• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verstappen: ik ga rustiger rijden met een snellere auto

Auteur: RubenPriest, gepost 10 november 2016 om 11:06 – 31 Reacties

Verstappen


Aan Red Bull de taak om deze snellere auto te ontwikkelen.

Max Verstappen heeft aangegeven te gaan vechten voor de wereldtitel in 2017. De Nederlander zegt dat het aan Red Bull de taak is om ervoor te zorgen dat hij rustiger gaat rijden. Verstappen heeft de afgelopen twee seizoenen een behoorlijk temperamentvolle reputatie opgebouwd. De 19-jarige haalt iedere race het uiterste uit zichzelf én de bolide. Niet alle coureurs zijn even blij met de rijstijl van de Nederlander. Dat hebben we immers vaak genoeg kunnen zien.

In een interview met Motorsport geeft de Red Bull-rijder aan dat hij figuurlijk gas terug zal geven wanneer hij beschikt over een snellere auto. Volgens Verstappen hoef je niet constant 105 procent te geven wanneer de bolide in staat is om hem tot wereldkampioen te kronen.

Ondertussen weet Max steeds beter de limiet te vinden van zijn huidige auto. In het gesprek geeft hij aan zich meer vertrouwd te voelen met de RB12. Ook voelt de Nederlander zich meer op zijn plek bij Red Bull dan bij Toro Rosso. De sfeer is volgens de 19-jarige anders. Waar het bij Toro Rosso draait om hogerop te komen, is Red Bull al een groot team met kansen op topposities binnen het klassement. Daarnaast kan Verstappen het beter vinden met teamgenoot Ricciardo dan destijds bij Toro Rosso met Sainz Jr.

Dit F1-seizoen hebben we nog twee races te gaan. Het komende weekend zal de Grand Prix van Brazilië worden verreden. Op 27 november is de laatste race van het seizoen in Abu Dhabi.

Ook interessant!

  • De auto van Max Verstappen in 2022
    De auto van Max Verstappen in 2022
  • Video: Verstappen op Zandvoort
  • Jos Verstappen praat over toekomst van Max Verstappen
  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, interview, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Audi zet de RS-kraan helemaal open
Volgend bericht: Rijbewijs kwijt bij smartphone achter stuur? »

Lees Interacties

Reacties

  1. eetvlagetmoney zegt

    10 november 2016 om 11:09

    Dat zeg ik ook altijd tegen mijn vriendin ;)

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      10 november 2016 om 11:43

      @eetvlagetmoney: en het is nog waar ook! Met m’n golfje 1.6 had ik veel vaker een boete dan nu met de 2.8. Terwijl ik nu veel meer km’s maak. Genoeg vermogen zorgt voor comfort en snelle inhaal acties. Verder lekker genieten.

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        10 november 2016 om 12:23

        @dutchdriftking: ja. Deze zomer m’n eerste boete gepakt met een auto. Een snelheidsovertreding, met een Aygo…

        Login om te reageren
      • marc94 zegt

        10 november 2016 om 13:15

        @dutchdriftking: Ik dacht dat ik de enige was die dit fenomeen kende.
        Renault clio 1.2 60pk, 8 boetes.
        Audi TT 240pk’ 2 boetes,
        Renault clio RS 197PK 4 boetes.
        Subaru impreza 270PK 0 boetes. Met iedere auto 1 jaar gereden.

        Hoe meer vermogen hoe minder boetes. Max heeft dus een punt. want ik ben heel representatief voor een veld F1 rijders….

        Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      10 november 2016 om 14:40

      @eetvlagetmoney: hier ook, in mn daily rijd ik wel is boetes, mn sportautos eigenlijk zo goed als nooit

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        10 november 2016 om 15:07

        @spykerboy: maar heeft het daar ook niet met het aantal km’s per jaar te maken? Met een hobby auto rijd je natuurlijk veel minder.

        Login om te reageren
        • spykerboy zegt

          13 november 2016 om 14:09

          @dutchdriftking: nee is bij mij om het even kwa gebruik, in de zomer gebruik ik mijn hobby/sport auto constant, in de winter mn daily. het staat toch voor de deur en betaal er toch voor, dan gebruik ik liever de leuke auto, waar ik ook veel rustiger mee rijd omdat ik er niet zsm weer uit wil stappen XD

          Login om te reageren
  2. peug206 zegt

    10 november 2016 om 11:11

    Ik moet het nog zien… winnaarsmentaliteit is toch net wat anders als even gas terugnemen

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      10 november 2016 om 11:45

      @peug206: winnaarsmentaliteit is ook verder kijken dan 1 race. Als je op 95% de boel betrouwbaar en heel houdt en dus zonder uitvallen kunt doorrijden, dan kan je er zijn wanneer anderen uitvallen. En pak je dus meer punten.

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        10 november 2016 om 13:07

        @dutchdriftking: en dat vergeten in het heetst van de strijd ;)

        Login om te reageren
  3. nfad zegt

    10 november 2016 om 11:18

    Lekker op 105% blijven vlammen, des te leuker voor ons!

