• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verkeerschaos Amsterdam wordt nog groter

Auteur: robbie, gepost 26 november 2008 om 18:06 – 16 Reacties

Doorgaand rijverkeer gestremd

Het is al niet fijn om naar Amsterdam te moeten en met de auto is het al helemaal een ramp. Maar het ziet er ook niet naar uit dat het de komende jaren (meervoud dus) gemakkelijk gaat worden. De gemeente heeft vandaag namelijk een mooi plan gepresenteerd. Tot 2014(!) gaan ze alle tunnels in de stad renoveren. Oftewel afgesloten wegen en langere files. Tot 2014 zal de gemeente elke zomer een grote tunnel compleet afsluiten voor grondig onderhoud. Afgelopen jaar hebben jullie alvast kunnen wennen toen de IJtunnel al wekenlang was gesloten.

Het is nog niet duidelijk wanneer welke tunnels precies aangepakt gaan worden, maar de Piet Heijntunnel staat in de planning voor 2012 en 2013 en de Zeeburgertunnel is waarschijnlijk in 2013 aan de beurs. Maar dat is nog niet alles. Want ook de snelweggebruiker zal de nodige hinder ondervinden.

Volgend jaar wordt namelijk begonnen met de aanleg van de Tweede Coentunnel (A10-West) en zal er groot onderhoud plaatsvinden aan de A10-Oost, de A1 en de A2. En dan heb ik net nog geen eens over de werkzaamheden voor de nieuwe metroverbinding Noord-Zuidlijn, op het Stationseiland en in het Zuidas-gebied. En de gemeente wil ook nog eens belangrijke verkeerspunten als het Meester Visserplein, de Prins Hendrikkade en de Wibautstraat grondig aan gaan pakken.

Volgens de gemeente wordt er op sommige plaatsen zoveel gebouwd dat er nauwelijks nog ruimte is voor nieuw werk. Duh! Maar de gemeente denkt ook aan de burgers hoor! In plaats van het werk beter te plannen of meer te verspreiden willen ze iedereen goed voor gaan lichten…

Zo wil stadsregisseur Cas van Eerden dat de gemeente genoeg geld uittrekt om Amsterdammers erover te informeren. (via: zibb)

Extra gratis tip van Robbie: Blijf lekker uit de buurt van 020 de komende jaren (of altijd).

PS: Waar moeten die Tunnel Run’s gehouden worden in de tussentijd?

Ook interessant!

  • Straatrace met 200 auto's in Amsterdam
  • Tesla buitenspiegels massaal gejat in Amsterdam
  • Amsterdam verbiedt reclame voor benzineauto's in metrostations
  • BMW M4 Competition klapt op vangrail in Amsterdam

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

amsterdam, files, Verkeer

Vorig bericht: « Primeur! Eerste GT-R Cabrio (incl. ‘ombouw’ video)
Volgend bericht: Move over BMW en Seat! Lada gaat WTCC winnen! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ben zegt

    26 november 2008 om 18:08

    Goh, zal een aardige cent kosten en aardig wat tijd nodig hebben.. Dus vanaf nu 6 jaar uit amsterdam wegblijven.

    Login om te reageren
  2. Wouter zegt

    26 november 2008 om 18:14

    @Ben: goh net als de vorige zes jaar. :)

    Login om te reageren
  3. Laurens zegt

    26 november 2008 om 18:15

    @Robbie

    Denk dat ze best wel meer willen spreiden als het kan.

    Maar als de boel eenmaal kapot gereden is, gaat het wel heel hard achteruit met een weg.

    Is de vraag dan: spreiden en met zijn allen terreinrijden in de file op zo’n wegdek, of toch maar even doorbijten en repareren.

    Login om te reageren
  4. Michael zegt

    26 november 2008 om 18:17

    tof dat wouter een rotterdammer is!

    Login om te reageren
  5. robbie zegt

    26 november 2008 om 18:25

    @Laurens, misschien moeten ze een keer meer dan 6 jaar vooruit plannen ;)

    Dan hoef je niet alles in een paar jaar te proppen. In Rotterdam hebben we tenminste nooit last van dit soort onzin :D

    Login om te reageren
  6. robbie zegt

    26 november 2008 om 18:25

    PS Met dank aan de Duitsers uiteraard ;)

    Login om te reageren
  7. Laurens zegt

    26 november 2008 om 18:33

    @robbie

    Plus je kan altijd de boot nemen daar. En jullie hebben niet zoveel belangrijke tunnels toch? Maastunnel, mwah, Benelux is dubbel. Botlek is al buiten de ring.

    Login om te reageren
  8. DavidZ zegt

    26 november 2008 om 18:34

    Net goed! Domme corrupte criminele PvdA-stad.
    Amsterdammers, dat wordt lekker fietsen de komende 15 jaar! (Ja, infrastructuur-projecten lopen weleens uit qua tijdsduur in NL….:)

    Login om te reageren
  9. Simpson zegt

    26 november 2008 om 18:48

    dus daar gaat onze hanzelijn naartoe, het opnieuw betegelen van een paar tunnels

    Login om te reageren
  10. NLX zegt

    26 november 2008 om 18:58

    Ik ga ook nooit naar Amsterdam, sterker nog, ik ben er nog nooit geweest, maar dat zijn gewoon mijn principes

    Login om te reageren
  11. f-autogek zegt

    26 november 2008 om 19:14

    Ik vind dit nieuws belachelijk. Alsof iedereen in Amsterdam woont of er vaak moet komen. Ik kan nog wel andere plekken noemen waar dingen in het verkeer niet goed zijn, maar wat niemand boeit. Omdat Amsterdam de hoofdstad is, wordt dit vermeld. Lekker belangrijk.

    Login om te reageren
  12. Roadronner zegt

    26 november 2008 om 19:24

    Blij dat ik in Twente woon. Nouja… die A1 raakt ook al aardig vol…

    Login om te reageren
  13. HaJee zegt

    26 november 2008 om 19:46

    Ach je staat er toch altijd al in de file dus boeiend

    Login om te reageren
  14. Maarten G zegt

    26 november 2008 om 20:48

    Je kan het wel gaan afkraken natuurlijk (en het is ook heel vervelend) maar uiteindelijk hebben we allemaal baat bij dat onderhoud.

    Login om te reageren
  15. VWR32DSG zegt

    26 november 2008 om 20:54

    Eindelijk een 2e coentunnel die al 10 jaar eerder had moeten komen , gaan ze weer aan de ijtunnel werken ? dat ding is meer dicht dan open….
    Ook geweldig dat ze niet eerst 1 weghelft doen en dan de andere….ze gooien gewoon 3 km weg open om vervolgens maanden erover te werken met 3 mannetjes…blegh wegwerkers kunnen volgens mij veel sneller werken als het beter gepland werd….

    Login om te reageren
  16. Pim Brussee zegt

    7 december 2008 om 13:52

    Laatst ruim 30km omgereden (heen en terug dus 60 km) met een trekker-oplegger (gebruik 1 op 4) vanwege wegwerkzaamheden. Onnodig brandstof gebruik (15 liter diesel) en luchtvervuiling toch.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North