• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verkoopcijfers Audi A1 voldoen niet aan verwachtingen?

Auteur: ricardo, gepost 13 december 2010 om 19:42 – 187 Reacties

Audi A1

de kleinste uit de Audi-stal schijnt het nogal moelijk te hebben in de steeds drukker wordende markt van premium stadswagentjes.

Sinds zijn introductie -en Wouter’s rijtest met de A1- valt op dat de prijzen van een beetje aangeklede A1 fors kunnen oplopen. Kaal gaat ‘ie de deur uit voor €17.500, maar ga je los op de optielijst en wil je een beetje potente motor voorin dan kom je in sommige gevallen uit bij een prijs van rond de 40 mille. En dat is vrij veel voor een stadsauto die vooral jongeren moet aanspreken. Die doelgroep heeft schijnbaar helemaal geen zin om zoveel geld voor een kleine Audi neer te leggen.

Toch ontkent Audi dat de prijs van de A1 te hoog is, ondanks het feit dat verschillende Audi-dealers dit wel vinden (geen wonder dat ze MINI-rijders extra korting geven). Dit meldt Automobilwoche, en volgens de analisten aldaar voldoen de verkoopcijfers in Europa niet aan de verwachting. Audi had bedacht dit jaar wel eventjes 30.000 A1’s te kunnen slijten, maar voorlopig blijft de verkoopteller steken bij ongeveer 20.000 units. De Audi-fabriek in Brussel zal dit jaar desondanks wel gewoon 50.000 stadswagens met vier ringen produceren.

Gaat Audi de verkoopcijfers dit jaar nog een boost geven? Waarschijnlijk niet, maar volgend jaar willen ze de MINI-concurrent wel een extra zetje geven door dan al de vijfdeurs versie op de markt te brengen, die aanvankelijk gepland stond voor 2012. Zou het genoeg zijn om de verkoopcijfers op te krikken, of is de instap-Audi simpelweg te duur? Wij denken het laatste.


Ook interessant!

  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • Audi dealerschap onder water
  • Supersportieve Audi A1
    Supersportieve A1 Sportback is bijna een S1

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Audi A1, autoverkoop

Vorig bericht: « Caterham komt met nieuw model
Volgend bericht: Jeep Compass heeft een facelift gekregen »

Lees Interacties

Reacties

  1. RAR_ zegt

    13 december 2010 om 19:44

    Is gewoon veel te duur, wie gaat er 40 mille dokken voor een stadsautootje? alleen die-hard Audi fans en mensen met een hoger inkomen zullen de A1 kopen, of je moet het gewoon doen met minder opties!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 december 2010 om 21:07

      @RAR_:

      niemand .. helemaal niemand ..

      maar leasen is lastiger geworden ..
      en lenen is ook niet zo makkelijk meer ..

      en in die hoek zit nu eenmaal het Audi volk ..

      Login om te reageren
      • sjosj zegt

        14 december 2010 om 10:36

        @lincoln:
        haha mongol, in die hoek zit het audi volk

        Login om te reageren
  2. jip zegt

    13 december 2010 om 19:45

    Dus de mens evolueert wel?

    Login om te reageren
  3. Atenza zegt

    13 december 2010 om 19:45

    Tja het straalt ook niet zoveel uit he.. men verwacht een onderscheidend model ala Mini maar dat is ie niet. En goedkoop is ie niet waar diverse reacties over zullen gaan. Maar alsof een A4 niet duurder is dan een ‘normale’ D-segment auto..

    Login om te reageren
    • RRenault zegt

      14 december 2010 om 16:07

      @Atenza: Jawel, een A4 is duurder dan een andere, zogenaamd niet premium D-Segment auto. Maar dat houdt niet in dat een A1 duurder moet zijn dan 3 andere B-Segment auto`s. Sterker nog; het prijsverschil tussen een A1 en een A4 is schrikbarend klein te noemen. Om nog maar niet te spreken van het verschil tussen een A3 en een A1…

      Login om te reageren
  4. Joris zegt

    13 december 2010 om 19:46

    Tja, hij is gewoon erg duur, en je moet hem niet kopen omdat je hem ‘mooi’ vind…

    Want dat is hij gewoon niet …

    Login om te reageren
    • rb zegt

      13 december 2010 om 19:48

      @Joris: Inderdaad want over smaak valt nou eenmaal niet te twisten…

      Login om te reageren
  5. snelste zegt

    13 december 2010 om 19:49

    Hij is ook gewoon niet echt mooi, en ja is audi bijzonder. Vind ze zo op elkaar lijken tegenwoordig.
    Vind deze alleen dan net een mazda 121. En dat is niet een compliment

    Login om te reageren
  6. peter zegt

    13 december 2010 om 19:51

    dacht nu net dat deze namaak mini het best goed deed. Nuja, de A3 is wellicht niet veel meer qua prijs

    Login om te reageren
  7. kurdmanx zegt

    13 december 2010 om 19:53

    lekkerrrrrr, ik hoop dat ze helemaal niks meer verkopen zodat ze niet ff denken met dure prijzen hun autotjes te kunnen verkopen. Het is geen BMW of Mercedes pff

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 december 2010 om 21:00

      @kurdmanx: lol typisch , je kan gwn niet toegeven dat een audi perfect is voor dagelijks gebruik , iedereen wil een supergoed afgewerkte auto!

      Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 december 2010 om 21:01

      @kurdmanx: rij jij mr in een mercedes A dan , bah

      Login om te reageren
    • jimmy zegt

      19 december 2010 om 16:29

      @kurdmanx: Als het een bmw of merc was hadden ze helemaal niet meer verkocht. Kijk maar naar die gare 3 serie ivm een a4 of a3 zelfs haha

      Login om te reageren
  8. Per Vert zegt

    13 december 2010 om 19:54

    Te duur !
    Ik moest kiezen tussen 500 Abarth (Novitec) en Audi A1 en het is de 500 geworden.

    Login om te reageren
    • integralechubasco zegt

      13 december 2010 om 20:30

      @Per Vert: thumb up! ;)

      Login om te reageren
    • trigger565 zegt

      13 december 2010 om 21:06

      @Per Vert: erg mooie keuze! :)

      Login om te reageren
    • ferry832 zegt

      13 december 2010 om 21:06

      @Per Vert: Gefeliciteerd met een mooie 500 Abarth. De A1 is te duur en kan kwa design echt niet tegen de 500 op.

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      13 december 2010 om 22:31

      @Per Vert: goede keuze…maar mijn vrouw heeft de GP Abarth…vind ik toch leuker (ook al heettie nu Evo)..zeker in het zwart, waardoor de Evo-voorbumpermeuk niet meer opvalt. Wat gaf de doorslag voor jou om de 500 te kopen ?

      Login om te reageren
  9. majinstar zegt

    13 december 2010 om 19:55

    Het is niet de prijs, maar het merk waar ze niet voor willen betalen.

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      13 december 2010 om 20:01

      @majinstar:
      zeg moet jij niet naar bed?

