• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

UPDATE: Bentley gaat wel aan de diesel

Auteur: autoblogger, gepost 22 november 2008 om 18:12 – 42 Reacties

Afbeelding UPDATE: Bentley gaat wel aan de dieselAfbeelding UPDATE: Bentley gaat wel aan de dieselAfbeelding UPDATE: Bentley gaat wel aan de dieselAfbeelding UPDATE: Bentley gaat wel aan de dieselAfbeelding UPDATE: Bentley gaat wel aan de dieselAfbeelding UPDATE: Bentley gaat wel aan de dieselAfbeelding UPDATE: Bentley gaat wel aan de dieselAfbeelding UPDATE: Bentley gaat wel aan de diesel

Bentley Continental GTOok Bentley ontsnapt niet aan de lokroep van de brandstof des duivels. CEO Dr Franz-Josef Paefgen lijkt daarbij te worden overruled als het gaat om de toekomstige keuze van aandrijving. De motor voor het Britse luxemerk zou best eens een nieuwe twin-turbo variant van de huidige 3.0L TDI V6 zijn, welke momenteel wordt doorontwikkeld door Audi-ingenieurs. Die motor krijgt meer dan 300 pk en 600 Nm koppel en zal debuteren in de nieuwe A8 (2009).

Tja, eerlijk is eerlijk, een motor met veel koppel zou op zich best een leuke keuze zijn in een Bentley. Maar het pas gewoon niet bij de uitstraling. Paefgen heeft ook al eens gezegd dat ze niet geschikt zijn voor de Bentley’s, maar Volkswagen is echter een sterk voorstander van dieselmotoren.

CEO Martin Winterkorn vertelde aan Auto Motor und Sport dat de VW Group zal reageren op veranderende markten en een Bentley diesel zou dan niet onrealistisch zijn (via autocar).

Ook interessant!

  • Dit is de duurste diesel van Marktplaats
  • Diesel levert keihard in, gaat nek aan nek met hybride
    Diesel levert keihard in, gaat nek aan nek met hybride
  • Bentley lanceert een betaalbare driewieler
  • Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
    Bentley Bentayga Hybrid rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Bekendste Nederlandse Tesla-leasemaatschappij op de fles
  • Grootste ergernis draadloos laden in de auto opgelost door onverwacht merk
  • Zo bizar hard zijn verkeersboetes gestegen
  • Blijf weg van je auto als je drank of drugs op hebt, ik herhaal..
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, Diesel, martin-winterkorn

Vorig bericht: « Video: Conan the Barbarian in een nieuwe 7-serie
Volgend bericht: Manthey M600 (997 GT2) rijdt nieuw record »

Lees Interacties

Reacties

  1. snelste zegt

    22 november 2008 om 18:14

    Diesel is echt het toppunt van recessie

    Login om te reageren
  2. Tommy zegt

    22 november 2008 om 18:18

    Twin supercharged variant van de huidige 3.0L TDI V6 met 300 pk en 440 Nm? Dit is een grap zeker, de huidige 3.0 TDI heef al 2 turbo’s, en in zijn standaard trim 500 Nm (Cayenne zelfs 550 Nm). Dat dat zou dus betekenden dat de motor er op achteruit gaat. Nee gooi er dan maar een 4.2 TDI in als een beest wil!

    Login om te reageren
  3. Sjakie Peters zegt

    22 november 2008 om 18:20

    Nogmaals nergens staat dit bevestigd en word alleen weer semi-geil gehengeld met ” zou dan niet onrealistisch zijn” jammer dat autoblog zo happig is op dat soort slap gezwatel.

    En al zou die er komen hoeft 99,99 % van de mensen zich niet druk te maken want tja… dat spreekt voor zich (€€€)

    Login om te reageren
  4. DennieFR zegt

    22 november 2008 om 18:20

    Tsja,ik roep het al tijden,en Ferrari gaat er ook nog aan geloven.
    Zeg allemaal maar van niet,en dan wachten we weer gewoon op de berichten ;)

    Login om te reageren
  5. R8 zegt

    22 november 2008 om 18:30

    De huidige 3.0 TDI is geen twinturbo!

    Login om te reageren
  6. super zegt

    22 november 2008 om 18:31

    diesels horen (nog?) niet in sportwagens thuis vanwege de inferieure gewichts/vermogen verhouding, maar goed of een bentley een sportwagen is is natuurlijk twijfelachtig.

    Login om te reageren
  7. autoblogger zegt

    22 november 2008 om 18:34

    @Tommy: excuses, bij Autocar stond 440 Lb/ft maar dat is natuurlijk 600 Nm. Heb het artikel inmiddels aangepast.

    Login om te reageren
  8. Rick dos zegt

    22 november 2008 om 18:35

    O! Mooi!

    Dus hier kun je voortaan ook aceton ingooien?

    Kun je als rijke gierigaard nét dat beetje gieriger zijn….

    Login om te reageren
  9. Tommy zegt

    22 november 2008 om 18:38

    @R8: Voor beide cilinderbanken één toch? Dat is teminsten bij de V8 en V12 zo… Anyway 600 Nm is natuurlijk helemaal niet verkeerd! Wordt een lekker blokje denk ik zo.

