• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Veritas RS III debuteert op Salon Prive in Londen

Auteur: Dennis, gepost 18 mei 2009 om 20:50 – 35 Reacties

Veritas RS III


Dit jaar wordt in de Londense Hurlingham Country Club voor de vierde maal de Salon Prive georganiseerd. Het is een kleinschalige autoshow waar de meest exclusieve auto’s worden gepresenteerd. De Verital RS III zal op deze autoshow dan eindelijk zijn werelddebuut beleven.

Even ons geheugen opfrissen: De Veritas RS III is een 1.070 kilo lichte éénzitter waarin een V10 uit de BMW M5 is gelepeld. In de Veritas is dat blok goed voor 600 pk. De bestuurder is in de auto volledig aan zijn lot overgelaten, want het ontbreekt aan zaken als ABS en tractiecontrole, etc.

Mocht het je aan voldoende zelfvertrouwen ontbreken, dan wil Veritas de V10 best verruilen voor de V8 uit de BMW M3. Die is dan goed voor 480 pk. Met de V10 tot je beschikking, word je in 3,2 seconden naar 100 km/u gelanceerd. Het accelereren stopt pas bij zo’n 348 km/u. Bij zo’n snelheid komen de insecten erg hard aan.

Aan de auto hangt een prijskaartje van 375.000 dollar (excl. belastingen) en er zullen 50 exemplaren worden gebouwd. Je kunt van 22 juli t/m 24 juli een kijkje nemen op de Salon Prive, maar bedenk wel dat een kaartje 170 euro kost.

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Gespot - Mégane RS Trophy van een vlotte moeder
  • Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
    Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Lichtgewicht, veritas

Vorig bericht: « Bentley Continental gegarandeerd voor 85 procent recyclebaar
Volgend bericht: FIA en Ferrari staan morgen voor de rechter [UPDATED] »

Lees Interacties

Reacties

  1. BananaFlip zegt

    18 mei 2009 om 20:52

    Wauw.
    Wat een waanzinnig cool ding.
    Niks geen ABS, ESP, Traction Control en al die shit.
    Gewoon zelf rijden, vliegjes of niet.
    Geweldig dat dit soort auto’s nog gemaakt worden.
    Zeker met 600 pk sterke V10!

    Login om te reageren
  2. BananaFlip zegt

    18 mei 2009 om 20:53

    En belatingen = belastingen neem ik aan?

    -edit: ja, die inderdaad-

    Login om te reageren
  3. wotevajjjj zegt

    18 mei 2009 om 20:53

    W00T ? 170 euri voor een ticket ?
    dat is meer als de lease kosten voor sommige auto’s
    OT:
    zalige auto die RS3 lijkt wat op die slr SM van een uurtje geleden alleen was deze er eerst.

    Login om te reageren
  4. savagerivale zegt

    18 mei 2009 om 20:54

    ik heb gehoord dat michiel eindelijk zijn 599 daar gaat onthullen?…

    Login om te reageren
  5. EJS zegt

    18 mei 2009 om 20:56

    Blijft prachtig dat dit soort projecten nog kunnen in deze tijd! DIt is veel puristischer als bijv. een Ferrari tegenwoordig nog is!

    Login om te reageren
  6. Tiger zegt

    18 mei 2009 om 20:56

    Dus zegmaar een éénzits SLR Stirling Moss…

    Login om te reageren
  7. de ecosnob zegt

    18 mei 2009 om 20:56

    geef mij de versie met V8 maar.
    Die motor krijgt eindelijk het lichte koetswerk dat ie verdient!

    Login om te reageren
  8. Tiger zegt

    18 mei 2009 om 20:57

    Wel iets goedkoper dan.

    Login om te reageren
  9. rotorhead zegt

    18 mei 2009 om 20:58

    De Veritas RS III is een 1.070 kilo lichte éénzitter

    Klopt, zowel links als rechts kan iemand zitten ;) Links bestuurder, rechts passagier. Als je alleen wilt rijden kan er een deksel over het deel van de bijrijder geplaatst worden.

    Login om te reageren
  10. slk zegt

    18 mei 2009 om 20:59

    Copie van de sterling moss,Maar dan kwalitatief een stuk minder.

    Login om te reageren
  11. Neluz zegt

    18 mei 2009 om 21:01

    Apart.. apart.. maar kan er zeker wel mee door :P

    Login om te reageren
  12. JoVanWittenberg zegt

    18 mei 2009 om 21:01

    Hij mag dan wel snel zijn maar ik vind hem eigenlijk niet mooi. Het feit dat dit een éénzitter is brengt de wagen uit balans (qua uitzicht ;) ). Het moet wel een sensatie zijn aangezien je (als ik het goed zie) geen windscherm-achtige toestanden kan terugvinden. Je haar zal zeker wapperen :)
    Oja, wat is dat ding dat in het midden omhoog steekt?
    Verder doet het me denken aan de flatmobiel van vorig jaar:
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/05/22/flatmobile-nog-geen-50-cm-hoog-met-straalmotor

    Login om te reageren
  13. EJS zegt

    18 mei 2009 om 21:01

    @SLK

    De Veritas was er al wel iets eerder dan de Stirling Moss hoor…

    Login om te reageren
  14. BananaFlip zegt

    18 mei 2009 om 21:05

    @ JoVanWittenberg

    Dat, mijn beste Jo, is een buitenspiegel.
    Nou ja, er is geen binnenspiegel dus laten we het maar een spiegel noemen.

