• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: BMW 1 Serie crasht snoeihard op Nürburgring

Auteur: sir_smokalot, gepost 14 januari 2013 om 09:45 – 66 Reacties

BMW 1 Serie crash


Deze 1 Serie-piloot heeft het gas er goed op. Hij weet zelfs een 6 Serie te verschalken, maar helaas rijdt hij/zij toch een stukje boven zijn kunnen. En dan ga je met een dikke klap over de grens…

We hebben het eerder gezegd, en we zeggen het weer: de Nordschleife is onvergeefijk, en de lijn tussen zero en hero is flinterdun. Dankzij het grote aantal (dash-)cams op en rond de Ring wordt deze stelling dan ook regelmatig haarfijn gedocumenteerd.

Je kunt er voor kiezen om op 70% te rijden (in het begin erg verstandig), maar dat is lang niet zo leuk als de grens opzoeken. De bestuurder van de Einser die we hier zien geeft alles, en houdt hier een flinke kater, en waarschijnlijk ook wat stramme spieren en blauwe plekken aan over.

Een overstuurmomentje in een bochtencombinatie wordt hem fataal. Door een overcorrectie komt de neus ineens dwars de andere kant op te staan, en gaat het hangbuikzwijntje zo hard de vangrail in dat alle vier de wielen van de grond komen. Harde klapper op Nordschleifejunk! (via Carscoop)

Overigens doen de heren achtervolgers het enige juiste: niet stoppen. Voor de duidelijkheid: op de gehele Nordschleife is het strikt verboden je auto stil te zetten. Voor dit soort zaken is er (ambulance-)personeel aanwezig. Update: dit blijkt genuanceerder te liggen. Ik kan me voorstellen dat de zorgplicht bij een ongeluk voor gaat. Uit de regels:

4) The entire Nürburgring, including the hard shoulders, is an absolute no-stopping zone. Vehicles
with technical defects are exempted from this rule. Turning back and reversing is also banned on
the Nürburgring.

5) If a vehicle is left standing on the Nürburgring or on the adjacent facilities because of an accident
or a technical defect, the vehicle driver must immediately report this incident to the race track
management (phone 08000302112). The vehicle and/or the danger point must be properly secured
and the vehicle must also be removed from the track area by the breakdown recovery vehicle
which is used and authorised by the Nürburgring for this purpose in accordance with more detailed
instructions from the race track management. The resulting costs shall be charged to the owner of
the respective vehicle. Private vehicle recovery attempts are not allowed.

Meer Ringleed? Kijk dan even HIER of HIER. Nog een aardige compilatie waarbij het meestal net goed gaat vind je DAAR.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW bestuurder gebruikt knipperlicht

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, BMW, crash, dashcam, nurburgring, Video

Vorig bericht: « Jaguar creëert 800 banen in Engeland, Honda schrapt ze
Volgend bericht: Autoverkoop Porsche, Lamborghini & Bentley stijgt hard »

Lees Interacties

Reacties

  1. mar10us zegt

    14 januari 2013 om 09:49

    Weer 1 minder…..

    Login om te reageren
  2. toroloco zegt

    14 januari 2013 om 09:51

    Shit happens!

    Login om te reageren
  3. Robbert89 zegt

    14 januari 2013 om 09:51

    Eerste rondje die de beste man daar rijd vermoed ik zo. Of de eerste met deze auto. Als je daar vaker rijd weet je dat de bocht daar langzamer genomen dient te worden dan je in eerste instantie denkt.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      14 januari 2013 om 09:53

      @Robbert89: Kan de beste gebeuren hoor, ouwe professional..

      Login om te reageren
      • Robbert89 zegt

        14 januari 2013 om 10:11

        @kaasboerin: Heb niet gezegd dat ik een pro ben. Maar dit lijkt mij een beginnersfout.

        Login om te reageren
        • aallex zegt

          14 januari 2013 om 10:39

          @Robbert89: iedereen kan wel eens last hebben van overstuur dus kan in iedere bocht wel gebeuren. Je moet gwn niet zo hard rijden als je je auto niet kent. Daar komen ongelukken van.

