• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Uitslovers: MTM Audi S3 8P met 380 pk!

Auteur: Dennis, gepost 4 augustus 2008 om 21:01 – 33 Reacties

MTM Audi S3 8P


Een Audi S3 is leuk speelgoed. Het standaard vermogen van 265 pk en 350 Nm koppel laat zich dankzij de vierwielaandrijving prima richting het asfalt dirigeren. Een sprintje naar 100 km/u hoeft niet langer dan 5,7 seconden te duren. Mocht je dat allemaal te lafjes vinden, dan had MTM al een upgrade naar 330 pk op de plank liggen. Voor de echte uitslovers gaat men nu nog een stapje verder…

De motor werd niet gekieteld, maar kreeg zowat een kieteldood om uit te komen op 380 pk! Het koppel nam toe tot 460 Nm. Op z’n dikke 19 inch sloffen lanceert het kleine atoombommetje je in minder dan 5 seconden naar de 100 km/u. Aangezien het wel een prettige gedachte is dat je al dat geweld ook weer een beetje fatsoenlijk tot stilstand kunt brengen, werden de remmen vervangen door exemplaren van Brembo. Op verzoek wordt het dak, de voor- en achter diffuser en de spiegels in een uniek kleurtje gespoten. (bron: mtm)

MTM Audi S3 8P

Ook interessant!

  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • Twee mafkezen in hot hatches racen door het verkeer. Dat is vragen om problemen.
    Video: Golf en Audi S3 racen door het verkeer als gekken
  • Autoblog Garage - een koele zomer voor de Audi S3
    Autoblog Garage - een koele zomer voor de Audi S3
  • Audi RS6 MTM hotlap: maakt 1.000 pk een circuitwapen? [+ Video]

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, mtm, s3, tuning

Vorig bericht: « Hoe viert Citroën de 60ste verjaardag van de 2CV?
Volgend bericht: Video: Elektrische Opel GT »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochem zegt

    4 augustus 2008 om 21:05

    hmm best leuk

    alleen de s3 clubsport sticker mag weg, dan in het matzwart, pure porno :P

    Login om te reageren
  2. BVO zegt

    4 augustus 2008 om 21:09

    kan de bak het nog aan ??
    de A3 vind ik de mooiste hatchback die er momenteel is en dan met dit kit(je) is helemaal de (atoom)bom
    nu nog rs4 velgen (sorrie ik vind deze minder)
    wat is zijn top , is de begrenzer eraf?

    P.S. idee voor de tuners: V8 4.2 liter

    Login om te reageren
  3. Jesper zegt

    4 augustus 2008 om 21:09

    I (L) MTM

    ik heb hier een knalgele 3drs S3 MTM in de straat staan, van rond 2002 afgaande op t model… weet iemand hoeveel peekaa’s die zal hebben?

    Login om te reageren
  4. Richard Brunsveld zegt

    4 augustus 2008 om 21:11

    Vet dik alleen vind ik dat een S3 dikker uitmoet zien met bijvoorbeel een dubbele uitlaat dus dan bedoel ik links en recht want nu is het precies hetzelfde als bij een 3.2 of een 2.0 TFSI.

    Login om te reageren
  5. Richard Brunsveld zegt

    4 augustus 2008 om 21:14

    Lol, zit net even op MTM site te kijken, iets buiten mijn wijk staat een RS4 B7 Met uitlaatsysteem van MTM die 530 Pk levert :P.
    Echt toevallig.

    Login om te reageren
  6. Nico zegt

    4 augustus 2008 om 21:29

    op youtube.com staat rs4 mtm met 530pk onder de 4 secondes is die op de 100 echt een bruut ding en deze s3 vind ik echt perfect is niet veel slecht en kwa motor vermogen echt super

    Login om te reageren
  7. Brian zegt

    4 augustus 2008 om 21:33

    En dit gaat kosten?
    Wel lachen, het vermogen van een V8 dat nu uit een 4 cilinder wordt geperst =D

    Login om te reageren
  8. niels zegt

    4 augustus 2008 om 21:36

    @ Jesper

    ik geloof dat ze toen tot een kleine 300pk tunede… maar hang me er niet aan op :P misschien zit ik wel helemaal fout. Ik denk niet dat je dat kenteken op kan vragen via de rdw, daarvoor zou je het eens moeten proberen.

    Wat een bommetje is dit, zoveel vermogen in zo’n “licht” karretje… maar wordt die hele motor niet een beetje te veel opgeblazen, nu snap ik wel dat er vanuit audi een behoordlijke veiligheidscoëfficient op het vermogen zit en dus wat geknepen wordt, maar is dit nog een beetje te doen, zoveel vermogen uit zo’n blok?

