
De autofabrikant uit Ingolstadt heeft extra pakken melk ingeslagen.
Op dit moment hebben de Duitsers zeven RS-modellen in het gamma. Dat is inclusief de R8 (rijtest). Dit aantal wordt in de nabije toekomst echter fors uitgebreid. We weten bijvoorbeeld dat Audi het RS-label ook op SUV’s gaat plakken. Zo zal er een uberdikke RS Q5 komen met minstens 500 pk. Met dit model is het RS-feest niet voorbij. Het is een meer een pre-party van wat komen gaat.
Als we Autocar mogen geloven kunnen we een compleet scala aan uberhete versies verwachten. Dat zou Quattro GmbH CEO Stephan Winkelmann hebben gezegd. Volgens de Britse site kunnen we 15 (!) nieuwe RS-modellen verwachten binnen de komende 18 maanden. Een verdubbeling van het huidige gamma.
Er is niet bekend gemaakt welke Audi-modellen een anabolenkuur gaan krijgen maar dit vereist geen rocket science. Zo bestaat er onder andere van de huidige A1, A8, A4 en de eerder genoemde Q5 nog geen RS-model. Dikke kans dat deze auto’s een dergelijke power upgrade gaan krijgen dus.
Een RS6 Avant met Akraprovic uitlaten. Via @Kuifje op Autojunk
Lekkahh, ik kan niet wachten!
Ik vind het zo jammer dat bijvoorbeeld een luxe auto als een a8 een sportieve interieur heeft. Buitenkant mag sportief zijn maar binnen moet je nog steeds genieten van leer en hout, en niet van carbon.
@mab: Mercedes laat toch met de S-Klasse AMG zien dat het prima kan? Wel de dikke AMG-power en de sportievere buitenkant, maar van binnen nog steeds ongekende luxe. Als Audi hetzelfde doet met de A8, komt het helemaal goed.
@Edge: Helemaal waar! Al vindt ik de S-klasse van een andere ‘klasse’ dan een A8
@mab: Dat is toch aan jezelf om te kiezen welke aankleding je neemt?? de keuze is reuze kwa opties als je maar centjes hebt.
@mab: ik vind het jammer dat er überhaupt hout in een auto wordt gezet, is meer voor een boot!
Wat moet het worden met een RS8? De S8 heeft al genoeg pk om de baan van de aarde te veranderen.
@mikkeloentje:
Inderdaad!
De S8 plus heeft al 605 pk…
@mikkeloentje: Met een RS8 (wie weet een V10 van de R8) kan je tijdreizen? Tjah zal een beetje naar analogie met de S63/ S65 zijn zeker?
@leaper035t: gewoon weer een twinturbo V10 en dan 720pk ofzo
@mikkeloentje: Misschien kunnen ze twee versies van de A8 maken: een S8 met ongeveer 550 pk en een RS8 met ongeveer 650 pk.
De S1 heeft al 230 pk… dan moet de RS1 wel echt een dikke bom worden zeg :-)
Hopelijk met werkende remmen :-P
Superdikke auto’s.
Met ruimte voor gezin, bagage of bankkluis.
Een Q5 met minstens 500 pony’s?! Lekker bovengemiddeld! Klinkt als een uit de hand gelopen ‘swap’…
@denniss00: De SQ5 TDI heeft al 326pk en ook een eventuele benzineversie zal ruim boven de 300pk zitten. De voornaamste concurrent, de Mercedes GLC, krijgt in 43 AMG uitvoering al 367pk mee en zal in 63 AMG versie ook minimaal 500pk meekrijgen. Dus als Audi daar enigszins in mee wil gaan, zullen ze wel moeten.
Leuk en het zal vast wel verkopen..maar RS (rennsport)…. op een SUV????.
Hard rechtdoor zal het ongetwijfeld gaan maar door er een RS label aan te hangen gooi je de term wel te grabbel.
@marc94: Staat RS voor RennSport? Ik dacht voor RemtSoms…
@marc94: Als je zo redeneert zijn er maar verdomd weinig RS-modellen geweest die deze benaming verdienden.
@stradale888: veel verder dan een rs3 rs5 en misschien de rs4 kom je dan eigenlijk niet nee.
@marc94: Helemaal mee eens. 500 PK op een auto met de vorm van een flatgebouw. Te belachelijk voor woorden. Zal vast iets te maken hebben met mijn enorme antipathie tegen SUV’s, de meest nutteloze uitvoeringen ooit.
Rs4 sedan, rs4 station, RS5, RS5 cabrio, R8 cabrio v10 plus, dat zijn er al 6……
@dutchdriftking: Misschien ook nog een RS5 Sportback?
