Van dit tweedehandsje bestaan er maar 17

Auteur: , 25 Reacties

We moeten er wel bij zeggen dat het een occasion voor de fijnproever is.

Een heerlijk eigenzinnig Brits merk dat we zich prima laat scharen in de categorie TVR en Bristol, zo kunnen we Marcos nog het beste omschrijven. Het merk bestaat sinds 2007 helaas niet meer en dus zullen er (zoals het er nu uitziet) geen nieuwe TSO’s op de weg verschijnen.

Gelukkig hebben we de types uit het verleden nog, waar deze Mantaray er eentje van is. Van de Mantaray werden volgens de verkoper 26 exemplaren gebouwd en 17 stuks hadden een V8 van Rover. Dit blok is in de Mantaray V8 S goed voor 230 pk bij een koppel van 320 Nm. Niet bloedstollend, maar vergeet niet dat de auto slechts 1.040 kg weegt.

Zeldzame Britse auto’s kennen vaak een groot nadeel: het stuur aan de verkeerde kant. Heeft op zich z’n charmes, maar achteruit door de McDrive moeten rijden gaat na een poosje vervelen. Deze Mantaray heeft het stuur gewoon links zitten dus geen logistieke en ergonomische issues op dat gebied. De zilveren beauty heeft 48.707 kilometer aan levenservaring, de prijs bedraagt 27.950 euro.

Dank aan @smoked voor het tippen!



25 reacties

Ik krijg een heel hoog GTA gevoel bij het zien van deze auto. Maar hij is wel gaaf!
Dacht bij het zien van de hoge tunnel: TVR, maar dit is ook gaaf!
Ik vind het eigenlijk niet veel geld voor een ‘gelimiteerde’ auto met een V8, vergeleken met een TVR of zelfs een Wiesmann (2 merken die niet meer bestaan) heb je hier een koopje. Alleen iedereen vraagt zich af waar je godsnaam in rijd :).
@roberto:
Correctie:
Iedereen vraagt zich af wat je in hemelsnaam duwt.
@desjonnies: hahaha
@desjonnies: hehe..
@roberto:
Was maar een gebbertje meneer Sonneberreg.
Om het goed te maken de allereerste uit 1965 de Marcos 1800 GT met heuse Volveau motor.
https://assets.hemmings.com/story_image/[email protected]?rev=2
@desjonnies: Kan wel wat hebben hoor ;-) Schijnt een gave te zijn hier op AB.
@roberto: Ik zag deze 2 weken geleden al op Marktplaats.
Wist niet dat hij zo bijzonder was
Ik dacht eerst even dat het over de Shelby zou gaan (niet de Cobra). Maar dit is ook gaaf.
Misschien overdrijven de Duitse premium fabrikanten wel eens als het gaat om het smaller maken van de naden tussen de panelen maar dit anderste uiterste is ook overdreven. Er kruipen nog muizen tussen je voordeur en je spatbord door.
Lijkt wel wat op een mazda mx5..
Specs (vermogen en gewicht) schelen niet veel met de nieuwe alpine
Prachtig exemplaar voor als je van apart spul houdt en het niet erg vindt om regelmatig de Wegenwacht aan de lijn te hebben….
Altijd als ik zo’n ding zie moet ik denken aan dat felgekleurde monster van Cor Euser. Heeft nog een tijdje bij Jonkers Hoevelaken gestaan. Bijzonder spul.
Volgens mij nog unieker door het stuur links? Uniek of maar enkele?
Heerlijk! Alleen die softtop is wel erg lelijk, geeft niet, gewoon alleen open rijden.
Alleen maar duur omdat het zeldzaam is? Een lada is ook zeldzaam. En rijdt ook beter waarschijnlijk. Overrated Engelse schuurbouwsels. -1
@amersfoorter: met over het algemeen een prima stuurgevoel+wegligging
Gaaf ook die flat blade ruitenwissers en die autostyle achterlichten. Wat een aanfluiting.
Dan houd ik liever bij m’n WRC, 1140kg en 310pk. Oke, doei!
Ik moest meteen denken aan https://m.youtube.com/watch?v=ekYlyjQasQs na het lezen.
Kachelbediening regelrecht uit een transit volgens mij? Niet zo chique…
@e39540itouring: Heel erg belangrijk bij dit soort auto, een chique kachelbediening…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).