• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“Vergeten” Bugatti levert 3,4 miljoen euro op

Auteur: robbie, gepost 8 februari 2009 om 16:36 – 44 Reacties

Bugatti Type 57S Atalante Coupe


Herinner je nog het verhaal van die Bugatti Type 57S Atalante Coupe die ‘gevonden’ werd in een schuur na het overlijden van zijn eigenaar? Dit weekend is deze Bugatti geveild in Parijs en daar leverde deze oude schat maar liefst €3.417.500 op.

En dat is meer dan werd verwacht. Experts gingen namelijk uit van een opbrengt van 3,2 miljoen. Blijkbaar hebben sommige mensen nog geld zat dus. De nieuwe eigenaar zal trouwens ook nog minimaal 600.000 euro moeten investeren in de restauratie van deze toch wel heel bijzondere Bugatti. (via: Bloomberg)

Alle informatie en een heleboel foto’s van deze dure klassieker kan je vinden op de site van Bonhams.

Met dank aan iedereen voor de tips!

Bugatti Type 57S Atalante Coupe

Bugatti Type 57S Atalante Coupe

Bugatti Type 57S Atalante Coupe

Bugatti Type 57S Atalante Coupe

Ook interessant!

  • Bugatti Centodieci van 8 miljoen euro trotseert 50 graden Celsius
    Bugatti Centodieci van 8 miljoen euro trotseert 50 graden Celsius
  • Vrijdagmiddagborrel met de 250.000 euro Bugatti pooltafel
  • Bugatti bezoekt Nürburgring met €20 miljoen aan auto's
  • Nederlander koopt Bugatti EB110 voor €2,2 miljoen

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, Klassiekers

Vorig bericht: « ARK ReDesign ontwikkelt 3- deurs Range Rover Sport
Volgend bericht: Auto-designers verkiezen Citroën DS tot mooiste design ooit »

Lees Interacties

Reacties

  1. Trobken zegt

    8 februari 2009 om 16:38

    Blijf toch machtig, zo’n authentieke Bugatti!

    Login om te reageren
  2. Citrofiel zegt

    8 februari 2009 om 16:39

    Jaloezie viert hoogtij in mijn hoofd… :o

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    8 februari 2009 om 16:45

    @Citrofiel .. hoezo ?? je was toch op de hoogte van de veiling ..

    Login om te reageren
  4. Frank von B. zegt

    8 februari 2009 om 16:47

    waarom had mijn Pake niet zo`n wagen in de schuur??
    die man had hem gekocht voor 895 pond…..
    jaloerss

    Login om te reageren
  5. ZwerverRoodbaard zegt

    8 februari 2009 om 17:05

    Citrofiel heeft ook meegeboden, maar heeft het net met een paar euro verloren ;) Ze wouden z’n schoonmoeder niet meer accepteren nadat hij ook z’n arm en been aan had geboden :P

    Opzich is het een goede investering, maar ze moeten niet te veel gaan restaureren. Zoals de lak zo laten en alleen maar schoonmaken in zo’n situatie wordt die alleen nog maar meer waard (compleet origineel).

    Login om te reageren
  6. ZwerverRoodbaard zegt

    8 februari 2009 om 17:07

    Trouwens kijk is naar dat motorblok van dat apparaat, dat is toch gewoon porno voor de autogek :P

    Login om te reageren
  7. vla zegt

    8 februari 2009 om 17:19

    Ik heb nochtans gelezen dat hij 6 mill had moeten opbrengen… En wat is er aan de hand met die koplampen? Op de ene foto heeft hij 2 paar, op de andere één paar…

    Login om te reageren
  8. Timmah zegt

    8 februari 2009 om 17:21

    Dacht ook dat ie op meer dan 6 miljoen geschat was.

    Login om te reageren
  9. Bas zegt

    8 februari 2009 om 17:25

    @Citrofiel
    Waarom dat?

    Login om te reageren
  10. Mardec zegt

    8 februari 2009 om 17:28

    Toch liever een veyron? Verkoop je oude bugatti en je krijgt er 2 voor :s

    Wat een occasion :D

    Login om te reageren
  11. Marc van der Haak zegt

    8 februari 2009 om 17:39

    Prachtige klassieker, maar eh.. Zeker weten dat ze de auto’s destijds ook al aan het tunen waren. Tenminste, dat maak ik op uit al die uitlaatpijpjes :-P

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    8 februari 2009 om 17:45

    @ lincoln; Goeie. ;)

    @ ZwerverRoodbaard; :lol: Met zo’n auto heb je niets anders meer nodig. Zelfs geen ledematen.

    @ Bas; Moeilijk hè? Ik ben jaloers op de familie vanwege het geld, en jaloers op de koper vanwege de auto (en het geld ;) ).

    Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    8 februari 2009 om 17:46

    Hé? Ik word horendol van dat spamfilter de laatste tijd… Is er wat veranderd aan de instellingen?

