• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Patsboem! De Mercedes-AMG GT Concept in je gezicht

Auteur: Author, gepost 7 maart 2017 om 10:37 – 34 Reacties

Afbeelding Patsboem! De Mercedes-AMG GT Concept in je gezichtAfbeelding Patsboem! De Mercedes-AMG GT Concept in je gezichtAfbeelding Patsboem! De Mercedes-AMG GT Concept in je gezichtAfbeelding Patsboem! De Mercedes-AMG GT Concept in je gezichtAfbeelding Patsboem! De Mercedes-AMG GT Concept in je gezichtAfbeelding Patsboem! De Mercedes-AMG GT Concept in je gezichtAfbeelding Patsboem! De Mercedes-AMG GT Concept in je gezichtAfbeelding Patsboem! De Mercedes-AMG GT Concept in je gezicht

Patsboem! De Mercedes-AMG GT Concept in je gezicht
Vierdeurs fun uit Affalterbach!

Na de gelekte plaatjes die we je vanochtend al konden laten zien heeft Mercedes-AMG hun GT Concept officieel onthuld. Geheel tegen de heersende trend in krijgt dit ding gewoon een 4.0 V8 onder de kap, maar dan wel met een elektromotor die voor extra oempf zorgt. Daarmee komt de totale output op 805 pk te liggen en duurt de standaardsprint minder dan drie seconden.

Verder is de GT Concept voorzien van actieve aerodynamica. Geen uitschuifbips ditmaal, maar wel een afgeleide van het Airpanel uit de AMG GT R. Verder zorgen hypermoderne nano active fiber-lampen voor goed zicht en werden de zijspiegels vervangen door camera’s die stylish op de flanken van de auto worden geplaatst. Zien we niet terug op het productiemodel, maar het smoelt goed.

Over een productieversie is vooralsnog niks bekend, dus eigenaren van een Porsche Panamera kunnen nog even opgelucht ademhalen.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
    Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
  • Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
    Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, concept, geneve-2017, Hybride, Mercedes, mercedes-amg

Vorig bericht: « Infiniti Q50: van brave instapper tot toffe powersedan
Volgend bericht: Vanda Dendrobium: hypercar met een Nederlands sausje »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    7 maart 2017 om 10:39

    Bijzonder; Audi koplampen op een Benz.

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      7 maart 2017 om 10:54

      @str8six: Met een beetje van Ford.

      Login om te reageren
      • mstiic zegt

        7 maart 2017 om 10:58

        @bassx: of van de nieuwe Insignia

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          7 maart 2017 om 11:38

          @mstiic: beetje Tesla ook.

          Login om te reageren
          • antonie97 zegt

            7 maart 2017 om 20:05

            @str8six: beetje fiat tipo ook.

            Login om te reageren
  2. wjeurs zegt

    7 maart 2017 om 10:39

    Eerste aantrekkelijke merc sinds tijden, en ook eindelijk een achterkant die normaal oogt, ipv gemuteerd

    Login om te reageren
  3. mauro zegt

    7 maart 2017 om 10:41

    Wat een draak van een auto, vreselijk.

    Login om te reageren
  4. Gulli zegt

    7 maart 2017 om 10:43

    Ha! Nano én fiber in de koplampen. Als die niet superduper klaar is voor de toekomst weet ik het ook niet meer

    Login om te reageren
  5. aaron500 zegt

    7 maart 2017 om 10:44

    Mooi om te zien dat autofabrikanten eindelijk weer wat origineler beginnen te worden en hun eigen visie
    ook durven te tonen.
    Nu alleen nog hopen dat men het autonoom rijden iets als cruisecontrol blijft zien en niet ten koste gaat
    van het rijplezier.

    Hier nog een leuk liedje ;D
    https://youtu.be/m_-Qtz70_z4

    Login om te reageren
  6. flatsix010 zegt

    7 maart 2017 om 10:44

    Mehh, beetje een uitgerekte A waarvan een sedan is gemaakt.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      7 maart 2017 om 10:51

      @flatsix010: CLA?

      Login om te reageren
  7. viezefreddyw zegt

    7 maart 2017 om 10:44

    Hier en daar moet hij wel wat bijgeschaafd worden, dan valt er wel wat van te maken. Maar op dit moment zou ik eerder voor een zeer strakke CLS gaan dan voor dit… Vind ik een mooiere auto.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      7 maart 2017 om 13:34

      @viezefreddyw: Ben jij ondertussen al in Genève beland?

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        7 maart 2017 om 13:45

        @berlinetta: Nee, nog niet. Volgende week zit ik er. Als ik er nu wel was geweest had ik geen tijd en zin gehad om te reageren vandaag.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          7 maart 2017 om 15:07

          @viezefreddyw: Haha dat dacht ik ook ja! Veel plezier gewenst alvast!

