• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vertrekt Mercedes nou wel of niet uit de F1?

Auteur: Author, gepost 7 juni 2017 om 16:01 – 30 Reacties

Vertrekt Mercedes nou wel of niet uit de F1?


Toto Wolff schept orde in de chaos.

En die chaos werd weer door Eddie Jordan geschapen. De voormalige teambaas en babemagneet (Jordan dus) zorgde voor reuring in de F1-wereld door te stellen dat Mercedes de sport na 2018 weleens zou kunnen verlaten. Als constructeur weliswaar, want daarna zouden de Duitsers nog verder (kunnen) gaan met het bouwen van motoren.

Jordan motiveerde deze bewering met het ijzersterke “zo zou ik het doen”. Bovendien heeft de Ier in Monaco gesproken met Dieter Zetsche, de grote baas van Daimler. Zetsche zou het verhaal hebben aangehoord en De Snor was het naar verluidt niet oneens met de visie van Jordan. Let wel: niet oneens is niet hetzelfde als eens.

Mercedes teambaas Toto Wolff is er echter als de kippen bij om de uitlatingen van Jordan naar het rijk der fabelen te verwijzen. Volgens The big bad Wolff heeft Mercedes in elk geval een verbintenis met de F1 tot het einde van 2020 en zijn opmerkingen van EJ nergens op gebaseerd. Ook zou Jordan wellicht wat te diep in het glaasje hebben gekeken:

“Monaco is a place where people like to party and it seems like somebody did a bit too much of that.”

De volgende keer dat Eddie Jordan een interessante “scoop” heeft zullen we het laten gaan. Beloofd.

Ook interessant!

  • Wolff vindt vorm Mercedes onacceptabel
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes F1
    Het kan volgend jaar weleens erg slecht gaan met Mercedes F1
  • Lammers en Wolff: nieuwe F1-regels treffen Mercedes hard

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Dieter-Zetsche, eddie-jordan, Formule 1, Mercedes, Racing, Toto Wolff

Vorig bericht: « Ruiten van 35 auto’s gesloopt in Culemborg
Volgend bericht: Bedenk een bestemming voor deze Ferrari V12 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    7 juni 2017 om 16:15

    Click bate comments incoming!!!!

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      7 juni 2017 om 16:51

      @dutchdriftking: Bait. En als je dat zelf vindt, mag je het ook zelf gerust zeggen. Je moet je dan niet wegsteken achter een “meme”.

      Login om te reageren
  2. smotsholle zegt

    7 juni 2017 om 16:18

    Mercedes uit de F1 als team? Hahaha.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      7 juni 2017 om 19:38

      @smotsholle: de hegemonie lijkt op korte termijn te worden doorbroken.
      Er is geen alleenheerschappij meer, dus is een vertrek niet eens heel gek.
      Het is immers geen McLaren of Williams, maar een fabrikant. Een fabrikant die ‘het net niet’ is, wanneer Ferrarie nog iets sterker word….

      Login om te reageren
      • smotsholle zegt

        7 juni 2017 om 19:57

        @awesome: dus, met andere woorden; “wij zijn niet meer dominant, dus we kappen ermee”. Lijkt mij erg sterk. Mercedes zou het Honda/Brawn team niet hebben gekocht als ze voor de korte termijn gingen.

        Enige puntje wat ik wel zou zien gebeuren is dat ze de toko met mensen niet heeeell goed kunnen verkopen. Maar aan wie? Bernie?

        Login om te reageren
        • bassx zegt

          8 juni 2017 om 10:24

          @smotsholle: Daimler was eerst alleen maar de grootste sponsor en klein aandeelhouder. Investeringsmaatschappij uit Abu Dhabi en Brawn hield gezamenlijk het grootste aandeel in het team maar Daimler mocht de naam Mercedes in het team gebruiken. Het F1 team in Engeland kreeg dan ook het Mercedes logo. Brawn kreeg veel kritiek over zich heen van Daimler waarom in 2009 wel wereldkampioen maar reed de Mercedes ergens achteraan in 2010. Daimler (board of directors) had duidelijk geen kaas gegeten hoe het wereldje van in F1 in elkaar steekt en dat je in de zomerstop al moet beginnen met bouwen van de auto voor volgend jaar. Daimler dacht dus zeker wel op de korte termijn.