    Groetjes :)

    Login om te reageren
  9. Jesper zegt

    4 augustus 2008 om 21:45

    @ Niels: dat ik daar niet aan gedacht heb, ik haal m gewoon eve door OBS heen :D

    Login om te reageren
  10. robert zegt

    4 augustus 2008 om 21:53

    onder de 5 seconden? Lekker voorzichtige schatting. Ik zou zeggen rond de 4,5 sec, omdat een simpele 911 dat ook doet, met minder vermogen.

    Login om te reageren
  11. niels zegt

    4 augustus 2008 om 21:54

    @Jesper

    Misschien een domme vraag. :P

    Maar wat is OBS? :oops:

    Login om te reageren
  12. RobertJ zegt

    4 augustus 2008 om 22:44

    openbare basis school natuurlijk

    Login om te reageren
  13. RobertJ zegt

    4 augustus 2008 om 22:51

    Damn, internet doet raar. OBS zal wel Occasion Beheer Systeem zijn in deze context.

    Login om te reageren
  14. niels zegt

    4 augustus 2008 om 22:55

    haha, oké, bedankt ;)

    Login om te reageren
  15. Ricosuave zegt

    4 augustus 2008 om 23:36

    Ben echt benieuwd hoe dit rijdt :P

    MTM weet er wel raad mee :D ziet er erg nice uit!!

    Login om te reageren
  16. M Freak zegt

    4 augustus 2008 om 23:40

    Als die sticker werd verwijderd, en de achterlichten donkerder werden gemaakt, en dan in het matgrijs zou ik ‘em willen!

    Login om te reageren
  17. Jesper zegt

    4 augustus 2008 om 23:43

    niet egt, met OBS haal ik een auto hoor het RDW en zie ik geleek de NAP stand en alles wat er ooit aan die auto geregistreerd is. ook de laatste keuringsgegevens, vermogen, wanneer ie op kenteken is gekomen, of ie ooit schade heeft gehad en hoeveel, en ga zo maar door…

    waar de afkorting OBS voor staat weet ik zo 1-2-3- ff niet :P

    Login om te reageren
  18. niels zegt

    4 augustus 2008 om 23:48

    Handig :D

    Login om te reageren
  19. Winky zegt

    4 augustus 2008 om 23:53

    Ben ik echt de enige die kromme tenen van het “woord” “egt” krijg? Jesper foei, terug naar de OBS jij.

    Login om te reageren
  20. Annie zegt

    4 augustus 2008 om 23:42

    @Richard Brunsveld

    http://www.youtube.com/watch?v=FBkX8GS5FoY

    Bedoel je die?

    Login om te reageren
  21. Pieter-Jan zegt

    5 augustus 2008 om 02:59

    @Niels

    De mechaniek kan wel tegen een stootje. MTM neemt de garantie van de fabriekant over, met een optie om ze te verlengen.

    De voorganger van deze motor (1.8T) is een lieveling van de peekaa junkies. Het blok kan heel veel verdragen. +400pk zonder drama.

    We zien nu pas grote cijfers met de 2.0T want eerst moest voor de directe injectie geheel nieuwe pompen en injectoren worden ontwikkeld. Dus een oordeel op betrouwbaarheid in de lange termijn is even afwachten, maar ik heb er vertrouwen in.

    Login om te reageren
  22. audirijder zegt

    5 augustus 2008 om 09:33

    ziet er super uit….de a3 is inderdaad verreweg de mooiste hatchback die er is…audi is nice :-)

    Login om te reageren
  23. Mobi zegt

    5 augustus 2008 om 10:08

    JD heeft op zijn site een 2.0T blok te koop staan met 412pk en biedt sets aan voor 500+ pk.

    MTM heeft een zeer goede naam maar ook zeer goed marketing apparaat. :-)

    Login om te reageren
  24. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    5 augustus 2008 om 11:03

    Wat me opvalt is dat ik deze A3 er weer zo hopeloos ouderwetsch vind uitzien…

    Niet echt tijdloos design als je het mij vraagt!
    Of ligt dat aan mij?

    Login om te reageren
  25. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    5 augustus 2008 om 11:10

    @ Brian:

    Vergeet 1 ding niet: het vermogen van een V8 uit een kleine 4-cilindermotor peuren konden ze bij Saab al laaaaaang in de nineties!

