
Max Verstappen is er helemaal klaar mee. Op deze manier heeft hij er geen zin meer in.
Twee weekenden in Italië, twee tragoidia’s voor Max Verstappen. Er was bij sommigen nog een klein beetje hoop voor de Grand Prix van Monza dat Verstappen en Red Bull stiekem toch nog een kansje op de titel hadden. De partymode werd afgeschaft en de Honda-motor was misschien wel beter dan verwacht. Maar na een ontzettend teleurstellend weekend en vooral een tergende race was die hoop voorgoed voorbij. Zelfs Helmut Marko moest dat achteraf toegeven. MV33 zelf liep dan ook een beetje leeg na de race.
Maar goed, je moet door. Dit weekend was het alweer tijd voor de volgende Grand Prix op de kalender in Toscane. Die kwam zojuist na ongeveer 2,5 uur tot een einde, maar had voor Max onder de streep hetzelfde resultaat als de race op Monza. En dat terwijl de Nederlander nog wel zo positief was na de kwalificatie. Hij stond immers dichter bij de Mercs dan normaal dit jaar het geval is.
Eigenlijk ging het voor de start echter al mis voor Max. Zijn RB16 had kuren en kwam slecht weg bij de traditionele proefstart. De monteurs probeerden net als eerder dit jaar in Hongarije wonderen te verrichten. Maar dit keer mocht het niet baten. Verstappens auto kwam niet lekker op stoom bij de start en dus werd hij opgeslokt door het veld. Tot overmaat van ramp raakte MV33 daarna betrokken bij typische midfield mêlee.
Daar was de Nederlander nog niet eens zo verbolgen over. Voor hem was de race al verloren door de technische problemen die de Honda Power Unit nou toch al een paar keer getroffen hebben. Tegenover de oranje mic liep Max Emilian andermaal leeg:
Het was hetzelfde probleem als op Monza. De start zelf was goed, alleen daarna met vol gas was er een probleem. Dan kom je in dat soort posities terecht. Dit is natuurlijk niet normaal. Op dit moment ben ik er klaar mee en heb ik er even niet zoveel zin meer in.
Max Verstappen, heeft behoefte aan een Emile Ratelband in zijn leven
Waarvan akte. Verstappen heeft twee weken om de (Honda-)batterij weer op te laden. Dan staat namelijk de volgende Grand Prix op de kalender in de altijd gezellige trekpleister Sochi.
Welkom in de wereld van F1
Zeg het dan: GP2 engine….
Met een GP2 motor word je geen 3e Fernando
Ik snap hem wel. Vorig seizoen leek Honda de betrouwbaarheid eindelijk op orde te hebben èn zo af en toe de Mercedessen te kunnen bijhouden en nu is het gat alweer net zo groot als in de Renaultjaren. Sad but true.
Sinds de introductie van de ban op party modus ook nog… dus ik vraag me paf hoe goed de software nu werkelijk is. Want dat was ook het probleem in het eerste Honda jaar. De software.
@airc: welke software? Het motor stuur apparaat is in alle wagens gelijk. Dat is een gestandaardiseerd component omdat er in het verleden problemen waren met illegale tractie controle systemen.
Niet iedere appel is even lekker, er zitten zure tussen. Voor de centen die je krijgt moet je gewoon je bek houden en racen kerel. Volgende keer beter.
@parasite888: dat is dus wat hij wil, maar hij niet kan door bekende oorzaken. Zijn salaris heeft daar niets mee te maken.
@lekkerlinksrijden: Zijn salaris heeft daar alles mee te maken. Je wint als een team, je verliest als een team. Je scoort geen punten als je steeds iemand anders de schuld geeft, of je nu gelijk hebt of niet. En dat doe je helemaal niet als het om een zakelijke relatie gaat. Max kan hard rijden, maar daarmee is eigenlijk alles gezegd. Zich diplomatiek opstellen en zijn emoties onder controle houden kan hij helaas niet.
@parasite888: heb je het interview gezien? Was niet veel mis mee.
@parasite888: en wat moet hij dan zeggen als er een mic onder zijn neus wordt geduwd? Of je nou wel of geen verstappen fan bent, iedereen had gehoopt op een gevecht met de mercedessen. Simpel gezegd zorgt de auto ervoor dat ie geen kans op het kampioenschap maakt. En daar is hij toch echt wel klaar voor. Zo zonde dit…
@brammetjedeb: hij moet dan reageren als de extreem goed betaalde prof die hij is, en dus niet gefrustreerd gaan foeteren. Of vertel jij je chef altijd precies hoe je over hem denkt?
@brammetjedeb: Je kan de F1 zien als een race tussen coureurs, maar die auto is gewoon onderdeel van het spelletje.
