• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi zet de RS-kraan helemaal open

Auteur: RubenPriest, gepost 10 november 2016 om 10:11 – 57 Reacties

Audi


De autofabrikant uit Ingolstadt heeft extra pakken melk ingeslagen.

Op dit moment hebben de Duitsers zeven RS-modellen in het gamma. Dat is inclusief de R8 (rijtest). Dit aantal wordt in de nabije toekomst echter fors uitgebreid. We weten bijvoorbeeld dat Audi het RS-label ook op SUV’s gaat plakken. Zo zal er een uberdikke RS Q5 komen met minstens 500 pk. Met dit model is het RS-feest niet voorbij. Het is een meer een pre-party van wat komen gaat.

Als we Autocar mogen geloven kunnen we een compleet scala aan uberhete versies verwachten. Dat zou Quattro GmbH CEO Stephan Winkelmann hebben gezegd. Volgens de Britse site kunnen we 15 (!) nieuwe RS-modellen verwachten binnen de komende 18 maanden. Een verdubbeling van het huidige gamma.

Er is niet bekend gemaakt welke Audi-modellen een anabolenkuur gaan krijgen maar dit vereist geen rocket science. Zo bestaat er onder andere van de huidige A1, A8, A4 en de eerder genoemde Q5 nog geen RS-model. Dikke kans dat deze auto’s een dergelijke power upgrade gaan krijgen dus.

Een RS6 Avant met Akraprovic uitlaten. Via @Kuifje op Autojunk

Ook interessant!

  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, stephan-winkelmann

Vorig bericht: « LOL! Sergio Perez dumpt sponsor na Trump-opmerking
Volgend bericht: Verstappen: ik ga rustiger rijden met een snellere auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. audibentley zegt

    10 november 2016 om 10:14

    Lekkahh, ik kan niet wachten!

    Login om te reageren
  2. MAB zegt

    10 november 2016 om 10:14

    Ik vind het zo jammer dat bijvoorbeeld een luxe auto als een a8 een sportieve interieur heeft. Buitenkant mag sportief zijn maar binnen moet je nog steeds genieten van leer en hout, en niet van carbon.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      10 november 2016 om 10:22

      @mab: Mercedes laat toch met de S-Klasse AMG zien dat het prima kan? Wel de dikke AMG-power en de sportievere buitenkant, maar van binnen nog steeds ongekende luxe. Als Audi hetzelfde doet met de A8, komt het helemaal goed.

      Login om te reageren
      • nathoes zegt

        10 november 2016 om 12:41

        @Edge: Helemaal waar! Al vindt ik de S-klasse van een andere ‘klasse’ dan een A8

        Login om te reageren
    • bofkont zegt

      10 november 2016 om 11:12

      @mab: Dat is toch aan jezelf om te kiezen welke aankleding je neemt?? de keuze is reuze kwa opties als je maar centjes hebt.

      Login om te reageren
    • bitd zegt

      10 november 2016 om 12:13

      @mab: ik vind het jammer dat er überhaupt hout in een auto wordt gezet, is meer voor een boot!

      Login om te reageren
  3. mikkeloentje zegt

    10 november 2016 om 10:17

    Wat moet het worden met een RS8? De S8 heeft al genoeg pk om de baan van de aarde te veranderen.

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      10 november 2016 om 10:47

      @mikkeloentje:
      Inderdaad!
      De S8 plus heeft al 605 pk…

      Login om te reageren
    • leaper035t zegt

      10 november 2016 om 10:59

      @mikkeloentje: Met een RS8 (wie weet een V10 van de R8) kan je tijdreizen? Tjah zal een beetje naar analogie met de S63/ S65 zijn zeker?

      Login om te reageren
      • appelvis zegt

        10 november 2016 om 11:21

        @leaper035t: gewoon weer een twinturbo V10 en dan 720pk ofzo

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      10 november 2016 om 11:39

      @mikkeloentje: Misschien kunnen ze twee versies van de A8 maken: een S8 met ongeveer 550 pk en een RS8 met ongeveer 650 pk.

      Login om te reageren
  4. PunicaOase zegt

    10 november 2016 om 10:17

    De S1 heeft al 230 pk… dan moet de RS1 wel echt een dikke bom worden zeg :-)

    Hopelijk met werkende remmen :-P

    Login om te reageren
  5. fiestacruizer zegt

    10 november 2016 om 10:18

    Superdikke auto’s.
    Met ruimte voor gezin, bagage of bankkluis.

    Login om te reageren
  6. denniss00 zegt

    10 november 2016 om 10:19

    Een Q5 met minstens 500 pony’s?! Lekker bovengemiddeld! Klinkt als een uit de hand gelopen ‘swap’…

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      10 november 2016 om 10:58

      @denniss00: De SQ5 TDI heeft al 326pk en ook een eventuele benzineversie zal ruim boven de 300pk zitten. De voornaamste concurrent, de Mercedes GLC, krijgt in 43 AMG uitvoering al 367pk mee en zal in 63 AMG versie ook minimaal 500pk meekrijgen. Dus als Audi daar enigszins in mee wil gaan, zullen ze wel moeten.