    Login om te reageren
  14. robbie zegt

    8 februari 2009 om 17:47

    @de vlaeminck, 6 miljoen dollar misschien ;)

    Login om te reageren
  15. vla zegt

    8 februari 2009 om 17:51

    @ Robbie
    Inderdaad! Staat de dollar zo laag mss?

    @ Citrofiel
    Tell me about it!! Mss is het rubbish-risico bij ons wat hoger… :P

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    8 februari 2009 om 18:01

    @ de vlaeminck; Dat zou nog eens best aardig kunnen. Ze willen gewoon ons off-topic gelul wat temperen. ;)
    En de koers is trouwens USD:EURO 0,77:1. Dus dan zou het 4,6 mln worden. Het is dus nog steeds lager dan ‘jouw’ voorspelling. Zoek eens een bron.

    Login om te reageren
  17. Phils zegt

    8 februari 2009 om 18:01

    Blijft toch zalig hé, van die authentieke oldtimers die nog gemaakt zijn in tijden toen van massaproductie nog geen sprake was. Echte authentieke auto’s met vééél karakter. Wordt de dag van vandaag toch niet meer gemaakt.
    Het merendeel van de auto’s nu zijn eenheidsworst om het openbaar vervoer te vermijden

    Login om te reageren
  18. vla zegt

    8 februari 2009 om 18:05

    @ Citrofiel
    Ziedaar, bewijs! :D (Als deze reactie niet in het spamfilter valt :P )

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    8 februari 2009 om 18:11

    @ de vlaeminck; Je agenda als bewijs. :lol:
    Ik heb gewoon een standaard Autovisie-agenda.
    –edit: wat?!? ben je gek geworden–

    Login om te reageren
  20. vla zegt

    8 februari 2009 om 18:16

    @ Citrofiel
    Lekker! :P Maar het is wel een artikeltje uit een krant, weet alleen niet welke (gekregen van een vriendin)…

    Login om te reageren
  21. sansebastiano zegt

    8 februari 2009 om 18:29

    Ik zou hem zo laten; ideale rat car;-)

    Login om te reageren
  22. bozewolf zegt

    8 februari 2009 om 18:32

    Van de achterkant vooral issie heel stijlvol. De scheve voorwielletjes loop ik niet zo warm voor.

    Login om te reageren
  23. AutoGeek zegt

    8 februari 2009 om 18:39

    Wauw, altijd heel indrukwekkend, zo’n auto. Word er beetje stil van. Heerlijk..

    @ bozewolf: scheve voorwielletjes??.. :S en dan bedoel ik niet het ‘wielletjes’ gedeelte, daar kom ik wel uit, woon zelf in een boerengat dus… :P

    Login om te reageren
  24. Klassiekerrally zegt

    8 februari 2009 om 18:51

    Geweldige auto. De kunst is nu om de auto niet overdreven te restaureren. Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er gewoon een goed rijdende auto van maakt en er geen walgelijk glimmend Pebble Beach museumstuk van maakt.

    Login om te reageren
  25. WieAndersDasAuto zegt

    8 februari 2009 om 19:48

    Prachtige auto! Ik zou hem zo origineel mogelijk willen houden. Niet te veel restaureren zoals Klassiekerrally al aangeeft.

    En goh, die experts van tegenwoordig zitten er al 2 ton naast. Waar moet dat heen met de wereld? ;)

    Login om te reageren
  26. AutoInformatief zegt

    8 februari 2009 om 19:49

    Prachtige auto zeg! Vooral die tweede foto van de achterkant vind ik prachtig, vraag me niet waarom het heeft gewoon wat.

    @ Klassiekerrally

    Ik denk niet dat deze auto ooit echt een rijdende auto zal worden, of het zal zo’n Pebble Beach showcar worden…..of de restauratie wordt te duur en wordt niet goed genoeg gedaan of helemaal niet afgemaakt. Maar goed misschien wordt hij achter een 50 jaar weer in een ander schuurtje gevonden wie weet ;)

    Login om te reageren
  27. lincoln zegt

    8 februari 2009 om 19:59

    rare vraag ..
    maar waarom is deze auto dit geld waard ??
    er is toch nog zat jaren 30 meuk ..

    gelieve geen emo antwoorden ..

    Login om te reageren
  28. Klassiekerrally zegt

    8 februari 2009 om 20:01

    @ lincoln: deze vraag is onmogelijk zonder emotie te beantwoorden. Dat is nou juist alles waarom het draait! Ik heb op een of andere website vernomen dat er mensen zijn die een XJ Coupé verkopen om geld en ruimte vrij te maken voor een Amerikaanse schoenendoos. Als dat geen emotie is! :P

    Login om te reageren
  29. Trollhättan zegt

    8 februari 2009 om 20:09

    Tja, veel mensen schijnen hun auto elke zondag te poetsen, omdat ie dan meer opbrengt bij de inruil. Dat schijnt dus discutabel te zijn. Je kunt hem beter niet poetsen en gewoon een paar jaar in een schuur zetten. Ik heb al veel auto’s ingeruild die ik beter in de schuur had kunnen laten staan.

