• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley Continental gegarandeerd voor 85 procent recyclebaar

Auteur: Dennis, gepost 18 mei 2009 om 19:39 – 33 Reacties

Bentley Continental 85 procent recyclebaar


Bentley laat vol trots weten dat men het hart op de goede plaats heeft als het gaat om ons milieu. De Continental modellen zijn allemaal gegarandeerd voor 85 procent recyclebaar. We zouden bijna gaan denken dat de Conti met z’n G-label en een gewicht van bijna 2,5 ton een lekker groen modelletje is.

Bentley heeft van de Duitse Motor Transport Autoriteit zelfs een officieel certificaat gekregen dat erkent dat de Continentals voor 85 procent uit herbruikbare onderdelen bestaan. Fantastisch toch!? Dan vergeten vervolgens eventjes dat de auto gemiddeld 1 op 6 loopt en 396 g/km CO2 uitstoot.

“Our environment policy is based on sustainable principles and we take a holistic view of the whole process. At the design stage we consider the environmental impact of all components over the entire life of the car. This is despite the fact that over 70% of all Bentleys ever produced are still in existence – our cars tend to end up as collectors’ items rather than scrap. This is part of our responsibility as a car maker to contribute to environmental improvements, as demonstrated by this certification,”

Wat een schattige woorden, je zou er bijna tranen van in je ogen krijgen. Natuurlijk wil ik hier niet de groene hippie uithangen, maar wat een poppenkast is dit zeg. Een Bentley koop je natuurlijk in de laatste plaats omdat je begaan bent met het milieu.

Bentley Achieves Recyclability Benchmark 14 May, 2009 Luxury car manufacturer receives recycling certification

Crewe/Berlin, 14 May 2009… British car manufacturer Bentley has taken another step in delivering its class-leading environmental strategy. Bentley now guarantees 85 % recyclability (or 95 % recoverability) of materials for all its current Continental models, becoming one of the first carmakers in the luxury vehicle bracket to take such a step as well as providing environmental friendly recycling or recovery at the end of the car’s life.

This recycling achievement has now received official recognition from the German Motor Transport Authority (KBA). In a ceremony in Berlin, KBA’s President Ekhard Zinke presented the official European-wide certificates to Dr. Arno Homburg, head of Whole Vehicle Development at Bentley Motors.

“Our environment policy is based on sustainable principles and we take a holistic view of the whole process. At the design stage we consider the environmental impact of all components over the entire life of the car. This is despite the fact that over 70% of all Bentleys ever produced are still in existence – our cars tend to end up as collectors’ items rather than scrap. This is part of our responsibility as a car maker to contribute to environmental improvements, as demonstrated by this certification,” commented Dr. Homburg.

“It’s great to see a luxury car manufacturer showing commitment in this area. Our rigorous standards have to apply to niche products, too. As a European permits authority, the KBA verifies the reusability, recyclability and disposability of cars,” said Ekhard Zinke, explaining the objectives of the certification procedure.

By meeting such stringent recycling standards, Bentley guarantees that other industries will be able to reutilise or otherwise reprocess the vast majority of materials used in the construction of its cars. Consistent use of these types of resources has coincided with improvements in manufacturing processes. Use of gas, water and electricity consumption has declined by around a quarter over the last nine years, although the number of cars produced has increased by up to ten times over the same period.

The recycling certificate is part of a comprehensive environmental strategy that the British carmaker is following. Apart from improving the environmental output of manufacturing, the strategy sets out a timetable for the introduction of new environmentally friendly technologies into the cars themselves. The company has already launched its first serial model – the Bentley Continental Supersports, unveiled at the Geneva Motor Show, which can be powered by either gasoline or ethanol, a fuel which can markedly reduce carbon emissions on a well-to-wheel basis. As a pioneer in the luxury market, Bentley is paving the way for a customer shift towards alternative fuels. By 2012, all Bentley models will be available with flex fuel technology. This will be complimented by additional engineering measures including a new powertrain which will by itself be capable of delivering a 40% reduction in fuel consumption. Overall, Bentley has committed to reduce the CO2 performance of its fleet by 15% by 2012.

Dr. Homburg elaborated on the company’s long-term objectives: “Bentley is remaining true to its unique combination of performance, craftsmanship and comfort, but we still want to play our part in saving resources at the luxury end of the carmaking industry.”

Ook interessant!

  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer
  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut
  • De Bentley Continental GT Speed is terug

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, continental, continental-gt, flying-spur, gtc, milieu

Vorig bericht: « Motown spanks Munich! BMW M5 vs Cadillac CTS-V…
Volgend bericht: Veritas RS III debuteert op Salon Prive in Londen »

Lees Interacties

Reacties

  1. C6_R zegt

    18 mei 2009 om 19:42

    Zolang er maar een half woud en een flinke kudde koeien in het interieur verwerkt is vind ik het allemaal gezegend!

