• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Veiling: Ferrari 275 GTS by Pininfarina

Auteur: ricardo, gepost 16 mei 2013 om 09:11 – 24 Reacties

Afbeelding Veiling: Ferrari 275 GTS by PininfarinaAfbeelding Veiling: Ferrari 275 GTS by PininfarinaAfbeelding Veiling: Ferrari 275 GTS by PininfarinaAfbeelding Veiling: Ferrari 275 GTS by PininfarinaAfbeelding Veiling: Ferrari 275 GTS by PininfarinaAfbeelding Veiling: Ferrari 275 GTS by PininfarinaAfbeelding Veiling: Ferrari 275 GTS by PininfarinaAfbeelding Veiling: Ferrari 275 GTS by Pininfarina

Ferrari 275 GTS by Pininfarina kost
Van de 200 exemplaren die Ferrari bouwde is dit nummer 75. Een model dat in zijn 48-jarige bestaan werkelijk overal geweest is. Nu komt dit stukje Pininfarina-oogsnoep waarschijnlijk opnieuw bij een andere eigenaar terecht. Interesse?

In dat geval: wees bereid om Enzo-money mee te nemen naar de aanstaande veiling van RM Auction. Men verwacht dat deze 275 GTS by Pininfarina tussen de €650.000 en €780.000 zal opbrengen. En voor dat geld krijg je een 3.286 cc tellende Colombo V12 die bijna een halve eeuw geleden 260 pk leverde en in 7 seconden naar de 100 km/u wist te stuiven.

Voor een auto met zo’n leeftijd is hij nog best modern, gezien de onafhankelijke vering en schijfremmen rondom. Hij zou daarnaast een topsnelheid van 225 km/u kunnen halen, maar met 110 km/u over een bergweg aan een watertje is voor ons ook prima. Het strakke Pininfarina-oetswerk maakte het een gedistingeerde auto. Niet zo schreeuwerig, maar misschien ook minder mooi, als een Ferrari 400 Superamerica Coupé.

De eerste eigenaar was een Duitser, die hem in 1967 weer van de hand deed, waardoor de auto via een omweg bij een diplomaat in Washington DC terecht kwam. Daarna zwierf hij enige tijd door de VS, werd daar voor het laatst in 1976 in Virginia verkocht en zette vier jaar later weer voet aan wal in the old country: Italië. Daar ging hij opnieuw van de ene naar de andere Ferrarist, om nu uiteindelijk door zijn Britse eigenaar wederom de klassiekermarkt opgeduwd te worden. Dus: zin in een Pininfarina-juweeltje met een flink verleden? Sla je slag.

Ook interessant!

  • Video - Leclerc laat een klassieke Ferrari 275 uit
  • Ferrari 296 GTS laat zich zien! [video]
    Ferrari 296 GTS laat zich zien! [video]
  • F40
    Zo veel geld is een blauwe Ferrari F40 waard
  • Piekfijne Ferrari F40 moet flink bedrag opleveren

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

275, Cabrio, Ferrari, pininfarina, veiling

Vorig bericht: « Volvo teast nieuwe crossover? Maar wat is het? [updated]
Volgend bericht: Porsche 918 Spyder heeft meer power & een prijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrci zegt

    16 mei 2013 om 09:17

    Wat maakt Ferrari toch mooie auto’s!

    Login om te reageren
    • pjotr zegt

      16 mei 2013 om 09:22

      @mrci: Pininfarina

      Login om te reageren
    • norgge zegt

      16 mei 2013 om 09:49

      @mrci: rt

      Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      16 mei 2013 om 09:52

      @mrci: maakte.

      Login om te reageren
  2. sebasjuhh zegt

    16 mei 2013 om 09:21

    Tijdloos design.

    Login om te reageren
  3. Hubert zegt

    16 mei 2013 om 09:30

    Mooie auto.
    Alleen jammer van de rommelige geschiedenis. Iets te veel eigenaren.
    Je zou haast denken dat er iets mis met de auto is.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      16 mei 2013 om 09:59

      @Hubert:
      ik wil hem ook niet.
      Geen ANWB en Bovag garantie……………….