      Login om te reageren
      • jokkebrok zegt

        13 december 2010 om 20:49

        @JamesBond007: :lol:

        Login om te reageren
    • Jipp zegt

      13 december 2010 om 20:07

      @majinstar: vast, en jij weet het allemaal zo goed, ik denk helemaal niets.

      Login om te reageren
    • agarde zegt

      13 december 2010 om 20:36

      @majinstar:
      http://www.bmwblog.com/ is misschien iets voor jou. ;)

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        13 december 2010 om 21:34

        @agarde: hij is niet zo blij met de 1m en is daarom niet meer blij met bmw….

        Login om te reageren
        • JPM zegt

          13 december 2010 om 22:45

          @Jipp: Niet stoer gaan doen, jij bent net zo een fanboy. Met z’n tweeen zijn jullie net een stel kleuters op de crash.

          Login om te reageren
          • NLBUURMAN zegt

            14 december 2010 om 09:09

            @JPM: lol… er gebeurt tegenwoordig een hoop op de creche, nu word je ook al verplicht BMW-fan daar?

            Login om te reageren
            • JamesBond007 zegt

              17 december 2010 om 22:26

              @NLBUURMAN:
              Ja er is echt iets gaande bij de huidige kinderdagverblijven.

              Login om te reageren
  10. tss68nl zegt

    13 december 2010 om 19:55

    Dat is niet zo heel vreemd. Het is een kleine auto, die de meeste mensen enkel zullen overwegen als hij óf goedkoop is (2e auto / boodschappenkar) óf flink potent uit te rusten is.

    Goedkoop is hij niet, dus gebruiksdoel 1 is uberhaupt geen optie. Maar ga je hem configureren naar je wens, dan schieten de opties te kort:
    – Geen volledig leer mogelijk
    – Kleuren als zwart enkel met offset kleur voor dakboog…lelijk!
    – Geen fatsoenlijke radio mogelijk
    – Motoren…een 1.6TDI of een 1.4 TSI. Die laatste is acceptabel maar houdt ook niet over voor een bommetje.

    En zelfs al kies je wat leuke opties…dan kijk je naar de totaalprijs en denk je: Da’s gek, daar rijdt ik ook een A3 2.0TDI voor, met meer opties!

    Dan is de keus voor mij al snel gemaakt ;)

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      13 december 2010 om 22:45

      @tss68nl: …je gaat voor BMW neem ik aan ? :-)

      Login om te reageren
  11. A3aan zegt

    13 december 2010 om 19:56

    een leuke a3 is ook 60k euro, das meer dan een r32 golf, en dan heb je maar een 2.0 tdi’tje.. toch die je die 2e haast nooit, logisch;)

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      13 december 2010 om 20:10

      @A3aan: een leuke a3 heb je ook al voor 45000 euro voor de deur staan, al kijkend uit het raam.

      Login om te reageren
      • A3aan zegt

        13 december 2010 om 20:15

        @Jipp: ik keek ook uit het raam :)

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          13 december 2010 om 21:00

          @A3aan: welke motor heb je?

          Login om te reageren
          • Megakix zegt

            13 december 2010 om 22:46

            @Jipp: hoho…hij keek uit het raam naar z’n overbuurman, die slechst 45k had voor een carrosserie zonder motor… :lol:

            Login om te reageren
          • A3aan zegt

            13 december 2010 om 22:54

            @Jipp: 2010 2.0 TDI 170 pk quattro s-edition met nog wat opties, heerlijke auto!

            Login om te reageren
            • NLBUURMAN zegt

              24 december 2010 om 11:17

              @A3aan: dat wil ook wel vooruit of niet? 170 pktjes in zo’n “klein” bakkie. toch zal hij wel bijna meer wegen dan onze zafira 1.6 benzine… of zit ik er nu heel erg naast? maar met quattro en dieselblok kom je toch al een heel eind lijkt mij zo

              Login om te reageren
  12. federico zegt

    13 december 2010 om 19:57

    VEEl te DUUR !!! en zo mooi is hij ook weer niet tja this maar een audi was te verwachten ! dan liever een 500 met veel optie’s !!!

    Login om te reageren
  13. laurens324 zegt

    13 december 2010 om 20:00

    hij is idd peperduur

    kheb een basisdiesel laten configueren en alleen met basisitems kwam ik al aan 7500eur, ben blij met mijn guiletta eind volgende maand

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 december 2010 om 20:31

      @laurens324: ik kom aan 20-22d , wel belgië (15% ecokorting)

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        13 december 2010 om 20:32

        @KaCh1ng: totaalprijs* natuurlijk niet de opties alleen haha :D

        Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        13 december 2010 om 20:38

        @KaCh1ng: zo dus : http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=184839164

        Login om te reageren
    • Whatever zegt

      13 december 2010 om 20:45

      @laurens324:

      Dat loop je ook in ieder item te verkondigen…
      Pleur toch op met die Alfa, nou weten we het wel!

      Login om te reageren
      • integralechubasco zegt

        13 december 2010 om 21:17

        @Whatever: en bepaal jij dat…

        Login om te reageren
        • Whatever zegt

          13 december 2010 om 22:03

          @integralechubasco:

          Dat lees je toch!

          Login om te reageren
          • integralechubasco zegt

            13 december 2010 om 23:00

            @Whatever:
            nee, dat lees ik niet.

            Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 december 2010 om 20:58

      @laurens324: proficiat met je aankoop :)

      Login om te reageren
  14. Apache zegt

    13 december 2010 om 20:06

    vind ik leuk

    Login om te reageren
    • Gideon zegt

      13 december 2010 om 20:43

      @Apache: Facebook is een tabblad verder.

      Login om te reageren
      • autoblogger zegt

        13 december 2010 om 20:48

        @Gideon: LOL!

        Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        13 december 2010 om 21:01

        @Gideon: Man, wat ben jij scherp. ;)

        Login om te reageren
      • Apache zegt

        13 december 2010 om 21:37

        @Gideon:

        Ik heb geen Facebook.

        Login om te reageren
  15. exotic zegt

    13 december 2010 om 20:07

    Zal vast hard aankomen bij de marketing-pieten bij Audi.

    Als Audi liefhebber vond ik dit persoonlijk ook niet echt speciaal.

    Login om te reageren
  16. Jipp zegt

    13 december 2010 om 20:08

    Ik denk eerder dat het te maken heeft met een terugval in de economie waardoor het hele segment minder verkoopt en de doelstelling iets te hoog is, maar verder is het een leuk autotje, heb er al mee gereden en hij rijdt goed.

    Login om te reageren
    • ferry832 zegt

      13 december 2010 om 21:09

      @Jipp: Ja, hoor het heeft met de economie te maken. De A1 is lelijk en is net als elke Audi te duur. Hij is gelukkig wel onderscheidend en dat pleit voor Audi die voor de rest alleen maar eenheidsworsten maakt. Helaas voor Audi is het design te speelgoed achtig.