    Login om te reageren
  2. cardesigner@USA zegt

    18 mei 2009 om 19:43

    Wat fijn! Daarmee zullen de verkoopcijfers vast mee omhoogschieten!

    Login om te reageren
  3. Turbogek zegt

    18 mei 2009 om 19:47

    Als we nou wisten hoeveel procent van het materiaal in de Golf recyclebaar is, dan had je hier ook wat aan… Hoewel, dan eigenlijk ook nog niet, het percentage rondrijdende Bentleys is veel te klein om er iets toe te doen.

    Login om te reageren
  4. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 mei 2009 om 19:48

    LOL @ C6_R!
    Precies!

    En verder: toch is dit belangrijk.
    Bij Audi bouwen ze busspiegels op een A4 en krijgen daardoor een A-label. BMW maakt de bumpers een paar cm langer met hetzelfde resultaat…

    Recyclebaarheid is dan een stuk belangrijker voor het milieu!

    Login om te reageren
  5. micheloo0 zegt

    18 mei 2009 om 19:51

    Zolang ze van het design afblijven is het goed vr mij.

    Login om te reageren
  6. Turbogek zegt

    18 mei 2009 om 19:53

    @Svenska Aeroplan AB: Busspiegels zorgen voor een mindere aerodynamica en dus een hoger verbruik.

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    18 mei 2009 om 19:54

    tweedehands verkopen is 100% recyclebaarheid .. dussssss ..

    Login om te reageren
  8. Esprit_de_Flandre zegt

    18 mei 2009 om 19:55

    Bentley zou moeten auto’s bouwen die niet te recycleren zijn. Blijven ze eeuwig rondrijden. Een Brooklands bijvoorbeeld moet toch total-loss zijn voor ze hem in een blokje persen? Zolang die nog te redden valt, zal iemand hem redden.
    Een Continental daarentegen is al wat makkelijker ‘disposable’. Er zijn er toch veel van gemaakt.

    Login om te reageren
  9. Mercbenz zegt

    18 mei 2009 om 19:55

    10% bijtelling misschien???

    Login om te reageren
  10. Solstice zegt

    18 mei 2009 om 19:56

    Wat heb je eraan bij een auto waarvan er (relatief) weinig worden geproduceerd en een groot aantal minstens 20 jaar mee zal gaan (om vervolgens gerestaureerd te worden)? Beter zou het zijn als de Polootjes/Golfjes voor 85% omgefietst zouden kunnen worden.. (of is dat al het geval?)

    Login om te reageren
  11. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 mei 2009 om 20:00

    @ Turbogek: het energielabel is een sleutel van verbruik, uitstoot en de oppervlakte van een auto. Door die Audi-spiegels en BMW-bumpers wordt het oppervlak groter, en het relatieve verbruik per cm2 dus lager, en hop: een A-label!

    Login om te reageren
  12. Mao zegt

    18 mei 2009 om 20:01

    Ingolstadt, 2007-10-26

    “Vorsprung durch Technik” includes recycling
    – Audi the first major manufacturer to meet future EU Directive
    – All models 85% recyclable and 95% recoverable

    Login om te reageren
  13. David zegt

    18 mei 2009 om 20:08

    Niet zo nuttig aangezien de auto’s in dat segment niet zou gauw naar de sloop gaan…

    Login om te reageren
  14. Turbogek zegt

    18 mei 2009 om 20:15

    @Svenska Aeroplan AB: maar als dat kleine beetje oppervlak het verbruik ook een klein beetje doet verhogen, lijkt me dat niet zo efficient. Daarnaast is NL zo ongeveer het enige land dat met relatieve energielabels werkt!

    Login om te reageren
  15. Rick dos zegt

    18 mei 2009 om 20:21

    Dus wat VAG eigenlijk erkent is dat ze met Bentley geen toekomstige klassiekers maakt. Immers als je in de eerste plaats een klassieker maakt en dan pas een auto dan ben je volgens mij niet zo bezig met het recycle geneuzel…

    Login om te reageren
  16. WieAndersDasAuto zegt

    18 mei 2009 om 20:34

    Natuurlijk blijven er wel klassieke Bentley’s over. Bentley probeert de EU zo te overtuigen dat de EU niet meer Bentley op z’n nek zit met die domme emissie regels. Dit is dus volgens mij meer marketing praat want wie gaat zijn Bentley naar de sloop brengen?

    Login om te reageren
  17. Turbogek zegt

    18 mei 2009 om 20:35

    Scherp!

    Mao’s bericht bevestigt trouwens wel mooi dat het helemaal niks bijzonders is wat Bentley hier presteert.