          Login om te reageren
  8. corvc6zo6 zegt

    7 maart 2017 om 10:44

    Ziet er erg bruut uit vooral de voorkant vind ik erg goed geslaagd.

    Login om te reageren
  9. michaelb zegt

    7 maart 2017 om 10:45

    CLA op steroïden. Niet meer.

    Login om te reageren
  10. NeoVeloci zegt

    7 maart 2017 om 10:46

    Mooie wagen hoor, maar wie heeft er op die velgen gep…?

    Login om te reageren
  11. barteljaap zegt

    7 maart 2017 om 10:48

    Zo’n gril moet op elke Mercedes een optie zijn! Wat een geweldige auto.

    Login om te reageren
  12. Jochempie zegt

    7 maart 2017 om 10:50

    Nee, sorry. Ik dacht dat het de richting op zou gaan van de Fisker Karma. Met recht een vierdeurs sportauto om te zien. Laag bij de grond, al het volume tussen de vier wielen. Een verlengde AMG GT, dus. Dit ding is gewoon een Panamera van AMG.. Een dynamisch sturende powersedan.

    De kleurstelling is overigens heel ongelukkig gekozen. Door de chromen raamlijsten en deurgrepen, en de rode lakkleur, lijkt het gewoon op een Tesla Model S..

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      7 maart 2017 om 13:32

      @jochempie: Beetje vergezocht eigenlijk. Vind ‘m juist wel een unieke look hebben. Alleen de Tesla handgrepen dan niet ;)

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        7 maart 2017 om 13:47

        @stfu: Oké, het deed me er aan denken…

        https://s13.postimg.org/i0hp3gs53/comparison.jpg

        Login om te reageren
        • vondick zegt

          13 maart 2018 om 06:18

          @Jochempie: Ik vind het idd helemaal geen gekke vergelijking. Afwerkingsniveau en wegligging zullen mijlenver voorliggen op de Tesla. Maar als je kijkt naar acceleratiecijfers, merk je ecjt dat de Duitsers hard aan het proberen zijn om het gat met Tesla te dichten. Ze lijken steeds meer in de buurt te komen!

          Login om te reageren
  13. toyotafortuner zegt

    7 maart 2017 om 10:51

    Nog niet van mening veranderd: de CLS is mooier.

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    7 maart 2017 om 10:58

    Doe mij maar een Panamera.

    Login om te reageren
  15. r3fl3x zegt

    7 maart 2017 om 11:04

    Niet wat ik bij een vierdeurs AMG GT had voorgesteld helaas. Dit is gewoon een eerste generatie Panamera in Mercedes kleren.

    Login om te reageren
  16. lekbak zegt

    7 maart 2017 om 11:17

    Een 13 in een dozijn lage sedan, ook wel bekend als 4 deurs coupé. Dit is nieuw geld styling, maar doe mij maar oud geld klasse. Dat kan Mercedes-Benz als geen ander.

    Login om te reageren
  17. berlinetta zegt

    7 maart 2017 om 12:01

    De Panamera is geen schoonheid, maar die zou ik wel verkiezen boven deze. Ik kan hem totaal niet mooi noemen.

    Login om te reageren
  18. dare2think zegt

    7 maart 2017 om 12:22

    Dit zou dan weer hoger gepositioneerd moeten worden dan de S65 AMG. Het is interessant om te achterhalen vanuit welke richting in het bestaande gamma deze auto komt. Deze auto komt ‘van boven’, dus van de AMG GT’s, dus van de supercars. De S65 AMG komt ‘van onderen’, het is namelijk een S-klasse.

    Login om te reageren
  19. allesmetturbo zegt

    7 maart 2017 om 13:07

    Voorkant is misschien de beste kant om m te bekijken, de rest ziet er niet uit. En die uitlaat lijkt sjonnie, dat hoort niet in deze klasse. Had meer verwacht van benz, deze is best wel lelijk

    Login om te reageren
  20. mrrallycross zegt

    7 maart 2017 om 13:21

    Ziet er goed uit alleen die achterkant is rasr

    Login om te reageren
  21. marvel82 zegt

    7 maart 2017 om 13:39

    800 pk en dan zo’n achterlijke uitlaat… man man man…

    Login om te reageren
  22. Hupke zegt

    7 maart 2017 om 19:45

    Dus eigenlijk een CLS…

    Login om te reageren
  23. circlestorm69 zegt

    7 maart 2017 om 22:41

    Wat een lelijke anus uitlaat. Schuin van voren en van opzij erg mooi. Die achterkant moeten ze maar overdoen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North