• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Väth maakt een nog grotere pk-bom van de A45 AMG

Auteur: sir_smokalot, gepost 23 juli 2014 om 12:04 – 20 Reacties

Afbeelding Väth maakt een nog grotere pk-bom van de A45 AMGAfbeelding Väth maakt een nog grotere pk-bom van de A45 AMGAfbeelding Väth maakt een nog grotere pk-bom van de A45 AMGAfbeelding Väth maakt een nog grotere pk-bom van de A45 AMGAfbeelding Väth maakt een nog grotere pk-bom van de A45 AMGAfbeelding Väth maakt een nog grotere pk-bom van de A45 AMG

Mercedes A45 AMG Vath
Wanneer is genoeg genoeg? Voor tuners nooit, en het is dan ook hun werk om grenzen te verleggen. Väth ging aan de slag met de Mercedes-Benz A45 AMG, en toen ze klaar waren werd er niet 360, maar 425 pk op de krukas losgelaten.

Naast de extra paarden werd ook het maximumkoppel tot 515 Nm opgetrokken. Desgewenst rust Väth je hete Benz uit met met een ’45 EVO’ downpipe en uitlaatstukken met een diameter van 90 mm.

Daarnaast mag de schroefsetverlaging niet ontbreken: met een verlaging tot 60 mm kan je de A-klasse met zijn neus op het asfalt drukken. Ook 20 inch velgwerk is eigenlijk een verplicht nummertje. Wielen maken de man, per slot van rekening.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

a-klasse, a45, amg, Mercedes, vath

Vorig bericht: « Castagna Milano kleit nu ook een Peugeot 2008
Volgend bericht: ‘De helft minder straatverlichting nodig met wit asfalt’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. fejjie zegt

    23 juli 2014 om 12:13

    Op de spoiler na ziet het er best wel väth uit.

    Login om te reageren
  2. nikobellic zegt

    23 juli 2014 om 12:13

    Ziet er netjes uit! Die velgen maken het echt af

    Login om te reageren
  3. desjonnies zegt

    23 juli 2014 om 12:13

    Daarnaast mag de schroefsetverlaging niet ontbreken: met een verlaging tot 60 mm kan je de A-klasse met zijn neus op het asfalt drukken. Ook 20 inch velgwerk is eigenlijk een verplicht nummertje. Wielen maken de man, per slot van rekening

    En rijd je nog steeds in een A’tje rond…

    Sorry maar de Superlatieven qua vermogen, Schnell Bube, schneller, schneller ontgaan me bij deze wagen.
    Er zit geen idee achter deze wagen, behalve dat ze sneller willen zijn in dezelfde klasse als BMW, Audi en VW.

    Volgens mij ben je beter af met zo’n hardcore Mégane of Ford Focus.

    Login om te reageren
    • waxweazel zegt

      23 juli 2014 om 12:24

      @desjonnies: Dat werd ook gezegd (in het begin toch) over de getunede Impreza’s en Evo’s..

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        23 juli 2014 om 12:35

        @waxweazel:

        1 verschil – Die zaten volop in het internationale rally circuit zwaar in de competitie.
        En zag je helden enorme sprongen mee maken en gummen….
        En ze in de prak rijden.
        En ze waren toen nog eens betaalbaar ook.

        Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      23 juli 2014 om 12:35

      @desjonnies: mensen in dit prijssegment waarderen een premium ervaring met het sprintvermogen van een redelijke Porsche 911. Beide worden niet door een Megane Renault Sport of Focus RS geboden. Dat zijn veel puurdere rij-ijzers :-)

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        23 juli 2014 om 13:12

        @gtwillem:

        Heb met een standaard AMG A serie gereden.
        En was niet echt onder de indruk.
        Ding wil middle of the road zijn, primijum? De stoelen van een STi zitten in ieder geval dertigduizend keer beter en de hele rij ervaring, ja, hij is retesnel, maar hij maakt me niet hebberig, zoals een oude Delta Integrale of een Impreza Sti wel doen.

