• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: en dan is je Opel Astra kapot

Auteur: Alwood, gepost 13 mei 2010 om 22:52 – 98 Reacties

OPC Nurburgring kan de Nordschleife niet aan


Voorwielaandrijving hoort niet op een circuit. Onbetaalbaar (letterlijk) demonstratie-videootje na de klik.

Natuurlijk blijven de meeste moderne auto’s best aardig aan de weg plakken. Maar opzoek naar de grens gaat alles glijden. Als die grens vervolgens niet héél ver weg ligt en je auto het liefst over de voorwielen weg glijdt, dan krijg je dit.

Nu is de Astra OPC Nürburgring natuurlijk niet de schuldige in dit ongeluk. Combineer een overmoedige bestuurder, beetje pech en foutje bij het insturen, en je hebt een (Nordschleife) crash snel verklaard. Het kan iedereen gebeuren.

De bittere nasmaak zit hem in de hel die losbarst na het ongeluk. Het is een flinke klap, de auto is afgeschreven en de inzittenden lijken er niet volledig zonder kleerscheuren vanaf te komen. Om een degelijke Duitse afhandeling te verzekeren wordt alles wat rijdt en vliegt naar de plek des onheils gestuurd. Kosten van dit alles? 15.000,- euro! (bron: diariomotor.com)

  • Basic assistance by colliding with guard rails 150 €
  • Remove a damaged guardrail: 10 € / meter *
  • Replace a guardrail: 31 € / meter *
  • Remove a damaged guardrail post: 5.10 €
  • Replace a damaged guardrail post: 39 €
  • Safety car: 82 € for 30 minutes of service (including taxi for 2 people)
  • Closing the circuit: € 1,350 / hour
  • Stay in hospital and ambulance: not otherwise specified, but only recommended to go to the Nürburgring with private travel insurance (for whatever may happen)

(*) Note: The cost of repairing guard rails is multiplied by 2, 3 or 4 if it consists of multiple sections

Ook interessant!

  • Jongste Astra OPC
    Jongste Astra OPC van Marktplaats: dit is 'm!
  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig
  • Nieuwe Astra
    Nieuwe Astra L (inclusief OPC) is al bijna klaar
  • Video: Schumacher crasht, RODE vlag!

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

astra, crash, nurburgring, opc, Opel, Video

Vorig bericht: « Vierkant is hot: Aston Martin Lagonda gespot
Volgend bericht: Vrijdagochtend Recall: Chrysler, Dodge en Jeep »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lambolover zegt

    13 mei 2010 om 22:56

    Auchh!

    Login om te reageren
  2. PimB zegt

    13 mei 2010 om 22:56

    Leuke kosten!

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    13 mei 2010 om 22:57

    Tja, makkelijk lullen natuurlijk als je achter je pc’tje zit, maar de rem vasthouden was in dit geval niet handig… Als hij de rem had losgelaten na voluit remmen voor de grindbak, had hij nog wel wat kunnen sturen…

    Risico van hard gaan op zo’n baan, hopelijk hebben de inzittenden weinig letsel en geen blijvend letsel. De rest is flink prijzig, maar dat kom je wel te boven…

    Login om te reageren
  4. Mattijn zegt

    13 mei 2010 om 22:58

    die deur wilt niet meer dicht…

    maar hoe speelt de verzekering mee in de kosten?

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      13 mei 2010 om 23:04

      @Mattijn: Zo lang er in je polis niks expliciets staat over de Ring dan heb je volgens mij niks te vrezen mits je dekking het toelaat Je bent gewoon op een openbare weg aan het rijden. Voor die Engelse knakker is het anders want volgens mij dekken verzekeraars rijden op de Ring sowieso niet.

      Login om te reageren
      • Ramon zegt

        14 mei 2010 om 09:51

        @Wessee: Op een circuit ben je NOOIT verzekerd.

        Login om te reageren
        • Wessee zegt

          14 mei 2010 om 10:42

          @Ramon: Lees anders ff de boel door…

          Login om te reageren
  5. Steiger zegt

    13 mei 2010 om 22:59

    Dure lap geworden…

    Login om te reageren
  6. Johan82 zegt

    13 mei 2010 om 23:01

    Ik denk dat je met zoiets nog een fijne rekening op je deurmat kan krijgen. Zoiets is best duur qua kosten dacht ik. Paar meter vangrail enz.

