• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vencer Sarthe – de Nederlandse supercar is officieel!

Auteur: ricardo, gepost 24 mei 2012 om 16:02 – 82 Reacties

Vencer Sarthe

De laatste toevoeging aan de kleine lijst met Nederlandse autobouwers is Vencer, en deze nieuwkomers die sinds 2010 ergens in Nijverdal aan een supercar werken hebben zojuist hun eerste wapenfeit onthuld. Maak kennis met de Sarthe.

De achterwielaangedreven Sarthe is opgebouwd rondom een stalen buizenframe en heeft een vloer gemaakt van een aluminium honinggraatstructuur. De buitenkant is opgetrokken uit panelen van carbonfiber, en daarmee komt het gewicht van de tweezitter net niet boven de 1,4 ton uit: 1390 kilogram schoon aan de haak met een gewichtsverdeling van 45 en 55 procent (v/a).

In het midden heeft Vencer een V8 van GM gepropt met 510 pk en 650 Nm aan koppel, die zijn krachten via een handgeschakelde bak met zes verzetten richting de 20-inch achterwielen stuurt. Het voorste rubber ligt overigens om velgen in de maat 19 inch. De topsnelheid is vastgezet op 328 km/u en het obligate sprintje naar de honderd doet de Sarthe in 3,8 seconden. Verder bedragen de buitenmaten 4.515×1.984×1.190 mm (lxbxh) en is de wielbasis 2,79 meter lang.

Voor de ophanging is gekozen voor dubbele draagarmen met een whisbones-vormpje en achter de velgen zijn remschijven met een diameter van 385 mm geplaatst, zowel voor als achter. Naast e-hulpmiddelen als ABS en EBD is het verder aan de bestuurder zelf om dit racekannonetje in spe op de weg te houden.

Bij het design -waarbij we enigszins flashbacks naar de Corvette krijgen, niet dat dat erg is- heeft Vencer zich naar eigen zeggen laten inspireren door Le Mans-racers uit de jaren tachtig. Een korte neus met een lange vooruit. Check daarvoor ook de eerder spyspots die we binnenkregen.

Wie bereidt is een nog onbekend bedrag neer te tellen voor dit supercargeweld uit een durpje met 25k inwoners komt niet terecht in een comfortloze auto. De Sarthe zal namelijk beschikken over in-car entertainment en zaken als climate control. En een handgestikt interieur, ook nog. Wanneer ze de Sarthe ‘af’ hebben is nog niet bekend, maar tot die tijd hebben we alvast een achttal RENDERS! Ziet er best hoopvol uit.

Ook interessant!

  • Video: Nederlandse politie achtervolgt inbreker
  • 90-jarige Nederlandse held
    90-jarige Nederlandse held neemt unieke Ford GT in ontvangst
  • Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
    Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
  • Ferrari 812 Competizione
    Ferrari 812 Competizione A is nu ook officieel

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

nederlandse-automerken, sarthe, Supercars, vencer

Vorig bericht: « Eindelijk! Een trekhaak voor je BMW Z4
Volgend bericht: Renault Alpine A110-50 lekt je netvlies op »

Lees Interacties

Reacties

  1. laucoop zegt

    24 mei 2012 om 16:06

    die achterkant.. je moet er maar van houden..

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      24 mei 2012 om 16:35

      @laucoop: Ik vind ‘m tof, doet me denken aan de RX7 veilside uit Tokio Drift. Zeker in combinatie met die two-tone lak in de luchtgaten aan de zijkant heeft ie daar veel van weg. Mijn theorie is dan ook dat ze nog een andere inspiratiebron hadden.

      Login om te reageren
      • jdmfan zegt

        24 mei 2012 om 18:05

        @Vanquish: hij doet idd een beetje denken aan de rx7 uit tokyo drift, ook die achterlichten.

        Login om te reageren
  2. pomoek zegt

    24 mei 2012 om 16:07

    Corvette??? Wat dacht je van de McLaren F1?

    Login om te reageren
    • laucoop zegt

      24 mei 2012 om 16:10

      @pomoek: 1

      Login om te reageren
    • hp525i zegt

      24 mei 2012 om 16:11

      @pomoek: Dat was ook het eerste waar ik aan dacht! Een Corvette kan ik er niet van maken…

      Login om te reageren
      • screamer zegt

        24 mei 2012 om 16:18

        @hp525i: idd, ik zie hier ook vooral de McLaren F1, niet dat dat erg is, want het is een mooie auto geworden

        Login om te reageren
      • undifined1 zegt

        24 mei 2012 om 17:26

        @hp525i: ik vind het eerlijk gezegd wat Noble achtig allemaal.

        ps: een e28 is toch mooier :-D

        Login om te reageren
        • hp525i zegt

          24 mei 2012 om 17:27

          @undifined1: Eens! ;)

          Login om te reageren
  3. ArnoldH zegt

    24 mei 2012 om 16:11

    Fraaie wagen!