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        16 mei 2013 om 10:00

        @desjonnies: Wel NAP en Dekra keuring toegestaan ;)

        Login om te reageren
  4. gijsso zegt

    16 mei 2013 om 09:41

    Is het nodig om bij bijna elk artikel over een Ferrari te zetten dat ie door de grootmeesters bij Pininfarina is getekend? Het is toch algemene kennis dat de LaFerrari de eerste is die niet door hen getekend is?

    Zo moeilijk is dat bij die LaFerarri ook weer niet te zien…

    Login om te reageren
    • ropbp zegt

      16 mei 2013 om 09:56

      @gijsso: er zijn ook modellen door andere designhuizen getekend, zoals Bertone.

      Login om te reageren
      • gijsso zegt

        16 mei 2013 om 10:20

        @ropbp: Dat is de enige uitzondering, was de Dino 308 (one-off ontwerpen niet meegeteld).

        Login om te reageren
        • heidekonijn zegt

          16 mei 2013 om 12:30

          @gijsso: Vignale, Ghia, Zagato, Touring, Boneschi…

          Login om te reageren
          • ferrarithijs zegt

            16 mei 2013 om 13:49

            @heidekonijn: Scaglietti, Fontana, Allemano, Autodromo, Boano, Ellena, Dallara, Fantuzzi, Drogo, Panther, Michelotto en zelfs Abarth, die onzin reactie van @gijsso slaat dus helemaal nergens op…

            Login om te reageren
  5. Hupke zegt

    16 mei 2013 om 09:45

    Heel mooi snoepje, vooral de kleur is heel passend eens niet rood, geel, blauw of grijs.

    Login om te reageren
  6. jrmpower24 zegt

    16 mei 2013 om 09:46

    Beauty.

    Login om te reageren
  7. Dino2400 zegt

    16 mei 2013 om 09:49

    Prachtig.
    Hij heeft wel wat weg van de fiat 1500 die een paar jaar eerder verscheen.
    Komt waarschijnlijk ook van dezelfde tekentafel van Pininfarina.
    Kleur is ook mooi, dat waren nog eens tijden, toen rood nog niet de favoriete kleur was van de meeste klanten.

    [img]http://www.autobelle.it/annunci/public0001/2img-1277203147.jpg[/img]

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      16 mei 2013 om 09:57

      @Dino2400:
      klopt idd.
      Pininfarina voerde destijds zijn transatlantische desing lijn, de Lancia Flamminia, de Austin Cambridge en zijn zusjes, de Fiat 1800/2300 en de Peugeot 404.
      Kijk maar naar de neus van die auto’s, maar het meeste naar de 404 : de aflopende motorkap met de daarbovenuit stekende koplampen en de grote grille eronder.

      Haal je bv de voorbumper van een vroeg 404 Coupe af en zet je hem naast een Ferrari 250 GT Berlinetta zie je ook de familie gelijkenis.

      Login om te reageren
  8. Dino2400 zegt

    16 mei 2013 om 09:50

    mmh, kunnen we hier geen plaatjes meer posten of doe ik iets verkeerd?

    http://www.autobelle.it/annunci/public0001/2img-1277203147.jpg

    Login om te reageren
  9. ropbp zegt

    16 mei 2013 om 09:58

    Zijn we nu allemaal aan het klagen dat auto’s zoveel op elkaar lijken. De voorkant komt onder andere van een Fiat 124 spider, de achterkant is ook al eens door Maserati gebruikt……

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      16 mei 2013 om 10:01

      @ropbp: Klopt, maar het stuk daartussen is toch echt Ferrari. Vooral de motor verschilt nogal van de 124 spider.

      Login om te reageren
  10. fit4fun zegt

    16 mei 2013 om 12:41

    Fraai model in de juiste kleur, zeer chique

    Login om te reageren
  11. elcaminokid zegt

    16 mei 2013 om 12:46

    in ‘chasing classic cars’ zat er gisteren zo eentje. een gele die origineel ook goud was.

    Login om te reageren
  12. topless zegt

    16 mei 2013 om 15:45

    De laatste jaren heb ik regelmatig een goudkleurige 275gts op klassiekerbeurzen gezien (Interclassics, Technoclassica) voor rond de 4 ton (incl zeldzame hardtop). Indien dat deze is, is hij flink in waarde gestegen.

    Login om te reageren
  13. mazeratie zegt

    16 mei 2013 om 15:53

    Laatst eentje gespot op Nederlands kenteken! Binnenkort op autojunk.nl

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North