          Login om te reageren
          • BJ zegt

            14 januari 2013 om 10:58

            @aallex & Kaasboerin: Eens, kan iedereen overkomen die daar rijdt, maar Robbert heeft op zich wel een punt dat dit een tricky bocht is, daar gaat het wel vaker mis. Hatzenbach is ook zo’n voorbeeld.

            Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        14 januari 2013 om 17:11

        @kaasboerin: De beste? Zoals…pro-coureurs? Testrijders?

        Dit gebeurt die lui niet, hoor….niet op deze domme manier.

        Login om te reageren
  4. roadrage zegt

    14 januari 2013 om 09:53

    boem is ho!

    Login om te reageren
  5. varln1991 zegt

    14 januari 2013 om 09:57

    Dat is een beste klap!
    Dit is een van de redenen waarom ik zelf (nog) niet naar de ring ga, ik ben bang dat ik mezelf overschat en met duizenden euro’s schade naar huis kan(vangrail, auto, andere bezoeker?).

    Een keer op CPZ gereden tijdens spettacolo sportivo in mijn toenmalige AR 155, in rondje vier ging ik er bijna af, ik heb meteen de pits opgezocht.
    Het zal je maar gebeuren dat je eraf klapt en iemand erin meeneemt, mij gebeurt het niet.

    Login om te reageren
  6. vale46 zegt

    14 januari 2013 om 09:57

    Ik wou net vragen waarom de bestuurders niet stopte om hulp te bieden, maar blijkbaar is dat ten strengste verboden…
    Ergens vind ik het logisch, want zo kunnen achterliggers niet op de geparkeerde auto’s rijden, maar er is ook geen enkele gele vlag ofzo, dus achterliggers kunnen wel op het wrak rijden als er voor de bocht niemand staat om het verkeer af te remmen.
    Of om de bestuurder te hulp te schieten, EHBO of een klein brandje blussen kan levens redden.

    OT: dikke klapper! Das wel heel zuur om je auto zo kapot te rijden.

    Login om te reageren
    • Truus zegt

      14 januari 2013 om 13:37

      @vale46: De meeste regulars op de ring hebben een gele vlag in de auto liggen, en stellen netjes de lokatie veilig.

      Login om te reageren
  7. birger zegt

    14 januari 2013 om 10:01

    Ik denk dat je nog altijd wettelijk verplicht bent assistentie te geven bij een ongeval (Burgerplicht?).
    Is ergens logisch in dit geval, wie gaat het (ambulance-)personeel verwittigen als ze daar zelf niet toe in staat zijn?
    Zo staat het op site Nürburgring
    WHAT TO DO IN THE EVENT OF AN ACCIDENT:
    Under no circumstances should you turn around or reverse. It is prohibited to drive on in the event of an accident. Park the car safely at the side of the track. Set up your warning triangle. Warn the drivers behind you but do not put yourself at risk. Provide
    first aid to casualties. Report the accident by calling the emergency number. When calling be sure to specify what has happened,
    where, and how many casualties there are.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      14 januari 2013 om 10:10

      Dat lees ik hier ietwat anders: http://www.nuerburgring.de/fileadmin/Touristenfahrten/Driving-Regulations-2012.pdf

      Mijn redenatie was dat het daar stikt van de marshalls, en deze eerstverantwoordelijk zijn. Weet t echter niet zeker. Heb wel een update geplaatst, zie artikel.

      Login om te reageren
      • Benny_Weisz zegt

        14 januari 2013 om 10:28

        @sir_smokalot:
        quote
        “De bestuurder van de Einser die we hier zien geeft alles, en houdt hier een flinke kater, en waarschijnlijk ook wat stramme spieren en blauwe plekken aan over”

        Maar waar ‘ie zeker van af is, is een BMW 1-er

        Login om te reageren
      • BJ zegt

        14 januari 2013 om 11:02

        @sir_smokalot: Er zijn daar nul marshalls langs de baan zoals normaal gesproken langs een circuit. Bij melding van een ongeval duurt het vele minuten voordat er vaak iemand ter plaatse is. Mensen die vaker op de Ring rijden zetten de auto bij een ongeval voorbij het ongeval stil in de berm, pakken hun eigen vlag/hesje etc en lopen terug om achteropkomend verkeer te waarschuwen, tot marshalls er zijn en dat overnemen.