    Ik ben ook wel benieuwd naar de bouw kwaliteit van de auto….

    Login om te reageren
  4. themanjeroen zegt

    24 mei 2012 om 16:11

    Een corvette-motor of wat???!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      24 mei 2012 om 17:47

      @themanjeroen: nee, eentje maar…

      Login om te reageren
  5. akrapovic zegt

    24 mei 2012 om 16:15

    Voorkant: mclaren
    Zijkant: saleen
    Achterkant: corvette.

    Niet lelijk, maar ook niet speciaal. Prestaties zijn in orde, maar niet indrukwekkend.

    Login om te reageren
    • pininfarina zegt

      24 mei 2012 om 17:43

      @akrapovic: Niet speciaal en niet indrukwekkend. Want je rijdt zelf in een…? Of worden we binnenkort verblijdt met een project in elkaar gezet door ‘akrapovic’ waar zelfs de Veyron het benauwd van krijgt? In dat geval heb ik niks gezegt..

      Login om te reageren
      • lemster zegt

        24 mei 2012 om 18:47

        @pininfarina: Wat heeft het er mee te maken wat hij zelf rijdt? Vergeleken met andere auto’s in dezelfde catagorie is het gewoon niet zo spetterend. Leuk, en interessant, maar niet “wow”.

        Login om te reageren
      • akrapovic zegt

        24 mei 2012 om 21:11

        @pininfarina: vergeleken met supercars van de gevestigde orde spring deze er niet uit. Een ferrari 430 scud met hetzelfde aantal pk’s is sneller en zal veel beter zijn. Deze auto is zeker indrukwekkend, maar hij springt er niet uit. Dat bedoel ik ermee.
        Zelf rij ik met de bus, als het je interesseert

        Login om te reageren
  6. jrk68 zegt

    24 mei 2012 om 16:16

    Van voren heeft ie ook wel iets van de Chevron/ Mc F1.
    Je kan je door mindere laten inspireren.

    Wat mij wel stoort is,dat supercars tegenwoordig de wielbasis van een limo hebben.
    Wat is er gebeurd met de ooit als ideaal beschouwde 2.5m?

    Ja ik weet het stabiliteit op snelheden die je toch nooit rijd, tenkoste van de gooi en smijt karakterastiek op de country lanes.

    Je snapt ik kies voor het laatste, 300+ op de autobahn gaat snel vervelen.

    Login om te reageren
  7. F355GTB zegt

    24 mei 2012 om 16:17

    Leuk: handbak.
    Minder leuk: weer diezelfde V8 (?)

    Login om te reageren
  8. kniesoor zegt

    24 mei 2012 om 16:17

    Vraag me af of dit wat toe gaat voegen aan de lijst van bestaande supercars. Voor zover dit al een ‘supercar’ is.

    Login om te reageren
  9. paulvh zegt

    24 mei 2012 om 16:18

    Best prima renders hoor.

    Login om te reageren
  10. kaasboerin zegt

    24 mei 2012 om 16:18

    Corvette achterkant en McLaren voorkant, there I’ve said it. Maar goed, het is een leuk idee maar eigenlijk een beetje overbodig, waarom zou men voor dit ding gaan i.p.v. bijvoorbeeld een Corvette.

    Login om te reageren
    • pininfarina zegt

      24 mei 2012 om 17:48

      @kaasboerin: Ik denk niet dat je dat zo moet zien. Ik denk dat de vraag moet zijn waarom zal je voor dit ding gaan ipv een Noble of Gumpert apollo. Met een Corvette (ook Ferrari en Porsche bijvoorbeeld trouwens) koop je behalve de auto ook een naam met geschiedenis. Bij deze nieuwe eendagsvliegen mist dat. Denk dat een klant die in de markt is voor een Corvette in veel gevallen ook geintresseerd is in de merknaam. Zelfde met Ferrari Porsche en Lamborghini.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        24 mei 2012 om 19:22

        @pininfarina: Je hebt helemaal gelijk maar ken jij mensen die geinteresseerd zijn in een merk zonder naamsbekenheid/geschiedenis? Misschien een handjevol maar niet waar je je ontwikkelingskosten uit kan halen lijkt mij?