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        13 december 2010 om 21:33

        @ferry832: grappig dat jij er zo over denkt, de meesten niet, volgens mij word hij toch beter verkocht dan de mito.

        Login om te reageren
      • jimmy zegt

        14 december 2010 om 18:28

        @ferry832: Wat jipp zegt klopt. Sorry Ferry.

        Login om te reageren
  17. trigger565 zegt

    13 december 2010 om 20:09

    Klein lelijk overpriced grut. Mensen met een beetje common sense kiezen toch een Mini, 500 Abarth (of Punto Abarth)…Daarmee onderscheidt men zich tenminste. Dit is gewoon een andere Audi, en dan nog de lelijkste van het stel. En nee, ik ben geen BMW-Merc-Fanboy…

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 december 2010 om 20:20

      @trigger565: audi A1 straalt het wel uit , afwerking vn grote luxe wagens in een kleine auto (vraag ernaar is miss iets minder dan verwacht..)

      Login om te reageren
      • de sjonnies zegt

        13 december 2010 om 20:40

        @KaCh1ng:
        En de concurrenten slapen?
        PSA en FIAT zijn altijd Heer en Meester geweest in dit segment met Renault.
        Voor veel minder geld een DS3 of een Mitootje

        Login om te reageren
        • KaCh1ng zegt

          13 december 2010 om 20:47

          @de sjonnies: de DS3/mito zie ik niet zoveel op straat,(zie laatste tijd meer en meer A1s)

          Login om te reageren
          • KaCh1ng zegt

            13 december 2010 om 20:48

            @KaCh1ng: kan ook zijn dat ze niet opvallen (behalve miss de DS3 met een lichtblauw dakske, wat totaal niet past)

            Login om te reageren
          • jtb zegt

            13 december 2010 om 21:32

            @KaCh1ng: woon je soms naast een audi dealer

            Login om te reageren
  18. Pjotr zegt

    13 december 2010 om 20:09

    Los van de prijs, hij straalt nou niet echt iets uit van: hebben!
    Hij maakt zijn meerprijs gewoonweg niet waar tov zijn papa, de Polo.

    Login om te reageren
    • bassie zegt

      13 december 2010 om 20:18

      @Pjotr: de afwerking van een polo/500 wel eens gezien? Vergelijk dat eens met een A1 ;) de laatste mini waar ik in reed was 55k, dus dat is een totaal andere klasse dan de A1.

      Login om te reageren
      • bassie zegt

        13 december 2010 om 20:19

        @bassie: excuus, moest @trigger zijn

        Login om te reageren
      • trigger565 zegt

        13 december 2010 om 21:11

        @bassie: ach ja, daar heb je een punt. Ik vind de A1 gewoon niets. Een DS3 of een Abarth lijkt me dan toch leuker (geen MiTo, die vind ik ondanks mijn Alfa-Fanheid, toch ook niet erg geslaagd). Maar dat is mijn mening he ;)

        Login om te reageren
  19. mikeslsamg zegt

    13 december 2010 om 20:13

    best een vet ding, alleen een beetje heel duur. ik was pas bij de garage, daar stond er een €30.000. ik had er ook nog ingezeten hij zit fijn maar achterin kunt je echt niet zitten.

    Login om te reageren
  20. Tarrel zegt

    13 december 2010 om 20:16

    Als man ga je toch sneller pakweg een polo of ibiza kopen die opties heeft ipv een meer vrouwelijke A1 die kaal is.

    Login om te reageren
  21. KaCh1ng zegt

    13 december 2010 om 20:17

    een A3 3deurs is bijna evenduur :) prijs met 15%ecokorting is nog net iets te duur imo, je kan evengoed een polo highline neme en nog onder de prijs kome van een A1 …

    Login om te reageren
  22. Bob zegt

    13 december 2010 om 20:24

    Waar zouden die 30.000 stuks dan staan? Vreemd dat ze door blijven produceren.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      13 december 2010 om 20:59

      @Bob: Dat volg ik ook niet. 20.000 verkopen en 50.000 produceren, lijkt me heel optimistisch…

      Login om te reageren
    • jimmy zegt

      14 december 2010 om 18:27

      @Bob: Dit artikel klopt waarschijnlijk gewoon niet.. Verkoopt natuurlijk gewoon goed daarom produceren ze door!

      Login om te reageren
  23. mrbones zegt

    13 december 2010 om 20:25

    Kan nog steeds niet wennen aan die achterkant. Achja dan maar een Mini

    Login om te reageren
  24. Esprit_de_Flandre zegt

    13 december 2010 om 20:25

    De auto kan mij gestolen worden. Het ergste is de ongerustheid die zich nu vast weer meester maakt van de werknemers van Audi Brussels.

    De overgang van het vroegere VW Vorst naar Audi Brussels was al een moeilijke periode, en in feite een noodoplossing, want zonder de Audi A1 ging men de boel gewoon sluiten. Als dit bakske nu niet deftig verkoopt komen al die jobs alsnog in gevaar.

    Voor zij die het niet gevolgd hebben: de fabriek is niet verplaatst van Vorst naar Brussel, ze staat nog altijd in Vorst, maar ‘Brussels’ klinkt beter…
    http://www.audibrussels.com/audi_brussels/brand/nl/fabriek/geschiedenis.html

    Login om te reageren
  25. norge zegt

    13 december 2010 om 20:31

    Hoe je het ook bekijkt het is niet “premium” genoeg voor het geld wat ze er voor willen hebben .
    Kijk even rond bij andere merken en je ziet wat een stel geldharken het zijn bij VAG ,en voor de kwaliteit hoef je het ook niet te doen “niks bijzonders”.
    Koop de duurste fabia (RS) en je hebt wat bijzonders .
    In ieder geval wat om over te praten op het volgende feestje .

    Login om te reageren
  26. Motion&Emotion zegt

    13 december 2010 om 20:31

    veel te duur voor z’n dingetje
    en als ik het mooi vind NEE!

    Login om te reageren
  27. janklaassen zegt

    13 december 2010 om 20:32

    Hij is gewoon retegoed;
    maar hij is te duur.

    Case Closed.

    Login om te reageren
  28. Jean zegt

    13 december 2010 om 20:33

    Ik snap ook niet waar dat ding mee probeert te concurreren:
    Hij is net zo overpriced als de Mini, maar mist zijn uitstraling.
    Een Mito of een DS3 zitten meer in zijn League, maar deze zijn veel goedkoper en stralen ook nog veel meer fun uit.

    Ik stond vandaag weer naast een DS3. Wat een kicken-kar is dat.

    Login om te reageren
  29. janklaassen zegt

    13 december 2010 om 20:34

    Audi krijgt/heeft ook nog een 1.4 turbo met 185 pk.
    dat is wel pittig.

    Login om te reageren
  30. integralechubasco zegt

    13 december 2010 om 20:35

    philip en jipp… een en dezelfde junior verkoper bij audi?

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      13 december 2010 om 21:02

      @integralechubasco: ik en een autoverkoper, zeker niet, ik heb wel ergens voor gestudeerd!