    Login om te reageren
  7. Stief3 zegt

    13 mei 2010 om 23:01

    Moooi weer een opel minder op de weg=)

    Login om te reageren
    • marco zegt

      13 mei 2010 om 23:18

      @Stief3: hmm laat me raden je heb zelf ook een oude gare opel en je schaamt je er stiekem voor?

      Login om te reageren
      • Stief3 zegt

        14 mei 2010 om 11:50

        @marco: Neeen ik zal nooit een opel willen rijden of bezitten.

        Login om te reageren
    • biggie zegt

      12 juli 2010 om 15:21

      @Stief3: dat is een opgedreven astra …
      ik zie toch wel meer trage vuile luidruchtige golf tdi’s op een auto kerkhof staan hoor … ze vliegen zelfs in brand van overhitting …

      Login om te reageren
  8. Bob zegt

    13 mei 2010 om 23:03

    @Mattijn

    Lees je polisvoorwaarden, dit is niet verzekerd.

    Login om te reageren
  9. Wessee zegt

    13 mei 2010 om 23:04

    in Engeland.

    Login om te reageren
  10. AlfaGTV zegt

    13 mei 2010 om 23:06

    Volgens mij meen ik ooit ergens gelezen te hebben dat de verzekering helemaal niks betaalt. Kortom, mag je dus een mooie lening gaan opnemen om dat af te betalen. Op zich vallen de prijzen nog wel mee, behalve dan die van het circuit sluiten. En aangezien zo’n operatie best fftjes kan duren…

    Login om te reageren
  11. klaas zegt

    13 mei 2010 om 23:07

    gelukkig zijn er wel verzekerings maatschappijen die je auto verzekeren voor dit soort momenten.. kost een beetje maar je hebt het er dan ook zo uit..

    Login om te reageren
  12. Wessee zegt

    13 mei 2010 om 23:07

    Waarom zou je verzekering niet betalen? Je bent niet aan het racen (als het goed is), je rijdt op een openbare tolweg zonder snelheidslimiet, nouja, bijna overal zonder snelheidslimiet.

    Login om te reageren
  13. floryn zegt

    13 mei 2010 om 23:11

    Een beetje te enthousiast. Ik denk een nieuweling, want de auto’s voor hem rijden een stuk gematigder. Deze beste man denk dat hij superman is in zin Astra limited edition x? ik herinner me dat dit een speciale Nurburgring editie was. Klopt dit?

    In welke mate dit nou met voorwielaandrijving te maken heeft…? Eerder jeugdig enthousiasme volgens mij.

    Login om te reageren
  14. Wessee zegt

    13 mei 2010 om 23:15

    Staat gewoon in het bericht, welke auto dit is. ;) Maar om precies te zijn, het is een Astra VXR Nürburgring

    Login om te reageren
  15. dudeDB zegt

    13 mei 2010 om 23:21

    in deze bocht, na de wipperman, hebben veel ring bestuurders hun momentjes. doordat de bocht omhoog loopt, willen achterwielaangedreven auto’s nogal eens een goede stap opzij zetten daar, ook bij de meer ervaren rijders. bij voorwielaangedreven auto’s gaat de voorkant weg, zoals je ziet en doordat er op de ring weinig uitwijkruimte is is dit het gevolg

    Login om te reageren
  16. marco zegt

    13 mei 2010 om 23:23

    wel een mooie astra was het..

    Login om te reageren
  17. ascari15 zegt

    13 mei 2010 om 23:23

    Helemaal happy met je auto, crash je hem vervolgens.
    In het echt is er geen reverse knopje zoals op forza motorsport 3.

    Login om te reageren
  18. roadhero zegt

    13 mei 2010 om 23:28

    @alwood:
    hey is geen opel maar een vauxhall astra vxr nurburgring edition.
    OT: wel een mooie crash. het bewijs dat een rondje op de ring rijden niet zo makkelijk is als wat het lijkt. wel grappig dat de toeter blijft hangen na de crash. hopen dat het met de bestuurders beter gaat dan de auto.

