• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Uitlaten nieuwe Audi RS5 zijn even wennen

Auteur: machielvdd, gepost 17 mei 2025 om 12:01 – 13 Reacties

De RS5 Avant belooft een dikke sjaak te worden, maar de uitlaten zitten wel een beetje op een gekke plek.

Je krijgt misschien een déjà vu: hadden we deze spyshots gisteren niet al behandeld? Maar nee, dat was de nieuwe Audi RS6. We hebben echter ook nog spyshots van zijn kleinere broertje: de RS5 Avant. Dat is dus de opvolger van de RS4 Avant, voor alle duidelijkheid.

De foto’s zijn de aanleiding voor dit artikel, dus laten we het eerst even hebben over het uiterlijk. De RS5 belooft gewoon een heerlijk dikke bak te worden. We zien uitgeklopte wielkasten en grote driehoekige luchtopeningen aan weerszijden van de grille, net als de huidige RS6.

Het meest opvallende zijn echter de uitlaten. Dit zijn nog steeds de welbekende ovaalvormige stortkokers, maar nu zijn ze veel meer naar het midden geplaatst. Dat ziet er toch een beetje apart uit, zulke grote uitlaten die niet op de hoeken zitten.

Je wilt natuurlijk ook weten aan welke motor deze uitlaten vast zitten. Het kan haast niet anders of dat wordt weer een V6. De nieuwe S5 heeft immers ook gewoon een V6. En Audi heeft bij Mercedes kunnen zien dat downsizen naar een viercilinder een heel slecht idee is.

Het lijkt erop dat Audi bij de RS5 hetzelfde recept gaat toepassen als bij de RS6: dezelfde motor, maar dan wel met hybride ondersteuning. Waarschijnlijk zal het vermogen ook flink stijgen ten opzichte van de 450 pk die de huidige RS4 Avant levert. Dat cijfers is inmiddels ook een beetje achterhaald, aangezien de M3 Competition 510 pk heeft en de C63 zelfs 680 pk.

We kunnen ook alvast verklappen dat de nieuwe RS5 loodzwaar wordt. Om even een idee te geven: de nieuwe S5 Avant weegt al 1.940 kg. Die heeft ook een V6, maar daar komt dus het plug-in hybride gedeelte nog bij. Reken op een gewicht ruim boven de 2 ton. En dan te bedenken dat de RS6 nóg zwaarder zal zijn.

Op deze foto’s zien we de Avant, maar daar blijft het deze keer niet bij. Er zijn ook al RS5 Limousines gesignaleerd. Daarmee krijgt de RS4 Sedan dus eindelijk een opvolger. Al is de nieuwe A5 Limousine een liftback en geen echte sedan, maar dat maakt verder niet uit.

Wanneer de nieuwe Audi RS5 precies onthuld wordt is nog niet bekend, maar waarschijnlijk ergens later dit jaar.

Foto’s: @spotcrewda, via Autoblog Spots

Ook interessant!

  • Gespot - de nieuwe Audi A5 Avant
  • Video: dit is de nieuwe Audi RS5 Avant PHEV
  • Breek: de nieuwe Audi A5 is gelekt (inclusief Avant)
  • De nieuwe A6 Avant als dikke Audi exclusive
    De nieuwe A6 Avant als dikke Audi exclusive

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, avant, RS5

Vorig bericht: « Video: Een bizarre verkeersruzie
Volgend bericht: Gespot – Een vers geïmporteerde Alpina B10 »

Lees Interacties

Reacties

  1. HZW zegt

    17 mei 2025 om 12:40

    Even wennen ?? Het is gewoon lelijk.
    Bij alle nieuwe RS modellen gaan ze dit doen.

    Login om te reageren
  2. HZW zegt

    17 mei 2025 om 12:42

    B.t.w. volgens de geruchten gaat dit ook een 2 TON+ auto worden, door alle Hybrid sh#t.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      17 mei 2025 om 12:59

      Dat staat ook in het artikel. Maar hij weegt al 1940 zonder de hybride

      Login om te reageren
  3. HZW zegt

    17 mei 2025 om 12:45

    En. dat in combinatie met slechts een V6 motor.

    Login om te reageren
  4. rob5nismo zegt

    17 mei 2025 om 12:50

    Beetje R32 idee niet zo heel vreemd

    Login om te reageren
  5. lecomte zegt

    17 mei 2025 om 13:34

    Porsche doet het ook, beetje apart nee.

    Login om te reageren
  6. Skynet zegt

    17 mei 2025 om 13:40

    Wat is dat toch met die cylinders…ja van bepaalde type auto’s verwacht er meer, maar of een auto er 510pk uitperst via een 8 of 6 cilinder, dat maakt toch helemaal niks uit?

    Login om te reageren
    • TDI-goeroe zegt

      17 mei 2025 om 14:53

      in gewicht wel.

      Login om te reageren
      • Yannick zegt

        17 mei 2025 om 19:02

        In geluid ook

        Login om te reageren
  7. HZW zegt

    17 mei 2025 om 13:49

    Gaat ooit die “CLICK TO EDIT” functie weer werken hier, zoniet dat kan die knop wel verwijderd worden onderaan in het venster.

    Login om te reageren
  8. DIG-T 190 GT zegt

    17 mei 2025 om 17:33

    Vind het zelf ERRUG dik.
    Doet me aan vroeger denken ofzo, want eind jaren ’90/ en in de jaren ’00 zag je het heel vaak. Ook aftermarket, zoals bij de Golf 3 bijvoorbeeld. En zo kan ik er nog wel veel meer opnoemen.
    Vond het bij BMW ook altijd heel dik bij die M-dingen, ook al was dat 2x 2 stuks.
    Was al blij dat ze het bij Porsche (weer) doen nu, maar dit van Audi maakt me nog blijer. ERRUG dik!

    Login om te reageren
  9. watchhok zegt

    17 mei 2025 om 20:50

    Hoop net zo zwaar als een m5 touring

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    18 mei 2025 om 12:05

    Aan de ene kant wordt er geroepen dat een PHEV minstens 100km elektrisch moet kunnen, aan de andere kant wordt er geroepen dat ze te zwaar zijn. You can’t have the cake and eat it…
    Maar als een PHEV RS5 zwaarder is dan een volledig elektrische Q4 dan bewijst dat slechts het failliet van het PHEV concept.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North