        En als ik 80 mille plus uit de knip zou trekken (wat ik overigens nooit zal doen) wil ik absoluut iets rijden wat me hebberig maakt.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          23 juli 2014 om 13:26

          @desjonnies: hij is vooral erg snel, alhoewel niet 340pk snel. Maar de Integrale is een homolagatie special, de A45 AMG is een voorwielaandrijver me haldexkoppeling voor de 4wd. De sport recaro’s van een STI zitten inderdaad veel beter. En de gaspedaal respons is vele malen directer bij een Impreza. Maar ja, niet Premium he?

          Login om te reageren
  4. 2cool4school zegt

    23 juli 2014 om 12:13

    Beest! vergeet er niet bij te vermelden dat hij waarschijnlijk M3-tjes als ontbijt eet..

    Login om te reageren
  5. thomcarspotter zegt

    23 juli 2014 om 12:49

    @sir_smokalot de hoofdfoto is geen A45 ;)

    Login om te reageren
  6. fiatsco zegt

    23 juli 2014 om 13:13

    425PK uit een 2 liter. Zit er ook een service bij de prijs in dat je om de 20.000 kilometer je zuigers mag komen vervangen?

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      23 juli 2014 om 13:23

      @fiatsco: dat 212 pk per liter niet lang mee gaat is al lang achterhaald. Ja, als je continu volgas rondrijdt, dan ben je bij 20.000 km inderdaad toe aan een revisie. Maar bij normaal rijgedrag moet het minimaal een ton heel kunnen blijven lijkt me.

      Login om te reageren
      • volvoturbo zegt

        23 juli 2014 om 13:40

        @ej20g: Een auto die maar een ton lang heel blijft? :) Klinkt niet heel aantrekkelijk. Als je ’n beetje km’s maakt, ben je naar een jaar of 3 al toe aan ’n nieuw blok…

        Login om te reageren
        • volvoturbo zegt

          23 juli 2014 om 13:41

          @volvoturbo: edit: naar = na

          Login om te reageren
      • tupperware zegt

        23 juli 2014 om 14:03

        @ej20g:
        ik mag toch hopen dat ze er op zijn minst andere zuigers en een steviger krukas in geplempt hebben.
        Natuurlijk is het zo dat als je de boel rustig warm rijdt zo’n blok veel kan hebben maar om redelijk betrouwbaar 200+ pk per liter uit zo’n motor te halen kan je het niet af met een chippie.

        Zoals te doen gebruikelijk met die tuning meuk zijn de velgen weer een maat te groot en als je op de openbareweg een beetje wil kunnen boenderen met zo’n ding is 3cm verlaging meer dan genoeg.

        Login om te reageren
  7. terazino zegt

    23 juli 2014 om 13:40

    Jammer van die achterspoiler. Maar nog steeds een erg mooie auto die A klasse. Wat is dat toch een verschil met dat lelijke eerste A gebakje.

    Login om te reageren
  8. Pica zegt

    23 juli 2014 om 14:30

    Het is weer een kwestie van smaak, voor de ene is ie mooi voor de andere lelijk. In werkelijkheid zie ik er hier in België HEEL VEEL rijden, ook A45 AMG’s.
    Misschien gaat ie niet zo lang mee, maar kan je ook met een bmw, audi hebben, mijn broer heeft gisteren na 235000km zijn turbo van zijn BMW 320D er door geblazen, hangt er allemaal een beetje van af hoe je er mee rijdt.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      23 juli 2014 om 17:44

      @Pica: Tja, ben er al bijna aan gewend dat moderne Turbo’s er na 100K tot 200K mee ophouden; de blokjes kunnen het meestal wel aan, maar de Turbo’s draaien de soep in. Na 200K km is dat ook helemaal niet erg, remblokken, eventuele distributieriem en misschien zelfs wel de koppeling zijn dan ook aan (2e) vervanging toe. Liever een verse Turbo dan het motorblok reviseren …

      Oude Evo’s hadden een onderhoudsinterval van 7000km, bij de A45 is dat ook 7500km, dat zal echt niet zonder reden zijn :)

      Login om te reageren
  9. gerjanm zegt

    23 juli 2014 om 19:57

    De een na laatste foto ziet er weer heel anders uit? Andere velgen en uitlaten?

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      23 juli 2014 om 20:11

      @gerjanm: dat zei ik dus ook al, da’s geen A45 AMG.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North