      Login om te reageren
  7. marc94 zegt

    10 november 2016 om 10:28

    Leuk en het zal vast wel verkopen..maar RS (rennsport)…. op een SUV????.

    Hard rechtdoor zal het ongetwijfeld gaan maar door er een RS label aan te hangen gooi je de term wel te grabbel.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      10 november 2016 om 10:44

      @marc94: Staat RS voor RennSport? Ik dacht voor RemtSoms…

      Login om te reageren
    • stradale888 zegt

      10 november 2016 om 11:04

      @marc94: Als je zo redeneert zijn er maar verdomd weinig RS-modellen geweest die deze benaming verdienden.

      Login om te reageren
      • marc94 zegt

        10 november 2016 om 12:39

        @stradale888: veel verder dan een rs3 rs5 en misschien de rs4 kom je dan eigenlijk niet nee.

        Login om te reageren
    • nelis88 zegt

      11 november 2016 om 10:32

      @marc94: Helemaal mee eens. 500 PK op een auto met de vorm van een flatgebouw. Te belachelijk voor woorden. Zal vast iets te maken hebben met mijn enorme antipathie tegen SUV’s, de meest nutteloze uitvoeringen ooit.

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    10 november 2016 om 10:29

    Rs4 sedan, rs4 station, RS5, RS5 cabrio, R8 cabrio v10 plus, dat zijn er al 6……

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      10 november 2016 om 11:41

      @dutchdriftking: Misschien ook nog een RS5 Sportback?

      Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      10 november 2016 om 11:55

      @dutchdriftking: Dat zijn er 5……

      Login om te reageren
  9. Edge zegt

    10 november 2016 om 10:34

    Wat verstaat men onder “nieuwe modellen”? Het zou mij namelijk niks verbazen als er ook een aantal facelifts bij zitten, carrosserievarianten apart gerekend worden en ook de performance-versies als aparte modellen geteld worden. Dan zou je alleen van de A5 al vier RS versies krijgen (coupe, cabrio en beide in performance) en kom je natuurlijk wel erg snel aan de 15 als je dat recept ook loslaat op de rest van het gamma.

    Login om te reageren
    • leaper035t zegt

      10 november 2016 om 10:56

      @Edge: een RS5 sportback zou ik als papa best wel leuk vinden. Maar om dan van een nieuw model te spreken lijkt me idd een beetje overdreven.

      Login om te reageren
  10. gunthervogler zegt

    10 november 2016 om 10:44

    Klinkt als overcompensatie voor sjoemeldiesels.

    Login om te reageren
  11. Rob zegt

    10 november 2016 om 10:53

    En maar lullen over “exclusief” sus en “speciaal”, zo in dat interview van laatst. Het zijn ook allemaal dezelfde roeptoeters die marketeers….

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      10 november 2016 om 15:17

      @rob:

      Audi klanten hebben toch maar het geheugen van een aardappel ..
      Bovendien is er geen 1 die weet wat “exclusief” inhoud ..

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        10 november 2016 om 17:41

        @lincoln:
        Het zal je beroep maar zijn, kun je niet eens eerlijk zeggen wat je nu doet….
        Altijd maar gelul in de ruimte. Want anders vinden de fanbois een klootzak.

        Ik zou het niet eens kunnen; zo belachelijk dom lullen, én dat men je ook nog geloofd…..

        Login om te reageren
  12. leaper035t zegt

    10 november 2016 om 10:54

    Graag een RS5 sportback aub!

    Login om te reageren
  13. willemveenstra zegt

    10 november 2016 om 10:55

    En dan weer een onderstuur haldex systeem eronder. Geen meganische diffs. Electronische remsperren. Torque vectoring met afremmen wielen in een bocht. Links remmen haalt ie vermogen weg etc etc. Audi is gewoon saaie troep voor rechtdoor!

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      10 november 2016 om 11:28

      @willemveenstra: Je bent dus duidelijk niet op de hoogte en blaat maar wat met de menigte mee…

      Login om te reageren
      • cupsport zegt

        10 november 2016 om 18:37

        @87sandyd: mwoh… hier moet ik toch Willem even verdedigen: ik heb met alle BMW M, Audi RS en AMG modellen gereden op het circuit en dan zijn de RS modellen veruit het minst qua handling en bochtenwerk. Dat is gewoon een feit.