    Login om te reageren
  30. lincoln zegt

    8 februari 2009 om 20:13

    @Klassiekerrally .. heerlijke materie toch ..
    werkelijk geen touw aan vast te knopen ..

    btw .. xjc is nog steeds de mooiste coupe ooit ..
    maar is niet in goede handen bij mij ..
    en heb gelukkig niet met alle macht geprobeert dat te forceren ..
    hoop dat ie nu in bezit is bij iemand die er wel geduld voor heeft ..

    Login om te reageren
  31. Klassiekerrally zegt

    8 februari 2009 om 20:15

    Goed bezig lincoln! :)

    Login om te reageren
  32. M-lover zegt

    8 februari 2009 om 20:53

    waarom moet zoon oud stuk ijzer dan zooooo veel kosten? daar laat je er gewoon eentje totaal nieuw voor opbouwen!

    Login om te reageren
  33. Thijs zegt

    8 februari 2009 om 21:25

    Wat een prachtige achterkant!
    @M-lover, dit is automobiele historie. Je hebt een stukje geschiedenis op wielen. Alles is na te bouwen, maar niets heeft het gevoel van het origineel.

    Login om te reageren
  34. gogogomagazine.com zegt

    8 februari 2009 om 22:50

    @ M-lover: Dat is juist het punt, dan heeft zo’n ding geen enkele charme meer, dan is het net zo’n Panther Kallista..

    Login om te reageren
  35. Jesper zegt

    8 februari 2009 om 23:09

    Foto 2: DYK(E) :lol:

    @ vla: Op die foto met 2 paar lampen is hij misschien al grotendeels gerestaureerd, want aan ’t kenteken te zien is het wel degelijk dezelfde auto ;)

    Login om te reageren
  36. Klassiekerrally zegt

    8 februari 2009 om 23:12

    @ Jesper: de Bugatti was deels gedemonteerd toen ze ‘m vonden. Waarschijnlijk hebben ze ‘m weer een beetje compleet gemaakt voor de veiling.

    Login om te reageren
  37. vla zegt

    8 februari 2009 om 23:30

    @ Jesper & Klassiekerrally
    Ahzo! Waar kan ik er nog over lezen (wat allemaal gedemonteerd is etc.)?

    @ die edit in Citrofiels reactie
    LOL!! :mrgreen:

    Login om te reageren
  38. Klassiekerrally zegt

    8 februari 2009 om 23:47

    @ vla: geen idee, helaas…

    Login om te reageren
  39. M-lover zegt

    9 februari 2009 om 18:34

    Met geschiedenis verdien je blijkbaar meer dan met auto’s onderhouden of nieuwe verkopen…
    Voor dat geld wist ik toch dat ik meer richting huis ging denken, en niet aan een oude auto die wss niet eens in zoon goede staat is en het nog eens een half fortuin kost om hem tip top in orde te zetten (wat de eigenaar hoogst waarschijnlijk niet zelf gaat doen)

    Login om te reageren
  40. Klassiekerrally zegt

    9 februari 2009 om 18:39

    @ M-lover: De doelgroep voor dit soort auto’s heeft waarschijnlijk al een aardig huis (of twee, drie…), hij of zij zal captain of industry zijn, nauwelijks tijd hebben, maar wel bakken met geld. Recessie? Lachen ze om (fijn dat zulke mensen bestaan!). Dus zal de Bugatti inderdaad gerestaureerd gaan worden door een gespecialiseerd bedrijf. Dat levert weer werkgelegenheid op, het geld wordt weer in de economie gepompt en de recessie is weer een beetje minder erg geworden…
    Ach, wat een geweldig scenario toch! :)

    Login om te reageren
  41. EnRiCo zegt

    9 februari 2009 om 23:36

    alles wat zeldzaam en mooi is, is nu eenmaal extreem duur. maar er zijn dan ook mensen met extreme hoeveelheden geld. die ze beter kunnen gebruiken tegen oorlog en hongersnood vind ik, maar daar ligt hun interesse niet

    Login om te reageren
  42. Klassiekerrally zegt

    10 februari 2009 om 07:46

    @ EnRiCo: mooie gedachte, maar geld helpt niet tegen honger (iets met druppels en gloeiende platen) en al helemaal niet tegen oorlog…
    En niet alles wat zeldzaam en mooi is is duur hoor. Als geen hond de auto kent, kost ‘ie ook niet veel. Ik denk aan m’n Morris 1300 Super de Luxe. Zeldzaam, de meeste zijn verrot. Mooi, Pininfarina deed de styling. Goedkoop,ƒ 1000,- in aanschaf. ;)

    Login om te reageren
  43. Robin zegt

    13 maart 2009 om 13:57

    De eigenaar die heb ik gekend (pim)
    Het geld wat die auto opbracht ging naar het wereld natuur fonds
    Ik ben d`r zelf ook een keer geweest toen had hij 2 bugattie`s staan
    en een paar Alfa romeo`s

    Login om te reageren
  44. Robin zegt

    13 maart 2009 om 14:12

    Ik hoorde net dat ie uit engeland kwam want in Nederland stonden er ook 2

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North