• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ultima GTR pakt opnieuw een wereldrecord

Auteur: Dennis, gepost 22 juni 2006 om 13:35 – 25 Reacties

Ultima GTR


De Ultima GTR pakt opnieuw een wereldrecord, maar persoonlijk heb ik zoiets van: “Je kunt ook aan de gang blijven”. Begrijp me niet verkeerd hoor, want het record dat onlangs nog werd gevestigd (van 0 naar 160 naar 0 in 9,4 seconden) vind ik echt indrukwekkend, maar bij het nieuwste wereldrecord denk ik: “Het zal allemaal wel”.

Het nieuwste wereldrecord dat door de Ultima GTR is gebroken, is een record waarbij vanuit stilstand een 1/4 mile (400 meter) wordt afgelegd in 9,9 seconden en een snelheid bereikt wordt van 143mph (229 km/u).

We weten nu wel dat de Ultima GTR een hele snelle auto is. Op deze manier kunnen ze wel 30 wereldrecords noteren: de snelste op de 200 meter, de snelste op de 250 meter, de snelste op de 300 meter en ga zo maar door. Hoewel ik het allemaal dus een beetje flauw vind, wilde ik jullie de filmpjes niet onthouden.

Santa Pod Run 1 – 9.945secs @ 143.34mph:

Santa Pod Run 2 – 9.952secs @ 143.68mph:

Santa Pod Run 3 – 9.941secs @ 143.35mph:

The Ultima GTR road car used for the run was the same factory’s standard production specification road car Ultima GTR720 demonstrator which has recently smashed the 0-100mph-0-world record. It was fitted with a 720bhp Chevrolet V8 engine from the OE engine suppliers American Speed, a standard 5-speed G50 transmission and road tyres. The GTR720 was pitched against a standard 345bhp Corvette C5, which doubled as a camera car to help demonstrate the mind-boggling performance of the GTR720, compared to other recognized fast road cars. The Santa Pod drag strip was utilized as it has the fully sanctioned FIA approved timing equipment rather than the less than accurate timing methods used at some speed events.

In Car Corvette C5 versus Ultima GTR:

En even een lijstje ter vergelijking:

Ultima GTR – 9.9secs @143mph
Ferrari Enzo – 11.1secs@133mph
Porsche Carrera GT – 11.3secs@131mph
McLaren F1 – 11.6secs@125mph
Saleen S7 – 11.8secs@119mph
Porsche Ruf R Turbo – 11.9secs@122mph
Lamborghini Murcielago – 12.0secs@121mph
Ford GT40 – 12.2secs@121mph
Lamborghini Gallardo – 12.3secs@117mph
Porsche 996 Turbo – 12.4secs@115mph
Porsche 911 GT3 – 12.4secs@113mph
Ferrari 360 – 12.9secs@110mph
Corvette C5 – 13.4secs@107mph
Honda NSX – 13.4secs@105mph
Porsche Boxster S – 14.2secs@99mph

Ook interessant!

  • Kia EV6 pakt wereldrecord af van Tesla
  • Porsche Taycan rijdt wereldrecord van de Kia EV6 aan gruzelementen
  • Ultima Can-Am V10
  • Video - uitgebreide tour door een Mercedes CLK GTR

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

record, Supercars, ultima, Video

Vorig bericht: « Video: Audi R8 op Nürburgring
Volgend bericht: Uitgelekt: officiële foto’s Mercedes CL »

Lees Interacties

Reacties

  1. J. zegt

    22 juni 2006 om 13:48

    De “quarter mile” is toch een hele normale afstand in de streetracing gebeuren. Best logisch dan dat je daar het record nog ff op wilt pakken.

    Vraag me wel af wat een Bugatti Veyron op die afstand zou doen :)

    Login om te reageren
  2. tim zegt

    22 juni 2006 om 13:49

    ik vind het geen vette auto, hij is echt lelijk en ook geen mooi geluidje

    Login om te reageren
  3. joep zegt

    22 juni 2006 om 13:51

    kan hij nog zoveel records pakken, een auto die zo hondslelijk is zou ik nooit wilen kopen.

    Login om te reageren
  4. Karlo zegt

    22 juni 2006 om 14:15

    idd een mooie verschijning is het niet

    Login om te reageren
  5. pvl zegt

    22 juni 2006 om 14:21

    volledig mee eens, echt een mottig ding

    Login om te reageren
  6. beschuitfluiter zegt

    22 juni 2006 om 14:21

    ik denk dat de veyron de eerste meters laat liggen omdat die t vermogen in t begin minder goed kwijt kan… zal wel spannend zijn ja!