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      13 mei 2010 om 23:29

      @roadhero: zou je denken?

      Login om te reageren
  19. frank zegt

    13 mei 2010 om 23:30

    Ik heb hier ook eens een momentje gehad en heb de rekening van de vangrail gewoon aan mijn verzekeraar doorgestuurd. Het was een grote maatschappij, ik had geen speciale voorwaarden en ze hebben de factuur gewoon betaald zonder er moeilijk over te doen.

    Is de Opel overigens eerst misschien niet even een fractie van een seconde overstuurd waardoor hij schrikt en ondersturend de grindbak in gaat? Ik zie een hele korte slinger net voor het onderstuurd insturen.

    Login om te reageren
  20. b0z4 zegt

    13 mei 2010 om 23:30

    Zo die is kapot !

    Login om te reageren
  21. MrJones zegt

    13 mei 2010 om 23:34

    Who cares..

    Login om te reageren
  22. spykerboy zegt

    13 mei 2010 om 23:36

    haha en dan ben je ongedekt :P want op een circuit dekt geen enkele normale auto verzekering of ziekte verzekering, dus mag je lekker 15,000 euro lekker aftikken :O :P

    Login om te reageren
  23. coen nijmeijer zegt

    13 mei 2010 om 23:40

    @ spykerboy

    De ring is geen circuit maar een openbare tolweg…

    Login om te reageren
  24. spykerboy zegt

    13 mei 2010 om 23:41

    trouwens snap ik niet wrom het circuit dicht moest :S de mensen stapte zelf uit de auto, dus het was eigelijjk aleen auto ff wegslepen en er kon weer gereden worden opzich, dus al die kosten kunnen ze bestrijden voor onnodige maatregelen, althans dat zou ik wel doen, want ze waren de auto al uit dus snap ik neit wrom het zo druk daar moet zijn en waarom afgesloten, maja zal mijn gedachten dan wel weer wezen ha…

    Login om te reageren
  25. Alcantara zegt

    13 mei 2010 om 23:49

    Beetje dom ja, om te remmen in de bocht.
    Met het gas erop en gewoon scherper sturen was er niets aan de hand geweest.

    Login om te reageren
  26. BMWmannetje zegt

    13 mei 2010 om 23:50

    De ring is dood eng, dit kan de aller beste overkomen. Racen is ontzettend leuk, maar dat soort dingen zijn niet te voorkomen. Dit hoeft echt geen beginneling te zijn hoor, een klein foutje en je krijgt dit… Hopelijk geen blijvend letsel voor de inzittende. Ook jammer van de auto, echt een gaaf ding waar je behoorlijk hard mee kunt gaan! Echt een gooi en smijt auto, wat jammer genoeg wel risico’s met zich meebrengt.

    Login om te reageren
  27. RenesisHP zegt

    13 mei 2010 om 23:53

    Op de Nordschleife ben je normaal gesproken verzekerd. Verleden jaar werden een paar Amerikanen met een dikke Alpina geweigerd. De Alpina stond namelijk nog op dealerplaten. Dan ben je dus niet verzekerd.

    Voor trackdays en dergelijke kun je in de meeste gevallen een aparte verzekering afsluiten.

    Login om te reageren
  28. Dimglor zegt

    13 mei 2010 om 23:58

    Mja ik denk dat de meeste mensen met een beter gevoel naar huis gaan na een rondje Nurburgring ;)

    Login om te reageren
  29. Wessee zegt

    13 mei 2010 om 23:58

    Ok, zal ik het dan nog maar een keer zeggen? Tijdens touristenfahrten is de Ring een openbare tolweg met op de meeste stukken geen snelheidslimiet. Je bent dus als je auto in orde is, zoals RenesisHP al zegt gewoon kenteken platen hebt en je niet aan het racen bent, wat als het goed is zo is, gewoon verzekerd. Trackdays zijn anders, want die vinden op een gesloten racecircuit plaats, wat de Ring in feite dus niet is.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      14 mei 2010 om 00:02

      @Wessee:

      1 kleine twijfel van mijn kant. Boven de 130km/u ben je niet verzekerd op de autobahn. Ik denk dat dit op de ring ook het geval is.

