
De nieuwe Audi RS6 Avant C9 is gespot en belooft een echte hybride beuker te worden.
Wie een vette, interessante of mooie auto spot die upload die foto’s natuurlijk meteen op Autoblog Spots. Op de redactie zitten we daar natuurlijk bovenop en zo zagen we de spot van spotcrewda gisteren binnenkomen. De Audi RS6 Avant C9.
Dat die in camouflage-outfit rondrijdt mag de pret natuurlijk niet drukken. Dat de auto een hybride aandrijflijn krijgt trouwens ook niet. Want die hybride aandrijflijn die kennen we namelijk al.

Bentley RS6 of Audi Flying Spur?
De aandrijflijn voor de auto wordt er eentje zoals we die al kennen uit de Bentley Flying Spur. Die heeft een 4.0 liter twinturbo V8 en een elektromotor. Met de stekker laadt je het 25,9 kWh grote batterijpakket op en dan kun je zo maar 76 kilometer volledig elektrisch rijden. In de hybride Bentley dan.

Het systeemvermogen in de Bentley bedraagt 782 pk en het maximum koppel in de Flying Spur is 1.000 Nm. Rij je volledig elektrisch moet je het overigens met 190 pk doen en een maximumsnelheid van 140 kilometer per uur, maar ach, je weet dat die V8 altijd klaar staat om bij te springen. Van nul naar honderd kan in 3,5 seconden.
Als deze aandrijflijn in de hybride Audi RS6 C9 wordt geknutseld is natuurlijk niet gezegd dat hij daar dezelfde prestaties en cijfers produceert, maar toch wel leuk als je kunt zeggen dat de aandrijflijn uit je “brave” Audi uit de Bentley Flying Spur komt.

Audi RS6 of liever BMW M5?
Dat wordt keuzestress straks. Ga je dan voor de Audi RS6 Avant of de BMW M5 Touring? Ook dat is een plug-in hybride. Ook dat is een V8, maar dan een 4,3 liter. Ook hier een dubbele turbo en een maximum koppel van 1.000 Nm. Het systeemvermogen is 727 pk en de nul naar honderd sprint duurt 3,6 seconden.
Volledig elektrisch is er 197 pk beschikbaar en de batterij is er eentje van 18,6 kWh groot. Daarmee kom je dan maximaal 67 kilometer ver en rijdt je maximaal 140 kilometer per uur.
Zeg het maar! Qua prestaties lijken ze enorm aan elkaar gewaagd. Wordt het de Audi RS6 Avant, de BMW M5 Touring of hoeft het geen station te zijn en kun je de Bentley Flying Spur gewoon betalen? We zijn benieuwd naar je keuze!
Foto’s via Autoblog Spots. Spotter: spotcrewda





Ik vind deze auto veelste breed net als zijn oma.
Jammer zeg. Wordt dus onnodig zwaar. Als je milieubewust wil doen, dan neem je toch gewoon lekker de RS6 e-tron?
Ik snap deze PHEV keuze totaal niet.
Iemand die milieubewust wil doen is geen RS6 rijder. Deze auto wordt waarschijnlijk in de markt gezet om middels de 4.0 motor nog emotie mee te brengen. Snelle EV’s zijn er genoeg, maar M5 of RS rijders zijn niet snel te porren om daar in te stappen
Met bijna 2200kg rijklaar is de RS6 nu al onnodig zwaar..
Denk dat ik liever een RS3 modificeer naar een PK of 500. Weegt de helft, kost de helft, en als de kinderen het achterin te krap vinden dan pakken ze de trein maar :)
Met een simpele software aanpassing heb je al ± 470 pk.
En daarna kan je het met hardware aanpassingen zo gek maken als je wil.
Dus een RS3 zou mijn keus ook zijn inplaats van een RS6 in wat voor samenstelling dan ook.
M3 Touring voor mij, heb je toch nog ruimte voor de kinderwagen.
Dan ga ik voor de BMW M5. Omdat ik de 5 mooier vind dan de A6.
En zal ook wel beter rijden. Denk ik zo.
Gaat vast weer een toppertje worden, mooie aandrijflijn en ik hoop ook een beetje lekkere sound want dat heeft de M5 imo niet…
Ook de huidige RS6 heeft geen sound. Gelukkig zijn er zat oplossingen voor.
In vrijwel alle gevallen hebben BMWs de voorkeur, maar bij de keuze tussen een M5 en een RS6 wordt het zo goed als zeker die laatste. Vind ‘m er simpelweg beter uitzien. Snel zijn ze beide.
Audi RS6 of liever BMW M5?
Geen van beide, doe mijn maar de Bentley Flying Spur met 4.0 liter TwinTurbo V8 en een elektromotor met 782 pk en 1000 Nm.
Als ik zo door de camouflage heen kijk denk ik dat ik deze mooier ga vinden dan
De huidige.
Laat het alsjeblieft een moddervette wagen worden, dan hoef ik geen M5 te kopen.