• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VÄTH Mercedes CLS 63 AMG gaat snoeihard

Auteur: CasperH, gepost 20 oktober 2011 om 09:07 – 43 Reacties

VÄTH Mercedes CLS 63 AMG
Een topsnelheid van 325 kilometer per uur bijvoorbeeld. Maar misschien is de sprint naar de 100 nog wel indrukwekkender.

VÄTH vond het hoognodig om de C218 CLS 63 AMG te voorzien van een krachtkuurtje. Het resultaat is behoorlijk pittig te noemen. Naast de eerder genoemde topsnelheid van 325 kilometer per uur is er voortaan een sprintje naar de 100 mogelijk in 3,9 seconden. Trek je liever ineens door naar de 200 dan doe je dat in 12 seconden.

Deze indrukwekkende cijfers zijn te danken aan een opgefrist motormanagement, een nieuw uitlaatsysteem en nog wat andere mods. Die zorgen er samen voor dat er 660 pk en 960 Nm koppel beschikbaar zijn. Standaard beschikt de CLS 63 AMG over 525 paardenkrachten en 800 Nm koppel. Kosten van het vermogenspakketje bedragen 12.800 euro.

Heb je nog centjes over dan kan je bij VÄTH nog een verlagingsset, een verbeterd remsysteem, andere spoilertjes en een opgewaardeerd interieur bestellen. Mooiste optie: een snelheidsmeter die tot 360 kilometer per uur loopt á 1450 eurootjes. En dan zijn er natuurlijk nog de wielen, die zijn van jou voor 6337,88 euro. Interesse? Even bellen met VÄTH en vragen naar het V63RS pakketje!

Ook interessant!

  • De Mercedes CLS facelift is gearriveerd
  • Mercedes SL gaat AMG GT Roadster vervangen
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, cls, cls63, Mercedes, tuning, vath

Vorig bericht: « Video: de BMW M5 ‘SuperSport’ in actie
Volgend bericht: Tanner Foust doet de ‘Ring in een Focus RS500 »

Lees Interacties

Reacties

  1. baap zegt

    20 oktober 2011 om 09:09

    Ruig! Dat koppel is asfaltverpulverend!

    Login om te reageren
  2. trisx zegt

    20 oktober 2011 om 09:14

    Beauty van een wagen:)

    Login om te reageren
  3. sdk16420 zegt

    20 oktober 2011 om 09:20

    Doe het dan ook echt in één keer goed:
    http://www.autoblog.nl/archive/2011/09/11/brabus-rocket-800-mercedes-cls-met-v12

    Login om te reageren
    • 3rNsT zegt

      20 oktober 2011 om 09:38

      @sdk16420: 660pk en 960Nm is meer dan genoeg, en de väth is nog een stuk mooier ook, niet zo schreeuwerig als de rocket

      Login om te reageren
      • sacha zegt

        20 oktober 2011 om 11:34

        @3rNsT: Dat raket-ijsje is idd een beetje over the top. De vorige Rocket, die is pas mooi! Anyway, dit Väth gebakje is ook wel geinig.

        Login om te reageren
    • bigcar zegt

      20 oktober 2011 om 12:30

      @sdk16420: rocket is één van mijn favorieten, maar helaas zou ik toch liever voor deze wagen gaan om 1 reden: geld. de rocket is gewoon veel te duur… 6 ton op Nederlandse kenteken gaat mij (helaas) te ver.

      Login om te reageren
  4. meneersander zegt

    20 oktober 2011 om 09:21

    Bijna 1000 Newton meter die gaat klinkers uit de straat trekken :p

    Login om te reageren
  5. kraakensmaak zegt

    20 oktober 2011 om 09:21

    Wat een beest, alleen waar is de foto van de mooiste optie?

    Login om te reageren
  6. kaasboerin zegt

    20 oktober 2011 om 09:28

    Wat een geweldige bolide.. En de prijs van dat pakketje valt me nog mee eigenlijk.. Je kan nog je kinders fatsoenlijk meenemen ook. :lol:

    Login om te reageren
  7. ErikkNL zegt

    20 oktober 2011 om 09:34

    De verhouding PK per euro ligt op precies hetzelfde gehalte als een Toyota Aygo. Hier kan je je dus geen buil aan vallen

    Login om te reageren
  8. dujokke zegt

    20 oktober 2011 om 09:36

    Nu nog in oranje en matzwart en we kunnen vertrekken!

    Login om te reageren
  9. griffendahl zegt

    20 oktober 2011 om 09:41

    Smaakvol aangepakt moet ik zeggen, ben niet direct een Mercedes fan maar waar andere tuners qua uiterlijk vaak veel te ver gaan vind ik gewoon fraai.