    Login om te reageren
  18. Turbogek zegt

    18 mei 2009 om 20:36

    Die “Scherp!” was trouwens voor Rick dos bedoeld.

    Login om te reageren
  19. BananaFlip zegt

    18 mei 2009 om 20:42

    Haha, wat een giller.
    Eerst even met je Conti een paar miljoen flinke CO2 wolken de lucht in blazen en vervolgens zeggen dat je auto gerecycled wordt.
    Dat is toch zonde van die Bentley.
    Die ga je niet recyclen, die bewaar je.

    Login om te reageren
  20. Rick dos zegt

    18 mei 2009 om 21:03

    @WieAndersDasAuto

    Marketing praat in relatie tot een Bentley is ook een teken aan de wand. Bij een Bentley behoor je geen marketing praat te hebben. Een Bentley verkoopt zichzelf…

    Login om te reageren
  21. WieAndersDasAuto zegt

    18 mei 2009 om 21:09

    @ Rick dos

    Ik heb een verkeerd woord gebruikt… Ik bedoel ermee te zeggen dat ze tegen de EU kunnen zeggen dat ze voor 85% recyclebaar zijn. Dat is een mooi argument om aan de eisen van de EU te ontkomen, mits de EU ermee eens is. Want wie wil er nou een Bentley met een 2.0 liter motor?

    Login om te reageren
  22. JoVanWittenberg zegt

    18 mei 2009 om 21:11

    Leuk, als ik me ooit een Bentley kan betalen hoef ik me niet schuldig te voelen over de impact op het milieu ;). Verder vind ik het een goed initiatief, alle beetjes helpen.

    Login om te reageren
  23. H zegt

    18 mei 2009 om 21:23

    Wat een prestatie…

    Hout kun je recycleren
    leer feitelijk ook
    staal en aluminium ook
    vele plastics ook

    Alleen de verf is moeilijk te recuereren, of er moet een techniek zijn die ze net twee minuten geleden hebben uitgevonden, die het wel doet. het schuimrubber uit de stoelen, is waarschijnlijk niet zo goed te recupereren,

    dus op een stoel of vier en een paar liter verf is alles herbruikbaar, 85% is dan weinig volgens mij, maar t zal over de volledige input gaan zeker en niet alleen hetgeen je terug vindt op de wagen, k zal t tekstje es moeten lezen.

    Login om te reageren
  24. MC zegt

    18 mei 2009 om 21:43

    Mooi zo! Nu de prijs omlaag en iedereen gaat en Bentley halen :)

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    18 mei 2009 om 22:36

    Ach, al dat groene gedoe is toch grotendeels symboolpolitiek. Daar hoort dit gewoon gezellig bij.

    Login om te reageren
  26. mashell zegt

    18 mei 2009 om 23:13

    “het schuimrubber uit de stoelen”
    Schuimrubber? Dit is een Bentley, dat is premium in het kwadraat, daar is de stoel toch minstens opgevuld met paardehaar! Net als die zweedse dure beddden ;)

    Login om te reageren
  27. HDM zegt

    18 mei 2009 om 23:31

    Is dit alleen recycling? Dan vind ik het TUV Environmental Certificate belangrijker, dat gaat over alle processen.

    Login om te reageren
  28. Marco zegt

    19 mei 2009 om 00:10

    De binnenkant bestaat grotendeels uit kilo’s hout en leer… TOP allemaal biologisch afbreekbaar, en nog luxe ook

    Login om te reageren
  29. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    19 mei 2009 om 10:41

    @ Citrofiel: kijk, eindelijk iemand die het begrijpt!

    @ Mashell: Hästens bedoel je…

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    19 mei 2009 om 13:08

    Nu lees ik in de laatste Quest dat van de auto’s die momenteel gesloopt worden (dus gemiddeld zo’n 15 jaar oud) 85% van de delen wordt gerecycled. :shock: Oftewel: Dit schiet niet op.

    Login om te reageren
  31. Dan zegt

    19 mei 2009 om 16:36

    Wel goed van ze. Ze zouden het helemaal goed doen als ze ook echt zuinige motoren zouden gaan gebruiken!

    Login om te reageren
  32. florisw zegt

    19 mei 2009 om 16:58

    LoL @ C6 R:

    De spijker op z’n kop.

    Mooie kleur heeft die op het plaatje trouwens!

    Login om te reageren
  33. MrKC zegt

    19 mei 2009 om 19:00

    Is gewoon typegoedkeurings-eis volgens richtlijn 2005/64/EG!
    Verplicht voor alle nieuwe vtg-typen sinds 15/12/2008 en voor alle nieuw te registreren voertuigen vanaf 15/07/2010.
    Bentley/VAG maakt blijkbaar geen gebruik van ontheffing voor kleine series < 500 stuks per lidstaat per jaar …..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North