    Login om te reageren
  10. vla zegt

    22 november 2008 om 18:39

    Eerst zien en dan geloven!

    Login om te reageren
  11. The Hacker zegt

    22 november 2008 om 18:59

    Moderne dieselmotoren zijn performant genoeg om in zo’n wagen te steken.

    Login om te reageren
  12. H zegt

    22 november 2008 om 19:10

    Diezels zijn wel meer waftend dan benzines.
    Dus waarom niet.

    Login om te reageren
  13. H zegt

    22 november 2008 om 19:12

    @ R Dos

    EN terecht!!

    Misschien nog biodiesel maken, maar dan moet heel hun gazon vol koolzaad staan.

    Login om te reageren
  14. Oxymoron zegt

    22 november 2008 om 19:15

    Bentleys zijn geen sportwagens, het zijn grand tourers. Ontspannen kilometervreters, en af en toe te snel. Daar past een diesel heel goed bij. Zoals H terecht opmerkt: the keyword is wafting.

    Login om te reageren
  15. Onehp zegt

    22 november 2008 om 19:23

    De vooroordelen zitten diep dat een autoliefhebber zich niks mag aantrekken over verbruik. Niet iedereen rijdt hypocriet rond met een diesel omdat het “moet”, sommigen doen dat omdat ze dat willen. In die context past een krachtige diesel past erg goed bij een GT.
    Bv. zo is mijn 123d misschien niet de beste sportauto maar het is een zalig kleine GT!

    Login om te reageren
  16. Dennis zegt

    22 november 2008 om 19:29

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    22 november 2008 om 19:31

    @H

    Kijk, nog meer voordeel.

    De rijke worden alleen maar rijker.

    @Onehp

    Een autoliefhebber mag zich het vervruik altijd aantrekken.

    Maar het puriteinse in mij zegt me op de één of andere manier dat je dat bij sommige merken gewoon moet laten. Een Ferrari (al dan niet een GT) met een diesel? Een Lambo met een diesel? etc. etc. Zo ook bij een Bentley of Rolls. Gewoon niet doen…

    Login om te reageren
  18. Janbart zegt

    22 november 2008 om 19:31

    een 3.0tdi, een beetje een lichte motor voor zo’n auto

    Login om te reageren
  19. willie zegt

    22 november 2008 om 19:38

    bentley, en ook RR, hebben al het gewicht van een vrachtwagen. past mijns inziens dus dan ook perfect een diesel in (en henk wijngaarde).

    Login om te reageren
  20. MrSelected zegt

    22 november 2008 om 19:46

    Stijlvol hoor. Echt klasse.

    Vooral als je met je ‘dikke Bentley’ wegrijdt, en net als die Passat TDI of A6 TDI klinkt.

    Bij een auto van klasse hoort stilte, van binnen en buiten.

    Dus op een Continental GT TDI heb ik geen bezwaar. Maar de rest..

    Login om te reageren
  21. Klassiekerrally zegt

    22 november 2008 om 19:58

    Het is even wennen, een diesel in een Bentley. Maar het was ook even wennen dat VW de eigenaar werd, en ook dat is bij de cliëntele geaccepteerd. Of het zal ze worst zijn, dat zou ook kunnen.

    Het bijzonder is er wel een beetje af op deze manier, maar dat geldt helaas voor bijna alle ooit grote merken…

    Login om te reageren
  22. phantom zegt

    22 november 2008 om 20:04

    300 pk voor een auto van pakweg +2300 kg dat wil wel?? tsja geloof het zelf maar..

    Login om te reageren
  23. roberto zegt

    22 november 2008 om 20:09

    Valt hij ook nog in de 20% bijtelling?

    ’t moet niet gekker worden zeg.. bentley heeft niet t imago om een diesel te produceren en als ze over gaan met een diesel, mag t wel een V12 TDI uit de Q7 zijn.. Q7 en een dikke diesel owke.. maar Bentley? neej…

    Login om te reageren
  24. Tombnolz zegt

    22 november 2008 om 20:43

    Maar waarom dan toch een drieliter/zescilinder? Oftewel het allerminiumum?

    Login om te reageren
  25. wg zegt

    22 november 2008 om 20:46

    als je diesel moet rijden, moet je geen bentley kopen…..

    Login om te reageren
  26. autoblogger zegt

    22 november 2008 om 21:12

    @Tombnolz: waar ben je geweest afgelopen maanden? Denk aan de Co2 regeling, iedereen is aan het downsizen! En v12 is uit den booze en de V8 wordt uiteindelijk ook uitgefaseerd. Het is nu wachten op een 1-liter Bentley. En we weten dat VW het wil…

    Login om te reageren
  27. diederick zegt

    22 november 2008 om 21:25

    nee nee neeeeeeeeeee neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee geen Diesel in een bentley, dat is net zoiets als een hond met wibra kleren of een president met een golf

    Login om te reageren
  28. Das Auwto zegt

    22 november 2008 om 21:59

    Was fuer de Golf gut genug ist is auch gut genug fuer diese brittanier, so eine arroganz von die “stiff upperlips” um unsere motorenwirtschaft nicht serieus zu nemen ja!