    Login om te reageren
  10. arro zegt

    20 oktober 2011 om 09:44

    Stel dat ik hem koop dan zeker die velgen erbij

    Login om te reageren
  11. PeugeotGTI zegt

    20 oktober 2011 om 09:51

    Keurige tuning.
    Alleen die schaamlip op de kofferbak mogen ze houden.
    Binnen 4 seconden naar de 100 in je CLS, wow . . .

    Login om te reageren
  12. vale46 zegt

    20 oktober 2011 om 10:00

    Mocht ik het geld hebben stond hij in mijn garage!
    Kan zowel lekker zijn keel open zetten als cruisen op de snelweg.
    En je hoeft je kinderen niet thuis te laten.
    Mooi getuned!
    Ik kan er geen enkel nadeel over verzinnen.

    Login om te reageren
  13. stefan11 zegt

    20 oktober 2011 om 10:03

    Ik vind het wel een mooie auto ik ben voor renault maar we hebben ook 1 mercedes en toch wel mooi en deze dus ook

    Login om te reageren
  14. wouteraerox zegt

    20 oktober 2011 om 10:09

    Opzich wel mooi en subtiel gedaan, maar vinden jullie die velgen nou echt mooi? Meer iets voor onder een opgeleukte golf of civic in mijn ogen.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      20 oktober 2011 om 10:40

      @wouteraerox: het zijn opzich mooie velgen, maar niet goed genoeg meer voor zo’n wagen als dit.. idd iets voor de golfjes en civic’s op dit moment.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        20 oktober 2011 om 11:24

        @dennisr: je moet er voor zijn, ik vind persoonlijk die achterlichten best mooi, ze passen wel bij zo’n auto.

        Login om te reageren
  15. masterstig zegt

    20 oktober 2011 om 10:36

    Ik vind de wielen wel een slagje te klein, als ik dan kijk naar de lengte van de wagen.

    Login om te reageren
  16. dennisr zegt

    20 oktober 2011 om 10:39

    wat een beest! Achterlichten (valt me nu op) zijn wel gods lelijk.. en die velgen vind ik sinds kort ook niet meer goed genoeg voor op zo’n auto.. dezelfde velgen zie je dagelijks op bmw’s, golfjes en polo’s

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      20 oktober 2011 om 12:31

      @dennisr: +1, agree :P

      Login om te reageren
  17. bozewolf zegt

    20 oktober 2011 om 10:59

    Ben ik de enige die echt wel heel erg moe wordt van al die tuners en hun krachtkuurtjes voor AMG/RS/M?

    Ik bedoel, de nieuwswaarde is toch onderhand echt wel 0,0. Er is een snelle Duitser, bedrijf maakt em nog wat sneller door meer pk’s te geven. The end.

    Gaap-o-rama!

    Login om te reageren
    • meneersander zegt

      20 oktober 2011 om 11:10

      @bozewolf: maar deze is ook lager en grotere remmen etc.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        20 oktober 2011 om 11:14

        @meneersander: Wauw! Lager! Grotere remmen! Geen enkel ander bedrijf doet dat!

        Ooit!

        Zoals ik al zei, ernstig gaap. Kunnen dit soort Duitser-tune berichtjes niet 1 keer per week samengevat worden ofzo? Het begnt onderhand een derde van heel AB te beslaan. “Meer power voor RS4.” “Klaus kietelt M5” “Mikey heeft 600pk voor je AMG”

        Het is allemaal hetzelfde bericht. Je hoeft alleen met namen en cijfers te husselen, dan heb je hetzelfde.

        Login om te reageren
        • meneersander zegt

          20 oktober 2011 om 11:24

          @bozewolf: ja, het zijn nou eenmaal populaire auto’s hé

          Login om te reageren
          • bozewolf zegt

            20 oktober 2011 om 11:32

            @meneersander: En tsja, hangt er van af wat je met populair bedoeld. Populair als in verkoopaantallen? No way, zoveel Vathjes en Lorinsers en weet ik veel wat er allemaal langskomt worden d’r ook weer niet verkocht.

            Populair bij het internetpubliek zijn ze absoluut.

            Login om te reageren
    • vale46 zegt

      20 oktober 2011 om 11:18

      @bozewolf: je kan ze ook gewoon niet lezen als je er een hekel aan hebt.
      Dan hoef je ook zo niet te zagen.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        20 oktober 2011 om 11:30

        @vale46: Ik heb het ook niet gelezen, maar de titel staat op de frontpage en ontkom je niet aan, hm? ;)

        Ik “irriteer” me er ook niet echt aan ofzo, maar het zit inderdaad wel op het punt dat ik het gewoon oversla omdat je simpelweg weet wat er in staat. Er is een snelle Duitse auto, en ze hebben hem sneller gemaakt! Altijd op dezelfde manier, met dezelfde keus aan bumperlipjes en nieuwe velgen.

