• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vauxhall Monaro VXR8 (6.2 V8) wint eco-race

Auteur: Alwood, gepost 8 oktober 2011 om 17:30 – 75 Reacties

Zuinig rijden doe je met een V8


Downsizen dus. Volstrekt onnodig als je rechtervoet zich maar weet te gedragen. Zo won onlangs opnieuw een reusachtige V8 een zuinigheids-race.

Waarom winnen deze anders zo bekritiseerde en op het eerste oog onzuinige motoren? De verklaring is simpel: zij kunnen hun beloftes wel waarmaken én meer. De atmosferische 442pk, 6.2 l V8 reed in de proef (Fleet World MPG Marathon) van 563 kilometer namelijk 53% zuiniger dan de fabrieksopgave. Waar de kleine muesli-auto’s moeten vechten om hun testresultaten waar te maken hebben de rustige, vermogende grote motoren er veel minder moeite mee.

Alles valt of staat natuurlijk met de chauffeur (en bijrijder). Achter het stuur van deze powersedan zat Top Gear online redacteur Chris Mooney met als bijrijder hypermile-expert Andrew Duerden. Zij hadden gemiddeld 8,8l/100km nodig om de Vauxhall Monaro VXR8 naar de eindstreep, 563km verderop, te rijden.

Bereken je dit verbruik heel simpel door dan zou ook een turbo- en inspiratieloos 2 liter blok 3 liter op 100km moeten verbruiken. Of op zijn minst zouden benzine motoren met maximaal 120pk prima moeten rijden met 4 liter op 100km. Helaas, zeker de turbo-lozen hebben vaak meer brandstof nodig. Dus schrijft heersend autoblog-onderzoek voor: meer vermogen is beter en grote motoren zijn lekker efficiënt.

Lang leve de luid gorgelende koppelrijke veelcilinders. Zij hebben de toekomst en zo rollen wij. Het nieuwe rijden wil schakelen bij 2500 toeren? Prima, ik wil minimaal 350Nm bij 2500 tpm. (via Carscoop)

Ook interessant!

  • Video: Scania V8 drift op een rotonde
    Video: Scania V8 drift op een rotonde
  • Bentley Flying Spur V8 S rijtest
  • 's Werelds eerste jetski met een dikke V8
    's Werelds eerste waterscooter met een dikke V8
  • Briljante atmosferische V8
    Briljante atmosferische V8 bijna uit productie

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, co2, Funny, holden, milieu, monaro, vauxhall, VXR8

Vorig bericht: « Toch weer een zescilinder voor de BMW 1 Serie?
Volgend bericht: D2Forged op een Maserati Quattroporte is #ziek »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    8 oktober 2011 om 17:32

    NETJES! :D mooie wagen ook :)

    Login om te reageren
    • President zegt

      8 oktober 2011 om 17:51

      @dennisr:

      ik bestempel hem liever als “lelijk”

      Login om te reageren
  2. dustie94 zegt

    8 oktober 2011 om 17:36

    Nouja, ergens zit er wel wat in. Ik geloof dat Volvo binnenkort toch ook met een plug in hybrid komen met een dikke dieselmotor erin? dat schijnt zuiniger te zijn dan met een kleine verbrandingsmotor erbij. Mits je wel een zuinige rijstijl hebt natuurlijk;)

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    8 oktober 2011 om 17:45

    Heeft Vauxhall dan niet gewoon iets fout gedaan met de fabrieksopgave?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      8 oktober 2011 om 17:51

      @Citrofiel: Haha, ja, zo zou je het ook kunnen doen…

      Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    8 oktober 2011 om 17:50

    Volgens mij heeft Alwood hier het cruciale punt gemist…. de Monaro won vanwege de grootste verbetering tov het normverbruik, niet vanwege het laagste verbruik in absolute cijfers. 8.8L/100km haalt mijn 1994 cabrio met het dak open ook nog wel. Een Prius doet die 563km met 20 liter en deze Monaro dus met zo’n 48liter. Inderdaad dat gaat de wereld helpen…NOT

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      8 oktober 2011 om 17:53

