• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Updates onderweg voor Radical SR5 & SR8

Auteur: robbie, gepost 23 november 2007 om 10:01 – 21 Reacties

Radical SR8 2008


De Radical SR8 is geen onbekende hier op autoblog. Zo schijn je ermee ondersteboven te kunnen rijden en is het ding ook nog eens verdomde snel op de Ring. Maar er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering, zo zagen we al de SR8LM voorbij komen met maar liefst 455 ipv de standaard 363 pk. En blijkbaar ziet Radical ruimte voor nog meer verbeteringen.

Want tijdens de Autosport International show in januari van volgend jaar zal Radical verbeterde versies presenteren van de SR5 en SR8. Als we Radical mogen geloven zullen beide modellen voorzien worden van techiek en kennis die opgedaan met de SR9 LMP2 Le Mans racer. Kortom fijnslijpen en extra vermogen, wat willen we nog meer?

Both the new SR5 and the SR8 incorporate many new features developed on the company’s SR9 Le Mans prototype. A new crash box complies with the latest FIA safety regulations, while the aero package has undergone major revisions which include a new high nose, re-profiled front and rear diffusers, all new sidepods, a new cooling system and a re-profiled rear wing.

The Radical SR5 is fitted with the latest, more powerful, K20A Powertec Honda engine, a Hewland transaxle and a Powertec semi-automatic flat shift and auto blipper system.

The SR8 boasts a new eight-throttle body induction system for the Powertec RPA 2.6 litre V8 which releases a further 20bhp, giving 380bhp in total. A new 455bhp 2.8 litre version of the Powertec V8 is also available for racing at non-Radical organised events. All SR8’s are now available with the Powertec Ptec transaxle with semi-automatic flat shift and auto blipper gear shift system.

Bron: pistonheads

Ook interessant!

  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: magistrale herstart Verstappen
  • Video: drama bij herstart
  • Krijgt Max concurrentie uit Nederland?
    Krijgt Max concurrentie uit Nederland?

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Lichtgewicht, Racing, radical, Supercars

Vorig bericht: « Gaat het wel goed met Prodrive?
Volgend bericht: Antonov en Geely alweer uit elkaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. LOWrider_NL zegt

    23 november 2007 om 10:21

    Komt er dus op neer dat hij nog sneller word ? :P :D

    Login om te reageren
  2. bakkerst zegt

    23 november 2007 om 10:28

    laat ze em dan ook eens wat MOOIER maken.
    dit gedrocht is toch niet om aan te zien?
    het oog wil ook wat hoor, daarom koop je toch verdorie een auto..
    (voorzover hier van toepassing) in plaats van een klomp plastic op wielen?

    Login om te reageren
  3. ruben zegt

    23 november 2007 om 10:43

    @ bakkerst : een auto mag van mij nog zo lelijk zijn of ie wil … als ie zo hard gaat als deze koop ik hem … ( moest ik geld hebben ;) )… dit ding gaat zo hard … nie normaal …

    http://nl.youtube.com/watch?v=iwtyZosuPNE

    Login om te reageren
  4. bakkerst zegt

    23 november 2007 om 10:47

    pegels spelen hier idd een belangrijke rol.. ;)
    maar ik vind de ” cool-factor ” (clarkson… ;) ) ook belangrijk,
    denk je in, je gaat er je date mee oppikken, wat denkt ze als je in dit ding komt voor rijden?? :? :lol:

    Login om te reageren
  5. Rudy zegt

    23 november 2007 om 10:48

    Motorisch echt super vet die V8 van hun (in feiten 2 aanelkaar geplakte Hayabusa motoren).

    Login om te reageren
  6. ruben zegt

    23 november 2007 om 10:52

    @bakkerst : ik weet eigenlijk niet als je hiermee op de weg mee mag ? …

    Login om te reageren
  7. Joeri zegt

    23 november 2007 om 11:05

    weet iemand waar ik in berlijn dikke cars kan gaan kijken:P?

    -edit: on-topic aub!-

    Login om te reageren
  8. ML zegt

    23 november 2007 om 11:15

    En weer is er een design gejat.. McDonalds anyone..?

    Login om te reageren
  9. Oul@ zegt

    23 november 2007 om 11:23

    @ML
    Hahahhaaa.

    Login om te reageren
  10. Oul@ zegt

    23 november 2007 om 11:24

    @ML
    Nog een keertje
    Hahahahaaaaaaaaaa.

    De eerste keer ging het goed maar ik moest er nog een keer om lachen :)

    Login om te reageren
  11. Ejay zegt

    23 november 2007 om 11:42

    Goed gewoon, ding weegt 600 kg en de motor knalt pas bij 10,500 rpm in de redline. Nog meer verbeteringen zijn super.

    @ bakkert, hier ga je toch serieus je date niet in ophalen? Dit is een circuitracer, grapjas.

    Login om te reageren
  12. bakkerst zegt

    23 november 2007 om 11:53

    @ ejay,

    ghehe echt waar joh? :P ;)
    maar het gaat om het idee, stel je zou het doen…
    wat dan..

    (en Mcdesign inderdaad, bweuk)

    Login om te reageren
  13. dikke richard zegt

    23 november 2007 om 12:36

    Ik denk dat iedereen die deze auto niet snapt,het niet snapt.
    Snappen jullie het nog?

    Login om te reageren
  14. sebastian zegt

    23 november 2007 om 13:56

    welke motor zit hier eigenlijk in…

    Login om te reageren
  15. robbie zegt

    23 november 2007 om 14:15

    @sebastian, ga jij het artikel en de reacties nog maar eens lezen… ;)

    Login om te reageren
  16. RenesisHP zegt

    23 november 2007 om 15:05

    @bakkerst.

    Misschien vraagt ze of ze zelf mag rijden na het haren wassen. Het is toch wel een superfohn. Wel hopen dat de vrouw in kwestie een dikke kont heeft, aan gezien zo’n ding knetterhard is.

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    23 november 2007 om 15:18

    “Eén bami graag, wantan soep, nasi en kroepoek.”
    “Wat? McDrive?”
    “Oké, dan een McNugget kip met zoetzure saus en welk speeltje krijg ik bij een happy meal?”
    “Finding Nemo?” “Heb je dat oranje visje?”
    “Mooi, één Happy Meal voor mij dan.”

    Login om te reageren
  18. Pomoek zegt

    23 november 2007 om 16:24

    Grappig, de kleurstelling en het logo deden mij eigenlijk denken aan het “Leader”-merk, de aartsrivalen van Michel Vaillant, en niet aan een happymeal. Maar goed, dat is mischien de leeftijd………..

    Login om te reageren
  19. Rick dos zegt

    23 november 2007 om 18:01

    Nee, dat is gewoon iemand die te veel tijd in stripboeken heeft doorgebracht….. ;)

    Login om te reageren
  20. L-Fred zegt

    24 november 2007 om 18:03

    @ ML, da’s ook het eerste wat ik dacht. Jemig, wat werk die reclame dan goed zeg, dat je daar dan direct aan moet denken.

    Login om te reageren
  21. wotevajjjj zegt

    27 november 2007 om 21:45

    dat zyn nog is echte autos en de sr3 kost maar 22.000 euri

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North