        Login om te reageren
  8. giel zegt

    14 januari 2013 om 10:08

    “Overigens doen de heren achtervolgers het enige juiste: niet stoppen. Voor de duidelijkheid: op de gehele Nordschleife is het strikt verboden je auto stil te zetten. Voor dit soort zaken is er (ambulance-)personeel aanwezig.”

    Ik weet niet waar je die informatie vandaan hebt, maar dit is niet waar. Als je getuige bent van een ongeluk ben je verplicht je auto aan de kant te zetten en te helpen, wat birger al zegt. De tweede persoon kan ook stoppen om het aankomende verkeer te waarschuwen. Het is tenslotte geen circuit, waar je idd niet mag stoppen.

    Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    14 januari 2013 om 10:11

    Ik snap op zich het ‘niet stoppen’ beleid maar als er echt iemand vast zit en je zet je wagen naast de baan en gaat helpen dan kan dat toch niet erg zijn? Ik heb een EHBO diploma en zou dus eerste hulp kunnen verlenen. Ik snap dat dit niet hoeft voor een afgeknapte spiegel maar met een flinke koprol ofzo. Kan me voorstellen dat het op een plek gebeurt waar ze niet snel bijkunnen bijv.

    Login om te reageren
    • Revvji zegt

      14 januari 2013 om 10:51

      @E34M5Touring: Ik denk dat daar idd het verschil in zit. Bij ernst (of vermoedens van) ga je gewoon rustig langs de kant en zet je je auto zo veilig mogelijk. Hoewel dat op de Nordschleife op veel plaatsen moeilijk is aangezien je vaak maar een grasstrook van 3 à 4 meter hebt..

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      14 januari 2013 om 11:08

      @E34M5Touring:

      Je moet natuurlijk altijd eerst aan jezelf denken.

      Als je jezelf veilig kan aan de kant zetten en dan veilig bij het wrak kan komen denk ik niet dat ze er lastig om gaan doen.

      Maar als je aangereden word of je wagen word geraakt door een ander denk ik dat jezelf in fout bent ongeacht je goede bedoelingen.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        14 januari 2013 om 11:32

        @Hupke: Tuurlijk, je moet niet blind die baan op rennen. Maar als er een serieuze klapper is en ik zou wat kunnen doen had ik dat wel geprobeerd denk ik. De mensen direct achter je zijn er altijd als eerste bij. Kan me niet voorstellen dat ze niet willen dat je helpt.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          14 januari 2013 om 12:38

          @E34M5Touring:

          Nuja je hebt natuurlijk ook wel het punt van @tomleeuw nuja jij met je EHBO zal dat wel weten maar je hebt nog altijd mensen die (heel goed bedoelt overigens) je iets kunnen misdoen.
          Stel je sleept iemand uit de wagen (gta- dat ding zal wel gaan ontploffen effect) en daarmee verpest je dan z’n kans op herstel.

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            14 januari 2013 om 12:38

            Stoppen, bellen voor hulp, zien of ze OK zijn da’s iets dat je natuurlijk best wel altijd kan doen denk ik.

            Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            14 januari 2013 om 12:46

            @Hupke: De keuze tussen levend verbrand en invalide, zou ik denk ik toch de rolstoel prefereren. Niet om het leven van een invalide te bagatelliseren maar er zijn dan nog zat dingen om van te genieten.

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              14 januari 2013 om 13:10

              @E34M5Touring:

              Een keuze die ik nooit hoop te hoeven maken.
              Zoon van een vriend van m’n ouders had een motorongeval gehad waarbij hij z’n benen verloren heeft (in de buurt van de ring). Die vond dat z’n leven zonder benen niets waard was en heeft zelfmoord gepleegd.
              Langst de andere kant levend verbranden lijkt me op verdrinken na de meest gruwelijke dood.

              Ik bedoelde met het GTA -effect dat de mensen veel te vlug in paniek raken en denken dat die wagen in brand gaat vliegen of gaat ontploffen terwijl echte wagens dat zelden doen.