      @w0o0dy: Vind ik niet. Daarnaast haalt hij een ander cruciaal punt aan, dat de grotere motoren hun beloftes waar maken, en de kleintjes niet. Iets wat je de MilieuMaffia niet snel gaat horen toegeven…

      Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      8 oktober 2011 om 17:59

      @w0o0dy: Ik vind het duidelijk genoeg hoe Alwood het heeft opgeschreven. Je hoeft niet alles voor te kauwen voor de niet denkende lezertjes…

      Login om te reageren
      • Alwood zegt

        8 oktober 2011 om 18:00

        @Citrofiel: thanks! dat dus ;)

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          8 oktober 2011 om 18:47

          @Alwood: Overigens deden er in totaal 37 voertuigen mee aan deze MPG Marathon. In een andere klasse won een Soes Swift met 86.40mpg, 28,3 procent zuinigerderder dan opgegeven.

          Omrekenen doe je zelf maar, en het wordt hoog tijd dat die imperial stijfkoppen eens naar the oatmeal luisteren: http://theoatmeal.com/comics/senior_year

          Login om te reageren
    • Alwood zegt

      8 oktober 2011 om 18:00

      @w0o0dy: kan je wel mijn tweede alinea gaan overtypen… je kan ook gewoon het artikel lezen.

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        8 oktober 2011 om 18:52

        @Alwood: Je haalt hier daarnaast ook een veel belangrijker punt aan. De driver is veel belangrijker dan de motor die in de auto ligt. Je kan nog wel een 1.0 liter benzine gaan kopen, maar deze is nog altijd niet veel zuiniger dan een 2.5 liter 6 cilinder als je deze full pushed. Aangezien ik weleens van flink pushen houd, heb ik eens een keer een geleende Picanto flink op zijn staartje getrapt. Dit resulteerde in een gemiddeld verbruik van 7l/100km.

        Ter vergelijking, wanneer deze auto al 100% gaat voor opritten bijvoorbeeld, hoef ik in de 525i slechts 20-30% het gaspedaal in te drukken. Ik heb weleens ritten gemaakt in de BMW waar ik maar 1 op 13 heb gereden. Dat is niet eens zo heel veel slechter dan een mueslimotor. De soepelheid van een auto telt ook mee, deze bepaalt vooral hoe vaak jij je auto flink in zijn nek moet grijpen om mee te komen. Hoe minder vaak en soepeler je dit kan doen, hoe lager het verbruik zal zijn op dat soort momenten.

        Natuurlijk zal een muesliblok veel zuiniger zijn in de stad en op lang termijn ook qua kosten minder zijn, maar soepelheid telt ook mee (en fun natuurlijk ook ;) ).

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          8 oktober 2011 om 18:54

          @jzaero: De 525i betreft overigens een E60 525i met 192pk 245Nm en een gemiddeld verbruik van 1:10.1km.

          Login om te reageren
          • bohica zegt

            9 oktober 2011 om 09:14

            @jzaero:
            Mijn 2,5 6 in lijn rijd ik op lange ritten door de bergen met 130 a 140 gemiddeld 1 op 14,5.
            En dan ben heb ik het echt wel meer naar mijn zin dan mensen die 1 op 12 rijden met hun zogenaamd zuinige prius

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              9 oktober 2011 om 09:59

              @bohica: Precies. Het gaat mij erom dat ik ook af en toe fun heb, bij een Prius is fun ver te zoeken. Een verbruik van 1:14 is goed, moet wel zeggen dat die 6 in lijntjes ook wel gemaakt zijn voor soepel cruisen, daar zijn ze in eerste instantie voor bedoelt (op de autobahn natuurlijk). Leuke is dat je ook flink wat bochtige wegen mee kan pakken.

              Login om te reageren
        • Truttenschudder zegt

          9 oktober 2011 om 22:23

          @jzaero: LOL, jij haalde 7l/100 km met die picanto. Netjes.

          Picanto’s zijn de grootste farce die er zijn. Die dingen worden vooral gebruikt voor stadsritjes, en dus vaak koud. Ook moet je het gaspedaal aardig diep intrappen voordat je vooruit gaat. Combineer die twee dingen (en dit gaat op voor heel veel muesli-auto’s), en ze zit na 2 jaar op een gemiddeld verbruik van 7,9 liter per honderd kilometer. Dat haal ik in mijn Golf IV GTI nog, en dan heb ik een stuk meer lol. Daarnaast rijden in zo’n kreng als een picanto. Mijn goedness. Die pedalen haken en schokken en dat hele autootje doet dan mee. BAH.