    Login om te reageren
  4. pinut187 zegt

    10 november 2016 om 11:19

    105%?, gewoon altijd voor 200% gaan als je wereldkampioen wil worden’

    Login om te reageren
  5. Edge zegt

    10 november 2016 om 11:19

    Logisch. Hoe vaak hebben Hamilton en Rosberg de volle 100% (of zelfs 105%) moeten geven als ze vanaf front-row startten? Dat was in de meeste gevallen toch “comfortabel” van de start naar de finish cruisen.

    Login om te reageren
    • nathoes zegt

      10 november 2016 om 11:39

      @Edge: klinkt als een lekker baantje :)

      Login om te reageren
  6. bassrt zegt

    10 november 2016 om 11:22

    zolang die niet vanaf pole vertrekt en constant aan de leiding gaat van de race zullen zijn mooie acties nog blijven komen. Ik denk alleen dat die volgend seizoen wel wat langer gaat afwachten voordat die een actie doet ivm kritiek van rijders en ook de hoge mensen van red bull.

    Login om te reageren
    • jbkleyn zegt

      10 november 2016 om 11:41

      @bassrt: ik denk dat ik hem liever geen wereldkampioen zie worden maar lekker smullen van z’n actie’s. Mits het een nek aan nek race met Mercedes gaat worden…..

      Login om te reageren
      • bassrt zegt

        10 november 2016 om 13:11

        @jbkleyn: Met de nieuwe aerodynamische regels voor volgend seizoen verwacht ik wel dat ze dichter bij mercedes moet komen. Red bull maakt al jaren chassis met meer grip dan de rest en aangezien dit volgend seizoen belangrijker wordt moet dat goed komen.
        Het is een kwestie van de druk opvoeren bij de motorbouwers om er een kanon van een motor in te leggen en hopen dat dat genoeg is.

        Login om te reageren
        • jbkleyn zegt

          10 november 2016 om 14:08

          @bassrt: zou het dan niet zo zijn dat Red Bull daar eerder nadeel van heeft? Alle auto’s hebben volgend jaar méér grip tov dit jaar, daarnaast zijn er al 14 auto’s ongeveer met een surplus aan powaaahh

          Login om te reageren
  7. martinus zegt

    10 november 2016 om 11:22

    Wel logisch, in het middenveld moet je vechten om je positie te verbeteren.
    Wie voorop rijdt.. moet vooral zo weinig mogelijk fouten maken, en slijtage pakken om als snelste te finishen.

    Login om te reageren
  8. pomoek zegt

    10 november 2016 om 11:28

    Beetje een open deur in trappen van meneer Verstappen. Wordt er dus gewoon saaier op komend jaar. Als het aan Red Bull ligt.

    Login om te reageren
  9. pjotr zegt

    10 november 2016 om 11:35

    Vraag ook gelijk om een automaat en cruise control. Opa…

    Login om te reageren
    • Joost zegt

      10 november 2016 om 11:46

      @pjotr: SkyRadio via de boordcomputer. Kop koffie in de bekerhouder en relaxed cruisen :).

      OT: 100% van de tijd 105% geven kan niet. Gaat het spul echt wel kapot.

      Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    10 november 2016 om 11:47

    Verstappen heeft toch al genoeg geld binnen geharkt. Hij denkt gewoon al langzaam aan zijn pensioen en neemt een beetje gas terug.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      10 november 2016 om 11:55

      @berlinetta: Zou ik als ik hem was nog even mee wachten. De gevestigde grote mannen van de sport halen allemaal 30+ miljoen per jaar binnen, terwijl Verstappen nog geen tiende deel daarvan opstrijkt. Niet dat het nu behelpen voor Max is, maar je went je toch een bepaalde levensstijl aan (GT3 RS) en die wil je natuurlijk wel kunnen onderhouden.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        10 november 2016 om 12:44

        @edge: Ik was uiteraard ook sarcastisch ;) Hoewel ik zeker geloof dat Max er warmpjes bij zit, valt er nog veel meer geld te halen. En dan heb ik het nog niet eens over zijn andere gedrevenheid, namelijk wereldkampioen worden.

        Login om te reageren
      • RuVi zegt

        10 november 2016 om 14:39

        @Edge: precies. Laatst stond hij al op de foto met een Richard Mille van 100k+ om de pols… met die levensstijl kan je niet met 3 miljoen met pensioen.

        Login om te reageren
        • dennisjuh95 zegt

          10 november 2016 om 15:53

          @rudyv: Zullen ze bij TAG heuer niet blij mee zijn dan

          Login om te reageren
  11. viezefreddyw zegt

    10 november 2016 om 13:56

    Eigenlijk geeft dit verhaal van Max alleen maar aan dat de Formule 1 puur draait om de auto en niet meer om de coureurs. “Ja, geef mij de snelste auto en ik word wereldkampioen.” Dat is wel eens anders geweest…

    Login om te reageren
  12. sracert zegt

    10 november 2016 om 14:12

    En AB: Renault heeft een nieuwe powertrain voor 2017, wakker worden graag.

    Login om te reageren
  13. escort77 zegt

    10 november 2016 om 14:23

    Om wereldkampioen te worden moet je niet alleen goed kunnen racen, maar ook goed bij kunnen dragen aan de ontwikkeling van een auto. Voor dat laatste krijgt hij nu voor het eerst een kans, ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.

    Login om te reageren
  14. alcantara zegt

    10 november 2016 om 17:23

    Als hij op 105% rijdt, wat is dan de absolute limiet in %?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North