• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vanda Dendrobium: hypercar met een Nederlands sausje

Auteur: RubenPriest, gepost 7 maart 2017 om 10:49 – 18 Reacties

Afbeelding Vanda Dendrobium: hypercar met een Nederlands sausjeAfbeelding Vanda Dendrobium: hypercar met een Nederlands sausjeAfbeelding Vanda Dendrobium: hypercar met een Nederlands sausjeAfbeelding Vanda Dendrobium: hypercar met een Nederlands sausjeAfbeelding Vanda Dendrobium: hypercar met een Nederlands sausjeAfbeelding Vanda Dendrobium: hypercar met een Nederlands sausjeAfbeelding Vanda Dendrobium: hypercar met een Nederlands sausjeAfbeelding Vanda Dendrobium: hypercar met een Nederlands sausje

Vanda Dendrobium: hypercar uit een ander universum
Hoe futuristisch wil je het hebben?

Naast de traditionele automerken zijn ook startups aanwezig in Genève. Eén van deze startups is Vanda Elektrics uit Singapore. De Aziaten trekken de aandacht met een wel heel bijzondere hypercar. Het ding luistert naar de naam Dendrobium en is volledig elektrisch.

Over het vermogen is niets bekendgemaakt, maar wel dat het team van Williams Advanced Engineering zich heeft bemoeid met de ontwikkeling van het apparaat. De auto is nog volop in ontwikkeling en het getoonde model in Genève betreft een concept.

Wat Vanda wel bekend heeft gemaakt is hoe de elektrische auto wordt aangedreven. Twee elektromotoren per as zorgen ervoor dat alle vier de wielen zijn aangedreven. Dit moet erin resulteren dat de futuristische auto in 2,7 tellen naar de honderd sprint met een top van 320 km/u. Het model heeft een gewicht van 1.750 kilo.

Wat deze hypercar bijzonderder maakt dan de rest is dat Nederlanders verantwoordelijk waren voor het design van de Dendrobium. De broers Andries van Overbeeke (link) en Marco van Overbeeke (link, beide van Overbeeke Design) hebben hun tekentalent losgelaten op de auto.

In Genève peilen de Aziaten de animo voor het concept. Mocht er genoeg interesse zijn dan kan het elektrische voertuig wat Vanda betreft per 2020 van de band rollen.

Ook interessant!

  • Schrapt Toyota hun straatlegale hypercar vanwege crash?
  • Ferrari gaat meedoen aan de Le Mans Hypercar klasse
  • Gespot - Retezeldzame MG XPower op Nederlands kenteken
  • Hypercar
    Gerucht: Porsche komt met nieuwe straatlegale hypercar

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

andries-van-overbeeke, concept, Elektrisch, geneve-2017, marco-van-overbeeke, Supercars, williams

Vorig bericht: « Patsboem! De Mercedes-AMG GT Concept in je gezicht
Volgend bericht: Deze geweldige RUF met 710 pk is géén Porsche! »

Lees Interacties

Reacties

  1. JanC zegt

    7 maart 2017 om 10:54

    Ik vind ‘m leuk. Maar het is net als met zoveel nieuwe automerken: Waarom zou ik een onbekend merk sportwagen nemen en niet veel liever een Ferrari. Met een Ferrari kijkt iedereen om en je weet dat een Ferrari tweedehands altijd wel verkoopt

    Login om te reageren
    • nvn1993 zegt

      7 maart 2017 om 11:32

      @JanC: dus heb je nu een Ferrari gekocht?

      Login om te reageren
      • JanC zegt

        9 maart 2017 om 12:36

        @nvn1993: Nou het goedkopere zusje van Ferrari. Maar zonder dollen, mijn reactie was hypothetisch.

        Login om te reageren
    • fanboy zegt

      7 maart 2017 om 14:41

      @janc: Ik weet vrij zeker dat iedereen omkijkt als je met dit ding voorbij rijdt.

      Login om te reageren
  2. aambei zegt

    7 maart 2017 om 10:55

    Beetje Veneno, Zonda en LMP1 in 1. En wat is het nut van 8 motoren in een auto? 4 kan ik nog wel begrijpen, 1 per wiel, maar dit lijkt me zonde van het gewicht.

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      7 maart 2017 om 11:02

      @aambei: Beetje zelfde als meer dan één turbo. Vanwege ruimte of rijeigenschappen kan je kiezen voor meerdere elektromotoren. Denk aan serie, sequentieel of parallel geplaatste elektromotoren met allemaal hun eigen voor- en nadelen.

      Login om te reageren
  3. Forza zegt

    7 maart 2017 om 10:55

    Hypercar? Een 488 kan net zo hard. Het beestje kijkt ook nogal verbaasd voor zich uit. Benieuwd hoe lang de zeepbel blijft voordat ie spat..

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    7 maart 2017 om 10:58

    Net een LeMans racer. Ik vind hem gaaf. Maar of het ook zo de weg op mag in het kader van voetgangers veiligheid….

    Login om te reageren
  5. AndriesvanOverbeeke zegt

    7 maart 2017 om 11:06

    Deze auto heeft een Nederlands tintje. Wij zijn de broers Andries en Marco van Overbeeke, en wij hebben het exterieur en interieur ontworpen voor de Dendrobium. De auto is gebouwd door Williams Advanced Engineering.

    Zie ook https://www.behance.net/andriesvanoverbeeke en https://www.behance.net/marcovanoverbeeke

    Login om te reageren
    • autoblaag zegt

      7 maart 2017 om 11:23

      @AndriesvanOverbeeke: waarom hadden jullie de zeshoek van Lamborgini nodig in jullie interieurontwerp? Niemand heeft patent op een vormpje, maar deze is wel erg obvious.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        7 maart 2017 om 13:07

        @autoblaag: In de jaren ’60 was de toekomst rond (kijk naar Luigi Colani) en in de jaren ’70 en ’80 was de toekomst zo strak als een liniaal. Tegenwoordig is de toekomst zeshoekig (Renault gebruikt ze ook veel op hun concepts). Hoewel in het display wat overdreven doorgevoerd kan ik het wel waarderen.

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      7 maart 2017 om 13:09

      @andriesvanoverbeeke: Ah ja, ik kende je al van je visie op de toekomst van de Formule 1 die hier en op Reddit voorbij is gekomen. Het moet vast een geweldig gevoel zijn als designer om je ontwerp tot leven te zien komen in een tastbare auto.
      Ik vind het wel een gaaf ontwerp. Heerlijk futuristisch!

      Login om te reageren
  6. bassx zegt

    7 maart 2017 om 11:06

    Is het een cabrio of gaat dat dak omhoog als je de deuren opent? Als dat het laatste is, maakt dat het in- en uitstappen een stuk makkelijker.

    Login om te reageren
  7. autoblaag zegt

    7 maart 2017 om 11:20

    Lykan + Lambo + Tesla in een blender. Ik ben nu officieel elektrische hypercar moe.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      7 maart 2017 om 13:09

      @autoblaag: snufje Caparo erbij

      Login om te reageren
  8. aquila2003 zegt

    7 maart 2017 om 11:29

    Tekentalent? Lijkt wel een gecrashte autobot. En die stoelen?! Sjeeezzzzzzz

    Login om te reageren
  9. mrrallycross zegt

    7 maart 2017 om 13:23

    Die nieuwe hypercars vind ik veel te hoekig. Iets meer rondingen aub

    Login om te reageren
  10. mrB zegt

    7 maart 2017 om 21:33

    16 elektromotoren, is dat niet een beetje veel van het goede?

    Misschien niet, dan is die gelukkig snel uit het zicht verdwenen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North