          Disengage rant mode

          Login om te reageren
          • jzaero zegt

            10 oktober 2011 om 15:14

            @Truttenschudder: Haha, klopt, ik moest (te) vaak het gas diep intrappen om maar enigszins beweging in te krijgen. Ook heel veel schakelen (niet soepel blok). Het was een nagelnieuwe Picanto met slechts 950km op de teller, alles moest nog inslijten, maar het bleef een traag ding vergeleken met de BMW 525i of zelfs de Starlet waar ik regelmatig in rijd. Theoretisch gezien zijn die muesliauto’s zuinig, maar in de praktijk waar je vaak krap er tussen moet, heb je veel minder aan zo’n zuinig blok. Ach, je past je rijstijl naar verloop van tijd wel aan, maar ik rijd toch liever iets soepelers.

            Login om te reageren
            • Truttenschudder zegt

              23 oktober 2011 om 23:35

              @jzaero: True indeed. True indeed.

              Starlet is trouwens een zwaar onderschatte auto. Wat een naaimachientje, dat 1.3 di 16v blok. Mjam.

              Login om te reageren
              • jzaero zegt

                24 oktober 2011 om 00:39

                @Truttenschudder: Heb er nog steeds dagelijks veel lol van, misschien zelfs meer fun dan in de BMW, wellicht niet in de bochten, maar rechtdoor bij sprintjes blijft het echt een pittig blokje! Handbak, bijna geen gewicht, lekker gasrespons en meestal sneller dan modernere auto’s. Alleen grip is een probleem haha ;)

      • w0o0dy zegt

        8 oktober 2011 om 19:32

        @Alwood: Als je het goed had opgeschreven had ik je niet hoeven te verbeteren… Nergens maak je duidelijk dat er auto’s meededen die vele malen zuiniger de 563km aflegden, je probeert de indruk te wekken dat dit soort bindgedrinkers gaan rijden een oplossing zou zijn voor de problemen van overmatig alcoholgebruik. Pertinent niet waar dus. Het ding zuipt zelf als je extreem zuinig ermee probeert te rijden. Dat normen volgens officiele testmethoden onzin zijn is iets heel anders. Als je dat aan de kaak wil stellen aan de hand vn dit artikel heb je wel een sterke onderbouwing voor je verhaal. Nu dus niet, in feite is het kletskoek wat je probeert te slijten aan een dankbare kop-in-het-zand-doelgroep.

        Login om te reageren
        • Alwood zegt

          8 oktober 2011 om 20:05

          @w0o0dy: tuurlijk… Weer vol er tegenin… Zoals @Citrofiel la zegt: vooral geen schepje zout erbij nemen en enkel dezelfde eentonige saaie informatieverstrekking pakken. Top man!

          Login om te reageren
          • brinky zegt

            8 oktober 2011 om 20:38

            @Alwood:

            Woody heeft namelijk ook gelijk. De stelling die je geeft wordt niet onderbouwd met het artikel waar je aan refereert. In het artikel gaat het over het werkelijke gebruik tov het norm gebruik. Dit staat nergens in je artikel, althans niet duidelijk genoeg. Je geeft als conclusie dat downsizen onzin is, echter dit is niet de strekking van het gerefereerde artikel. Ben zelf een patrolhead dus ik deel je mening graag mbt downsizen maar onderbouw het wel met de juiste argumenten.

            Al met al geen schande…ik vind het een leuk artikel maar wees ook kritisch (op jezelf).

            Login om te reageren
            • Alwood zegt

              8 oktober 2011 om 21:49

              @brinky: woody beweert eerst dat ik niet noem dat het zuiniger rijden tov opgegeven verbruik gemeten is, dat staat echter letterlijk in de tweede alinea.

              Vervolgens bouwd hij het om naar een ‘ik breng de feiten en conclusies niet juist’. Dat is de strekking van het artikel ook helemaal niet en wordt gezien de overige reacties prima opgepakt.