      Login om te reageren
      • integralechubasco zegt

        13 december 2010 om 21:11

        @Jipp: jij bent gewoon een autoverkoper.

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          13 december 2010 om 21:32

          @integralechubasco: die een titel heeft, ik weet zelf toch wel beter wat ik doe niet dan, in ieder geval geen auto’s verkopen.

          Login om te reageren
  31. GOD zegt

    13 december 2010 om 20:40

    Gewoon veels te duur klaar.

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      13 december 2010 om 20:42

      @GOD: je koopt toch ook een kleine auto vanwege de kosten.

      Login om te reageren
  32. AlpinaB3 zegt

    13 december 2010 om 20:41

    Kleine blondines willen een Mini of een 1, geen gekrompen A3’tje.
    Een basis-Mini of 500 heeft meer charisma dan de mooiste versie van de A1. :-)

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 december 2010 om 20:49

      @AlpinaB3: lol sure jonge , A1 straalt klasse uit , en je bent echt blind als je een A3 vergelijkt met een A1 , komaan volledig andere vorm!!!!!!!!!!!!! mrja aan je naam te zien ben je gwn een audi-hater

      Login om te reageren
      • valluik zegt

        13 december 2010 om 21:01

        @KaCh1ng: Zucht, doe niet zo simpel om hem aan te vallen op zijn opmerking dat de A1 en A3 op elkaar lijken, het is namelijk redelijk aannemelijk gezien de enorme, wereldwijde stroom van verwijten aan het adres van Audi. Namelijk dat ze teveel eensheidsworst produceren, en dan lijken twee hatchback-vormige auto’s nogal snel op elkaar.

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          13 december 2010 om 21:06

          @valluik: ik rij a3, en ik weet toch wel zeker, dat ze op het logo na niet op elkaar lijken.

          Login om te reageren
          • KaCh1ng zegt

            13 december 2010 om 21:13

            @Jipp: jup.. totaal anders

            Login om te reageren
  33. Svenska Aeroplan AB zegt

    13 december 2010 om 20:45

    LOL @ integralechubasco
    :D

    OT: zal het ‘de marketingmachine die Audi heet’ dan toch niet gaan lukken? Ze verkopen vrijwel elk product met name op de marketing (Promotie als we de ouderwetsche 4 P’s erbij pakken) Prijs, Product en Plaats is Audi absoluut niet bijzonder… Wellicht komen mensen daar nu achter?

    Login om te reageren
  34. de sjonnies zegt

    13 december 2010 om 20:50

    En altijd als ik in mijn vrouw haar Twingo 1 16 klepper rijd, met lederen feautuils denk ik zacht mijmerend, waarom rijd ik in vredesnaam in een grotere auto?
    Je kunt ém overal parkeren, hij is snel, stil en comfortabel.
    Iets groter als zo’n Audi zie ik het nut niet van in, zeker niet als stadsautootje dat af en toe op de grote weg komt.
    Dit een geval van geen vlees en geen vis.
    Van servet en tafellaken.
    En wees eerlijk, Twingo’s zijn dappere dodo’s

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 december 2010 om 21:19

      @de sjonnies:

      ben ik vorig jaar out of the blue helemaal tot over mijn oren verliefd op geworden ..
      vooral zo 1 met een vouwdak geval ..

      die komt vast nog wel eens goedkoop voor mijn voeten ..
      dus actief zoeken doe ik niet ..

      maar ze komt er wel ..
      (waarschijnlijk om in perfecte staat werkeloos naast mijn andere meuk te staan) ..

      Login om te reageren
  35. Damoklets zegt

    13 december 2010 om 20:54

    Leuke bijkomstigheid is dat, als je wel zo ‘gek’ bent er een aan te schaffen, geen enkele buurman (of buurvrouw) in de straat er ook een zal hebben staan. Zo blijft het wel een bijzondere verschijning, ongeacht ieders mening over prijs en uitstraling. Mijns inziens een leuk bakkie, ben benieuwd of de A1 ongewild exclusief blijft… En ach, dan kunnen ze hem bij Audi in ieder geval terecht premium noemen ;-)

    Login om te reageren
  36. boss5 zegt

    13 december 2010 om 21:03

    Het is niet alleen de a1 die qua verkopen tegenvalt voor audi. In totaal werden er in november nog geen 90.000 audi’s verkocht tegenover 130.000 BMW’s. Het heeft er alle schijn van dat de mensen de grootste marketingtruc van de 21e door beginnen te krijgen.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      13 december 2010 om 21:08

      @boss5: bmw telt die 30000 mini’s mee, audi niet.

      Login om te reageren
      • Harie zegt

        13 december 2010 om 21:36

        @Jipp: Audi maakt ook geen Mini’s, dus dat zou ook nergens op slaan he…

        Login om te reageren
        • GOD zegt

          13 december 2010 om 23:18

          @Harie: :lol:

          Login om te reageren
    • Pordon zegt

      13 december 2010 om 21:38

      @boss5: Of het de grootste marketingtruc van de 21e eeuw is weet ik niet, Apple kan er ook wat van. Of gewoon allebei op 1? Het lijkt er wel op dat in beide gevallen de mensen door beginnen te krijgen dat het niet allemaal zo fantastisch, goed, geweldig is en dat de producten de prijs niet rechtvaardigen.

      Login om te reageren
  37. Lancia Delta zegt

    13 december 2010 om 21:03

    Ik heb er één zien rijden. Het is een onbeduidend wagentje. Dan maar 10.000 van de prijs af, maar ja dat is niet premium meer :oops:

    Login om te reageren
  38. the-budel-guy zegt

    13 december 2010 om 21:06

    hbe er deze week al 3 zien rijden en de afgelopen maand 7 A1 tjes blijft een leuk wagentje

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      14 december 2010 om 07:16

      @the-budel-guy:
      Met het feit dat je bij houd hoeveel je er in een maand bent tegengekomen, geeft het al aan hoe weinig je ze ziet.

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        14 december 2010 om 11:51

        @jack_abarth: ik hou van elke nieuwe auto die mijn interesse heeft bij hoe vaak ik hem zie

        Login om te reageren
  39. Timmie zegt

    13 december 2010 om 21:07

    Als ze bij Audi jongeren willen aanspreken, moeten ze hun filosofie helemaal omgooien: zelf-uitgeroepen premiumstatus afwerpen!

    Login om te reageren
  40. zdev zegt

    13 december 2010 om 21:08

    De auto heeft gewoon geen pluspunten t.o.v. de concurrentie:
    De kwaliteit is vast wel gelijkwaardig aan Fiat500, Mini, Smart.
    De Audi merkbeleving is minder dan Fiat500, Mini, Smart.
    De looks zijn zeker niet zo goed als deze concurrentie
    De auto heeft geen coolness factor! Wat is er nou cool aan een kleine Audi? Waarom denk je dat Mercedes en BMW een ander merk hebben neergezet?