    Bijvoorbeeld: http://www.maptun.com

    Een 900 Turbo uit ’94 met een upgradetje naar 430pk en 500nm!!

    Beetje laat, en beetje traag dus, dit Audi’tje…

    Login om te reageren
  26. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    5 augustus 2008 om 11:11

    @ Dennis: zo uitsloverig is dit dus niet, als je het mij vraagt!

    Login om te reageren
  27. DennisGTT zegt

    5 augustus 2008 om 14:50

    @Svenska

    Vergeet japan niet die konden het ook al erg lng meer vermogen halen uit kleine blokkies

    kijk de swift gti of charade 1.3 turbo.

    Niet geheel in dezelfde vermogenklasse en autoklasse maar wel zijn tijd ver voorruit.
    uit kleine inhoud veel halen.
    Europeanen liggen verachter wat dat betreft

    Login om te reageren
  28. Pieter-Jan zegt

    5 augustus 2008 om 16:15

    @Svenska

    Oei, oei, met zo’n vergelijking moet je niet beginnen. In ’94 had de Audi RS2 standaart al 315pk. Een variant van de motor waarmee Audi in bijna alle soorten kampioenschappen de gouden beker kreeg. Het was een motorblok die origineel ontworpen was als een waterpomp. Onbreekbaar. Er rijden exemplaren rond met +1000pk. (youtube: “dahlback RSI” voor een demonstratie)

    Ik had het in mijn vorige post al gezegd. Voor grote turbos heb je grote brandstofpompen en injectoren nodig. Voor de nieuwe generatie directe injectie motoren moesten de tuners opnieuw van nul beginnen, en zelf die onderdelen ontwikkelen. Vandaar dat deze MTM S3 wat achter loopt op een Saab uit ’94.

    Login om te reageren
  29. Mobi zegt

    5 augustus 2008 om 20:38

    Jammer trouwens dat dit pré facelift foto s zijn

    Login om te reageren
  30. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 augustus 2008 om 09:52

    @ Pieter-Jan:

    Uiteraard, uiteraard, allemaal bekend. Ge-wel-dige auto die RS2!

    Alleen waar ik me aan erger is dat ze het doen voorkomen dat dit zo bijzonder is, zo uitsloverig, zo enorrrrrm veel!

    Maar ere wie ere toekomt: ‘downsizen’ oftewel ziekelijk veel vermogen peuren uit een klein Turbo-blok, is iets wat Saab natuurlijk heeft bedacht. Er rijden zoooooooveel gekke getunede Saabs Turbo rond.

    Bijvoorbeeld deze:
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/26/saab-9-3-x4r-met-800-pk#post-13554

    802 pk en 775nm uit een 2 liter blokje!

    Als je dat, of de RS2 vergelijkt met deze A3…

    Login om te reageren
  31. Béé eMm double v Motorsport 3 zegt

    6 augustus 2008 om 11:24

    uiterlijk is gewoon niks speciaals aan vind ik( hoe retro)

    onder de motorkap: geef die moteur maar!

    Login om te reageren
  32. Pieter-Jan zegt

    6 augustus 2008 om 13:00

    @Svenska

    Er zijn veel voorbeelden van kleine motoren met grote turbos uit dat tijdperk. Denk maar aan de Renault R5 Turbo, die zat al heel vroeg over de 100pk/l met een “standaard” wagen, als ik mij niet vergis.
    En BMW kneep naar verluid 1400pk uit een 1.5l vierpot voor de kwalificatie ronden met hun F1 wagen. Met een motorblok gebaseerd op dat van de straatversie.

    Ik vind 380pk in een twee liter hatchback toch nog indrukwekkend. Rekening houdend dat dit gemaakt is voor dagenlijks gebruiksgemak en betrouwbaarheid. De prijs van veel vermogen uit een kleine motor is meestal een korte powerband. Het is veel werk om een grote turbo in toeren te houden. Op het circuit kunnen ze versnellingen aanpassen, en constant op het gaspedaal staan. Voor de openbare weg heb je een geheel ander type motor nodig.

    Je moet kijken naar de koppelcurve om te appreciëren wat tuners als MTM, APR, RUF, HGP,… doen. Het is op zich niet moeilijk om veel peekaas te maken. Kwestie van veel lucht en brandstof in de cilinders te krammen. Je kan dat in principe met elke viercilinder. Maar een krachtige kleine motor met tegelijk een breed bruikbaar toerental is een andere zaak.

    Login om te reageren
  33. jeroen zegt

    10 augustus 2008 om 22:03

    @ winky

    ja je bent een beetje een zeikerd..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North