• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze geweldige RUF met 710 pk is géén Porsche!

Auteur: Author, gepost 7 maart 2017 om 10:57 – 33 Reacties

Afbeelding Deze geweldige RUF met 710 pk is géén Porsche!Afbeelding Deze geweldige RUF met 710 pk is géén Porsche!Afbeelding Deze geweldige RUF met 710 pk is géén Porsche!Afbeelding Deze geweldige RUF met 710 pk is géén Porsche!Afbeelding Deze geweldige RUF met 710 pk is géén Porsche!

Deze geweldige RUF met 710 pk is géén Porsche!
RUF heeft namelijk een eigen chassis gebouwd met daarop een koolstofvezel koets die inderdaad verwijst naar de legendarische CTR Yellowbird.

Over die CTR Yellowbird praatte @WillemE je onlangs uitgebreid bij, zijn mooie verhaal check je HIER. 30 jaar nadat RUF met die knotsgekke auto op de proppen kwam presenteert het nu dit eerbetoon, die wederom luistert naar de naam CTR. Onderhuids is het zoals gezegd geen gemodificeerde Porsche, al ligt achterin wel gewoon een twin-turbo 3.6 zescilinder boxer met 710 pk.

De power wordt naar de achterwielen gestuurd via een zesbak en 0-100 km/u duurt korter dan 3,5 seconden. De topsnelheid bedraagt meer dan 360 km/u, dus zorg dat je een pak Pampers© meeneemt als je de Autobahn onveilig gaat maken.

Het gewicht van deze bruut blijft hangen op een zeer bescheiden 1.200 kg. De ophanging bestaat rondom uit dubbele wishbones met pushrod-veerpoten en carbon/keramische schijven zorgen samen met zeszuiger (vóór) en vierzuiger (achter) klauwen voor de nodige stopkracht.

Met het oog op de kilogrammen bleef het interieur minimalistisch, bovendien heb je helemaal geen tijd voor Apple Carplay en andere irrelevante zaken als je met dit ding onderweg bent. Wel vind je er alcantara en koolstofvezel. Helaas komt de CTR in een gelimiteerde oplage van 30 stuks, prijzen worden later bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • Ruf 992 upgrades
    RUF 992 upgrades maken de Turbo bijna overbodig
  • Video - RUF Slantnose convertible krijgt een wasbeurt
  • Twee Porsche tuners slaan de handen ineen
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

ctr, geel, geneve-2017, ruf

Vorig bericht: « Vanda Dendrobium: hypercar met een Nederlands sausje
Volgend bericht: De nieuwe Volvo XC60 is officieel! »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    7 maart 2017 om 11:00

    Dit is toch dé reden om RUF een warm hart toe te dragen? Wat een fantastisch apparaat.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      7 maart 2017 om 17:38

      @viezefreddyw: zeker weten! Lekker ouderwets design in 2017 uitbrengen! Hulde!

      Login om te reageren
  2. gitaarknul zegt

    7 maart 2017 om 11:04

    Als ik het goed begrijp is het dus een gloednieuwe auto, maar dan met een classic koets. Kwijl.

    Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    7 maart 2017 om 11:05

    Hoe krijgen ze dat goedgekeurd? Een volledig nieuwe carbon tub? Dat zal wel via Engeland gebeuren.. Maar misschien heeft RUF hele diepe zakken.

    Login om te reageren
  4. baasbas zegt

    7 maart 2017 om 11:05

    Oké, een eigen chassis dus nu ook… Ligt het blok dan ook verder naar voren nu??
    En waarom is de luchthapper op de heup weer teruggekomen?

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      7 maart 2017 om 11:13

      @baasbas: voor de turbo’s denk

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        7 maart 2017 om 12:05

        @sr20det: Dat bedoel ik niet. De luchthapper zat in eerste instantie op de Yellowbird maar hij bleek onder druk te blazen ipv zuigen. Hij is dus door ontwikkeling verdwenen van latere ctr’s. Nu is hij dus weer terug. Dan vraag ik me af hoezo dan….

        Login om te reageren
  5. cazzo046 zegt

    7 maart 2017 om 11:09

    bye bye Singer

    Login om te reageren
  6. willeme zegt

    7 maart 2017 om 11:13

    Ik zal wel bevooroordeeld zijn. Maar ik wil deze. McLarens, Ferrari’s, Lamborghini’s, Bentley’s, Rolls-Royces, Maserati’s, Pagani’s, Koenigseggs: het zal allemaal wel. Allemaal pretentieus pronkspul. Déze wil ik! Understated, cool en in staat om je onderbroek 50 tinten bruin te bezorgen. ***pakt een teiltje***

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      7 maart 2017 om 12:12

      @willeme: precies dat. Dit is zooo gaaf!

      Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      7 maart 2017 om 15:51

      @willeme: Daar sta je dan met je 911R…
      Deze zal wel in de buurt zitten van de prijs maar wel 300kg minder en 200pk meer. En dan dat uiterlijk nog!

