• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Alpine A110-50 lekt je netvlies op

Auteur: ricardo, gepost 24 mei 2012 om 18:05 – 39 Reacties

Renault Alpine A110-50

Alpine leeft! Renault trekt morgen het doek van een nieuwe conceptcar (dat was al bekend) en de eerste afbeelding kennen we inmiddels ook al. Ergens zat de boel niet op slot, waardoor we nu een lading plaatjes van de Alpine conceptbolide met middenmotor kunnen tonen.

De foto’s laten duidelijk zien dat de A110-50 op een buizenframe staat, en dus klopt het dat de auto gebaseerd is op de Renault Megane Trophy. Middenin ligt een 3.5-liter V6 met vermoedelijk 400 pk.

Op de verse foto’s zien we een platte achterkant met hooggeplaatste uitlaten en een giga-spoiler en dito diffuser. Racy. De zijkant lijkt ietwat te zijn gesmolten, en is wel heel erg gewelfd. De voor- en zijkant laten verder vooral zien dat de Renault DeZir Concept uit de tekenhand van Laurens van den Acker aan de wieg stond van dit ontwerp. Nu maar hopen dat de A110-50 meer wordt dan alleen een conceptversie. Hee Renault Sport, stof je gereedschap eens af en bouw dit ding!(bron: autosblog.com.ar)

Morgen zal alles bekend worden tijdens de onthulling in het Prinsendom van Monaco, dat dit weekend in het teken staat van de Formule 1.

Ook interessant!

  • Renault Sport is omgedoopt
    Renault Sport is omgedoopt tot, jawel, Alpine
  • Deze Alpine A110 is schreeuwend duur
  • Video: Zo bruut kan een Alpine A110 zijn!
    Video: Zo bruut kan een Alpine A110 zijn!
  • Deze Alpine concept car kan van jou zijn

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

alpine, concept, Renault

Vorig bericht: « Vencer Sarthe – de Nederlandse supercar is officieel!
Volgend bericht: Iemand trek in de Maserati A6G/54 van Jay Kay? »

Lees Interacties

Reacties

  1. gijsso zegt

    24 mei 2012 om 18:10

    Schitterend gewoon. Heeft die Laurens vd A. toch flink wat talent, na wat (op z’n zachtst gezegd) mislukkingen. Fabriek in Dieppe, ga inderdaad weer echte Alpines maken!

    Login om te reageren
  2. 2jzpower zegt

    24 mei 2012 om 18:11

    hij is niet mooier als de machtige A110 en en de A310, maar het is wel goed gelukt

    Login om te reageren
  3. klicko zegt

    24 mei 2012 om 18:11

    Kwijlkwijl, als dat ding maar in productie gaat!!

    Login om te reageren
  4. michelyman zegt

    24 mei 2012 om 18:22

    Gelukkig zien we nog eens iets terug van die Dezir, prachtige auto in het echt. (Bavaria City Racing gezien.)

    Login om te reageren
  5. wout441 zegt

    24 mei 2012 om 18:31

    Hij lijkt wel een klein beetje op een gumpert appolo.

    Login om te reageren
    • astonfreak zegt

      24 mei 2012 om 18:36

      @wout441: Dat is best wel negatief dan? #gumpert

      Login om te reageren
      • lemster zegt

        24 mei 2012 om 18:41

        @astonfreak: Vind ik meevallen, ik vind de Gumpert Apollo een mooie auto. Purpose built zeg maar. Wel een passende vergelijking inderdaad.

        Login om te reageren
        • astonfreak zegt

          24 mei 2012 om 19:18

          @lemster: smaken verschillen, een Gumpert doet mij namelijk niks helaas

          Login om te reageren
      • d15b2 zegt

        24 mei 2012 om 21:01

        @astonfreak: Laat je hashtags eens lekker op Twitter.

        Login om te reageren
  6. vondeyck zegt

    24 mei 2012 om 18:38

    Die rondingen op het front weet ik nog effe niet maar verder vette kar zeg! Ram maar in productie zou ik zeggen. Hoog tijd voor een nieuwe Alpine.

    Login om te reageren
  7. grasz zegt

    24 mei 2012 om 18:46

    Sorry, maar ik vind het echt een bloedlelijk ding. Smoel met die rondingen zijn het ergst. Maar ook de achterkant spreekt me absoluut niet aan.

    Neem heb alstublieft niet in productie en bespaar ons dit lelijke monster.

    Login om te reageren
  8. bozewolf zegt

    24 mei 2012 om 18:48

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      25 mei 2012 om 09:52

      @bozewolf: Sprakeloos ja?

      Login om te reageren
  9. Imom zegt

    24 mei 2012 om 18:48

    Nou ja,hij heeft bijlange de charme niet van een A110 of A310 maar hij kan ermee door.(op het randje)

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      24 mei 2012 om 19:46

      @Imom: De A110 had en heeft inderdaad charme, maar komop zeg bij de A310 ging het al falicant mis.

      Vind dit wel wat hebben losjes gebaseerd op de A110.
      Voor de pubers onder ons daar komt de gelijkenis met Cars vandaan maar dan 40 jaar eerder.

      Login om te reageren
  10. rocky zegt

    24 mei 2012 om 18:50

    Ik vind het maar een heel raar en naar ding!