        Login om te reageren
        • agera zegt

          24 mei 2012 om 19:54

          @kaasboerin @pininfarina: Jongens waarom zo negatief en pessimistisch? Tuurlijk is een Porsche, Ferrari en Corvette een status, naam en vooral merkbekendheid. In dit geval wil ik de nadruk op iets anders leggen. Iedereen zo ook bovengenoemde merken hebben een beginfase achter de rug weliswaar jaren terug maar toch. Elk merk begint ergens en bouwt de roem in de jaren op en groeit zo verder en verder totdat het een status wordt. Ik zou dit merk wel een kans willen geven, ik zou het merk per definitie niet gelijk willen afschrijven.
          Neem nou bijvoobeeld Pagani en Koenigsegg hebben een relatief kleine geschiedenis en roem in vergelijking met Ferrari bijvoorbeeld. Neemt natuurlijk niet weg dat deze 2 merken reuzesprongen hebben geboekt en zo snel zijn gegroeid waarbij andere merken nog tig jaar erover zou doen om Pagani of Koenigsegg te evenaren.
          Wie weet is dit geen eendagsvlieg, geef het een kans en we zullen het merken en zien!

          Login om te reageren
          • danielj zegt

            24 mei 2012 om 21:25

            @agera: True true, maar de Pagani en de Koenigsegg hebben wel een geheel eigen design en vorm. Deze is naar mijn mening gewoon gecopy paste, wat aanpassingen en voila… Vencer

            Login om te reageren
            • danielj zegt

              24 mei 2012 om 21:26

              @danielj: Vind hem overigens wel mooi.

              Login om te reageren
  11. bruine zegt

    24 mei 2012 om 16:19

    Leuk design, maar weinig vernieuwend als je het mij vraagt. En dan is het de vraag of je met een ‘doordeweeks’ design(kort door de bocht, ik weet het)klanten kunt wegsnoepen van de grote supercarboeren. Ik vrees het slechtste voor Vencer…

    Login om te reageren
  12. smeekess zegt

    24 mei 2012 om 16:24

    Niet heel boeiend maar zou wel omkijken als hij voorbij waggelt.

    Login om te reageren
  13. vondeyck zegt

    24 mei 2012 om 16:26

    Is een beetje Noble meets Corvette als je ’t mij vraagt. Zeker van de zijkant lijkt de achterzijde op de corvette en het front (van voren gezien) doet me erg denken aan een Noble.

    Al met al vind ik ‘m iets missen, zeker op die renders in het wit. Erg kaal ding, doet me te zacht aan.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      24 mei 2012 om 17:47

      @vondeyck: voorkant vind ik meer lijken op een McLaren F1…

      Login om te reageren
  14. bertorelli zegt

    24 mei 2012 om 16:28

    Voorkant van een McLaren en de kont van een Opel GT 1900
    Wel apart…

    Login om te reageren
  15. E34M5Touring zegt

    24 mei 2012 om 16:37

    Ik vind het een zeer geslaagd design. Hopen dat ze het redden. NL autoindustrie LEEFT !!!

    Login om te reageren
  16. Hupke zegt

    24 mei 2012 om 16:37

    Lelijk is die niet maar het is ook niets speciaals.

    Login om te reageren
  17. loloo zegt

    24 mei 2012 om 16:38

    Voorkant: prachtig
    Achterkant: verschrikkelijk

    Login om te reageren
  18. GranTurismoS zegt

    24 mei 2012 om 16:46

    Artikels over potentiële ‘supercars’ buiten Nederland zijn licht sceptischer…

    Login om te reageren
  19. opjebumpert zegt

    24 mei 2012 om 16:49

    Ik zeg Noble M400

    Login om te reageren
  20. Justawheelchairguy zegt

    24 mei 2012 om 16:53

    Ik vind m mooi! en iT vergelijkingsmogolen! Hoop dat het wat wordt met dit bedrijfje!

    Login om te reageren
    • Justawheelchairguy zegt

      24 mei 2012 om 16:53

      @kp92: Ik vind m mooi! en ik HAAT vergelijkingsmogolen! Hoop dat het wat wordt met dit bedrijfje!

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        24 mei 2012 om 17:46

        @kp92: 2e keer was je inderdaad wat duidelijker…

        Login om te reageren
        • Justawheelchairguy zegt

          24 mei 2012 om 18:01

          @Megakix: Toetsebord van me laptop heeft kuren…is ook al een oudje..