      Login om te reageren
      • Wessee zegt

        14 mei 2010 om 00:17

        @RenesisHP: Klopt, Casco gedeelte van je verzekering (schade aan je eigen auto) kan, wanneer je harder rijdt dan 130km/u niet gedekt zijn. Dat moet je dus waarschijnlijk gewoon zelf lappen. Het WA gedeelte (schade die jij aan een ander toebrengt, dus ook schade aan de vangrail op de Ring etc.) is niet afhankelijk van de gereden snelheid in Duitsland, al rijd je 250.

        Je kunt altijd een tijdelijke reisverzekering afsluiten, voor een paar daagjes. Maar veel mensen denken er niet aan. Stel je krijgt een ongeluk in België met letsel, ben je ook niet gedekt als je geen reisverzekering hebt. Daarnaast is je reisverzekering ook handig als je je autootje in puin rijdt en je wilt terug naar huis. ;)

        Login om te reageren
        • York zegt

          14 mei 2010 om 00:34

          @Wessee:
          Er moet natuurlijk wel altijd een band kunnen gelegd tussen de hoge snelheid en het ongeval. Als het ongeval ook zou zijn voorgekomen als je trager had gereden zal de verzekering zeker niet moeilijk doen.

          Login om te reageren
      • BJ zegt

        14 mei 2010 om 00:23

        @RenesisHP:
        Je bent toch niet per definitie niet verzekerd boven de 130 in Duitsland? Daar staat in ieder geval niets over in in mijn verzekering. Volgens mij komt er boven de 130 alleen wel altijd een strafrechterlijk onderzoek oid, om te bekijken of het niet onverantwoord was 130+ te karren?

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          14 mei 2010 om 00:43

          @BJ:

          Volgens mij zit Wessee er het dichtst bij. Ik weet het niet 100% zeker. York heeft echter ook gelijk.

          Login om te reageren
    • BJ zegt

      14 mei 2010 om 00:20

      @Wessee:
      Helemaal mee eens. Nadat ik een paar keer geweest ben, wilde een collega alleen mee als we expliciet checkten of hij verzekerd was. Navraag bij de verzekeringsmaatschappij (van/via Leaseplan, dus niet bij leaseplan zelf) leerde dat als je niet aan het racen bent (wat de touristenfahrt per definitie niet is) je gewoon verzekerd bent. Dit geldt volgens mij voor alle verzekeringsmaatschappijen, tenzij de ring expliciet uitgesloten wordt. Dit is met name in de UK vaak het geval.

      Er zit echter altijd een clausule in je verzekering dat niet uitgekeerd wordt bij roekeloosheid. De keren dat ik nu geweest ben heb ik dan ook altijd in mijn achterhoofd gehouden dat het hoe dan ook gezeik op kan leveren. Je moet alleen de ring gaan rijden als je de risico’s kent en bereidt bent deze aan te gaan. Dat betekent voor mij ook dat je op ge-touw-trek met je verzekering moet incalculeren als je hem plat rijdt.

      Login om te reageren
  30. Wessee zegt

    14 mei 2010 om 00:00

    Je bent trouwens ook gewoon verzekerd voor ziektekosten als je een tijdelijke of doorlopende reisverzekering hebt.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      14 mei 2010 om 00:05

      @Wessee:

      Daar heb je nog een goed punt. Vraag is echter hoeveel mensen een doorlopende reisverzekering afsluiten voor een dagje Nordschleife. Ik moet bekennen dat ik het zelf stomweg vergeten was. Was overigens niet met eigen auto. Daar ben ik dan net te mieterig voor. ;)

      Login om te reageren
  31. Bart_V zegt

    14 mei 2010 om 00:01

    dit is nu een van de redenen waarom ik niet op de ring wil rijden, ik vind het wel leuk om een potje te sturen (karten bijvoorbeeld) maar als er iets mis gaat heb je je auto meteen afgeschreven

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      14 mei 2010 om 00:06

      @Bart_V:

      Dan heb je een goede reden om ene oud speeltje(E30) aan te schaffen. ;)

      Login om te reageren
      • Bart_V zegt

        14 mei 2010 om 01:08

        @RenesisHP: zo’n e30 is wel een leuke auto daarvoor maar toch liever een clio 16v / williams
        maar dat had ik laats jou al uitgelegd dat het leuke stuur auto’s zijn

        Login om te reageren
  32. RenesisHP zegt

    14 mei 2010 om 00:09

    Aan de andere auto’s te horen is dat bochtje best wel glad.