    Login om te reageren
  11. Davidov zegt

    24 mei 2012 om 18:57

    Heftig apparaatje.
    Deed me meteen denken aan de Furai, en kijk eens aan, dezelfde ontewerper :)

    Login om te reageren
  12. jerry zegt

    24 mei 2012 om 19:08

    Vind em nou niet heel mooi, hij komt wat rommelig over, om over de achterkant maar te zwijgen. Maar het zal dan ook wel geen street-legal wagentje zijn vermoed ik zo.

    Login om te reageren
  13. celicatwincam zegt

    24 mei 2012 om 19:14

    vind het wel echt een brute bak alleen recht van voren krijg ik er wel een heel klein beetje een ‘cars’ idee bij;)

    Login om te reageren
  14. bonkers zegt

    24 mei 2012 om 19:22

    Hij is prachtig!!!!
    Maar dat oranje mag weg, of in licht koolstof

    Login om te reageren
  15. jeffreym3 zegt

    24 mei 2012 om 19:26

    En sommige maar denken (zeker weten) dat het een shop was…..

    Ik vind hem prachtig! Niks meer aan doen!

    Login om te reageren
  16. Orichy zegt

    24 mei 2012 om 19:37

    Een echte Laurens-van-den-Acker-auto, net als bij Mazda toendertijd, veel wervelingen en lijntjes, het oogt toch nog wel chaotisch mooi.

    Login om te reageren
  17. bungabungastig zegt

    24 mei 2012 om 20:00

    Poepende teckel.

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      24 mei 2012 om 21:38

      @bungabungastig: Ja, moest ik ook gelijk aan denken…

      Login om te reageren
  18. ferrariaron zegt

    24 mei 2012 om 20:09

    Doet me sterk aan Dezir denken

    Login om te reageren
  19. norge zegt

    24 mei 2012 om 20:19

    Die ronde dingen naast het Renault embleem doen me een beetje aan de Juke denken …..Toeval?

    Login om te reageren
  20. Northwestern zegt

    24 mei 2012 om 20:34

    Straatversie graag!

    Login om te reageren
  21. lincoln zegt

    24 mei 2012 om 21:38

    stoer stoer en nog eens stoer ..
    kan zo aanschuiven bij Artega en Marussia ..

    de nieuwe lichting WEL mooie sportbolides ..

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      24 mei 2012 om 21:54

      @lincoln:

      Marussia zou ik eerder ‘speciaal’ noemen.

      Iets meer gedurfd dan de gebruikelijke supercar eenheidsmeuk dat dan weer wel.

      Login om te reageren
  22. kickass zegt

    24 mei 2012 om 21:39

    Dit is toch wel de mooiste Renault ooit.

    Login om te reageren
  23. robinio zegt

    24 mei 2012 om 22:34

    Moeten andere velgen onder:

    Login om te reageren
    • robinio zegt

      24 mei 2012 om 22:35

      @robinio: En als ik CS5 had dan had ik die spoiler ook kunnen wegpoetsen :(

      Login om te reageren
      • autogedrocht zegt

        24 mei 2012 om 22:51

        @robinio: waarom zou dat met cs4 niet werken? Kloonstempel is ure friend!

        Login om te reageren
  24. larsdbs9 zegt

    24 mei 2012 om 22:44

    Oke leuk zo’n plaatje en concept car, maar dit word em niet. Te futuristisch en raar.

    Login om te reageren
  25. nitroman zegt

    24 mei 2012 om 23:46

    Van de zijkant is het net een R8. De achterkant is lelijk, blijft over: de voorkant. Die is toch echt mooi!

    Login om te reageren
  26. kowalsk zegt

    25 mei 2012 om 00:12

    Heel gaaf, maar hij mist het ‘IK WIL HEM NU’-effect van de A110.

    Login om te reageren
  27. daniel_bisessar zegt

    25 mei 2012 om 02:02

    hij heeft veel van een R8 en een Mclaren mp24/12c en idd die cumpert dinges.. past ook niet echt bij renault dus vind t niks ..

    Login om te reageren
  28. desjonnies zegt

    25 mei 2012 om 09:49

    ’t lijkt er eerder op dat Renault eenpoging gat doen om hun zestiger jaren Le Mans A 220 nieuw leven in te blazen.
    Die reden met een oranje of gif groene neus rond op Le Mans.
    ’t is een racewagen en heeft nix te doen als opvolger van de 110 of de 310.
    Die waren opgebouwd uit gewone productie componenten, zo is een A 110 afhankelijk van de uitvoering een Renault R8 of R 8 Gordini en waren de vroege 4 cilinder A 310’s afgeleiden van de Renault 16 TS en met de V6 afgelied van de Renault 30TS.
    Dit ligt mijenver af van deproductie Renaults en zal derhalve bijkans onbetaalbaar worden.

    Login om te reageren
  29. desjonnies zegt

    25 mei 2012 om 15:32

    ‘t lijkt er eerder op dat Renault een poging gaat doen om hun zestiger jaren Le Mans A 220 nieuw leven in te blazen.
    Die reden met een oranje of gif groene neus rond op Le Mans.
    ‘t is een racewagen en heeft nix te doen als opvolger van de 110 of de 310.
    Die waren opgebouwd uit gewone productie componenten, zo is een A 110, afhankelijk van de uitvoering een Renault R8 of R 8 Gordini en waren de vroege 4 cilinder A 310?s afgeleiden van de Renault 16 TS en met de V6 afgeleid van de Renault 30TS.
    Dit ligt mijenver af van de productie Renaults en zal derhalve bijkans onbetaalbaar worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North