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                14 januari 2013 om 13:20

                @Hupke: Same here. Maar inderdaad, even goed kijken en bij geen gevaar proberen wat te helpen.

              • jonkie zegt

                14 januari 2013 om 13:51

                @Hupke: Verdrinken/stikken is eerst gruwelijk, maar volgens veel mensen die zo bijna de dood vonden geeft het een geweldig gelukzalig gevoel voordat je sterft, dus verbrand lijkt me een tikkie erger.

              • E34M5Touring zegt

                14 januari 2013 om 13:58

                @jonkie: Dat heb ik eerder gehoord. Dat je een beetje ‘high’ wordt.

              • sir_smokalot zegt

                14 januari 2013 om 13:56

                Van verdrinken schijn je niet zo veel te voelen. Het licht gaat gewoon uit. Zeggen ze.

              • IJsblok zegt

                14 januari 2013 om 16:32

                @sir_smokalot:

                hoeveel kunnen dat zeggen, niet de mensen die het echt weten, die zijn er niet meer

              • bozewolf zegt

                14 januari 2013 om 17:14

                @IJsblok: Nah, want tussen het “uitgaan van het licht” en echt morsjedood zit nog een buffertje van tijd. Als ze je dan uit het water vissen en je longen leegrauzen dan overleef je het wel, ook al is de ervaring van het bewustzijn verliezen dan precies hetzelfde als dat je er niet uitgevist zou zijn.

  10. dordtstar zegt

    14 januari 2013 om 10:14

    dat wordt lopen naar huis!

    Login om te reageren
  11. Alwood zegt

    14 januari 2013 om 10:18

    Volgens mij een redelijk bekwame maar niet zo verstandige coureur die hier keihard tegen de grenzen van zijn auto aan loopt.

    Gezien de bewegingen van de carrosserie van de BMW lijken mij hier nog gewoon fabrieks veren en dempers gemonteerd. Die zijn absoluut niet opgewassen tegen een rondje Nordschleife op volle snelheid. Waar banden nog grip kunnen hebben klapt bij een onprettige hobbel in of na een bocht de auto gewoon door zijn veren.
    De vrij slechte/trage demping en softe veren maken er een onbestuurbaar geheel van op écht hoge snelheid. Een goed circuit-onderstel had veel minder en vooral gecontroleerde bewogen.

    Login om te reageren
  12. tomleeuw zegt

    14 januari 2013 om 10:19

    Je wilt ook echt niet met lug/nekletsel dat een goedbedoelde non-medicus aan je loopt te trekken om je te “helpen”

    OT, ook al ken je de baan goed, met gewone straatbanden is het inschatten hoe de banden reageren heel lastig op de grens.

    Login om te reageren
  13. glashelder zegt

    14 januari 2013 om 10:28

    Ach, als het met de verzekering niet lukt kan ‘ie altijd nog een garantieclaim proberen………….

    Login om te reageren
  14. pjotr zegt

    14 januari 2013 om 10:33

    En eens te meer bleek er een gapend gat tussen realiteit en een game console…

    Login om te reageren
    • varln1991 zegt

      14 januari 2013 om 10:35

      @pjotr: Zelfs op de console (wel met playseat ipv controler) is de ring verradelijk.

      Login om te reageren
  15. socawarrior zegt

    14 januari 2013 om 10:36

    Zou het ook zo graag een keer willen proberen zo’n rondje op de Nürburgring! Alleen ben ik echt bang dat ik mezelf zal overschatten.. althans mag je daar uberhaupt rijden met een Polo bluemotion? xD Want volgens mij veroorzaak ik alleen al gevaar (voor andere) door daar te rijden!

    Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      14 januari 2013 om 10:42

      @socawarrior: Jahoor, je mag daar gewoon rijden… Eerste rondjes doe je toch wat verkennend en bedacht rijden… Maar de GT3’s en anderen scheren als malle om je heen, het is een leuke ervaring in ieder geval :)

      Login om te reageren
      • Scorso zegt

        14 januari 2013 om 10:48

        @C220AMG: Voor zover ik weet, mag je er met vanalles en nog wat op: moto’s, camionettes etc… Ik dacht dat het zelfs niet eens streetlegal moest zijn (al ben ik dat niet zeker…)

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          14 januari 2013 om 11:11

          @Scorso:

          Ik dacht wel streetlegal en niet verzekerd maar ben helemaal niet zeker.