          Login om te reageren
  21. maferick74 zegt

    24 mei 2012 om 16:53

    Er zijn zoveel creatieve geesten, zoveel prototypes, waarom is het dan zo moeilijk om iets te bedenken wat niet direct lijkt af te stammen van bestaande auto’s. Ik denk dat als je iets wilt verkopen dat je dan ook iets speciaals neer moet proberen te zetten. Ik vind dan spyker wel heel anders er uit zien en dan denk ik dat daar ook wel markt voor is. Ja natuurlijk zou ik er ook voor gaan sparen als ie 30.000 euro gaat kosten (tweede hands dan) Maar als ik veel centen zou hebben ga ik voor iets spectaculairs, iets met een eigen smoel, niet voor iets wat erg lijkt op een kopie van iets wat al een eigen naam heeft gemaakt. De auto ziet er leuk uit maar …… tja (misschien zijn ze er wel 30 jaren mee bezig geweest en wat het toen uniek)

    Login om te reageren
  22. Jazzie zegt

    24 mei 2012 om 16:57

    Niet slecht. Ik vind het een mooi ontwerp, ook al zie ik er wel elementen van de McLaren F1 in. Ik hoop dat het ze lukt om een succesvol merk er van te maken.

    Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      24 mei 2012 om 18:30

      Behalve de achterkant die er NIET uit zie ik te veel van andere auto’s.

      De voorkant en de voorruit hebben sowieso afgekeken van de McLaren F1.

      nee dankje.

      Login om te reageren
  23. cazzo993 zegt

    24 mei 2012 om 17:01

    Mooi ding, maar kansloos op de markt.
    Gaat echt niemand kopen.
    Maar ja, weer een subsidie-potje leeggehaald waarschijnlijk…

    Login om te reageren
  24. midasracer zegt

    24 mei 2012 om 17:07

    Leuk hobbyproject maar ik haak al af bij het woord “buizenchassis”.

    Login om te reageren
    • supermo zegt

      24 mei 2012 om 17:25

      @midasracer: Precies, ’t komt erg amateuristisch over. Een paar buizen aan elkaar lassen en er panelen aan bevestigen kan iedereen.

      Login om te reageren
      • Frankypanky zegt

        26 mei 2012 om 21:52

        @supermo:

        No shit?! Maar ik zie het jou niet doen, dus je gaat dom praten?

        Login om te reageren
  25. benvan zegt

    24 mei 2012 om 17:10

    Het is een knappe prestatie, maar sorry, in mijn ogen is het de waargemaakte droom van een enkeling. Ik denk niet dat de Vencer een gouden ei gaat leggen.

    Login om te reageren
  26. reventon zegt

    24 mei 2012 om 17:11

    Als het elektrisch was geweest hadden ze meer kans dat het wat wordt.

    Login om te reageren
  27. mellie zegt

    24 mei 2012 om 17:23

    vind het mooie auto,weet allee niet wat ik van de achterkant moet vinden

    Login om te reageren
  28. lamborgfan zegt

    24 mei 2012 om 17:25

    Ik vind hem nogal saai..

    Login om te reageren
  29. bonkers zegt

    24 mei 2012 om 17:27

    Wow!! Wat een bak. Heel mooi
    Bijna net zo mooi als de spykers

    Login om te reageren
  30. ytrewq zegt

    24 mei 2012 om 17:32

    Nederland heeft een best groot lijstje met autobouwers hoor…
    Ik vind de achterkant niet mooi, het past niet goed bij de voorkant

    Login om te reageren
    • pininfarina zegt

      24 mei 2012 om 17:44

      @ytrewq: Eendagsvliegen en gelukzoekers bedoel je.

      Login om te reageren
  31. michelyman zegt

    24 mei 2012 om 17:42

    Wauw, dit is al 10x beter dan dat Savage ding.

    Login om te reageren
  32. Megakix zegt

    24 mei 2012 om 17:44

    Droevige achterkant…maar voor de rest een prima kar om mee te verschijnen ! Way the go Hollanders !

    Login om te reageren
  33. fisto zegt

    24 mei 2012 om 18:03

    Vind het er allemaal prima uitzien. Niet de meest originele wagen ooit, maar wel erg strak en prima geproportioneerd. Vooral dat laatste ontbreekt bij erg veel kleine bouwers. Hulde voor de eerste Nederlandse supercar die ik echt mooi vind! ohja, ook de prestaties zijn dik in orde.