    Login om te reageren
  15. WieAndersDasAuto zegt

    18 mei 2009 om 21:06

    Dit is natuurlijk wel de auto die je in de garage kan laten rotten naast die 20 Ferrari’s en Lambo’s.

    Login om te reageren
  16. Volvo_440_turbo zegt

    18 mei 2009 om 21:14

    Als ik het kon betalen, werd dit mijn lijkwagen :p

    Login om te reageren
  17. FiXeR zegt

    18 mei 2009 om 21:18

    Wat slecht, 170 euro voor een ticket.

    Bij Lamborghini is dat slecht 6 euro, mocht je een rondleiding willen door de fabriek is dat slechts 8(!!) euro!

    Login om te reageren
  18. GOD zegt

    18 mei 2009 om 21:22

    @ slk

    deze was er veel eerder dan de stirling slr

    Login om te reageren
  19. slk zegt

    18 mei 2009 om 21:23

    Ja nu weet ik het wel.Dank u

    Login om te reageren
  20. JoVanWittenberg zegt

    18 mei 2009 om 21:26

    @BananaFlip
    Joepie, heb ik weer wat bijgeleerd! Wat ik me nog afvraag is, waar hang je de nummerplaat op? Toch niet op die grille? Dit zou zijn luchtzuigende mond toesnoerenen en het zicht verpesten.

    Login om te reageren
  21. Brammer zegt

    18 mei 2009 om 21:40

    Nummerplaat ? Dit is een circuitbeest.. ;)

    Login om te reageren
  22. GOD zegt

    18 mei 2009 om 21:42

    @ slk

    geen dank, graag gedaan

    Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    18 mei 2009 om 21:52

    Ziet er cool uit, maar het bochtengedrag is niet echt super (tot nu toe)
    Check Hammond…. en vooral check the Caterham…. forget the veritas…. zeer snel rechtuit en leuk voor de boulevard…. maar om van een echte pot sturen te genieten is het de verkeerde keuze (tenzij het productiemodel HEEL VEEL beter is dan de pre-production versie).
    http://www.youtube.com/watch?v=zdasEKifFKA

    Login om te reageren
  24. micheloo0 zegt

    18 mei 2009 om 22:07

    Veels te duur voor wat het is.

    Login om te reageren
  25. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 mei 2009 om 22:08

    @ WOoOdy: inderdaad, beetje ‘er tussenin’ gevoel krijg ik erbij…

    Voor het echte rijden is hij (zelfs met 1090 kg) te zwaar. Dan de Caterham/Donkervoort/Westfield! DAT is rijden!

    Login om te reageren
  26. CrazyHenkie zegt

    18 mei 2009 om 22:12

    Die geperforeerde velgen, die zitten ook onder die creaties van het zogenaamde ´Brabham´, jeweetwel, die BMW-tuner (die overigens wel mooie creaties maakt).

    Ontopic: cool ding, echt zo´n functie-boven-alles-bolide. Emissie-eisen of voetgangersveiligheid? Nee meneer, daar doen wij niet aan. Fraai detail trouwens, dat gefreesde pootje met daarop die binnenspiegel, doet erg retro aan ;)

    Login om te reageren
  27. M-lover zegt

    18 mei 2009 om 22:23

    tja, hij trekt me toch aan, waarom kan ik niet zeggen, raar en duur beestje.
    Een pure racebak voor op de straat!

    Login om te reageren
  28. JoVanWittenberg zegt

    18 mei 2009 om 22:24

    @Brammer
    Ooh, en ik dacht dat je er mee op straat mocht.
    Dan is hij al zo duur, kan je er enkel op circuit mee rijden…

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    18 mei 2009 om 22:41

    Uiteindelijk is het vooral een posers-auto. Opvallen. Dat is the main point.

    @ JoVanWittenberg; Brammer heeft een knipoog achter zijn reactie staan, waarschijnlijk beduidend dat hij niet helemaal serieus is. Ik weet niet of hij wel of niet de straat op gaat mogen, maar ik sluit het niet uit. En de nummerplaat, ach, dat is zo’n detail waar een ontwerper niets om geeft.

    Login om te reageren
  30. robbie zegt

    18 mei 2009 om 22:42

    @CrazyHenkie, klopt is als het goed is het hetzelfde bedrijf. Ze hebben ook nog de Jim Turner GTO “ontwikkeld” die heeft namelijk exact dezelfde velgen er onder zitten.

    Login om te reageren
  31. kowalsk zegt

    18 mei 2009 om 22:44

    Over het uiterlijk valt slechts één ding te zeggen… Nice!

    Login om te reageren
  32. CSL zegt

    19 mei 2009 om 10:03

    What een monster. 600 BMW pk’s en 1000kg. Die verhouding is zelfs beter dan veyron.
    Ik krijg er Mclaren F1 deja-vu van.
    De oude versie in ondertussen 60jaar oud.

    Login om te reageren
  33. CrazyHenkie zegt

    19 mei 2009 om 12:27

    @ robbie

    Aha, vandaar, bedankt!

    Login om te reageren
  34. BananaFlip zegt

    19 mei 2009 om 15:42

    @ JoVanWittenberg

    Helaas…
    Maar aan de zijkant had het niet veel beter gestaan.

    Login om te reageren
  35. Dan zegt

    19 mei 2009 om 16:38

    He, Topgear reed er al een heel tijd terug mee. En nu pas zijn werelddebuut?

    OT: Leuke auto, hou wel van dit soort auto’s. Jammer van het stuurgedrag (als dat zo blijft!).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North