@dutchdriftking: Dat zijn er 5……
Wat verstaat men onder “nieuwe modellen”? Het zou mij namelijk niks verbazen als er ook een aantal facelifts bij zitten, carrosserievarianten apart gerekend worden en ook de performance-versies als aparte modellen geteld worden. Dan zou je alleen van de A5 al vier RS versies krijgen (coupe, cabrio en beide in performance) en kom je natuurlijk wel erg snel aan de 15 als je dat recept ook loslaat op de rest van het gamma.
@Edge: een RS5 sportback zou ik als papa best wel leuk vinden. Maar om dan van een nieuw model te spreken lijkt me idd een beetje overdreven.
Klinkt als overcompensatie voor sjoemeldiesels.
En maar lullen over “exclusief” sus en “speciaal”, zo in dat interview van laatst. Het zijn ook allemaal dezelfde roeptoeters die marketeers….
@rob:
Audi klanten hebben toch maar het geheugen van een aardappel ..
Bovendien is er geen 1 die weet wat “exclusief” inhoud ..
@lincoln:
Het zal je beroep maar zijn, kun je niet eens eerlijk zeggen wat je nu doet….
Altijd maar gelul in de ruimte. Want anders vinden de fanbois een klootzak.
Ik zou het niet eens kunnen; zo belachelijk dom lullen, én dat men je ook nog geloofd…..
Graag een RS5 sportback aub!
En dan weer een onderstuur haldex systeem eronder. Geen meganische diffs. Electronische remsperren. Torque vectoring met afremmen wielen in een bocht. Links remmen haalt ie vermogen weg etc etc. Audi is gewoon saaie troep voor rechtdoor!
@willemveenstra: Je bent dus duidelijk niet op de hoogte en blaat maar wat met de menigte mee…
@87sandyd: mwoh… hier moet ik toch Willem even verdedigen: ik heb met alle BMW M, Audi RS en AMG modellen gereden op het circuit en dan zijn de RS modellen veruit het minst qua handling en bochtenwerk. Dat is gewoon een feit.
Ben niet kapot v dit soort auto s. Ze hebben de beweeglijkheid ve zwangere olifant in een bierton. Snel rechtdoor. Ja
hiephiep. Persoonlijk koop ik een gezinswagen met 3 of 3.5 liter motor die goed v plaats komt. Daarnaast sportwagens. Een sportwagenlimousinesuvmusclecar in één? Neen, dank u.
@100octane: noem es een alternatief wat je wel kan bekoren?
@autodrome: zeg ik toch: ik hou niet v overpowerde sedans / suv s / stations. Een gewone sedan / suv / station met fatsoenlijke motor en sportwagens daar naast. Maar uiteraard is dit slechts mijn mening en kan jij – of wie dan ook – er best een ander idee op na houden. Ik vind deze auto s ook een foute stance hebben. Agressief, kermisvolk, onderwereldfiguren,… maar nogmaals just my 5 cts.
@100octane: Het was geen aanval op je post? Ben geen fanboy, hou van automobielen … Ben optecht geintreseeerd wat je wel blij maakt merk/rtpe op vier wielen ..
RS1 zal een dik bommetje worden zo!
Een Q2RS-graag! Eergisteren naar de voorstelling geweest van de nieuw Q2 en A5 en die rode Q2 met S-line zag er best leuk uit. En de drank en hapjes waren ook in orde bij garage Rietje in Schoten(B).
graag een RSQ7 plus svp
The Trump effect. Grab downsizing by the pussy.
Audi RS1 klinkt leuk!
Hopelijk wil hij beter de bocht door als de RS3…
Nice!
Toen ik de beginpagina zag dacht ik even aan de rs3, die met de remproblemen.
Weer dezelfde zeur kousen die de rem problemen van een prachtige ,fijne auto erbij halen. En zelf in een of ander gebakje rijden . Dat vind ik echt zielig .
We krijgen de diesel emissies niet op orde. Oh! Dan plakken we er een RS-label op :P
Een RS1. Klinkt lekker. Doe maar.
Verspuug modes aan: Verspuug modus uit. Leve Duitsland!
Audi is the best, f**ck the rest….
Goed nieuws voor de olie leveranciers
@deboes: haha lmao.. ?
@deboes: jij komt een paar maanden te laat met je olie-grappen.
@misterdrogba: ik moet nog steeds bijvullen, geen geintje.
@deboes: ben je zeker dat het dopje/plug van je carterpan nog op zijn plaats is? Anders kan je blijven bijvullen natuurlijk :)
@misterdrogba: jij hebt ook niet veel vertrouwen in de vag garage, dat hok komt er vaak genoeg.
Ik vind het ergens jammer dat er van elk model een RS moet komen. Als ik er dan toch 1 moet kiezen dan een RS1 klein race bommetje.
ze kunnen beter hun tijd en geld steken in remmen dat wél goed functioneert