              Toch is het inmiddels vooral goed doodgeslagen vind je niet?

              Login om te reageren
              • w0o0dy zegt

                8 oktober 2011 om 22:35

                @Alwood: nee ik wijs erop dat de relatieve verbetering de enige reden van de overwinning is en dat je dat buiten beschouwing laat. Daarmee schiet je in feite je eigen punt af: normverbruik is bullshit als het gemeten wordt op de manier waarop het wordt gemeten.

              • Alwood zegt

                8 oktober 2011 om 23:29

                @w0o0dy: dan begrijp je blijkbaar mijn schrijven niet want volgens mij is dat letterlijk wat ik hier op een wat meer melige toon neer (heb willen) zet(ten)…

              • dennisr zegt

                8 oktober 2011 om 23:34

                @w0o0dy: misschien moet je niet alles te letterlijk en te serieus nemen..

              • w0o0dy zegt

                8 oktober 2011 om 23:50

                @dennisr: maybe not maar ik heb niets met GeenStijl, Prive, Story, Telegraaf, AD of Wilders en andere “profeten”.

              • dennisr zegt

                8 oktober 2011 om 23:57

                @w0o0dy: vertel mij eens.. waarom steeds die verwijzing naar GeenStijl ? heb je zelf liever dat ze saaie en 100% serieuze stukjes schrijven ? of tussendoor ook eens een sarcastisch/grappig/melig stukje ?

              • dennisr zegt

                8 oktober 2011 om 23:57

                owja, en respect voor Wilders! :mrgreen:

              • w0o0dy zegt

                9 oktober 2011 om 00:26

                @dennisr: nee, saai hoeft zeker niet en als ik er at tegen had dan kwam ik niet (al een jaar of 6/7? meen ik) dagelijks op Autoblog. Neemt niet weg dat ik te suggestief (omdat het echt niet klopt/niet waar is niet zo prettig vindt. Net als Robbie die “volume op 1q” titels plakt op “herfst briesjes in een glaswater”-artikeltjes, no thanx i’d rather pass on those.

          • JanC zegt

            8 oktober 2011 om 21:17

            @Alwood: Er is een verschil tussen zeggen dat een luid gorgelende V8 de toekomst heeft en de zoutloze waarheid.

            Login om te reageren
            • Alwood zegt

              8 oktober 2011 om 21:44

              @JanC: joh 0_0 en daar ben je helemaal zelf achter gekomen of moest de anwb kampioen een handje helpen?

              Login om te reageren
              • JanC zegt

                8 oktober 2011 om 23:18

                @Alwood: Ben je nu trots op jezelf? Tik maar geen stukjes meer over van andere sites als je niet tegen kritiek kan.

              • dennisr zegt

                8 oktober 2011 om 23:33

                @JanC: nou nou, volgens mij kan Alwood zelf wel leuke teksten verzinnen hoor..

              • TWJ zegt

                8 oktober 2011 om 23:43

                @Alwood:
                Ja sorry hoor. Leuk dat die V8 53% zuiniger is dan de fabrieksopgave.
                Ik weet zeker dat hij nog steeds tien keer meer heeft verbruikt dan dan zuinigste auto in de test.

                Downsizing werkt WEL.
                Vind ik het leuk? Nee absoluut niet, maar het is wel de realiteit.

                En je kunt wel doen alsof de Monaro nou zo zuinig is geweest, maar dat is hij niet. Hij is alleen relatief zuinig geweest.

                Bijzonder triest artikel.

                Daarnaast ben je gewoon kinderachtig zoals je hier op geuitte kritiek reageert Alwood. Toch jammer.

              • dennisr zegt

                8 oktober 2011 om 23:52

                @TWJ: denk je nou werkelijk dat hij serieus vind dat downsizing geen nut heeft.. zou hij dat nou echt duidelijk willen maken met dit artikel ? valt me dan weer van je tegen..

              • jzaero zegt

                9 oktober 2011 om 10:04

                @TWJ: Jij slaat compleet de plank mis. Punt van dit artikel is dat je ook zuinig met een V8 kan rijden, en dan is het bovengenoemde vebruik niet eens slecht. Hoe vaak zie je niet mongolen in hun Prius met 140-150 over de snelweg knallen. They make no fucking sense. Het gaat niet om je auto, het gaat om je rijstijl en als je het verknalt met je rijstijl dan is downsizing opeens slechts een marketingtool om mensen die muesliauto’s aan te smeren.