    Login om te reageren
  34. VSTMcLaren zegt

    24 mei 2012 om 18:27

    ik weet niet waarom maar de witte achterkant moet me denken aan een clone trooper van star wars…

    Login om te reageren
  35. agera zegt

    24 mei 2012 om 18:32

    Wat ik mij afvraag is het volgende.

    -Waarmee moet dit apparaat gaan concurreren?
    -Hoe zijn ze in godsnaam op die naam gekomen?

    Verder kan ik nog niet veel zeggen, omdat de prijs nog niet bekend is en wanneer deze auto verwacht wordt. Ze zullen wel uitgebreid research hebben gedaan of er een markt is voor deze auto en of er al potentiele klanten zijn.
    Als je het mij vraagt zeker geen lelijke auto, de meesten moeten denk ik een nachtje over slapen.
    De auto zal op bepaalde vlakken gelijkenissen tonen met andere merken, maar dit is niet de enige auto die ergens op lijkt. Zo kunnen we doorgaan en lijkt iedereen wel op iets. Ook mooi dat de auto uit Nederland komt en zal het wel goed zitten betreft vakmanschap.
    Ben wel enthousiast eerlijk gezegd.

    Login om te reageren
  36. ytrewq zegt

    24 mei 2012 om 18:57

    @pininfarina
    Onder andere, maar die tellen wel. Wel vooral veel oudere automerken.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_automerken

    Login om te reageren
  37. rsvbf1 zegt

    24 mei 2012 om 20:01

    vin de savage rivale mooier

    Login om te reageren
  38. ericc zegt

    24 mei 2012 om 20:20

    Proficiat Nederland. Jullie doen het beter dan hier in België waar we met de Gilette Vertigo de enige wagen hebben met “made in Belgium”. En deze ziet er al jaren hetzelfde uit, net als Donkervoort, maar dat terzijde.

    Login om te reageren
  39. Klassiekerrally zegt

    24 mei 2012 om 20:23

    Noble M600 anyone?

    Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      24 mei 2012 om 20:56

      @Klassiekerrally: ik snap wat je bedoelt maar ik zeg meer McLaren F1.

      Login om te reageren
  40. jakko zegt

    24 mei 2012 om 20:31

    Als men deze auto op de weg krijgt (en dat gaat waarschijnlijk wel lukken, aangezien het volgens mij geen prototype is) maken ze een grote kans om succesvol te worden. Vergeet niet dat Savage Rivale (offuh ‘Ravage’) dat ding niet door alle keuringen krijgt en daarom nu een track car bouwt (kansloze automaat trouwens) om wat geld te genereren. Qua vormgeving, tja volgens mij is het erg moeilijk om als startend bedrijf een design neer te zetten, te ontwikkelen en vervolgens op de weg te krijgen, als men op deze manier geïnteresseerden krijgt en er bijvoorbeeld 5 weten te verkopen aan mensen die gewoon ‘een vencer’ willen, omdat ze al wat ferrari’s en lambo’s hebben kudo’s for that! Als hij nu ook nog eens niet zenuwachtig rijdt en goed te controleren is voor een papzak met teveel geld… helemaal goed! Ik zeg, deurgoan doar in Nijverdal!

    Login om te reageren
  41. jweelden zegt

    24 mei 2012 om 21:09

    eindelijk!!!!! super bruut…

    Login om te reageren
  42. Tonnie zegt

    24 mei 2012 om 21:34

    Wow. Best wel retegaaf dat ding! En met die specs kun je ook wel aankomen, als je er ook nog lekker mee door de bocht kan hebben ze echt een hele goede auto.

    Login om te reageren
  43. F612S zegt

    24 mei 2012 om 22:05

    Waarom is het toch altijd de bedoeling bij kleine merkjes om de auto “net niet mooi” te maken. Dit ding ook weer. Het straalt gewoon niks uit. De voorkant van een McLaren F1 en de achterkant van een Dodge Challenger. Wat denkt dit merkje te gaan bereiken? Alle vaste klanten van Ferrari weg te kapen? Dacht het niet.

    Login om te reageren
    • SNDR zegt

      24 mei 2012 om 23:14

      @F612S: Ze zullen niet direct gokken om “alle klanten” bij Ferrari/Porsche/Lamborghini whatever weg te gaan kapen. Echter elke autobouwer moet ergens beginnen, of het een succes wordt is altijd een gok. Ik vind het bijvoorbeeld heel gek dat mensen een Ferrari 458 mooi kunnen vinden, ik vind het een lelijk gedrocht. Dat de 458 een erg goede auto is, zul je mij niet horen ontkennen.