    Als de A1 goedkoper was dan een Mini, Fiat500 of Smart, dan was het een alternatief geweest. Maar het woord zegt het al: alternatief. De A1 kan beter worden gepositioneerd als een kwalitatiever Duitse tegenhanger van goedkope Aziatische of Franse autootjes.

    Audi. Geen premium. Zeker niet in dit segment.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      13 december 2010 om 21:09

      @zdev: jij snapt er niet zo veel van blijkt, probeer het nog een keer jonge.

      Login om te reageren
      • zdev zegt

        13 december 2010 om 21:13

        @Jipp: veel plezier in je odietje

        Login om te reageren
    • zdev zegt

      13 december 2010 om 21:11

      @zdev: (mezelf) Audi had beter bijvoorbeeld Zastava nieuw leven in kunnen blazen. Een moderne tong-in-cheek variant van dat gekke bakkie. Met elektromotor, spotgoedkoop, goede kwaliteit en ultra-cool voor 17+ jongeren.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        13 december 2010 om 21:44

        @zdev:

        ja ja .. “merk-beleving” .. daar heb je niet van terug he ..

        Login om te reageren
    • ferry832 zegt

      13 december 2010 om 21:12

      @zdev: Goede punten en Jipp, ik denk dat jij Audi met een grote roze bril bekijkt. Audi is echt niet bijzonder, het is meer een vertrouwd herkenbaar merk. Risicoloos en veilig, zoals de Nederlander wenst.

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        13 december 2010 om 21:14

        @ferry832: risicoloos en veilig , is dat wat je niet verwacht bij aankoop van je product? lol , ik zou er anders spijt van hebben

        Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 december 2010 om 21:18

      @zdev: De auto heeft gewoon geen pluspunten t.o.v. de concurrentie:
      De kwaliteit is vast wel gelijkwaardig aan Fiat500, Mini, Smart. *LOL stap eens in een audi A1 en beordeel het dan pas
      De Audi merkbeleving is minder dan Fiat500, Mini, Smart.* dat vind jij , audi is anno 2010 hip
      De looks zijn zeker niet zo goed als deze concurrentie *ik vind van wel , vooral met ledjes…
      De auto heeft geen coolness factor! Wat is er nou cool aan een kleine Audi? Waarom denk je dat Mercedes en BMW een ander merk hebben neergezet? * HUH? mercedes A dan?

      Als de A1 goedkoper was dan een Mini, Fiat500 of Smart, dan was het een VW POLO geweest ! Maar het woord zegt het al: alternatief. De A1 kan beter worden gepositioneerd als een kwalitatiever Duitse tegenhanger van goedkope Aziatische of Franse autootjes. NOGMAAL DAT IS EEN POLO

      Audi. ZEKER premium. Zeker in dit segment.(afwerking is nagenoeg PERFECT , alles wat je verwacht)

      Login om te reageren
      • Atenza zegt

        13 december 2010 om 22:17

        @KaCh1ng: ik heb de A1 bij Pon bekeken. Nogal saai/kaal dashboard. Wel overal zachte materialen maar echt hoogwaardiger dan gemiddeld oogt het niet. Zeker de basisversie niet. Pas als je dieper in de buidel tast krijg je mooie knopjes

        Login om te reageren
    • Jipp zegt

      13 december 2010 om 21:28

      @zdev: hoe erg is smart geflopt? mini was al een merk voordat bmw er aan begon en er komt een bmw 0 serie. De coolfactor heeft de a1 duidelijk en betrouwbaarheid zeker evenals de merkbeleving, je start immer als je de auto start met 4 ringen voor je neus. Daarbij ben je als merk premium, en niet per segment.

      Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      14 december 2010 om 11:52

      @zdev: dat je de smart mee telt in je vergelijking zegt al genoeg

      Login om te reageren
  41. ivanadrive zegt

    13 december 2010 om 21:10

    Volgens mij een te groot prijsverschil ten opzichte van een polo en een paar afwerkingsdetails die allesbehalve premium zijn (de neergeklapte achterzetel heeft een onbeklede delen, dat is zelfs voor een Skoda Fabia nog maar net op het randje van aanvaardbaar).

    Login om te reageren
  42. mijnnaamishaas zegt

    13 december 2010 om 21:14

    Mijn vrouw was toe aan een nieuwe Mini. Bijna besteld maar toch nog even naar de A1 gekeken… We waren allebei om. Op de foto’s vond ik er niks aan met name de achterkant.

    In het echt ziet ie er echter gelikt uit maar dan moet je hem inderdaad wel opleuken met dikkere wielen, xenon en het Ambition pakket. Het is precies dezelfde geworden als die witte in de kopfoto, inclusief sportstoelen met zwart leder.

    Er wordt veel over de te hoge prijs geschreven en daar ben ik het ten dele mee eens.
    De Mini zoals geconfigureerd wijkt qua prijs niet veel af van de vergelijkbare A1. En de andere concurrenten geven niet die kwaliteitsbeleving waar ik persoonlijk erg gevoelig voor ben.

    Het zal me overigens worst wezen wat men er van vindt hierboven, het blijft een kwestie
    van SMAAK. Iedereen heeft het over de Mito (wat best een leuk ding is) en de te gekunstelde DS3 (waar IK dan weer niet warm van word).

    Overigens kun je het in de A1 een stuk langer volhouden dan de Mini die toch wel een opgefokte rijstijl geeft door het stoterige rijgedrag en het motorgeluid die op den duur
    vermoeiend werkt.

    Wij kijken er in ieder geval naar uit.

    Login om te reageren
  43. dw zegt

    13 december 2010 om 21:15

    40K haha, voor dat geld koop je een A8 6.0 W12 van een paar jaar oud, sterker nog, dan hou je nog 10K over om een polo te kopen.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 december 2010 om 21:21

      @dw: het is maar wat je ervoor over hebt , ik zou toekomen met 22k voor een A1

      Login om te reageren
  44. Lucb zegt

    13 december 2010 om 21:15

    En toch lijken mij de prijzen van de opties en de auto het probleem. Als je zonder naar de prijzen te kijken alles selecteert wat je wilt kun je wel eens al in de 50.000 uitkomen.

    Login om te reageren
  45. XTR zegt

    13 december 2010 om 21:20

    tja,

    als een vergelijkbaar uitgeruste Peugeot 207 met 120 pk benzineblok 10 mille goedkoper is, dan is de keuze niet zom moeilijk ;-)

    voor de prijs van een beetje aangeklede A1 koop je ook een Skoda SuperB :-O

    Login om te reageren
  46. rc1990 zegt

    13 december 2010 om 21:21

    Ik vind hem gaaf. Als ik geld teveel had zou ik er een kopen van rond de 30, maar laat dat nou niet het geval zijn..

    Login om te reageren
  47. Activa zegt

    13 december 2010 om 21:23

    Doe mij maar een DS3 of een Fiat 500 (al is die wel echt niet ruim, dus toch die DS3). Of een Mini? maar die is in hetzelfde bedje (te duur) ziek. Dus ik blijf maar bij die erg leuke Citroën ;) .

