• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verstappen in de Champ Car?

Auteur: sir_smokalot, gepost 29 juli 2007 om 12:59 – 20 Reacties

Jos in een A1 GP-bolide


Nederlanders en Formule 1 zijn nooit echt een succesvolle combinatie geweest. Met de Amerikaanse Champ Car series lijkt het aan de andere kant wat beter te klikken. Waarschijnlijk heeft het succes van Robert Doornbos de aandacht van Michel Perridon getrokken, want hij is in zijn Veyron gesprongen en naar de andere kant van de grote plas gereden om te onderhandelen over overname van een Champ Car team. Wie de kar zou moeten trekken? Chef Grindbak Jos Verstappen.

Perridon en Verstappen kennen elkaar al een tijd. Perridons bedrijf Trust was tijdens Verstappens carrière één van zijn grote sponsors. De ervaring van de Limburger zou goed van pas kunnen komen bij een eventueel Champ Car-avontuur. Perridon wil in ieder geval nog niets zeggen:

“We zijn op dit moment aan het uitzoeken wat de mogelijkheden zijn voor een eventuele overname”, bevestigde Perridon tegenover GPUpdate.net. “Of Verstappen een eventuele rol zou spelen, is nog te vroeg om te zeggen. Het is allemaal nog in een uiterst prematuur stadium.”

Als mogelijkheden voor het tweede stoeltje worden Arie Luyendijk Jr., die uitkomt in de Champ Car Atlantic-series, en Renger van der Zande, die in de Formule 3 Euroseries rijdt en al een sponsordeal heeft met Trust, genoemd.

Pikant detail is dat Trust in de Formule 1 de sponsor van het Minardi-team was. Bij een eigen deelname aan de Champ Car worden de twee dus concurrenten. Wat natuurlijk ook mogelijk is, is dat Perridon Minardi overneemt, dan heeft hij ook meteen Doornbos en verdwijnt Verstappen wellicht buiten beeld. Ik vraag me sowieso af wat de houdbaarheidsdatum van ‘Jos the Boss’ is (via gpupdate.net).

Ook interessant!

  • Jos Verstappen praat over toekomst van Max Verstappen
  • Video: magistrale herstart Verstappen
  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video: Jos Verstappen schiet rechtdoor op publiek af
    Jos Verstappen naar ziekenhuis tijdens GP Zandvoort

Nieuwste artikelen

  • Video: Maserati geeft een hard kusje
  • Van alle streamingsdiensten is Viaplay de eerste die mensen opzeggen
  • Officieel: dit is de nieuwe Renault… eh… Nissan Micra
  • Britse koning koopt Chinese auto (en dat is logisch)
FacebookTweetPinLinkedIn

champcar, Jos Verstappen, Racing

Vorig bericht: « “Meer dan 3 miljard euro winst voor Porsche”
Volgend bericht: Porsche met Caravan »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sven zegt

    29 juli 2007 om 13:18

    Robbert moet Robert zijn
    Zou leuk zijn als die Perridon een Champcar team overneemt…vind champcar laatste tijd leuker dan F1 eerlijk gezegt..

    Login om te reageren
  2. autofreak zegt

    29 juli 2007 om 13:23

    Verstappen?? Perridon?
    Weet dan niemand meer van die 500.000 euro, die verstappen van Perridon eiste? Inzake de sponsornaam “trust” die ook te zien was bij C. Albers.
    Beide heren lagen elkaar toendertijd niet echt meer.
    Lijkt me heel stug dat Verstappen weer in de picture komt.
    Bovendien hoop ik het ook niet, in mijn ogen kan hij niet rijden.
    Zijn zoontje heb ik regelmatig met hem op de kartbaan gezien, maar hijzelf loopt echt langs zijn schoenen. Hij negeert je gewoon als je wat vraagt, echt erg. Bah!
    Geef mij Luyendijk maar!

    Login om te reageren
  3. deefke zegt

    29 juli 2007 om 13:23

    waar is die foto gemaakt?

    Login om te reageren
  4. robbie zegt

    29 juli 2007 om 13:26

    @autofreak,

    Trust en Verstappen begraven de strijdbijl
    http://www.verstappen.nl/nieuws/2006/08/6453.html

    Login om te reageren
  5. smoke zegt

    29 juli 2007 om 13:27

    @autofreak

    Als je alleen genegeerd wordt kom je er goed van af. Hij kan je ook voor je muil slaan… :)

    @deefke
    Bavaria City Racing 2006

    Login om te reageren
  6. Oscar zegt

    29 juli 2007 om 13:58

    Denk dat Stoddart z’n team niet zo snel verkoopt. Hij heeft het net en enorm naar z’n zin. Dus dat gebeurd niet.