          Login om te reageren
    • Hupke zegt

      14 januari 2013 om 10:49

      @socawarrior:

      Mogen wel, en er zullen genoeg anderen zitten die traag zijn.
      Gevaar voor anderen is ook relatief he. Als je je spiegels in het oog houd en geen mensen eraf ramt die je voorbij rijden valt dat volgens mij ook wel mee.

      Login om te reageren
    • Revvji zegt

      14 januari 2013 om 10:55

      @socawarrior: Je mag er met vanalles op. Bovendien zullen ze je ALTIJD met een rotvaart voorbijvlammen als je geen supercar hebt of een goeie circuitrijder bent. Met de adviezen van @Hupke op te volgen zit je al vrij safe.

      Maar het belangrijkste van al is, zoals je zelf zegt: jezelf niet overschatten. Rijd met vertrouwen, maar let bovenal goed op en doe niets waar je je niet zeker bij voelt.

      Login om te reageren
    • Revvji zegt

      14 januari 2013 om 11:03

      @socawarrior: Wat misschien ook een goed idee is: tast thuis al eens voorzichtig de grenzen van je Polo af. Als je er niet meteen vol ingaat, is er altijd wel voldoende ruimte om te corrigeren. Zoek dus mss in het weekend een verlaten industrieterrein op met overzichtelijk en brede banen of een grote parkeerplaats zonder obstakels en tast wat af.
      Belangrijker dan kunnen corrigeren is: weten hoe je zo’n situatie moet vermijden. Als je weet hoe het voelt om de grens te naderen, dan weet je ook wanneer je je wat moet inhouden ;)

      Login om te reageren
    • rrgs01 zegt

      14 januari 2013 om 11:21

      @socawarrior: ik ben eens op de nürburgring geweest, er kwam veel leuks langs. Heb genoten van een combinatie van GTR’s, 911’s en AM’s… Toen een tijdje niets, totdat er een belachelijk grote zilveren futuristische camper om de bocht kwam. Zo’n huis op wielen. Als dit op de ring mag rijden, kan ik me nauwelijks voorstellen dat jou bluemotion niet mee zou mogen spelen.

      Login om te reageren
    • Alwood zegt

      14 januari 2013 om 11:39

      @socawarrior: tijdens de touristenfahrten is het gewoon een toeristen attractie. Mensen die dan (bij drukte) op de limiet gaan rijden zijn niet goed bij hun hoofd. Vaak genoeg gaat het echter snel maar rij je gewoon om elkaar heen (wel alleen links inhalen). Met wat zelfbeheersing en rijvaardigheid kan je gewoon een rondje uitrijden.
      Enige idee waar ik wel eens bang voor ben is dat wél die ene idioot op de limiet langs komt rijden…
      Er is trouwens (zeker voor de langzamere deelnemers) totaal geen plek om ‘ideale lijnen’ of iets dergelijk te rijden. Dan ben je veel te veel over de baan aan het zwalken en zit je de snelle deelnemers in de weg. Maak wat dat betreft geen illusies ;)

      Login om te reageren
  16. Hupke zegt

    14 januari 2013 om 10:51

    Die ging hard, pech gehad. Volgende keer beter, als er tenminste een volgende keer komt want mamie, papie en z’n vrouwmens pakken hem z’n sleutels af.

    Login om te reageren
  17. sjon zegt

    14 januari 2013 om 10:53

    Mag ook nog een vangrailtje aftikken

    Login om te reageren
  18. Scorso zegt

    14 januari 2013 om 10:54

    Lees net in de regels dat Mercedessen niet worden toegelaten op het circuit, dat wist ik niet…

    “Operating commercial taxi rides, whether paid or unpaid, is forbidden within the framework of the tourist drives. “

    Login om te reageren
    • 300e zegt

      14 januari 2013 om 22:49

      @Scorso: http://www.youtube.com/watch?v=0ui_HYWhG8A

      Vind hier toch een echte taxi op de ring ;)

      Login om te reageren
  19. norge zegt

    14 januari 2013 om 11:04

    Tja het blijft een wagen met slechte wegligging natuurlijk.