    Login om te reageren
  48. lincoln zegt

    13 december 2010 om 21:27

    @Jipp ..

    jippie jippie jippie .. arme jippie ..
    de meeste retards mogen van de overheid geen slaafje meer worden van externe financiers ..

    en dat is maar goed ook ..

    dat domme achterlijke volk met hun zelfvoldane smoelwerken mogen dat soort dingen ook niet zelf beslissen ..

    jammer voor Audi .. beter voor de wereld ..

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      13 december 2010 om 21:30

      @lincoln: helaas voor jou worden zulke wagens niet particulier gekocht maar meestal gewoon geleased of door het bedrijf gekocht en volgestickerd met promotie, is toch aftrekbaar van de winst, dus waarom niet. Beter 100 van die a3 wagentjes dan 10 aygo’s of iq’s

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        13 december 2010 om 21:41

        @Jipp:

        je domheid is bijna stuitend ..
        en dat is maar goed ook ..

        anders had ik je antwoord als belediging gezien ..

        Login om te reageren
        • trigger565 zegt

          13 december 2010 om 21:59

          @lincoln: Ik ben geen fan van je comments, maar dit vind ik een heel scherpe. Om te onthouden :)

          Login om te reageren
        • integralechubasco zegt

          13 december 2010 om 23:03

          @lincoln: kijk uit, hij heeft een titel…

          Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        13 december 2010 om 21:56

        @Jipp: Als je de verhouding had omgedraaid had het nog logisch geleken… ;)

        Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      13 december 2010 om 21:57

      @lincoln: Ik volg eerlijk gezegd geen woord van deze reactie. Waarschijnlijk maakt dat je niets uit, maar ik zeg het maar even.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        13 december 2010 om 22:09

        @Citrofiel:

        tis een schattige auto .. eerlijk waar ..
        timming is ietsje minder voor dit soort fancy overpriced meuk ..

        ook bedrijven zijn in veel gevallen retards ..
        en moeten gewoon hun bank op de hoogte houden van hun uitgaven ..
        ook leasers is er plenty alternatief ..

        de crisis heeft (gelukkig) een hoop “fictief” geld laten verdwijnen ..

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          13 december 2010 om 22:35

          @lincoln: Ah, met behulp van deze reactie begrijp ik je eerste reactie ook. Ik snap zelfs niet meer hoe ik hem niet kon begrijpen.
          Jij bent niet zo’n fan van leningen, dat begrijp ik. ;)

          Login om te reageren
  49. mb man zegt

    13 december 2010 om 21:38

    E#R zijn dus toch nog verstandige mensen

    Login om te reageren
  50. Piston zegt

    13 december 2010 om 21:45

    Zag er vandaag 1 op me af komen rijden en wat me opviel was dat die 0,0 uitstraling heeft. Zonder een kwalitatief oordeel te geven over de mini, kan je wel zeggen dat die wel veel meer karakter heeft

    Login om te reageren
  51. Rob zegt

    13 december 2010 om 22:03

    Ik krijg hoor van veel mensen dat ze erg enthousiast zijn, bijna allemaal vrouwen trouwens. Maar helaas zijn de opties belachelijk duur…

    Login om te reageren
  52. Dennismik zegt

    13 december 2010 om 22:03

    Ik vind hem te vrouwelijk.
    Dat is de Fiat 500 ook en de Mini ook wel een beetje, maar die zijn retro. En beschikbaar in dikke versies. Deze is alleen maar vrouwelijk.

    Login om te reageren
  53. maartenooms zegt

    13 december 2010 om 22:13

    40 k is meer dan de Cygnet:s die is misschien iets kleiner maar t zegt wel veel

    Login om te reageren
  54. BmwMPower zegt

    13 december 2010 om 22:14

    Ik kijk eens naar de poll van deze tijd, en hé verrek, de Audi A1 staat onderaan.
    Voor een leuk stadswaggie moet je misschien bij VW (Polo), of anders Frans/Japans.
    Waar zijn de 50.000 geplande units op gebaseerd? Iemand?
    Was dit een quotum wat Audi Brussels stelde, of het is slechts 30 duizend en 20 duizend opgeteld…?
    Ik lees hier ook ergens een 500 Abarth… Tsja. Als je hip en toch een beetje snel wil zijn, dan is dat wel de verleidelijkste auto van het moment.

    Login om te reageren
  55. jeanclaude zegt

    13 december 2010 om 22:19

    het is allemaal simpel, audi positioneerd deze auto veel te hoog, hij staat net maar dan ook net onder de A3. Audi moet zelfs kritisch zijn en snappen dan in dit soort segmenten er een auto moet staan met 14% bijtelling en een versie zonder wegenbelasting enz. overmoed van audi.

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      13 december 2010 om 22:38

      @jeanclaude: Grappig, de eerste reacties waren dat de auto juist te laag geplaatst werd met alleen maar grasmaaiermotoren. ;)

      Login om te reageren
  56. Atenza zegt

    13 december 2010 om 22:25

    luxe/premiummerken moeten zich niet B-segment auto’s bezig houden. Ziet er toch niet uit. A1 straalt niks uit en de MiTo is hondslelijk met die enorme stootkussen als neus.

    Login om te reageren
  57. reinz75 zegt

    13 december 2010 om 22:27

    A1/A2 schrappen die handel! ooh neem de A7 ook maar mee;)

    Login om te reageren
    • Bob zegt

      13 december 2010 om 22:30

      @reinz75: Hebben ze met de A2 een paar jaar geleden dan ook al gedaan.

      Login om te reageren
  58. rsh zegt

    13 december 2010 om 22:32

    Denkfout 1 in de eerste zin; Audi is geen priemiejum

    Login om te reageren
  59. Tommy2 zegt

    13 december 2010 om 22:37

    Ik heb berichten gelezen dat de A1 juist boven de verwachtingen verkoopt en dat ze de productie in de fabriek hebben opgeschroeft?? Ook zie ik nergens verkoopcijfers?? Waar is de onderbouwing dan?

    Login om te reageren
  60. PurpleHaze. zegt

    13 december 2010 om 22:39

    Hij is in ieder geval mooier dan de A3(die auto vind ik echt niets), maar nog steeds niet echt super. Ik zou voor een Mini gaan.