          In hoeverre Daimler op korte termijn dacht was wel duidelijk. In 2013 wilde Daimler nog uit het Britse F1 team stappen en hun minderheid in het team verkopen. Brawn kon Daimler ervan overtuigen dat de auto voor 2014 goed kon zijn als Daimler in het team bleef met als gevolg dat toen pas Daimler alle aandelen van het Britse F1 team kocht en we weten wat voor gevolgen dat heeft gehad. 3 jaar op een rij de titel. Wel jammer hoe Daimler Brawn heeft behandeld en dat Brawn niet meer bij het team zat toen Mercedes z’n wereldtitel pakte in 2014. Wel sierde het Hamilton om Brawn te bedanken voor de geweldige auto die hij gebouwd had apart van het Mercedes team.

          Dus ja, Daimler denkt zeker op korte termijnen en Daimler heeft al eerder de stekker eruit willen trekken maar toen had Brawn een superieure auto gebouwd dat Daimler over de streep trok en uiteindelijk alle aandelen kocht.

          Login om te reageren
      • dracae zegt

        8 juni 2017 om 01:49

        @awesome: Dat lijkt me toch juist niet! Ook voor Mercedes is het beter dat er een stevig robbertje geknokt wordt om de winst. Vooral natuurlijk als ze wel nog steeds met enige regelmaat een keer kampioen worden.

        Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    7 juni 2017 om 16:19

    Maar heeft Red Bull vandaag nog gedreigd uit de F1 te stappen? Dat is de hamvraag.

    Login om te reageren
    • koeckenbacker zegt

      7 juni 2017 om 17:15

      @berlinetta: is niet heel erg lang geleden nog gebeurd hoor. Motorregelement enzo dit dat

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        7 juni 2017 om 19:06

        @koeckenbacker: Dat is waar, maar ze hebben hun reputatie als jankteam hoog te houden.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      7 juni 2017 om 17:17

      @berlinetta: eigenlijk is het maar saaie bedoening dat nu Ferrari aan de winnende hand is ook zij niet meer dreigen er uit te stappen. Diep respect voor Nico Rosberg, die dreigde niet eens uit de F1 te stappen, die deed dat gewoon!

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        7 juni 2017 om 19:07

        @mashell: Die actie van Nico vond ik idd het beste wat ik in de afgelopen 3 jaar F1 heb gezien.

        Login om te reageren
  4. duckmefaddy zegt

    7 juni 2017 om 16:21

    Niet oneens is wel hetzelfde als eens. Iemands beredenatie of mening begrijpen is niet per definitie hetzelfde als het ermee eens zijn.

    Login om te reageren
    • Author zegt

      7 juni 2017 om 17:00

      @duckmefaddy: met alle respect, maar spreek je jezelf niet een beetje tegen? ;)

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        7 juni 2017 om 17:26

        @MauritsH: daar ben ik het niet mee oneens.. geloof ik

        Login om te reageren
      • duckmefaddy zegt

        7 juni 2017 om 18:16

        @mauritsh: Nope. Als jij als Ajax fan zegt dat je Ajax de beste club vind, en ik als PSV fan jou wel begrijp waarom dat je dat zegt, kan ik het nog steeds oneens met je zijn. Maar toch snap ik je mening wel.
        Als je zegt dat Ajax de beste club is, en ik ben het met je eens, dan delen wij die mening.

        Login om te reageren
        • Author zegt

          7 juni 2017 om 18:18

          @duckmefaddy: Maar hoezo strookt wat jij nu zegt niet met wat ik in het artikel zeg? Want dat mis ik even.