    Login om te reageren
    • Revvji zegt

      14 januari 2013 om 11:13

      @norge: Bestaat er op AB een titel voor meest provocerende bericht? Ik denk dat we de winnaar van 2013 al hebben.. :D

      Login om te reageren
  20. toyotafortuner zegt

    14 januari 2013 om 11:47

    I also like to live dangerously…. Oh wait..

    Login om te reageren
  21. xilver zegt

    14 januari 2013 om 12:35

    En lekker doorrijden… eikels…ze zouden beter een bord aan die bocht zetten ter waarschuwing, quasi de meeste accidenten gebeuren op dat stuk.

    Login om te reageren
    • varln1991 zegt

      14 januari 2013 om 12:41

      @xilver: En ook een snelheidslimiet? Kom op, het is een circuit, mensen die er rijden(helemaal op deze manier) weten dat ze een risico nemen. Een bord veranderd er niets aan.

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        14 januari 2013 om 13:47

        @varln1991: Nee hoor, gewoon een bordje met daarop een tekening van de bocht. Dan weet je tenminste dat er zoiets komt. Wat je ermee doet is je eigen invulling.

        Login om te reageren
  22. autobloger zegt

    14 januari 2013 om 12:48

    die mensen stoppen niet om te kijken dat alles goed was

    Login om te reageren
  23. TDI-goeroe zegt

    14 januari 2013 om 12:50

    mwah, de meesten vliegen eraf bij Adenauer Forst en Schwedenkreuz.

    Login om te reageren
  24. Onehp zegt

    14 januari 2013 om 13:56

    Juist voordat ze het wrak voorbijrijden zegt de passagier tegen de chauffeur dat ie wat gas moet geven zodat ze achteraan niet aangereden worden. We weten niet hoe het daar achter hun uitzag, misschien was er al een andere die stopte (zeggen ze doch niks over).

    Login om te reageren
  25. bmwe46csl zegt

    14 januari 2013 om 14:46

    Zet M daar maar neer

    Login om te reageren
  26. replicant zegt

    14 januari 2013 om 18:06

    Belachelijk om door te rijden.
    Keihard aanpakken dit soort zelfingenomen egoïsten!

    Login om te reageren
    • KeesB zegt

      14 januari 2013 om 18:58

      @replicant: eens!

      Het is een redelijk onveilig plek om te stoppen. Maar als ze ‘m direct rechts hadden geparkeerd stonden ze nog op het heuveltje. Dit soort lui mag ik echt niet!

      Login om te reageren
  27. partyverhuurzuidplas zegt

    14 januari 2013 om 18:11

    Je ziet hem denken van ‘zoo met mijn nieuwe 1-serie pak ik zelfs die dikke 6 serie…’ Ja mooi niet dus, hij rijdt over zijn max.

    Login om te reageren
    • porker zegt

      14 januari 2013 om 19:25

      @partyverhuurzuidplas: precies!
      Even rondje in kielzog hangen van iemand die de lijnen wèl kent!

      Login om te reageren
  28. replicant zegt

    14 januari 2013 om 18:13

    by the way, iedereen zit hier ook weer een mooi potje schijnheilig te zijn.. Rijden we niet allemaal weleens te hard? Als er dan iets gebeurt, moeten anderen mensen dan maar gewoon doorrijden?

    Een mensenleven is een mensenleven. Regels of geen regels, altijd helpen! Kom op he, ga niet net doen of iemand dit verdiend. Blegh, ik walg van die mensen die reageren met de ‘eigen schuld dikke bult’ mentaliteit..

    Login om te reageren
  29. nomar zegt

    14 januari 2013 om 21:48

    Heerlijk, nooit geweten dat BMWs konden vliegen. Nieuwe efficient dynamics voor turbogeblazen drie cilinder dieseltorretjes?

    Trouwens, overstuur met een 1-serie, toch maar FWD dan.

    Ach, fonzy fonz legt het wel uit. Hij maakt schtijl met zen BEE-EM-WEE:

    http://www.youtube.com/watch?v=PZgAcAhNiGM

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North