        Login om te reageren
  14. 100octane zegt

    10 november 2016 om 10:57

    Ben niet kapot v dit soort auto s. Ze hebben de beweeglijkheid ve zwangere olifant in een bierton. Snel rechtdoor. Ja
    hiephiep. Persoonlijk koop ik een gezinswagen met 3 of 3.5 liter motor die goed v plaats komt. Daarnaast sportwagens. Een sportwagenlimousinesuvmusclecar in één? Neen, dank u.

    Login om te reageren
    • autodrome zegt

      10 november 2016 om 11:31

      @100octane: noem es een alternatief wat je wel kan bekoren?

      Login om te reageren
      • 100octane zegt

        10 november 2016 om 12:10

        @autodrome: zeg ik toch: ik hou niet v overpowerde sedans / suv s / stations. Een gewone sedan / suv / station met fatsoenlijke motor en sportwagens daar naast. Maar uiteraard is dit slechts mijn mening en kan jij – of wie dan ook – er best een ander idee op na houden. Ik vind deze auto s ook een foute stance hebben. Agressief, kermisvolk, onderwereldfiguren,… maar nogmaals just my 5 cts.

        Login om te reageren
        • autodrome zegt

          10 november 2016 om 12:52

          @100octane: Het was geen aanval op je post? Ben geen fanboy, hou van automobielen … Ben optecht geintreseeerd wat je wel blij maakt merk/rtpe op vier wielen ..

          Login om te reageren
  15. pinut187 zegt

    10 november 2016 om 11:17

    RS1 zal een dik bommetje worden zo!

    Login om te reageren
  16. ericc zegt

    10 november 2016 om 11:37

    Een Q2RS-graag! Eergisteren naar de voorstelling geweest van de nieuw Q2 en A5 en die rode Q2 met S-line zag er best leuk uit. En de drank en hapjes waren ook in orde bij garage Rietje in Schoten(B).

    Login om te reageren
  17. Jantje_555 zegt

    10 november 2016 om 11:42

    graag een RSQ7 plus svp

    Login om te reageren
  18. steiger zegt

    10 november 2016 om 11:53

    The Trump effect. Grab downsizing by the pussy.

    Login om te reageren
  19. focusrs1 zegt

    10 november 2016 om 12:09

    Audi RS1 klinkt leuk!
    Hopelijk wil hij beter de bocht door als de RS3…

    Login om te reageren
  20. allesmetturbo zegt

    10 november 2016 om 12:39

    Nice!

    Login om te reageren
  21. toyotavenray zegt

    10 november 2016 om 12:43

    Toen ik de beginpagina zag dacht ik even aan de rs3, die met de remproblemen.

    Login om te reageren
  22. dijan zegt

    10 november 2016 om 12:50

    Weer dezelfde zeur kousen die de rem problemen van een prachtige ,fijne auto erbij halen. En zelf in een of ander gebakje rijden . Dat vind ik echt zielig .

    Login om te reageren
  23. dreester zegt

    10 november 2016 om 12:58

    We krijgen de diesel emissies niet op orde. Oh! Dan plakken we er een RS-label op :P

    Login om te reageren
  24. kilum zegt

    10 november 2016 om 13:32

    Een RS1. Klinkt lekker. Doe maar.

    Login om te reageren
  25. sracert zegt

    10 november 2016 om 14:10

    Verspuug modes aan: Verspuug modus uit. Leve Duitsland!

    Login om te reageren
  26. tyso44quattro zegt

    10 november 2016 om 14:30

    Audi is the best, f**ck the rest….

    Login om te reageren
  27. deboes zegt

    10 november 2016 om 14:36

    Goed nieuws voor de olie leveranciers

    Login om te reageren
    • Zjonnie zegt

      10 november 2016 om 15:37

      @deboes: haha lmao.. ?

      Login om te reageren
    • misterdrogba zegt

      10 november 2016 om 16:25

      @deboes: jij komt een paar maanden te laat met je olie-grappen.

      Login om te reageren
      • deboes zegt

        11 november 2016 om 22:20

        @misterdrogba: ik moet nog steeds bijvullen, geen geintje.

        Login om te reageren
        • misterdrogba zegt

          11 november 2016 om 22:24

          @deboes: ben je zeker dat het dopje/plug van je carterpan nog op zijn plaats is? Anders kan je blijven bijvullen natuurlijk :)

          Login om te reageren
          • deboes zegt

            12 november 2016 om 10:00

            @misterdrogba: jij hebt ook niet veel vertrouwen in de vag garage, dat hok komt er vaak genoeg.

            Login om te reageren
  28. martijndh zegt

    10 november 2016 om 14:47

    Ik vind het ergens jammer dat er van elk model een RS moet komen. Als ik er dan toch 1 moet kiezen dan een RS1 klein race bommetje.

    Login om te reageren
  29. matk20 zegt

    10 november 2016 om 22:51

    ze kunnen beter hun tijd en geld steken in remmen dat wél goed functioneert

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North