ach is het echt zo erg?

    Login om te reageren
  9. Bertus zegt

    29 september 2007 om 16:55

    Ben er niet van overtuigd dat dat die D12 er ooit komt, denk het niet. Kan er ook niet rouwig om zijn, lelijk ding.

    Login om te reageren
  10. RA999 zegt

    29 september 2007 om 16:56

    @w0o0dy
    I know, ik las te onzorgvuldig en combineerde met m’n simpele brein de foto en de tekst tot een fout plaatje ;)

    Login om te reageren
  11. robbie zegt

    29 september 2007 om 16:57

    In mijn ogen niet hoor. En de klanten zullen het ook niet heel erg vinden als er onderdelen gebruikt zullen worden die al een bewezen kwaliteit hebben.

    Ik vraag me alleen af hoe blij de kopers van een D12 zijn met het feit dat de productie op zijn vroegst pas zal starten in Q4 2008. En voordat de eerste modellen uitgeleverd gaan worden is het zo Q1 of Q2 van 2009!

    De eerste orders zijn al binnengekomen in het begin van 2006. Wie wil er nou 3 jaar wachten op zo’n auto?

    Login om te reageren
  12. Stephan zegt

    29 september 2007 om 16:59

    @ Bramzel

    Alsof mensen die zo’n auto kopen daar ook maar om geven. Lambo koop je omdat je ‘m tof vind en hem gewoon geweldig vind. Niet omdat hij 1000 km langer kan rijden voordat hij naar de dealer moet voor service.

    Login om te reageren
  13. Bramzel zegt

    29 september 2007 om 17:34

    @ Stephan: je maakt mij niet wijs dat de gemiddelde Gallardo eigenaar het leuk vind om om de haverklap naar de garage te moeten.

    Mooi voorbeeld dat m’n baas me eens vertelde. Een vage bekende had begin jaren 90 een nieuwe Diablo. Probleem was dat de wagen om de (volgens mij) 7500km een beurt moest hebben. Hij woonde in Stockholm, service was een specialisten werkje en er was geen Lambo specialist in Zweden. Moest dus naar Hamburg, wat toch weer (op en neer) een paar duizend km is. Dan kan je nog zo’n liefhebber zijn, kan je nog zoveel geld hebben, maar daar word je niet vrolijk van. Ok, extreem voorbeeld misschien, maar het is alleen even om mijn punt duidelijk te maken.

    Login om te reageren
  14. Rob USA zegt

    29 september 2007 om 17:40

    @ Spijker; Als jullie nou nog een keer suicide doors maken haal dan ook die
    laatste smerige zwarte balk weg !! Dit is geen porum.

    Login om te reageren
  15. pipil zegt

    29 september 2007 om 18:09

    beter allemaal echt en bespoke dan off-the-shelf. daag spyker

    Login om te reageren
  16. Rick dos zegt

    29 september 2007 om 18:14

    “Inmiddels is de Buitengewone AVA afgelopen”

    Je bedoelt het borreluurtje tussen vrienden is weer afgelopen…

    “Maar veel opvallender is echter de mededeling dat de introductie van de D12 Peking-to-Paris maar liefst met 12 maanden is uitgesteld”

    Wat?! Er zijn nog ècht mensen die geloven dat dit ding ooit nog het levenslicht gaat zien?

    Login om te reageren
  17. Racer X zegt

    29 september 2007 om 19:03

    Ik hoop dat het goedkomt, ik vind de straat auto’s van Spyker echt heel gaaf. Op die droomrit 2007 video’s waren er maar weinig auto’s die bij het ziekelijke uitlaatgeluid van de Spyker in de buurt kwamen. Heerlijk!

    Login om te reageren
  18. Shelby GT500 zegt

    29 september 2007 om 19:07

    @ Bramzel dat ding is ook al weg dit is een nogal oude foto. En ik ben met je eens het was geen porum dat dacht ik ook.

    kijk maar:

    Login om te reageren
  19. robbie zegt

    29 september 2007 om 19:21

    @Shelby GT500, helaas moet ik je teleurstellen! De foto die jij laat zien is van het eerste prototype (zwart met creme leer). Deze is onthuld in 2006 (zoals ook op de foto staat). De foto die ik gebruikt heb (grijs met oranje leer) is van het pre-productie exemplaat zoals dat onthuld is dit jaar in Geneve (2007). En die heeft dus zo’n pilaar tussen de twee deuren zitten.

    Ik had het zelf ook graag anders gezien, maar helaas is het niet anders.

