• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Valtteri Bottas was doodongelukig naast Lewis Hamilton

Auteur: nicolasr, gepost 23 juni 2022 om 19:00 – 6 Reacties

Valtteri Bottas

Sterker, Valtteri Bottas was zó doodongelukkig, dat hij de Formule 1-wereld bijna voortijdig vaarwel had gezegd.

Over Valtteri Bottas is al veel gezegd en geschreven. Tot ergernis van sommigen. Maar niet voor mij hoor. Ik bedoel, je kunt wat mij betreft niet genoeg praten over de geweldigste vent die ze ooit hebben gehad in de paddock. En met afstand hè?

Om maar even aan te geven hoe geweldig hij is, wist je dat Valtteri Bottas hoogstpersoonlijk ooit een familie jonge eendjes voor het langsrazende verkeer op een drukke snelweg heeft gered? Doet ‘ie even hoor, met gevaar voor eigen leven. Ja, er zijn inmiddels meer dan 10 redenen te noemen waarom hij een geweldige vent is.

Maar daar gaan we het vandaag verder niet over hebben, we gaan even wat serieuzer over de racende Fin praten. Hij heeft in een openhartig gesprek namelijk laten weten dat hij doodongelukkig was toen hij naast Lewis Hamilton reed.

Bottas trok het allemaal bijna niet meer

In de podcast van Motor Sport Magazine zegt hij dat het erg lastig vond om naast hem in te stappen bij het dominante team van Mercedes. Voor een introverte Fin is het erg moeilijk om naast een persoonlijkheid als Hamilton te staan, waar bovendien het hele team omheen is gebouwd.

Valtteri Bottas kon Hamilton maar niet verslaan en na twee seizoenen had hij de Brit nog altijd niet voor kunnen blijven in de uitslag van een race. Niet alleen baalde hij als een stekker, hij begreep er ook geen snars van waarom hij maar niet van Lewis kon winnen. Bovendien was hij absoluut niet gelukkig met de ondersteunende rol die hij had.

Nu nauwelijks langzamer dan Hamilton

Pas in 2019 veranderde dat, toen reed de Fin naar eigen zeggen zijn beste seizoen ooit. Niet alleen wist hij een aantal races te winnen, hij leidde zelfs even het wereldkampioenschap. Die positieve ervaring heeft Bottas meegenomen in de rest van zijn carrière.

Nu rijdt hij bij Alfa Romeo en is daar de absolute leider. En helemaal mooi, hij is niet eens zo gek veel langzamer dan Hamilton in zijn Mercedes. Volgens Bottas geldt dan ook: Eind goed, al goed. Negatieve ervaringen moet je altijd proberen omzetten in iets positiefs, zegt hij. Waarvan akte.

Zie je nou wel dat Valtteri Bottas echt een geweldige vent is?

Fotocredit: De eveneens geweldige @jaapiyo

Ook interessant!

  • Lewis
    Hamilton wil Russell helemaal niet als zijn teamgenoot
  • Geweldige vent Bottas is nu officieel wingman van Hamilton
  • Mercedes wilde geweldige vent Valtteri Bottas eigenlijk niet
  • Hamilton geen gridstraffen
    Hamilton krijgt dit seizoen geen gridstraffen

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Formule 1, Lewis Hamilton, Mercedes, Valtteri Bottas

Vorig bericht: « Dichterbij James Bond ga je voorlopig echt niet komen
Volgend bericht: Lezersvraag: Welke auto rijden jullie zelf eigenlijk? »

Lees Interacties

Reacties

  1. RobTWo zegt

    23 juni 2022 om 19:08

    En ook zijn huidige teamgenoot Zhou vindt hem geweldig: https://nl.motorsport.com/f1/news/zhou-guanyu-dolbij-teamgenoot-valtteri-bottas-alfa-romeo-geweldig/10326717/

    Login om te reageren
  2. Robert zegt

    23 juni 2022 om 19:28

    Beetje een copy-paste verhaal van waarom Nico Rosberg na z’n wereldtitel de helm aan de spreekwoordelijke wilgen hing.

    Het zal er vast een gezellige boel zijn daar bij Mercedes, met die opgeblazen ego’s van Hamilton en Wolff.

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      23 juni 2022 om 20:18

      Grappig, dat idee had ik ook idd. Mercedes team werkt volgens mij behoorlijk hiërarchisch, waarbij men de schijn hoog houdt dat ’t één team is. Kan me voorstellen dat dat niet zo voelt wat mede door het schrikbewind van ene Toto wordt veroorzaakt. De gezichten van teamleden wanneer dingen niet goed gaan spreken boekdelen. Nu wil ik niet RB ophemelen, maar volgens mij waart daar een andere cultuur, meer vrijheid, misschien ook mede ingegeven door het product wat ze verkopen. Extreme Sports, waar RB zich graag aan identificeert… Daar past typisch hiërarchie niét in, lijkt mij.

      Login om te reageren
      • doncorleone zegt

        24 juni 2022 om 07:38

        “Nu wil ik niet RB ophemelen, maar volgens mij waart daar een andere cultuur”.
        Nou vraag dat nog maar eens aan Ricciardo. Die was altijd eerste rijder tot Max kwam, waarna hij ook werd gedegradeerd tot knecht (ok, misschien wat oneerbiedig gezegd). Volgens mij was dit ook de voornaamste reden voor RIC om weg te gaan. En over schrikbewind gesproken, vraag maar eens aan Albon of Gasly wat zij daar van vinden. Helmut Marko kan er ook wat van he?

        Login om te reageren
  3. lpgbarrel zegt

    24 juni 2022 om 00:33

    Gewoon gas geven, en minder ouwehoeren. Het zal allemaal wel

    Login om te reageren
  4. karhengst zegt

    24 juni 2022 om 08:25

    Dat verklaart waarom hij er altijd achter reed.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North