    Login om te reageren
  7. Torsten Pieper zegt

    29 juli 2007 om 14:16

    Champ Car of Ramp Car??

    Login om te reageren
  8. Patrick zegt

    29 juli 2007 om 14:29

    @ deefke

    Bij het Trust hoofdkantoor in Dordrecht!!!

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    29 juli 2007 om 15:23

    oohhh nee he… dan moet verstappen straks engels gaan praten!!!! en dat nederlands gaat hem al zo kloterig af.

    Login om te reageren
  10. Frank deH zegt

    29 juli 2007 om 16:59

    AUB lekker met zijn zoontje laten karten en verder helemaal niets.

    Login om te reageren
  11. Stefan zegt

    29 juli 2007 om 17:17

    Beetje jammer dat in het verhaaltje Jos wordt afgeschilderd als Chef Grindbak.

    Als ik hem vergelijk met bijvoorbeeld alle andere Formule 1 coureurs, was Jos toch wel 1 van de weinige die een beetje spectakel met zich meebrengt. Die ene coureur die bij de start zo 6-7 plaatsen wist op te schuiven. Dat zie ik niet veel mensen doen.

    Jammer dat hij vaak in auto’s heeft gezeten die imo gebrekig waren, en erg onderdeden aan de top. Als Jos in een Ferarri had gereden, was het nog geen Michael geweest, maar een betere al Barichello.

    Ik hoop van harte dat hij nog ergens aan de bak komt, en iedereen weer mag verrassen.

    Login om te reageren
  12. Rick Dos zegt

    29 juli 2007 om 22:19

    Begin toch het idee te krijgen dat het meer statussymbolen beginnen te worden (eigenaar zijn van f1 en champcar teams) dan dat er èchte visies achter zitten.

    Dhr. Mol: Ik wil eigenaar worden van een f1 team! Ja, oké en nu heb je het. Maar een èchte visie zie ik niet.

    Hier ook weer “ik wil een champ car team.” Ja maar wat is je visie? Hoeveel kapitaal ga je investeren om vooraan te kunnen rijden?

    Login om te reageren
  13. H.J. Vaesen zegt

    30 juli 2007 om 10:08

    @ Rick Dos

    Misschien is het een beetje vroeg om die visie op tafel te leggen. Er wordt alleen gesproken over ‘het eventueel kopen van een Champcar team met zeer eventueel Jos als rijder’.

    Login om te reageren
  14. Jan C. zegt

    30 juli 2007 om 12:12

    Is dit niet een heeeel oud verhaal?

    Login om te reageren
  15. Barry330cd zegt

    30 juli 2007 om 14:04

    Lol, Chef Grindbak!

    Login om te reageren
  16. Dan zegt

    30 juli 2007 om 14:54

    Ha Ha , Chef Grindbak!

    Wat een grap, zo’n goeie hebben we in lange tijd niet meer gehoord. Ha ha!

    Jammer voor je, dat meneer grindbak meervoudig miljonair is en zich niet hoeft bezig te houden met dom bloggen (Lees: schijten).

    Loser!

    Login om te reageren
  17. terazino zegt

    30 juli 2007 om 17:22

    Laten we alstublieft die prutser thuis laten

    Login om te reageren
  18. jochem zegt

    30 juli 2007 om 18:38

    een geluk voor verstappen, als hij in de champcar gaat racen is het niet meer chef grindbak maar chef-vol-tegen-de-muur :P

    Login om te reageren
  19. Martijn zegt

    31 juli 2007 om 13:40

    Ach typisch nederlands om alleen weer de negatieve dingen van Jos op te halen. Hij is en blijft nog steeds een echte coureur die risico’s durft te nemen en ook echt kan racen. Jammer dat het nooit bij een goed team gelukt is. Hopelijk gaar het hem lukken om een plekje te bemachtigen.

    Login om te reageren
  20. Gert zegt

    1 augustus 2007 om 11:55

    Ach, 1 voordeel, zoveel grindbakken hebben ze op de circuits die ze met de champcar aandoen niet…

    En dat er zo negatief wordt gedaan over Jos? Hij stond ook 3/4 van de tijd in de grindbak.. Hij had soms wel goede starts en stoere inhaalakties, maar eindige steevast in de grindbak…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North