      Login om te reageren
  7. f0rza zegt

    7 maart 2017 om 11:19

    Ben wel benieuwd naar het interieur. Ook retro?

    Login om te reageren
  8. gash zegt

    7 maart 2017 om 11:20

    Vrij zwaar.

    Login om te reageren
    • Boomer zegt

      7 maart 2017 om 11:29

      @gash: Ja 1200 kilo is vrij zwaar dat is ook wat ik tegen je vriendin zei. Voor een auto is het echter een prima gewicht, zeker een auto waarmee je ruim 350km/h kan rijden. Als je rekent dat het blok an sich al rond de 200 tot 300 kilo zal wegen dan heb je nog 900 over voor de rest, ik denk dat je geen idee hebt wat onderdelen wegen.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        7 maart 2017 om 11:42

        @airc: Kan je dat ook op een vriendelijkere toon overbrengen? Of kan je de sarcasme begrijpen van @gash?

        Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        7 maart 2017 om 13:20

        @airc: Niet de eerste keer dat je een bericht schrijft dat er opvallend aanvallend uit springt. Effe dimmen.

        Login om te reageren
  9. retsok zegt

    7 maart 2017 om 11:25

    RUF vond het wel weer eens tijd worden voor een echte widowmaker!

    Login om te reageren
  10. Forza zegt

    7 maart 2017 om 11:26

    Wauw. Meer van dit! Retro hoeft niet oubollig te zijn, neem dit als lichtend voorbeeld. Meerrrrrrr van dit!!!!!

    Login om te reageren
  11. Nerekop zegt

    7 maart 2017 om 11:30

    Kneiter vet!

    Login om te reageren
  12. flowdesign zegt

    7 maart 2017 om 11:44

    Bij het zien van de foto dacht ik eerst even dat ze ‘m van LEGO® gemaakt hadden :’)

    Login om te reageren
  13. trolle zegt

    7 maart 2017 om 11:44

    Ruf out-porsched porsche. Hun “nieuwe” modelletjes zijn wel leuk Etc. Maar dit is de wagen dat je stiekem wil

    Login om te reageren
  14. berlinetta zegt

    7 maart 2017 om 12:04

    Hoe gaaf is dit dan? Fantastisch werk leveren ze daar af bij RUF. Cooler dan dit gaat het niet worden.

    Login om te reageren
  15. Joost zegt

    7 maart 2017 om 13:01

    Gave prestaties hoor! Maar gaat Porsche hier niet moeilijk over doen?
    Uiterlijk is dusdanig gekopieerd dat de gemiddelde Chinese autobouwer er jaloers op zou worden….

    Login om te reageren
  16. Gulli zegt

    7 maart 2017 om 13:12

    Super lichtgewicht zo’n render! :P

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      7 maart 2017 om 13:30

      @gulli: Op internet staan foto’s van op de beurs ;)

      Login om te reageren
  17. fers zegt

    7 maart 2017 om 13:17

    Bruut , bruut , bruut , zelf fan van de rt12 , maar deze is dikker !

    Login om te reageren
  18. mrrallycross zegt

    7 maart 2017 om 13:23

    Heerlijk om weer terug te gaan naar die Yellowbird!

    Login om te reageren
  19. Pallas zegt

    7 maart 2017 om 13:31

    Kan de vinger er niet op leggen maar hij mist ‘iets’.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      7 maart 2017 om 13:38

      @pallas: In deze tijd van luchthappers, actieve aero en sleuven overal zou dit er bijna te clean uit kunnen zien.

      Login om te reageren
  20. Freewarefreak zegt

    7 maart 2017 om 14:30

    Zo dan hee… woow.. dit roept even begeerte op. Wat mooi zeg. Casper loop er even langs op de beurs, ik wil ook foto’s van het interieur zien..

    Login om te reageren
  21. hotze zegt

    7 maart 2017 om 15:20

    Prachtige creatie van Ruf. Geinig, dagrijlicht in de vorm van de koplamp. Benieuwd hoe dit door de bochten gaat met de pushrods; de CTR3 helt behoorlijk over voor een supercar.
    En naar de prijs natuurlijk, 6 ton zit je zo op ex. bpm. Voordeel van een retrolook is dat je geen stress kent als de 911 weer wordt vernieuwd. Nog meer ideëen voor een retro? DS, Jaguar-jaren 80…

    Login om te reageren
  22. Hupke zegt

    7 maart 2017 om 19:43

    Deftige ophanging, gewicht van een oud elfje en moderne power. Vraag me af of ze de gearbox herontworpen hebben zodat de motor beter ligt?

    Login om te reageren
  23. HzR zegt

    7 maart 2017 om 22:13

    Komt Porsche die auto’s niet in de shredder stoppen? Gave wagen, maar een bestaande auto nabouwen geeft meestal problemen. Neem aan dat ze toestemming hebben.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North