    Oh en mocht je soms willen zeggen “maar op de AutoRAI stond de zwarte zonder pilaar”

    Dan zeg ik dat je 100% gelijk hebt. De reden daarvoor is dat de het grijze (nieuwere) model op datzelfde moment op de autoshow van New York stond. Die was namelijk veel belangrijker voor Spyker. Dat is de reden dat er in Nederland een oud prototype op de stand stond.

    Login om te reageren
  20. L-Fred zegt

    29 september 2007 om 23:00

    Levert de verkoop van een extra produkt niet meer omzet op? Dat heb ik altijd tijdens mijn economielessen geleerd. Kostprijs + winst = verkoopprijs.
    Nu begrijp ik heus wel, dat opstartkosten verdeeld worden over een periode, maar toch, als je omzet wilt draaien…

    Login om te reageren
  21. Michiel_vd_Brink zegt

    30 september 2007 om 00:58

    @ L-Fred. Als de verkoopprijs vantevoren al veel te laag is omgeroepen en je trekt daar de nog onbekende, maar mogelijk veel te hoge kostprijs vanaf, dan is je winst negatief en is het maar beter om helemaal geen auto’s te bouwen. Ik lees in het persbericht dat ze nu hard hun best doen om de kostprijs omlaag te brengen….., tja.

    Login om te reageren
  22. C30CDIAMG zegt

    30 september 2007 om 02:42

    het motorblok komt van audi en de rest is off the shelf…. nou.

    wel jammer!!!!!! dat het nog eens 12 maanden gaat duren voordat die jeep nou eens van de grond komt! tsjonge. Ik had mij er eigenlijk wel op verheugd

    Login om te reageren
  23. gwn_ik zegt

    30 september 2007 om 13:06

    veranderd de naam van het f1 team ook

    Login om te reageren
  24. robbie zegt

    30 september 2007 om 13:35

    @gwn_ik, natuurlijk. De naam zal iets worden als Team India ofzo. Kortom geen enkele band meer met Spyker.

    Login om te reageren
  25. Brutus zegt

    30 september 2007 om 14:24

    Jammer van de D12.. Zou het geen schande vinden als er nog een Spyker exemplaar op de wereld wordt gezet.. Beter dat ze gewoon eerst alles op een rijtje zetten en zich alleen focussen op het merk en de auto’s dus niet Formule 1 en/of Le Mans of iets dergelijks..
    Maar dat zal wel niet gebeuren.

    Login om te reageren
  26. Nick zegt

    30 september 2007 om 15:47

    @RA999: Wees blij dat ze off-the-shelve onderdelen gaan gebruiken, die hebben tenminste een veiligheidscertificaat, en daarbij ook nog eens garantie wat ook mooi kan uitpakken bij Spyker Cars B.V.

    Ferrari gebruikt ook off-the-shelve producten van Magneti-Marelli.

    Login om te reageren
  27. Michiel_vd_Brink zegt

    30 september 2007 om 16:07

    Alle fabrikanten gebruiken off-the-shelve producten (o.a. van Bosch, Brembo, ZF, Koni, VDO en Siemens en nog veel meer…) en dat is gewoon het beste wat je kan doen. Het is absoluut geen schande om goed (en voordelig) gebruik te maken van het specialisme van gerenommeerde bedrijven of te putten uit de voorraden van andere merken binnen een eigen concern.

    Login om te reageren
  28. pomoek zegt

    1 oktober 2007 om 09:40

    Tuurlijk, gebruik van oem is geen schande. Maar dat deden ze bij Spyker toch al volop? Volgens mij was de onderhuidse techniek afkomstig van audi, en zullen ze electronica e.d. ook wel van Bosch, Magneti, e.d. inkopen. Dus of het verhaal van de CEO is onzin (ze krijgen het project finacieel niet van de grond) of er worden Fiesta-knoppen in de D12 ingebouwd…

    Login om te reageren
  29. Alex zegt

    3 november 2007 om 02:32

    Zien jullie?
    Allemaal Duitse degelijkheid!!!!!
    Het hart van de Spyker is Duits, en het Carrosserie, en het elektronika ook. ;-)
    Het wordt eens flink tijd dat Spyker 100% Nederlands gaat worden.
    Ben zelf half duits, en half Nederlands.
    Kijk naar de BMW-Mercedes-Porsche-VW die hebben allemaal hun eigen motor en hun eigen carrosserie.
    Ben zelf ook werkzaam in een schadebedrijf, en weet dus wat ik daar tegen kom. ;-)
    Verder hoop ik voor Spyker dat hun weer 100% boven water komen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North