    Login om te reageren
  33. Search zegt

    14 mei 2010 om 00:12

    Ach ja, onderstuur of overstuur… Volgens mij gaat hij gewoon veel te hard en is een crash onvermijdelijk.

    Login om te reageren
  34. Wessee zegt

    14 mei 2010 om 00:24

    Correctie aan mezelf: In principe worden de ziekte kosten in EU landen wel vergoed en soms heeft je ziektekosten verzekering ook een dekking voor sommige omringende landen. Maar daar hoort natuurlijk wel veel administratieve rompslomp bij. Mja, ’t is al laat hè, dan ben ik niet meer zo scherp.

    Kort gezegd: reisverzekering is makkelijker. :D

    Login om te reageren
  35. BJ zegt

    14 mei 2010 om 00:28

    Goede reactie trouwens van die auto die als eerste passeert na het ongeval; meteen wagen aan de kant en met een vlag opkomend verkeer waarschuwen.

    Overigens rijd die OPC knakker ook wel een beroerde lijn…

    Login om te reageren
  36. York zegt

    14 mei 2010 om 00:30

    Nurburgring = Tolweg
    Elke auto is verzekerd die erop gaat rijden. Tenzij je erop rijdt als het trackdays e.d. zijn en de weg niet toegankelijk is voor publiek.

    Login om te reageren
  37. Wessee zegt

    14 mei 2010 om 00:39

    Indeed. :)

    Login om te reageren
  38. Sorcerer zegt

    14 mei 2010 om 00:46

    Ik denk dat er in dit geval even helemaal geen aandrijving was en gewoon (te) veel geremd werd. Dit soort slips trek je er nog zelfs makkelijker uit met FWD geloof ik; dan ’trek’ je hem eruit. Met RWD heb je als je _hard_ schuin door zo’n bocht gaat niet genoeg kracht om hem eruit te ‘duwen’ en blijf je te veel zijwaartse snelheid houden. Tenminste voor m’n gevoel dan hè…

    Trouwens, toen voorwielaandrijving verscheen werd het juist geroemd omdat het sneller/beter te beheersen was. RWD-auto’s spartelden om goed weg te komen en een bocht om te gaan, en FWD trekt hem er doorheen. Criminelen gebruikten in het begin in Europa vaak FWD-auto’s om zo van de politie weg te komen. Misschien kan iemand van de redactie daar eens in duiken en er een leuk artikeltje over maken om de voor- en nadelen van beide typen aandrijving eens naast elkaar te zetten + de geschiedenis (aandrijven en sturen op de voorwielen kon vroeger niet tegelijkertijd, vandaar dat dat vroegah gescheiden was).

    Login om te reageren
  39. KoFFiE zegt

    14 mei 2010 om 00:49

    Tsjah – onervaren chauffeur die zich aan de ring waagt?

    Ik heb zelf al aan de lijve mogen ondervinden dat op de baan kunnen rijden totaal niets te maken heeft met op circuit kunnen rijden, je maakt gewoon gigantisch meer fouten, en alles moet zoveel correcter zijn dan op de baan, de foutmarges liggen veeeeel lager – en de gevolgen – tsjah je kan ze hier zien…

    Ik zou nooit iemand aanraden om als 1ste track-ervaring naar de ring te gaan, veel te moeilijk circuit hiervoor…

    Login om te reageren
  40. Jippie zegt

    14 mei 2010 om 01:02

    Lelijk hoor, voorwielaandrijving. Dan schuif je zo kut over de voorwielen weg en het levert dan eigenlijk nog een vrij suffe crash op. Ok, niet dat ik er graag in had willen zitten :)

    Login om te reageren
  41. Arnold zegt

    14 mei 2010 om 01:21

    zonde van deze bijzondere editie.