  5. theblackstig zegt

    8 oktober 2011 om 17:56

    “Chris Mooney met als bijrijder hypermile-exper Andrew Duerden.”

    Het is toch ‘Hypermile-experT’?

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      8 oktober 2011 om 18:01

      @theblackstig: okok, aangepast, thanks ;)

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        8 oktober 2011 om 18:43

        @Alwood: Is dat een broer van Tyler Du(e)rden?

        Login om te reageren
        • Alwood zegt

          8 oktober 2011 om 20:02

          @sir_smokalot: lol! Sowieso dat ‘ie dan niet laf heeft gereden met z’n 8.8/100 ;)

          Login om te reageren
  6. mrbones zegt

    8 oktober 2011 om 18:10

    Een prius is nog steeds zuiniger,.

    Login om te reageren
  7. bozewolf zegt

    8 oktober 2011 om 18:12

    Maar dit maakt een VXR8 niet zuinig. Net zomin als het een Prius onzuinig maakt.

    Het enige wat dit zegt is dat de eco-motortjes niet altijd 1 van hun belangrijkste verkoop-aspecten (zuinigheid) halen.

    You’ve been lied to. Congratulations and join the club.

    Login om te reageren
  8. raphael zegt

    8 oktober 2011 om 18:18

    Die titel is zo misleidend als wat. Je fabrieksopgaven halen is niet hetzelfde als een Ecorace winnen.

    Autoblog begint een beetje als geenstijl of de telegraaf te worden. Geen nuance, alleen schrijven wat men wil horen en anti verandering.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      8 oktober 2011 om 18:49

      @raphael: Als je je in de materie zou verdiepen, had je geweten dat het hier om de jaarlijkse MPG Marathon van Fleet World magazine ging. Hoe is dat geen eco-race?

      Iets roepen is makkelijk, je feiten checken vergt iets meer tijd, maar is wel beter als je wilt staven wat je roept.

      Login om te reageren
      • raphael zegt

        8 oktober 2011 om 19:29

        @sir_smokalot: Haha, verdiepen, feiten checken. Dat zijn grote woorden jongen, voel je je al journalist? Hou dat erin! Je weet namelijk exact wat ik bedoel

        Login om te reageren
      • monk zegt

        8 oktober 2011 om 19:56

        @sir_smokalot:
        Inderdaad dingen roepen is makkelijk.
        “Downsizen dus. Volstrekt onnodig als je rechtervoet zich maar weet te gedragen.” Maarja, de feiten he….

        Login om te reageren
      • JanC zegt

        8 oktober 2011 om 21:14

        @sir_smokalot: Waar schrijft hij dat het geen ecorace is?

        Login om te reageren
    • j3tized zegt

      8 oktober 2011 om 18:49

      @raphael: Feit. Autoblog.nl is goed voor mooie plaatjes, maar voor serieuzer autonieuws moet men op autoblog.com zijn.

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      8 oktober 2011 om 19:16

      @raphael: hoe dacht jij lezers te trekken? door te typen wat ze niet willen horen?

      Login om te reageren
      • TWJ zegt

        8 oktober 2011 om 23:46

        @dennisr:
        Wha Dennis, wat een gans ben jij :P
        Journalistiek is niet schrijven wat men wil horen, maar schrijven wat men moet horen.

        Feiten weergeven…. en ojee daar komt dalijk weer een lap volk dat met de definitie van blog komt. Luister, Autoblog presenteert zich als volwaardig autojournalistiek medium, en dient derhalve ook aan die verwachtingen te voldoen.

        Bij de eerste beste kritiek roepen “Wij zijn een blog en wij bepalen zelf wel wat wij doen.” is gewoon kritiek ontwijken.

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          8 oktober 2011 om 23:54

          @TWJ: ach ik ben niet iemand die alleen maar serieuze stukjes wil lezen.. ik lees in de krant ook alleen de strips :mrgreen:

          maar toch, als ze hier constant dingen typen, wat men niet WIL horen.. dan zijn we met zn allen snel vertrokken..

          Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          9 oktober 2011 om 00:22

          @TWJ: Als Autoblog zich als ‘volwaardig autojournalistiek medium’ gaat gedragen en de feiten als zodanig presenteert, verliest zij de helft van haar publiek… Je kan wel genoeg hebben van dat blog-excuus, maar die houding in de stukjes is nu juist wat AB van de andere automedia onderscheidt en dus onmisbaar voor de site.

          Login om te reageren
          • raphael zegt

            9 oktober 2011 om 00:39

            @Citrofiel: Ben ik het niet mee eens. Autoblog heeft duidelijjk een geenstijl achtige manier van schrijven overgenomen om eenzelfde publiek aan te trekken. Plat, oppervlakkig en arrogant. Woorden als FAIL, BREKEND, NEGERT komen om de 2 alinea’s voor. Kijk naar autoblog 2/3 jaar geleden. Toen hadden ze ook een andere kijk dan de ’traditionele media’ maar wel eerlijk en oprecht. Nu is het geforceerd hip en cool en stoer proberen te doen.
            Dat is overigens ook af te lezen aan het publiek en de daarbij behorende comments. Nu is de gemiddelde ab lezer 16 jaar oud en reageert met +1 of iets dergelijks ‘zie mij erbij horen’. Ik weet nog dat men eens schreef een paar jaar terug dat autoblog gemiddeld 67 reacties per artikel had. In veel gevallen, uitgebreide discussies tussen volwassenen. Dat is echt verleden tijd. Die diepte in discussies hoef je niet meer te zoeken in de reacties.

            Login om te reageren
            • Citrofiel zegt

              9 oktober 2011 om 12:35

              @raphael: Ik kan je eigenlijk wel volgen. Het soort bezoekers heeft er zeker voor gezorgd dat ik hier veel minder te vinden ben. Er wordt in de reacties zo vaak op de man gespeeld dat het niet meer bij te houden is. Dan kan je er op reageren of je kunt het negeren. Ik moet vaak het eerste onderdrukken en kom daarom maar gewoon liever helemaal niet meer…

              Login om te reageren
    • bigcar zegt

      9 oktober 2011 om 00:42

      @raphael: @JanC: @TWJ: kriek leveren is makkelijk. als jullie het zo goed weten, moeten jullie zelf maar eens proberen om artikels te schrijven die autobloggers daadwerkelijk willen lezen.. stelletje apen..

      @sir_smokalot: goed bezig, ik sta aan jouw kant :)

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        9 oktober 2011 om 11:28

        @bigcar: Zo moeilijk is dat niet hoor. Beetje onzin uitkramen kan namelijk iedereen.
        En wil je voortaan niet meer het woord “autobloggers” gebruiken als je voor je zelf spreekt? Bij voorbaat dank.

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          9 oktober 2011 om 12:26

          -edit: nutteloze bijdrage-

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            9 oktober 2011 om 12:34

            @bigcar: hahaha! Ben je een beetje uitgeluld…

            Login om te reageren
            • bigcar zegt

              9 oktober 2011 om 13:26

              @Rick-dos: simpele ziel..

              Login om te reageren
              • Rick-dos zegt

                9 oktober 2011 om 13:43

                @bigcar: Ik kan me voorstellen dat ik voor zo’n intellectueel als u zo over kan komen. Mijn excuses daarvoor…

  9. ds3thp zegt

    8 oktober 2011 om 18:30

    Komt me bekend voor! Echter niet zo’n groot verschil.