        M’n idee om ze zoveel mogelijk samen te voegen is zo raar nog niet. Dan heb je eens per week een mooie grote post waar je meteen kunt vergelijken, cijfers en foto’s, wie wat doet met welke auto.

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          20 oktober 2011 om 14:08

          @bozewolf: het idee van alle tuning samenvoegen is niet slecht. Maarbestaat al.
          Klik rechts in de homepage op ’tuning’ et voila!

          Ik vind die nieuwtjes van ‘nog maar eens een opgefokte duitser’ best wel leuk. Vooral dit!

          Er staat grotere rommel op de homepage dan nog eens een getunede duitser hoor.

          Login om te reageren
          • vale46 zegt

            20 oktober 2011 om 14:43

            @vale46: links op de homepage natuurlijk!

            Login om te reageren
  18. wouteraerox zegt

    20 oktober 2011 om 11:30

    Ik vind wel dat bozewolf gelijk heeft. Volgens mij zijn er nu onderhand al 5 verschillende tuners geweest die deze cls hebben getuned en een bericht hebben gekregen. Feitelijk komt het allemaal op hetzelfde neer, net wat meer vermogen, andere velgen en wat extra spoilertjes. Niet echt nieuwswaarde dus naar mijn mening.

    Login om te reageren
  19. sacha zegt

    20 oktober 2011 om 11:37

    Nieuws:
    Met nieuws in de journalistiek wordt meestal bedoeld nog niet eerder geopenbaarde gestructureerde verslagen van specifieke gebeurtenissen met name op politiek of economisch gebied, in journalistieke media. Daarbij geldt ook dat nieuws een need to know-element dient te bevatten: het moet van een zeker algemeen belang zijn. Bovendien geldt nog de subjectieve weging bij de ontvanger: dat wat hij nog niet weet, is altijd nieuws voor hem, ook al is het feit zelf al jaren geleden openbaar geworden.

    Aldus http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuws

    Ik laat aan jullie of we deze hele site sluiten of niet…

    Login om te reageren
    • wouteraerox zegt

      20 oktober 2011 om 11:41

      @sacha:
      Haha. Toch denk ik dat voor vele autogeïnteresseerden, dit bericht geen Need-to-know element bevat.
      Het is volgens mij namelijk geen belangrijk autonieuws.

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      20 oktober 2011 om 11:43

      @sacha: Of we de site sluiten is 1.) niet aan ons (duh), 2.) niemand vraagt daarom. Gj @ exxagerating.

      Is alleen dat we de meerwaarde van elk individueel “getunede Duitser” bericht best wel in twijfel trekken. Er zijn dagen waarop serieus de halve frontpage volstaat met snellere Audis Benzen en Beamers. Berichtjes die komisch genoeg nog allemaal hetzelfde melden ook.

      Aan de andere kant mag ik van jou natuurlijk ook geen objectiviteit verwachten als het aankomt op snelle-Benz nieuws mededelen. ;)

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      20 oktober 2011 om 11:44

      @sacha: gewoon doorgaan zoals het gaat (al hoewel, het idee van @bozewolf om die duitsers samen te vatten is geen gek idee)
      Er zijn toch altijd wel geïnteresseerden voor te vinden.. :)

      Login om te reageren
  20. wouteraerox zegt

    20 oktober 2011 om 11:51

    Kijk anders even bij ‘relevante artikelen’ rechts van het bericht. Het rijtje getunede mercs die daar tussen staan is veel te lang en ze lijken allemaal teveel op elkaar. Mijn voorstel is om alleen de uitschieters en echt mooi gestijlde, getunede auto’s te verslaan.

    Login om te reageren
  21. bozewolf zegt

    20 oktober 2011 om 11:59

    Moet ik er wel bij zeggen dat het tijdstip van mn zeuren niet briljant gekozen is, deze getunede CLS is het enige dikke duits getunede van vandaag. Maar vooruit, het punt staat nog steeds ;)

    En dan toch klein beetje on topic:

    Allereerste CLS was mooier. Zo.

    Login om te reageren
  22. roestvrijstaal zegt

    20 oktober 2011 om 16:31

    Ik zou echt een moord om zo’n auto een dagje te lenen.

    Login om te reageren
    • roestvrijstaal zegt

      20 oktober 2011 om 17:14

      @roestvrijstaal: doen*

      Login om te reageren
  23. cl65amg zegt

    20 oktober 2011 om 18:09

    dat word dus me cl600 2009 weg doen en overstappen na de C.L.S

    Login om te reageren
  24. xilver zegt

    21 oktober 2011 om 14:09

    CL65 van Väth prefereert nog altijd, maar deze is toch ook überdik

    Login om te reageren
  25. maxx1 zegt

    21 oktober 2011 om 17:29

    YES, deze tuner begrijpt het ook. Uitlaten van de standaard CLS zijn lelijk. VERVANGEN DIE KRENGEN :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North