• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Uniek koopje! Ferrari Prototypo Enzo M3

Auteur: robbie, gepost 31 december 2010 om 19:33 – 32 Reacties

Ferrari Prototypo Enzo M3


Wat je hier ziet is geen hobbyproject of slechte replica. Wat je hier wel ziet is een van de prototypes/mules die Ferrari heeft gebouwd in 2000 om de aandrijflijn van de Ferrari Enzo op een ‘onopvallende’ manier te testen. De Ferrari mag van buiten dan wel enigszins lijken op een rare verlengde 348, maar achterin ligt toch echt een van de eerste exemplaren van Ferrari’s nieuwe V12. En jij kan deze unieke auto kopen!

Normaal worden prototypes en mules die fabrikanten bouwen na gedane arbeid meteen in de shredder gegooid. Ze willen immers niet dat auto’s van “mindere” kwaliteit in de handen van het grote publiek vallen, maar voor deze auto heeft Ferrari een uitzondering gemaakt. In totaal heeft Ferrari 3 van dit soort mules gemaakt (M1, M2 en M3) en de auto die we hier zien is M3. Ferrari verkocht de auto in 2005 tijdens een veiling voor zo’n 200.000 euro en de afgelopen jaren dook de auto regelmatig op bij diverse circuits.

Maar het lijkt erop dat de huidige eigenaar alweer is uitgekeken op zijn bijzondere speeltje, want de auto staat nu te koop in Duitsland bij Modena Motorsport. Prototype ENZO M3 weegt hetzelfde als de productieversie van de Enzo, maar zijn motor perst er wel iets meer vermogen uit (680 pk ipv 660 pk), met de prestaties zal het dus wel snor zitten.

Het chassis is gebaseerd op zowel de 348 als de 360 Modena en de voor- en achterwielophanging waren afkomstig van de F355 Challenge. Je kan dus wel zien dat Ferrari lekker in het magazijn heeft lopen shoppen om deze auto samen te stellen.

Is het een mooie auto? Niet echt natuurlijk, maar het is wel een bijzondere auto. En met een prijs van iets meer dan 2 ton is het niet eens heel erg duur. Het zal alleen nog een hele klus worden om deze auto goedgekeurd te krijgen voor de openbare weg. (via: news.sportauto.fr)

Meer informatie over deze bijzondere auto kan je HIER, HIER en HIER vinden.

Ferrari Prototypo Enzo M3

Ferrari Prototypo Enzo M3

Ferrari Prototypo Enzo M3

Ferrari Prototypo Enzo M3

Ferrari Prototypo Enzo M3

Ferrari Prototypo Enzo M3

Ferrari Prototypo Enzo M3

Ferrari Prototypo Enzo M3

Ook interessant!

  • Identieke Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
    Identiek gekleurde Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
  • goedkoopste Ferrari Marktplaats
    Dit is de goedkoopste Ferrari van Marktplaats
  • Gespot - Nog meer plaatjes van de gecrashte Enzo
  • Ferrari Enzo crasht
    Ferrari Enzo crasht in Baarn [VIDEO + UPDATE 2]

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

348, concept, enzo, Ferrari, mule, occasion

Vorig bericht: « Ideaal voor draaikonten: Tush Turner
Volgend bericht: Vette video & gallery: Alfa Romeo Pandion Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. vis zegt

    31 december 2010 om 19:37

    niet mooi, maar wel lekker haha :D.

    Login om te reageren
  2. Vincent996 zegt

    31 december 2010 om 19:47

    Niet mooi, wel vét! :D Én toch een stuk specialer/krachtiger dan een 458 Italia… Zal wel minder goed rijden, maar ach, de looks van een 348/355 met de motor van een Enzo… Wat wil je nog meer…

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      28 december 2011 om 21:58

      @Vincent996: superbak! Looks van een 348 en prestaties van een Enzo, wat wil je nog meer.

      Login om te reageren
  3. Nico94 zegt

    31 december 2010 om 19:50

    Wel grappig! Zet maar op m’n oprit!

    Login om te reageren
  4. Held #1 zegt

    31 december 2010 om 19:53

    Geef mij maar een BMW M3 E46 Aub.

    Login om te reageren
  5. NLBUURMAN zegt

    31 december 2010 om 19:56

    eigenlijk is hij nog niet eens zo lelijk vind ik, ik zeg: doen!

    Login om te reageren
  6. integralechubasco zegt

    31 december 2010 om 19:59

    teckels schijnen ook steeds langer te worden btw…

    Login om te reageren
  7. integralechubasco zegt

    31 december 2010 om 20:02

    trouwens, voeg er een f40/enzo voorspatbord verbreding (met zo’n open stuk erin) eraan toe en hij is meteen een stuk mooier…

    Login om te reageren
  8. KaCh1ng zegt

    31 december 2010 om 20:04

    zou wel erg zijn als die zou afbrande :p

    Login om te reageren
  9. jzaero zegt

    31 december 2010 om 20:28

    Ik vind hem meer op een 355 lijken, ziet er nog best goed uit eigenlijk!