    Login om te reageren
  7. ultimora zegt

    22 juni 2006 om 14:40

    euhm 720 pk op 2 wielen of 1000+ pk op 4 wielen en de laatste zal zijn vermogen minder goed kwijt kunnen?

    Login om te reageren
  8. JeffreyG zegt

    22 juni 2006 om 14:55

    vind het niet zo boeiend record eerlijk gezegd
    dat vorige zei meer dan genoeg :roll:

    Login om te reageren
  9. dekster zegt

    22 juni 2006 om 15:20

    al draagt een aap een gouden ding het is en blijft een lelijk ding

    Login om te reageren
  10. Mpower zegt

    22 juni 2006 om 15:31

    De aap met de gouden ring, is nog steeds een onbereikbaar snel ding. Ik vind de look ook niks maar ik zou hem dan ook puur nemen voor de prestaties.

    Login om te reageren
  11. esteban zegt

    22 juni 2006 om 16:04

    een CCX kan ook de 1/4 mile aan in 9.9 seconde dus echt een record noem ik da niet
    als hij er echt zwaar onder zou gaan, zou ik het een echt heel snelle auto noeme anders gaat het maar mee met de snelle autos vooral omdat zijn topsnelheid in al te hoog ligt

    Login om te reageren
  12. Deora zegt

    22 juni 2006 om 16:08

    “heel mooi hoor” geweldig je auto kan records halen maar je rijd voor gek in zo’n ding :{

    Login om te reageren
  13. onlinem3gtr zegt

    22 juni 2006 om 16:46

    over die bugatti. hij zou de quarter mile aankunnen aan bijna 9.0 sec want o- 300 duurt maar zo’n 20 sec en 0-200 8 sec dus …

    Login om te reageren
  14. lambo zegt

    22 juni 2006 om 17:39

    heyyy daar hebbe we de ailien weer.

    Login om te reageren
  15. Mr.p' zegt

    22 juni 2006 om 17:45

    Over dat laatste filmpje…

    …ook al zal de gtr sneller zijn dan de corvette, maar die corvette geeft echt geen volgas!

    Login om te reageren
  16. david zegt

    22 juni 2006 om 17:54

    wa mislukte auto is da maar wel zot datie zoveel records eeft

    Login om te reageren
  17. BM zegt

    22 juni 2006 om 18:31

    dus van 0 naar 160 in 9,4 seconden vind je indrukwekkender dan 0 tot 234 in 9,9 sec:S

    Login om te reageren
  18. BM zegt

    22 juni 2006 om 18:33

    229 km p/u bedoel ik hierboven :P

    Login om te reageren
  19. DefTovertor zegt

    22 juni 2006 om 18:58

    Je bedoelt dan ook van 0 naar 160 naar 0… :-)

    Das wel ff wat anders!!!

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    22 juni 2006 om 20:15

    het ding is absurd snel en aangezien deze auto vrijwel niets weegt (in vergelijking tot een Veyron) denk ik dat ook die 1000pk en 4 wiel aandrijving niet zomaar genoeg is. Vergeet niet dat de Ultima GTR minder dan 1000kg weegt! Ook een CCX zou waarschijnlijk langzamer zijn.

    Niet waar? Laat maar zien! ik ben benieuwd.

    Login om te reageren
  21. dekster zegt

    22 juni 2006 om 20:23

    ik zou gaan voor de nummer 3 de porsche carrera GT dat ding is de beste supercar in de wereld

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    22 juni 2006 om 22:24

    ja maar als je nou voor “een appel en een ei” een beest van een wagen kan kopen om vrijwel iedereen het snot voor de ogen te rijden tijdens trackdays….. dan is dit toch een geweldig apparaat?

    Tuurlijk is dit geen echt supercar, maar wel een super Trackday-killer-car!

    Login om te reageren
  23. da-motorsport zegt

    26 juni 2006 om 08:01

    yep, ik weet ook zeker dat ultima niet in te halen is. dat ding schiet als een katapult weg

    Login om te reageren
  24. Kevski-Style zegt

    6 mei 2007 om 11:23

    Zal wel aan mij liggen denk ik, maar op die levensgrote spoiler achterop vind ik dit toch echt niet lelijk….

    Login om te reageren
  25. Castelli zegt

    19 augustus 2009 om 23:38

    Ik vind de Ultima GTR best wel een knappe bak

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North