@brammetjedeb: Het maximale er niet uit kunnen halen is nooit prettig, maar lopen klagen over je partners is gewoon niet verstandig. Je doet uiteindelijk mee op het hoogst mogelijke niveau van de autosport. Dit soort uitspraken hoort daar niet thuis. Jammer dat het zo is gelopen, op naar de volgende race is al voldoende. Mensen snappen wel dat je niet blij bent.
@parasite888: vergeet niet dat de F1 entertainment is. Dat is het bestaansrecht. Een beetje drama is goed voor de kijkcijfers. Het zou mij niet verbazen als dit soort reacties van te voren goedgekeurd zijn en wellicht zelfs al uitgeschreven. Wat Max zegt tegen de oranje mic is denk ik niet hetzelfde als hij achter gesloten deuren tegen zijn team zegt.
@bender: Alonso komt/kwam er niet mee weg. Hij wordt steeds beschuldigd van team kapot maken, giftige sfeer, Honda heeft terecht een veto over hem uitgesproken bla bla. RB en Honda zijn een droomhuwelijk en zullen even laten zien dat Mcl en Alonso het verkeerd hadden. Uiteindelijk is Max niet anders. Alleen hij is ieders lieveling dus wordt het geaccepteerd.
@benja01: nogmaals, ik vond het interview niet schokkend.
@parasite888: die zogenaamde volwassenheid wat je hier laat zien, toont aan waarom Max een winnaar is en jij dat nooit zult zijn. Hij zal zijn bek tegen jou wel houden. Jaloerse en negatieve mensen komt hij waarschijnlijk al genoeg tegen.
Tot nu is elke race waar Max is uitgevallen spectaculair. Van mij mag hij vaker uitvallen;)
Je hebt helemaal gelijk.
@erikabarth: juist inderdaad. Als het goed gaat, dan hoor je hem niet en als het niet naar zijn zin gaat dat is het alleen maar mouwen.
@erikabarth: Hamilton ooit gehoord. Verstappen reageert zoals iedereen zou reageren denk ik
en dit kenmerkt iemand die nog lang niet klaar is voor een GP titel. jong broekie met tegenslag = emotionele nonsense uitkramen. als ie denkt dat alles perfect kan zijn in het leven krijgt ie het zwaar. en als je dan zo kwaad bent, houdt het lekker binnen de muren van Red Bull. dit werkt alleen maar tegen op den duur.
@kimbo12: Ik hoor het al, een kenner aan het woord.
een kenner van wat? niet van formule 1 nee, maar wel van gedrag en psychologie.
@kimbo12: over nonsens gesproken…
Wat een flauwekul. Het zijn geen robots. Dit is gewoon pure frustratie en dat is helemaal terecht. Je gevoelens uitten als het tegenzit maakt je mens.
tuurlijk, je gevoelens uitten is prima. maar dit onderscheid de jochies van de Hamiltons. proper professional en dat sijpelt door in alle gelederen van het team.
Slecht tegen je verlies kunnen is de beste eigenschap die er is in de topsport ;)
eens, maar het zo uitten wekt de indruk dat er nog veel te leren valt he.
Natuurlijk is ie over de zeik, ook voor de neutrale fan was dit toch gewoon helemaal kut?
Weer een simpele 1-2 voor Mercedes.
Hij lijkt helaas iets teveel op zijn pa en opa… Dat agressieve gedoe van hem begint soms erg vervelend te worden.
Opvallend dat juist hij motorproblemen kent sinds het afschaffen van de partymodus. Misschien dat Honda toch wel aan het sjoemelen was?
Volgens mij sjoemelen ze allemaal en speel je pas vals als je gepakt wordt. Hoort bij ’t spel.
@sollie1984: Albon leek er anders geenszins last van te hebben, kan me dus niet voorstellen dat dat het is.
Tis ook allemaal wat.
Volledig normale reactie voor een topsporter. Als je hier lauw mee omgaat ben je nog niet rijp voor een GP titel. Als je in zo’n auto zit, wil je winnen en zeker niet om zoiets lulligs uitvallen. Kunst is nu om iedereen gemotiveerd te houden en de het doet de druk opvoeren bij de engineers om de oorzaak te vinden.
@polleke71: en dat laatste moet Verstappen dus doen: iedereen gemotiveerd houden. Dan krijg je een team om je heen en kun je kampioen worden.
Zijn houding dat het hem even niet kan boeien is ook niet leuk voor de monteurs die zo keihard hebben gewerkt om dat ding alsnog aan de start te krijgen (net als in Hongarije).
Tegenslag is niet fijn, en zeker niet voor de tweede keer in twee races maar zijn houding bij Plooij vond ik ongeïnteresseerd en ook een tikje verwend overkomen.
Ik had toch echt verwacht dat hij blij zou zijn met zo’n korte werkdag.
FOR WHAT!!
@maferick74: baas blijft Kimi toch ook hè
Stop dan.
Volgend weekend de Le Mans 24 uur.
Leuk dat die toch gereden wordt.
Kan ik slecht tegen… beetje gaan janken als het tegenzit.
