VÄTH verbouwt Mercedes ML63 AMG tot V63RS

Auteur: , 13 Reacties

Vind jij 525 pk ook een beetje weinig voor je ML63 AMG? Stuur je PC Hooft-tractor dan maar even langs bij VÄTH, want die peppen hem om tot 680 pk!

Danzij een intercooler systeem van VÄTH, nieuwe uitlaat en aangepaste ECU levert de 5.4-liter V8 van de ML63 maar liefst 155 pk meer dan de standaardversie. Het kost wel het lieve sommetje van 12.800 euro (exclusief belasting), maar dan heb je wel een snelle SUV.

Dankzij al dat extra vermogen sprint de M-Klasse nu in 4,2 seconden van 0 naar 100 km/u in plaats van 4,8 seconden. De topsnelheid ligt voortaan op 320 km/u in plaats van de (elektronisch gelimiteerde) topnsnelheid van 250 km/u die er eerst was.

Een bodykit en een setje velgen van 22 inch maken het geheel af.



13 reacties

320…… Errug hard…
Nice, maar het uiterlijk is niet echt van hier ben ik. En te kleine velgen. Maar verder hele nette specs.
@benzmaster: 22 inch te klein? Misschien zijn de velgen optisch vrij klein, maar check dat rubber wat er omheen zit even voor de grap ;)
Vind de meerprijs wel meevallen! Als ik in de markt was voor een ML63, zou ik het wel weten!
Nais en idd een meevallende meerprijs. Maar op die foto lijkt het door die reflectie wel een RAV4. En da’s nie goed!
Ben benieuwd hoe belabberd het standaard intercooler systeem is, want 155 pk extra door een ander systeem en ECU is gigantisch veel!
@jack_abarth: Misschien is het motormanagementsysteem heel conservatief afgesteld ;)
Toch ongelooflijk dat zo’n tank 320 km/u kan rijden.
Daar was vroeger een ferrari F40 voor nodig.
Misschien doet V.A.T.H de waarheid lichtjes geweld aan.
Of heeft die mercedes gigantisch lang stuk ‘rechtdoor’ voor nodig
@shrike: met 680 pk kun je behoorlijk snel hoor. En de F40 is al best oud. Tegenwoordig gaat een hypercar minstens 420.
T’is wel een VÄTHE BAK geworden
Benieuwd wat ie 0-200 doet… 0-100 zegt tegenwoordig niet zo veel meer.
Wachten tot de eerste voetballer erin opduikt!
Lekker nuttig en boeiend zo’n snelle suf.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).