    Login om te reageren
  61. v10 zegt

    13 december 2010 om 22:39

    Kort samengevat

    1. Te duur
    2. Toch niet zo mooi ( achterkant vind ik niet mooi en de auto is niet “stoer”)

    Login om te reageren
  62. Megakix zegt

    13 december 2010 om 22:43

    …en wanneer komt Audi eens met een ‘fatsoenlijk werkende’ configurator ? Dat merk bedient zich als sinds heugenis van alle software-ongemakken om de klant af te schrikken op hun site…belachelijk slechte marketing voor een merk met de leukste ‘autoreclames’…

    Login om te reageren
  63. JPM zegt

    13 december 2010 om 22:52

    Ik ben niet in de markt voor dit ding maar een Fiat 500 volledig aangekleed is beter, goedkoper, mooier en sneller. Hetzelfde geldt voor de Mini en de Mito.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      14 december 2010 om 10:00

      @JPM: Mee eens. En zoals iedereen al zegt: de Audi heeft totaal geen “ziel”.. hij roept bij mij in ieder geval geen enkele emotie op. Dat doet de Mini, Mito en Abarth wel.. bij die auto’s voel ik de “wauw-factor”.. zo noem ik dat maar. VAG heeft het altijd over “auto-emotion”… maar mijn mening? Daar hebben ze echt geen verstand van..

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        14 december 2010 om 10:37

        @Freewarefreak: dat is Seat…

        Login om te reageren
        • Freewarefreak zegt

          14 december 2010 om 11:01

          @Megakix: Duh.. dat weet ik.. ;) Maar mijn opmerking in het vorige comment heeft in dit geval betrekking op de overkoepelende “paraplu” VAG.. of het nou betreft Seat, VW of Audi.. die term gaat niet op voor alle merken. Dat bedoel ik.

          Login om te reageren
  64. Phil zegt

    13 december 2010 om 22:56

    Dit hoor ik graag. Gaan ze bij Audi ook (hopelijk) eens beseffen dat je niet zo veel geld kunt vragen voor zo een piepklein ding van een auto.

    Aan het design zal het niet liggen hoor, de mensen zijn nog altijd redelijk Audi-minded tegenwoordig (waarom begrijp ik ook niet, maar ja wie ben ik ?). Audi is altijd al veel geld geweest voor wat je kreeg, maar het was nog aanvaardbaar omdat Audi Premium is (wat een zever is dat eigenlijk Premium), maar nu met zo een klein autootje pakt het gewoon niet meer.

    Audi… leer hier uit !

    Want stel dat de A1 wel goed verkocht, dan wordt het gewoon erger en erger en duurder en duurder.

    Conclusie die de meeste (verstandige) mensen maken : bij andere merken veel meer waar voor je geld : 500, DS3, Mini, Mito,…

    Login om te reageren
  65. Sracerr zegt

    13 december 2010 om 22:56

    DS3

    Login om te reageren
  66. Vincent van Bruchem zegt

    13 december 2010 om 23:20

    Het komt al-le-maal door die achterlichten. Daarom is ‘ie gewoon lelijk. Voorzetje:

    Login om te reageren
  67. RP zegt

    13 december 2010 om 23:28

    Ik denk dat ze ook wat mislopen door de nu scherpgerpijsde Volvo C30.

    Is qua kwaliteit minder, maar rijdt er niet minder om, smoelt goed en is net iets meer auto.

    Login om te reageren
  68. doba95 zegt

    14 december 2010 om 01:40

    Het is zeker niet raar dat de verkoopcijfers tegenvallen want wie wil nou zo’n gebakje. Ik niet iig. Voor 40K kun je zeker een goede A3 en zelfs een fatsoenlijke, veel mooiere A4 kopen. En buiten Audi zijn er nog veel meer mooiere auto’s te koop voor dat geld.

    Login om te reageren
  69. PeterV zegt

    14 december 2010 om 07:02

    Hoogmoed komt ten val!

    Login om te reageren
  70. midasracer zegt

    14 december 2010 om 08:55

    Te gewoon, niet vernieuwend, te duur. Ik zeg breng de A2 terug!

    Login om te reageren
  71. JH zegt

    14 december 2010 om 09:01

    De A1 is de A-klasse van Audi; een dealer vertelde dat de gemiddelde koper een 55+-er is die een auto met veel extras koopt maar geloof niet dat de doelgroep is die Audi voor ogen had ;)

    Login om te reageren
  72. Alex_79 zegt

    14 december 2010 om 10:12

    De geschiedenis herhaalt zich voor Audi. Ooit hadden ze de Audi 50 in 1974, die werd na een jaar van kwakkelende verkoop gerebadged als VW Polo en goedkoper in de markt gezet. Twee identieke auto’s op het logo na. De Polo werd dé hit, de Audi 50 raakte in het vergeetboek.

    Login om te reageren
  73. Tw zegt

    14 december 2010 om 11:13

    MINI is geen BMW maar MINI… Audi = Audi…dat is het verschil. Als ze dan zo nodig een design auto-tje moesten hebben bij Audi hadden ze dat nooit onder hun eigen naam moeten doen.. E.o.a. veel verkocht en populair model met geschiedenis (wat dacht je van DAF??) hadden ze moeten opkopen en lanceren en dan hadden ze gegarandeerd suc6 gehad.. Marketing is zo simpel als je er over nadenkt.. maar ja.. denken is moeilijk. Ben benieuwd wie straks wel met een “daf” oid op de markt komt….

    Login om te reageren
  74. mardec zegt

    14 december 2010 om 11:23

    Ja, de VW polo is al duur genoeg, en nu nog meer betalen voor een Audi badge erop?!

    Login om te reageren
  75. The Stig zegt

    14 december 2010 om 12:01

    te duur en te lelijk, doe mij maar een mini

    Login om te reageren
  76. Lazy zegt

    14 december 2010 om 12:26

    Het ding is duur maar is valt dan ook in het “premium-segment”. Mensen die deze Audi te duur vinden, kopen gewoon iets anders voor minder geld (en meestal krijg je ook meer extra’s standaard). Daarnaast is dit een auto met gedeelde technologie van de VW Polo en Seat Ibiza (wat positief is bedoeld). Beide auto’s die minder kosten én meer standaarduitrusting én nog eens de mogelijkheid beschikken om de auto te personaliseren. Welke meerwaarde biedt de Audi A1 dan? Gebakken lucht? Neen, wie per se premium wilt rijden, koopt gewoon een grotere premium auto.

    Login om te reageren
  77. bohica zegt

    14 december 2010 om 12:45

    Ik had dit allang voorspeld maar toen geloofde niemand me.

    Login om te reageren
  78. duckje zegt

    14 december 2010 om 15:20

    heu?
    ik had juist ergens gelezen dat de A1 het goed deed
    ‘audi klanten klagen blijkbaar niet om een maatje kleiner’, stond er

    Login om te reageren
  79. Robin zegt

    14 december 2010 om 15:26

    De auto is niet lelijk maar je krijgt er ook geen WAW gevoel bij.
    De fiat 500 of de Mini en de Citroën Ds3 hebben dat Waw gevoel wel.
    de prijs is voor een luxe Polo en dat is hij eigenlijk wel heel hoog.