Niet doen.
Je rijdt goddomme Formule 1 auto’s voor een vorstelijk salaris.
Je hebt letterlijk geen reden om te janken.
Dat vorstelijke salaris betalen ze hem omdat ze in hem een potentiële wereldkampioen zien.
Lever dan ook fatsoenlijk materiaal, met 3 x DNF in 9 races wordt je geen wereldkampioen.
@thearchitect: ben jij ook zo’n iemand die zegt dat een persoon niet mag zeggen dat ie een auto lelijk vindt, puur omdat ie geen rijbewijs heeft?
Ten eerste begrijp ik de verhouding tussen “niet finishen-janken dat je niet meer verder wil” en “zeggen dat je een auto lelijk vindt/geen rijbewijs hebben” niet .
Daarnaast is enige dat ik zeggen dat ik er niet goed tegen kan om te gaan miepen op de manier zoals Max het doet als het even tegen zit.
Dat vind ik kinderachtig.
Jij mag daar uiteraard iets anders van vinden.
@thearchitect: en wat doe jij nu dan?
Eh… wat bedoel je?
Waar ik mijn geld mee verdien?
Of wat ik op zondagavond doe?
Begrijp het niet helemaal ben ik bang..
Snap hem volkomen. Redbull heeft zijn zaakjes gewoon niet op orde. Kunnen helaas nog steeds niet tippen aan Mercedes.
9 van de 14 laatste artikelen over F1 en net zoals de laatste keer, weer niks over de DTM overwinning van Robin Frijns.
@phaeton: omdat dtm artikelen niet zo goed gelezen worden.. waarschijnlijk
16 auto’s, 6 circuits, 2 merken en een groep has-beens of never-will-be’s die meedoen met de restanten die er nog over zijn van een silhouette-racers klasse.
En die supersnelle Frijns staat gewoon nog achter zn teammaat in de stand.
Dus tja..
Het is ook zo’n zwaar leven, ik zou ook geen zin meer hebben…
Tijd voor overstap naar formule e?
Ja ja, die kudt motoren van Renault toch hè, die Fransen kunnen er helemaal nix van, gelukkig rijdt Red Bull volgend jaar met de Super Betrouwbare Honda motoren, ow wacht…….
Wachtwoorden van de telemetrie voor de start aanpassen? De Beastie Boys hebben er een liedje over.
Mclaren heeft Renault, en Redbull heeft nu Honda, de wisseling heeft Redbull weinig goed gedaan dit jaar, maar Mclaren gaat bijzonder lekker.
In de zorg staan ze te springen om personeel. Misschien kan hij zich laten omscholen.
Winnaars zijn slechte verliezers. Dat hoort zo. Ik mag graag poolen, kan het leuk. Ik vind het leuk, maar ik ben niet de persoon om iedere dag 2 uur te oefenen. Dus als ik een wedstrijdje speel, en ik verlies, dan lach ik net zo hard als dat als ik win. Winnen is leuk, maar een mooie bal maken, of zien dat de tegenstander mooie ballen maakt is ook leuk.
Daarom vinden veel mensen het niet leuk om tegen mij te poolen, want ze willen winnen winnen winnen, en hebben daardoor stress, die ik niet heb. En stress is killing, en vaak win ik van mensen die beter zijn, veel oefenen. Gewoon omdat ik relaxed ben.
Vergelijk het met om serieus geld te spelen, dan klappen veel mensen dicht,
Btw, voor het salaris van Max wil ik ook wel even in 6 seconden naar 200 en dan bij de 2e bocht het grind in. En ws heb ik daar geen duw voor nodig, scheelt een boel schade.
Wel apart. Als Hamilton zoiets zou zeggen, zegt iedereen dat hij aan het janken is. Nu is het Max en is er opeens is er begrip voor zijn reactie. Een beetje hypocriet. Durf ook net zo kritisch te zijn ten opzichte van Max zoals dat bij Hamilton gebeurt.
Ik kan er wel een beetje inkomen.
Je zet je verdere leven opzij voor je Carriere.
Je traint elke dag hard en ontzeg jezelf veel.
Je kunt niet meer leven zoals je dat zou willen en hebt veel verplichtingen.
Dan hoop je op zijn minst elke race te kunnen rijden waar je het allemaal voor doet en laat.
Wie zou er dan niet balen als het dan na 2 minuten afgelopen is.
Ik kan me voorstellen dat je er dan het e.e.a uitflapt waar je de volgende dag spijt van hebt.
Zelf een profi heeft dat!
Honda was vorig jaar een mooie stap voorwaarts voor Red Bull, boven verwachting.
Maar dit jaar lijkt Honda eerder een stap terug gedaan te hebben. Als ik Red Bull was zou is sowieso kijken of Mercedes bereid is om motoren te leveren voor 2022. Hou je AlphaTauri mooi bij Honda zodat je op twee paarden kunt wedden…