    Login om te reageren
  42. tom307 zegt

    14 mei 2010 om 02:47

    verdorie dat is sonde van een mooie astra

    Login om te reageren
  43. SimonMc zegt

    14 mei 2010 om 03:18

    “Voorwielaandrijving hoort niet op een circuit”

    Nee, alleen de voorwielaandrijving van Opel.

    Renault, honda, alfa romeo en ford daarentegen…

    Login om te reageren
    • RobertJ zegt

      14 mei 2010 om 09:54

      @SimonMc:
      ja, want de corsa OPC is zo slecht op circuits: http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/04/opel-corsa-opc-breekt-ronderecord-op-nurburgring

      Login om te reageren
  44. Louis R. zegt

    14 mei 2010 om 07:05

    “Voorwielaandrijving hoort niet op een circuit”

    Renault Megane R26.R, snelste voorwielaandrijver op de NBRing, rijdt ook menig achterwielaangedreven auto zoek, beetje vreemd openingsstatement…

    Login om te reageren
  45. SjonnieKroket zegt

    14 mei 2010 om 07:07

    Wederom het bewijs dat duitse auto’s niet deugen ;-)

    Login om te reageren
  46. Pjotr zegt

    14 mei 2010 om 08:25

    Met zijn 3en in de auto de baan op is ook niet echt slim. Kan voor lastwisselingen zorgen waar je als onervaren bestuurder niet op bedacht bent. Alleen denk ik niet dat dat hier de oorzaak is. Hier is het een geval van verkeerde lijn en rempunt.

    Login om te reageren
  47. Megakix zegt

    14 mei 2010 om 08:45

    Deze Nürburgring-editie laat zien dat ze het bij Opel niet helemaal snappen ;-)

    Login om te reageren
  48. jurgen zegt

    14 mei 2010 om 09:28

    je moet sowieso niet met een opel op het circuit gaan rijden!!!!!!!! dat is vragen om moeilijkheden.
    verzekering zal dat ook zeggen :P

    Login om te reageren
  49. r2rule zegt

    14 mei 2010 om 09:30

    Voorwielaandrijving hoort niet op een circuit… ?

    Het ging prima en knetterhard met me saxo 16v :D op de ring!

    Login om te reageren
  50. FabianVTS16V zegt

    14 mei 2010 om 09:33

    Tsja, kan gebeuren allemaal!
    Voordeel voor de bestuurder is dat hij gewoon verzekerd is op de ring.
    Wordt namelijk gewoon gezien als tolweg en niet als circuit.

    Login om te reageren
  51. Ralph zegt

    14 mei 2010 om 09:49

    idd. FAIL!

    Mjaah het is ook een Opel… een OPC nog wel!
    Enkel snel om te cruisen door de stad, rechterelleboog op de centerconsole en chille.

    Nürburgring, der Alte Schleife = niets voor niets de Groene Hel!

    Binnenkort maar weer eens een rondje of tien doen in de FWD Renault Clio Sport 172!

    Login om te reageren
  52. HHK zegt

    14 mei 2010 om 10:03

    @Klaas

    Zelfs een all-risk verz. dekt hier niks.

    Login om te reageren
  53. Gezondverstand zegt

    14 mei 2010 om 10:11

    Voor dat je gaat rijden op de ring eerst maar eens navragen bij de verzekeringsmij of je verzekerd bent.
    Anders is het wel een heel duur geintje als je je auto afschrijft en de rekening van de reddingskosten en de schade aan de baan in de bus valt. Er stapten ook nog 2 passagiers uit. Daarvoor ben je ook nog aansprakelijk als die iets overkomt.
    Ongeluk lijkt me -mits geen technisch manco- duidelijk beginners overmoed en een verkeerde/te late actie.

    Login om te reageren
  54. Bob zegt

    14 mei 2010 om 10:12

    Een circuit is dus een openbare tolweg? Welke verzekeringen betalen uit dan? Tijd om over te stappen.