    Login om te reageren
  80. marcel zegt

    14 december 2010 om 17:08

    Zei toch dat het “AUDI” concept nu echt tot op de draad is uitgemolken?
    Enkel de A4 is een soort vertegenwoordigers natte droom, en de A6 een verkooplijders statussymbool, de rest schiet zijn doel voorbij…

    Login om te reageren
  81. y.master zegt

    14 december 2010 om 17:24

    De instapprijs vind ik al veel te hoog. waarom zou ik 17.500 euro aan een kale audi a1 betalen als ik voor minder dan de helft van een bedrag in een VW FOX kan rijden. Ze brengen mij beiden van A naar B op dezelfde manier. Volgens mij zijn we een beetje de essentie van een auto vergeten, te weten mij droog houden en rijden waar ik naar toe wil. Voor mij is de keuze dan al snel gemaakt. En ik zal helemaal al geen 40k betalen voor zo’n rotding. Dan maar een a3 of a4. DEZE A1 zal waarschijnlijk net als de A2 uitlopen tot een fiasco!!!!!! Remember my words!

    Login om te reageren
  82. jorden zegt

    14 december 2010 om 17:47

    audi is vergeten dat de mini en 500 een knal succes zijn geworden door enigszins apart te zijn, hierdoor als trendy wordt gezien en opvalt bij vrouwen!!! Ik denk gewoon niet dat een vrouw enthousiast wordt van een A1, die verkiezen gewoon een 500 of een mini, want die zijn zo “schattig”

    Login om te reageren
  83. Imom zegt

    14 december 2010 om 17:59

    De prijs is het probleem niet ,wel de uitstraling hij ziet eruit als een fragiel breekbaar vrouwelijk autootje.

    Login om te reageren
  84. jimmy zegt

    14 december 2010 om 18:25

    Hey een Porsche verkoopt ook helemaal nie veel en een maybach ook niet

    Login om te reageren
  85. jimmy zegt

    14 december 2010 om 18:29

    Ferrari’s verkopen ook helemaal niet veel.. pff echt duur joh

    Login om te reageren
  86. speedlimit zegt

    14 december 2010 om 23:32

    Blijft een lelijk/mislukt hok…maar ja,welke audi is dat niet ;)

    Login om te reageren
  87. Jippie zegt

    15 december 2010 om 21:25

    Premium merken moeten zich niet in de markt van cheap-ass motherfuckers begeven met dure en lelijke karretjes. Dat verkoopt niet. Wat dat betreft vind ik 20.000 anders nog heel veel.

    Login om te reageren
  88. Beem bim bop zegt

    16 december 2010 om 10:08

    Hoewel hij niet echt heel bijzonder is vrees ik dat het design voor de gemiddelde audi adept veel te gedurfd is. Tel de prijs er bij en je snapt dat deze auto kansloos is.

    Login om te reageren
  89. A1 4ever zegt

    16 december 2010 om 20:44

    Jullie weten het allemaal wel zeg. Wordt alsjeblieft subjectief en oordeel niet over klanten groepen waar jullie zelf niet bij horen maar wel graag bij willen horen.
    Wat zou de autobranche goed af zijn met jullie kennis.
    Kansloos.

    Login om te reageren
  90. A1 4ever zegt

    16 december 2010 om 20:47

    De fox vergelijken met een A1..erg reeel zeg. Alleen de fabriek verklaart al een hoop verschil in de kwaliteit. Heb het lef om een dealer binnen te stappen en voel de kwaliteit van een A1, is niet te vergelijken met een polo en al zeker niet met een fox. de facelift mini doet het ook erg goed op dat gebied alleen kies je daar voor een retro look. Audi rijders vallen daar niet op en kiezen voor een ingetogen maar toch herkenbaar Audi design. Leer eens op deze manier auto’s beoordelen, subjectief heet dat, praat niet over wat jullie zelf wel en niet zouden doen maar verplaats je in de gedachtes van een consument. Nog iets, hoge aanschafprijs betekent niet per definitie een hoge leaseprijs. Goedkope alfa is duurder in de lease dan een A4 bijvoorbeeld!

    Login om te reageren
    • jon86 zegt

      21 december 2010 om 00:31

      @A1 4ever:
      Volgens mij bedoel je objectief ipv subjectief.

      Ik heb vaak genoeg het ‘lef’ gehad om bij audi binnen te stappen, maar was niet echt onder de indruk van de zogenaamde kwaliteit en afwerking. Over het algemeen vond ik de meeste interieurs gedateerd aan doen en teveel versierd met kitcherige chromen details. Was tien jaar geleden misschien leuk, maar kan nu echt niet meer. Bij de grootste concurrent bmw ziet er allemaal toch wat frisser en up to date uit. Misschien komt het ook omdat ik niet zo’n afwerkingsfetisjist ben als de gemiddelde audirijder. Ik vind het rijgedrag veel belangrijker. Wat ik ook volslagen idioot vind bij audi zijn die instap motoren om de vanafprijs kunstmatig laag te houden. Ik snap niet dat ze anno 2010 1.8l turbo motoren durven te verkopen met een miezerige 120 pk. Mijn ongeblazen 1.8 uit 2000 heeft al 22 pk meer.

      Login om te reageren
  91. Mellie zegt

    17 december 2010 om 20:55

    het bestaat niet dat ik ooit 17.500 euro voor zone kleine auto ga betalen dna koop ik veel liever nieuwe een mazda 3 of een 2e handse merc voor 17.500 euro maar toch niet zon klein stads autotje

    Login om te reageren
  92. Sim zegt

    19 december 2010 om 10:46

    @ A1 4ever
    Lease is het slechtste wat de automarkt kan hebben.
    Er staan parkings vol gebruikte a4 tjes en BMW 3 reeksen die aan een dumpingsprijs te koop staan wegens afgeschreven bij de lease.
    Als particulier sta je daar met je auto van 4 jaar oud waarvan je denkt dat die nog de helft waard is van de nieuwwaarde.
    De ontgoogeling is groot als je te horen krijgt dat je auto maar 6000€ meer waard is.

    Login om te reageren
  93. pussywagon zegt

    20 december 2010 om 23:38

    ik vind de a1 een gelikt autotje !
    sportief/netjes/10% mooie audi look…en helaas is de prijs daar ook naar!!

    Login om te reageren
  94. pussywagon zegt

    20 december 2010 om 23:39

    dat was niet 10 maar 100% :)

    Login om te reageren
  95. erbel zegt

    21 december 2010 om 12:27

    Mijn auto is volgend jaar toe aan vervanging en ik heb serieus naar deze auto gekeken.
    De uitvoering die ik zelf zou willen hebben komt in de prijscategorie 35-38000 euro.
    Waar hebben we het dan nog over?
    Echt een volkomen geschifte prijs!

    Dan maar wat minder premium.
    Dus ga ík voor de DS3 Sport Chic.

    En het liefst in deze uitvoering (helaas niet beschikbaar in NL): http://www.citroen.it/justblack/#/justblack/

    De 10 mille die ik daarbij in mijn zak houd besteed ik liever aan andere dingen.
    Wel zo leuk.

    Login om te reageren
  96. Cantago zegt

    21 december 2010 om 22:42

    Te duur, niet mooi genoeg, en je legt gewoon heel veel geld neer voor “de goedkoopste Audi”. Erg jammer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North