          Login om te reageren
          • duckmefaddy zegt

            7 juni 2017 om 18:21

            @mauritsh: Niet oneens is een dubbel negatief. Net als zeggen dat iemand niet ongelijk heeft, maar ontkennen dat die gelijk heeft. Er is in dat geval toch green gray area?
            Dus als hij het niet oneens is met Eddy zegt, dan zeg je dus dat hij het eens is met wat Eddy zegt.

            Login om te reageren
            • duckmefaddy zegt

              7 juni 2017 om 18:22

              @duckmefaddy: geen gray area*…. niet green gray

              Login om te reageren
              • duckmefaddy zegt

                7 juni 2017 om 18:25

                @duckmefaddy: Bij nader inzien kun je wel lekker meningloos zijn. Dan ben zowel het niet niet eens, als niet wel eens. Heb je dat ook wel eens? Dat je niet eens weet wat je wel eens denkt?

            • Author zegt

              7 juni 2017 om 18:25

              @duckmefaddy: have it your way, je spreekt jezelf nog steeds tegen ;)

              Login om te reageren
              • duckmefaddy zegt

                7 juni 2017 om 18:33

                @mauritsh: Als ik ooit weer in een discussie als deze met je terecht kom, ban me gewoon. Ik kan hier te lang in door draaien. Al is het maar om me van mezelf te beschermen ;)

              • Author zegt

                7 juni 2017 om 18:35

                Sowieso niet, discussiëren over taal is het mooiste dat er is!
                Het haalt alleen wel de jurist (jazeker!) in mij naar boven en ik weet niet of je daar blij van wordt ;)

              • berlinetta zegt

                7 juni 2017 om 19:08

                @MauritsH: Juristen zijn vervelend. Ben er zelf ook een.

              • Author zegt

                7 juni 2017 om 19:09

                @berlinetta: gecondoliflapstaart

  5. pomoek zegt

    7 juni 2017 om 16:53

    Geweldige reactie van Wolf. Zou nog wel eens kunnen kloppen ook.

    Login om te reageren
  6. Rick-dos zegt

    7 juni 2017 om 17:09

    Mooi stukje “niet naar elkaar luisteren”. Het is duidelijk dat Jordan stelt dat HIJ het zo zou aanpakken. Head honcho van Merc hoort het aan en zegt “dat kan”. Niks aan het handje dus. Komt Wolff langs en die doet het blijken alsof Jordan stelt dat dat een feit of gerucht is…Luisteren, Wolff, luisteren…

    Login om te reageren
  7. maxie zegt

    7 juni 2017 om 17:58

    Ik hoop het zou goed zijn voor de sport

    Login om te reageren
  8. poes zegt

    7 juni 2017 om 21:45

    Ik snap Eddie wel. We moeten Mercedes immers niet zien als Ferrari, ondanks het recente succes.

    Fabrieksteams komen en gaan. Denk aan Toyota, BMW, Jaguar, Honda, Renault, etc. Het enige lange termijn fsbrieksteam is Ferrari. Begrijpelijk overigens, want zij kunnen zich als geen ander met de F1 identificeren.

    Dit laat ook zien wat het belang is van teams als Williams en McLaren. Ze zijn een essentieel onderdeel van de F1. Want zij tonen wel echt commitment.

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      8 juni 2017 om 10:46

      @poes: Daarnaast is het Mercedes team geen team zoals het F1 team van Toyota is geweest en Ferrari nu. Mercedes motoren komen uit het oude Ilmor en het Mercedes F1 team komt uit het oude Britse Tyrrell dat uiteindelijk BrawnGP werd en daarna nog eens 3 jaar moest duren voordat Daimler alle aandelen had gekocht. Zoals Brawn zelf zegt in zijn boek, het is een F1 team met een hele lange historie alleen de grootste sponsor(s) [Daimler] bepalen onder welke naam je het team inschrijft. Het is dan ook niet echt een fabrieksteam.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North