    Rij zelf een DS3 met 1.6 Turbo en de fabriek geeft daar een verbruik van 1 op 14,9 voor op.
    Echter rij ik er zelf met gemak 1 op 16,1 mee.
    Als ik m’n best ga doen om zuinig te rijden en ook lange afstanden rijdt dan kom ik zelfs uit op 1 op 17,5 gemiddeld of beter.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      8 oktober 2011 om 22:39

      @ds3thp: De aanpassingen die je daar tot nu toe aan gedaan hebt zullen misschien ook een (kleine) positieve inbreng hebben. ;)

      Login om te reageren
  10. torana zegt

    8 oktober 2011 om 19:52

    io de éém of andere manier voel ik me nu erg happy :D, dit was ( en is nog steeds ) mijn volgende slachtoffer om in mijn wagenpark bij te zetten… maar dan wel de Bathurst Edition… nog twee jaartjes wachten en dan is die voor mij betaalbaar :)

    Login om te reageren
  11. torana zegt

    8 oktober 2011 om 19:53

    “op de één of andere manier” dus… toch maar een toetsenbord aanschaffen waar weer lettertjes op staan :lol:

    Login om te reageren
  12. kungfupanda zegt

    8 oktober 2011 om 20:18

    Hoezo is meer vermogen beter en effecienter? Want het onderzoek weet dat helemaal niet te onderstrepen.

    Enige wat het verklaard is dat Holden zijn eigen huiswerk op papier niet goed heeft gedaan. Dat ze hier dan nog een prijs voor krijgen is gewoon idioot.

    Wat mij veel interessanter lijkt is een “echte” race houden waarbij een maximum limiet op het verbruik geldt. Bijvoorbeeld 8,8L / 100KM. Dan moet je in deze Holden rondtuffen als een oma terwijl die om de oren gereden kan worden door TSI’tjes die niet als oma rond hoeven te komen. Dan hebben we het ergens over.

    Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    9 oktober 2011 om 10:21

    dit bewijst maar weer dat autoblog.nl louter voor 16 jarige knulletjes is ..
    die nog nooit een slag gewerkt hebben in hun leven maar altijd hun bek vol hebben over “dikke V8” ..

    maar natuurlijk ook voor in de overgang zijnde wijven die een enorme min-achting koesteren richting die 16-jarige knulletjes ..
    en in de overtuiging leven dat die doelgroep niet capabel is om een “grappige” kwinkslag in een artikeltje te kunnen ontdekken ..

    louter om het feit dat ze het zelf 3X moesten lezen voor dat ze er achter kwamen ..
    dus dat dan maar in hun almachtige slimheid afdoen als geenstijl-achtig ..

    nou @Alwood .. succes ermee ..

    Login om te reageren
    • Rick-dos zegt

      9 oktober 2011 om 11:31

      @kabouter buttplug: Dus jij bent een 16 jarig in de overgang zijnde wijf? Owkeeeee….

      Login om te reageren
  14. norge zegt

    9 oktober 2011 om 11:22

    Natuurlijk is het makkelijk om met een grootte v8 zuiniger te rijden dan de fabrieksopgave als met een muesli bakkie .

    Login om te reageren
  15. Megakix zegt

    9 oktober 2011 om 11:56

    @bloggers: … er zitten hier een paar gigantische mallootjes een @Alwood ziek te schrijven over hun vermeend juiste interpretaties ? Het artikel is DUIDELIJK, behoeft geen nadere toelichting (als je zelf je brains gebruikt) en is INDERDAAD neergezet op een ludieke wijze ! Kortom, je wordt door de titel niet misleid, maar juist uitgenodigd om het te lezen. Wedden dat je dit stukje leest omdat ik het volgende schrijf:

    SEX SEX SEX SEX

    AB.nl houdt zich aan haar eigen stijl; ga lekker ziften in een column uit de Privé of Story!

    Login om te reageren
    • norge zegt

      9 oktober 2011 om 12:19

      @Megakix: slijmbal, maar je heb wel gelijk. ;)

      Login om te reageren
  16. atakan zegt

    9 oktober 2011 om 12:00

    Ik zou ‘m wel willen.

    Login om te reageren
  17. F1Tim zegt

    9 oktober 2011 om 14:43

    Nou, is dit verrassend?
    De auto is tegenover Europese wagens een lichtgewicht (ondanks de V8) en de motor is groot genoeg om niet te hard te moeten werken.

    Login om te reageren
  18. gordongekko zegt

    9 oktober 2011 om 15:36

    Heeft iemand wel eens zo’n Monaro VXR8 in NL gezien?

    Login om te reageren
  19. Nico94 zegt

    9 oktober 2011 om 17:52

    Hopelijk gaat hierdoor elke autofabrikant een V8 in hun auto doen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North