• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VÄTH verbouwt Mercedes ML63 AMG tot V63RS

Auteur: robbie, gepost 17 mei 2013 om 15:05 – 13 Reacties

Afbeelding VÄTH verbouwt Mercedes ML63 AMG tot V63RSAfbeelding VÄTH verbouwt Mercedes ML63 AMG tot V63RSAfbeelding VÄTH verbouwt Mercedes ML63 AMG tot V63RSAfbeelding VÄTH verbouwt Mercedes ML63 AMG tot V63RSAfbeelding VÄTH verbouwt Mercedes ML63 AMG tot V63RSAfbeelding VÄTH verbouwt Mercedes ML63 AMG tot V63RSAfbeelding VÄTH verbouwt Mercedes ML63 AMG tot V63RSAfbeelding VÄTH verbouwt Mercedes ML63 AMG tot V63RS

VÄTH Mercedes ML63 AMG V63RS
Vind jij 525 pk ook een beetje weinig voor je ML63 AMG? Stuur je PC Hooft-tractor dan maar even langs bij VÄTH, want die peppen hem om tot 680 pk!

Danzij een intercooler systeem van VÄTH, nieuwe uitlaat en aangepaste ECU levert de 5.4-liter V8 van de ML63 maar liefst 155 pk meer dan de standaardversie. Het kost wel het lieve sommetje van 12.800 euro (exclusief belasting), maar dan heb je wel een snelle SUV.

Dankzij al dat extra vermogen sprint de M-Klasse nu in 4,2 seconden van 0 naar 100 km/u in plaats van 4,8 seconden. De topsnelheid ligt voortaan op 320 km/u in plaats van de (elektronisch gelimiteerde) topnsnelheid van 250 km/u die er eerst was.

Een bodykit en een setje velgen van 22 inch maken het geheel af.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, m-klasse, Mercedes, ml63, tuning, vath, w166

Vorig bericht: « Video: Renault Twizy vernedert Mégane RS
Volgend bericht: Burgers! Verzin een oplossing voor het truckersprobleem »

Lees Interacties

Reacties

  1. maiik0ll zegt

    17 mei 2013 om 15:11

    320…… Errug hard…

    Login om te reageren
  2. benzmaster zegt

    17 mei 2013 om 15:12

    Nice, maar het uiterlijk is niet echt van hier ben ik. En te kleine velgen. Maar verder hele nette specs.

    Login om te reageren
    • 4x4wheels zegt

      17 mei 2013 om 15:29

      @benzmaster: 22 inch te klein? Misschien zijn de velgen optisch vrij klein, maar check dat rubber wat er omheen zit even voor de grap ;)

      Login om te reageren
  3. alassad zegt

    17 mei 2013 om 15:13

    Vind de meerprijs wel meevallen! Als ik in de markt was voor een ML63, zou ik het wel weten!

    Login om te reageren
  4. toyotafortuner zegt

    17 mei 2013 om 15:17

    Nais en idd een meevallende meerprijs. Maar op die foto lijkt het door die reflectie wel een RAV4. En da’s nie goed!

    Login om te reageren
  5. jack_abarth zegt

    17 mei 2013 om 15:24

    Ben benieuwd hoe belabberd het standaard intercooler systeem is, want 155 pk extra door een ander systeem en ECU is gigantisch veel!

    Login om te reageren
    • Yeelen zegt

      17 mei 2013 om 15:34

      @jack_abarth: Misschien is het motormanagementsysteem heel conservatief afgesteld ;)

      Login om te reageren
  6. shrike zegt

    17 mei 2013 om 15:25

    Toch ongelooflijk dat zo’n tank 320 km/u kan rijden.
    Daar was vroeger een ferrari F40 voor nodig.
    Misschien doet V.A.T.H de waarheid lichtjes geweld aan.
    Of heeft die mercedes gigantisch lang stuk ‘rechtdoor’ voor nodig

    Login om te reageren
    • ferrari94tr zegt

      17 mei 2013 om 15:46

      @shrike: met 680 pk kun je behoorlijk snel hoor. En de F40 is al best oud. Tegenwoordig gaat een hypercar minstens 420.

      Login om te reageren
  7. gop1 zegt

    17 mei 2013 om 15:54

    T’is wel een VÄTHE BAK geworden

    Login om te reageren
  8. Habing zegt

    17 mei 2013 om 17:11

    Benieuwd wat ie 0-200 doet… 0-100 zegt tegenwoordig niet zo veel meer.

    Login om te reageren
  9. ronin1130 zegt

    17 mei 2013 om 17:31

    Wachten tot de eerste voetballer erin opduikt!

    Login om te reageren
  10. azenomei zegt

    17 mei 2013 om 20:25

    Lekker nuttig en boeiend zo’n snelle suf.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North