      Persoonlijk vind ik het een erg mooie auto, of het nou qua ontwerp niet helemaal zelf bedacht is vind ik niet eens zo’n probleem. Als Nederlander kun je ‘m op z’n minst overwegen, al was het alleen maar om de Nederlandse auto-industrie te steunen…

      Login om te reageren
  44. Carreza zegt

    24 mei 2012 om 23:07

    Jammer van de looks. Dat kon beter.

    Login om te reageren
  45. Ram-G-maN zegt

    25 mei 2012 om 01:29

    Hier was ik al bang voor, het oogt iets te anoniem. :?
    Zie http://www.autoblog.nl/vencer-mysterieus-nieuw-nederlands-sportwagenmerk#comment-2943816 voor mijn toelichting.

    Login om te reageren
  46. mpow3r zegt

    25 mei 2012 om 02:09

    Achterkant: Corvette

    Login om te reageren
  47. 3246cm252kw zegt

    25 mei 2012 om 02:29

    Lekker kontje! Alleen jammer van de lampen. Was mooier geweest als boemerang vorminge led lampen(als de Masaratie 3200gt bi-turbo)…..

    Login om te reageren
  48. sarcast zegt

    25 mei 2012 om 08:41

    Achterkant moet anders… en waarom nou weer een GM V8? Aub hoogtoerige motoren, dat past toch veel beter bij een Europese Supercar.

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      26 mei 2012 om 21:53

      @sarcast:

      De Amerikaanse V8 motoren zijn heel wat goedkoper in aanschaf en heel wat minder gecompliceerd.

      Login om te reageren
  49. jakko zegt

    25 mei 2012 om 12:29

    Ik vind hier wel veel naieve reacties staan. Er worden vergelijkingen gemaakt met reeds bewezen automerken. Zij staan aan de geboorte van een nieuw merk. Als dit hun eerste auto is… pff vind ik nogal wat!
    Veel discussies over vormgeving en honderden meningen hierover. Als ik de site zo eens doorlees levert Vencer de mogelijkheid om zelf de nieuwe vencer te ontwerpen, onderstaand komt van de site:

    De creativiteit, smaak en kracht van de hele wereld gebruiken om tot een tweede model Vencer te komen. Via de online Vencer community meld je je aan voor deze design wedstrijd. Wie weet vormt jouw ontwerp wel de basis van onze tweede auto. Schrijf je dus nu in en ontwerp de volgende Vencer!

    @ Iedereen die het ontwerp saai, lelijk, gejat, kaal of wat dan ook vind, eat your heart out zou ik zeggen en kom met een waanzinnig design…

    Ik wens ‘onze jongens’ veel succes. Nederland is iig weer een sportauto merk rijker!

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      25 mei 2012 om 12:37

      @jakko: Naief?? “Nederland is iig weer een sportauto merk rijker!” zegt ie over een auto die nog niet eens af is..

      Login om te reageren
    • paulvh zegt

      25 mei 2012 om 15:41

      @jakko: +1

      Login om te reageren
  50. gearhead zegt

    25 mei 2012 om 16:12

    + 0 voor de moeite dan maar. Dit apparaat steekt nergens bovenuit tov wat er al verkrijgbaar is. Ik denk ook dat dit een nachtkaars is die heel snel uitgaat. Waarom is deze beter dan een Saleen?

    Jakko krijgt ook + 0

    Login om te reageren
  51. premiumtap zegt

    25 mei 2012 om 18:40

    Leuk…… alleen dat logo! O_o Dat kan echt niet. Lijkt wel het logo van een of ander B-koffiemerk van de Aldi. Super ongeinspireerd! Back to the drawingboards zou ik zeggen.

    Login om te reageren
  52. fiatrider zegt

    25 mei 2012 om 23:53

    Ik sta achter deze project en ik juicht ze aan. En ik hoop dat ze wel met winst gaan draaien. Want dat is Spyker nog niet gelukt.

    Login om te reageren
  53. Frankypanky zegt

    26 mei 2012 om 21:55

    Die gasten proberen het tenminste…En dat valt altijd te respecteren. Genoeg ‘kenners’ op AB, die zelf niet eens een draagarm kunnen assembleren dmv laswerk.

    Ja, ik kan dat wel (vriend geholpen met een kitcar)!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North