    Nagelnd zum arbeit..

    Login om te reageren
  29. Dr.Bob zegt

    22 november 2008 om 22:23

    ..wil iemand ff een Bentley met zo’n TDI-roetwolk erachter photoshoppen ??

    Login om te reageren
  30. DavidZ zegt

    22 november 2008 om 22:31

    Bentley gebruikt uitsluitend 12 cilinders voor de nieuwere modellen dacht ik, dus om dan een V6 er in te lepelen lijkt mij onwaarschijnlijk. Maar die 6 liter 12 cilinder TDI uit de Q7 zou idd best goed kunnen passen.
    Duur motortje, dus als ze die in wat meer auto’s konden plaatsen zou misschien financieel wel logisch zijn.
    En 1000 nm koppel heb je in 2400 kg zware Bentleys wel nodig.
    In plaats van 1 op 5 loopt ‘ie dan wellicht 1 op 7? 40% besparing en toch 500 pk. Klinkt als een goede deal toch?

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    22 november 2008 om 22:51

    Een Bentley met een diesel… Erg genoeg op zich. Maar dan ook nog eens een V6-je?! NEE!

    SmileyCentral.com

    Login om te reageren
  32. Nick zegt

    23 november 2008 om 00:17

    @Dr.Bob: Tegenwoordig is er dieselbrandstof die ervoor zorgt dat er minder roet word veroorzaakt dan bij een ottomotor.
    Als je niet op gas rijd uiteraard.

    Mocht Bentley aan de diesel gaan, dan verwacht ik op z’n minst een V8 motor als instap en niet lager.
    Overigens, waarom kunnen ze niet de oude 6.75 liter V8 door ontwikkelen zoals Audi heeft gedaan met de 4.2 liter V8 destijds door Cosworth/Mahle Powertrain?

    Login om te reageren
  33. Rob²in zegt

    23 november 2008 om 00:58

    Chiptunen, ander uitlaatsysteem en je zit met deze moter alweer aan de 370 pk en 750 nm.

    Login om te reageren
  34. lincoln zegt

    23 november 2008 om 07:31

    ik geloof dat sinds de laatste 2 jaar Le Mans .. diesel (+aceton natuurlijk) toch wel aardig serieus genomen mag worden ..

    ik zie geen nadeel iig ..

    Login om te reageren
  35. Sorcerer zegt

    23 november 2008 om 08:21

    Mwoah, ‘past niet’ in een Bentley? Als ik er een zie rijden associeer ik het meer met luxe dan met sportiviteit. Denk dat een diesel niet zou misstaan…

    Maar waarom dan weer een 3.0L ipv de prachtige 4.2L die Audi op de planken heeft liggen (en die o.a. in de huidige A8 te krijgen is)..?

    Login om te reageren
  36. Eikichi zegt

    23 november 2008 om 10:21

    @ Rick Dos

    zo gierig is het toch niet overal met diesel rijden. Het verbruik ligt lager maar diesel is niet overal goedkoper dan benzine. Kijk maar naar Groot-Brittanië.

    http://www.whatgas.com/petrol-prices/england.aspx

    Login om te reageren
  37. Rene zegt

    23 november 2008 om 11:06

    gaan de prijzen van de bentley zelf ook omlaag om aan te schaffen of dat niet

    Login om te reageren
  38. Janbart zegt

    23 november 2008 om 11:19

    @autoblogger.
    Als je met een bentley rijdt kan de Co2 regeling je echt weinig schelen

    Login om te reageren
  39. Rick dos zegt

    23 november 2008 om 11:58

    @Eikichi

    Klopt, maar uiteindelijk is je verbruik je kostenbesparing.

    Immers, als een benzine versie 1 op 5 doet en een diesel versie 1 op 10 (even voor het gemak), dan mag je met je benzine versie twee keer tanken om dezelfde afstand af te kunnen leggen.

    Als je dus in een land woont waar de prijs van diesel lager ligt dan benzine dan ben je dubbel gierig. ;)

    Login om te reageren
  40. Lennard zegt

    23 november 2008 om 12:00

    V12 TDI :)

    Login om te reageren
  41. FFFBBB zegt

    23 november 2008 om 15:14

    Ik snap eerlijk gezegd niet wat iedereen hier zo tegen zou hebben. Diesel is nog altijd beter dan hybride in mijn ogen!! Het zou nog erger zijn als ze door ‘voet by stuk te houden’ straks het zelfde drama als de Grote Drie mee te moeten maken..

    Login om te reageren
  42. Super zegt

    23 november 2008 om 15:21

    @lincoln
    le mans is een duur race, je hebt dan veel voordeel uit een zuinige motor want dan hoef je minder te tanken. en verder beweren sommigen dat de race reglementen in het voordeel werken van dieselmotoren. Qua pk/gewicht wint een benzinemotor het overigens nog steeds.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North