    Login om te reageren
  10. Damoklets zegt

    31 december 2010 om 20:32

    ik vind em eigenlijk mooier zo verlengd.

    Login om te reageren
  11. spykerboy zegt

    31 december 2010 om 20:32

    vind hem stiekem wel erg stoer! zou nog mooier zijn als ie RDW hem goed keurt :) dan kan je echt lachen met zo’n ding :D

    Login om te reageren
  12. maartenooms zegt

    31 december 2010 om 21:35

    leuk natuurlijk om naast een 599 of f430 bij het stoplicht te staan en met je 348 gewoon even sneller te zijn!

    Login om te reageren
  13. norge zegt

    31 december 2010 om 22:07

    Beetje een NSX vanaf de b style (beetje). ;)

    Login om te reageren
  14. atakan zegt

    31 december 2010 om 22:07

    ziet er van de zijkant uit als een SSC Ultima Aero dinges :P

    Login om te reageren
  15. peter-italia zegt

    31 december 2010 om 22:37

    Het originele chassis is toch van voor ’98?? Volgens mij
    mag je er dan aan verbouwen wat je wilt..zolang ie richting
    aanwijzers enzo heeft word ie goed gekeurd. (die regeling is in
    2009 enorm versoepelt..als ik mij goed herinner)

    Login om te reageren
  16. DannyHoff zegt

    31 december 2010 om 23:38

    Ik vind het een erg gaaf! vooral de specs. :)
    Voor liefhebbers bestaat er ook een schaalmodel.
    http://www.quirao.com/en/p/scale-display-models/miniature-car/2582/metal-Ilario-43-Ferrari-Prototypo-Enzo-M3-2000.htm

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      1 januari 2011 om 09:39

      @DannyHoff: wtf? Worden er nu al schaalmodellen van mules gemaakt?

      Login om te reageren
      • DannyHoff zegt

        4 januari 2011 om 07:58

        @Esprit_de_Flandre: Er zijn er maar 350 van gemaakt, dus een echte collectors item.

        Login om te reageren
  17. A3aan zegt

    1 januari 2011 om 00:44

    zojuist 27,5 gewonnen, is even een leuk bod uitbrengen :)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      1 januari 2011 om 17:14

      @A3aan: met 27,50 euro redt je het niet denk ik ;)

      Login om te reageren
  18. albertvl zegt

    1 januari 2011 om 02:02

    staat niet eens zo heel slecht zo’n uitgerekkte 348. en toch ook wel aardig van Ferrari om zulke auto’s autoland te schenken ipv ze te slopen

    Login om te reageren
  19. rutgertje zegt

    1 januari 2011 om 02:13

    Is eigenlijk het prototype van de 348 L, voor de Chinese markt.

    Login om te reageren
  20. bozewolf zegt

    1 januari 2011 om 06:49

    Het is toch wel een heel bijzonder apparaat. Een stukje “echte” autogeschiedenis eigenlijk.

    Stoer spul.

    Login om te reageren
  21. de echte bob zegt

    1 januari 2011 om 07:18

    Wow dat lijkt me wel een leuke bak, hij is iets uit model getrokken, maar dat maakt het ook wel weer stoer.
    Moeie velgjes btw!

    Ohh u allen, een goed 2011 gewenscht!

    Login om te reageren
  22. RickB zegt

    1 januari 2011 om 09:41

    @robbie: Zoek de fout!
    “Ferrari verkocht de auto in 2005 tijdesn”

    Login om te reageren
    • Rick-dos zegt

      1 januari 2011 om 13:50

      @RickB: @robbie
      Als je dan toch bezig bent…

      … de afgelopen dook de auto regelmatig op bij diverse circuits.

      Verduidelijk dit dan ook ff… ;)
      –edit: dank u, is allebei gefixt–

      Login om te reageren
  23. Brum zegt

    1 januari 2011 om 11:06

    Voor een Mule best een mooie lijn en afwerking, ik vind het wel wat.

    Login om te reageren
  24. Thomas zegt

    1 januari 2011 om 11:41

    Ik heb deze ooit gezien op Ferrari days in Spa Francorchamps enkele jaren terug (heb nog wel enkele foto’s). Mijn verrassing was groot toen ik thuis kwam en het model opzocht en er maar heel weinig over vond… Later kwam uit dat het een proto was.

    Login om te reageren
  25. MichaelvdBroek zegt

    1 januari 2011 om 18:06

    apart, maar wel heel gaaf:)!

    Login om te reageren
  26. rider zegt

    1 januari 2011 om 19:36

    met dit model heb je wel iets heel bijzonders te pakken.

    Login om te reageren
  27. Cantago zegt

    2 januari 2011 om 01:07

    Niet mooi? Ik vind hem nog best wel wat hebben! En dan zo’n brute uitpuilende motor er in? Zo goed als even snel als een Enzo? Een ECHT unieke Ferrari? En dan ook nog eens voor een heeeel mooi bedrag? Kopen, typegoedkeuring verkrijgen, en gaan! Wat een prachtig uniek stukje auto:D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North