    Login om te reageren
    • BJ zegt

      14 mei 2010 om 10:46

      @Bob:
      Nee, een circuit is niet per definitie een openbare tolweg. De Nordschleife geldt tijdens touristenfahrt wel als openbare eenrichtings tolweg. Met verkeersregels (niet rechts inhalen), op aantal plekken snelheidlimiet (hoewel daar niet veel op gecontroleerd wordt, to say the least) en altijd politie als er een ongeluk gebeurt waarbij proces verbaal wordt opgemaakt (die politie zie je ook in het filmpje).

      In het algemeen:
      Er zijn weer veel mensen die hier van alles roepen, terwijl de meesten duidelijk geen idee hebben waar ze het over hebben en enigszins de moeite hebben gedaan wat eigen research te doen.

      Login om te reageren
  55. Michiel zegt

    14 mei 2010 om 10:16

    Even terug naar het filmpje en ff weg van het gezeik over de verzekering!!

    Ga naar 1.30 minuten en kijk naar die kerel die probeert de deur van het wrak nog ff dicht te krijgen. En let dan op zijn lichaamstaal als het hem niet lukt! Briljant!!

    Login om te reageren
  56. Wessee zegt

    14 mei 2010 om 10:42

    en Bob ook…

    Login om te reageren
  57. JW zegt

    14 mei 2010 om 10:50

    Deze astra is na focus RS en Renault MéganeRS R26.R wel de snelste in zijn klasse op de ring

    Login om te reageren
    • johanbelgium zegt

      14 mei 2010 om 11:09

      @JW: idd inclusief ontzettend onderstuur

      Login om te reageren
  58. Oli4k zegt

    14 mei 2010 om 11:24

    Die geblokte sticker op het dak zorgt dus helemaal niet voor betere wegligging? Naah.

    Login om te reageren
  59. Plague zegt

    14 mei 2010 om 11:38

    Over die verzekeringen:
    In principe ben je gewoon verzekerd, mits je verzekeraar het niet expliciet uitsluit.
    Over snelheden en verzekering in DLD:
    Wanneer je met (bijv.) 180 km/u een ongeluk krijgt in DLD, moet de verzekeraar aantonen dat de snelheid de directe oorzaak van het ongeluk was. Wanneer ze dit niet kunnen zal de verzekeraar gewoon uitkeren. M.a.w.: als je een klapband krijgt en je vliegt er met 180 vanaf (of 300 w.m.b.) dan krijg je het gewoon vergoed: met 130 vlieg je er net zo goed vanaf, hoewel de schade wellicht beperkter zal zijn. En aantonen dat de banden klapten door de te hoge snelheid is min of meer onmogelijk. Zelfde geldt voor kop-staart botsingen: al rij je 300 en knal je ergens achterop, dan nog is de snelheid niet de directe oorzaak. De oorzaak is een bestuurder die plots naar links komt zonder uit te kijken of rekening te houden met de snelheid van haar achterliggers. Immers, de invoegende partij weet dat er snelle auto’s aan kunnen komen, wat op zich niet verboden is.

    Login om te reageren
  60. jakob_147 zegt

    14 mei 2010 om 11:46

    amai, ik moet wel even slikken als ik dit zie. op mijn laatste rondje ging in die bocht net iets te wijd(1 metertje de grindbak in)
    mag ik mijzelf wel gelukkig prijzen!

    Login om te reageren
  61. Wessee zegt

    14 mei 2010 om 11:48

    Lijkt me nogal kort door de bocht, een kop-staartbotsing kan ook andere oorzaken hebben. Anyway, het verzekeringsverhaal is al 100x verteld nu. Lijkt me wel voldoende. (Al zal het me niet verbazen dat hierna weer een of andere dimwit gaat lopen roepen dat je niet verzekerd bent op de Ring)

    Login om te reageren
  62. Diego zegt

    14 mei 2010 om 11:50

    Los gezien van of het verzekerd is of niet, ik snap niet dat het zo duur is.. stel materiaal kosten zijn 1000 euro (wat echt heel ruim genomen is) en het ritje naar het ziekenhuis 10.000 (ik weet niet hoeveel dit kost, ik denk eigenlijk iets minder dan dit) dan zouden ze de boel voor 3 uur af gesloten moeten hebben, lijkt me veel…

    Login om te reageren
  63. HyperTeHK zegt

    14 mei 2010 om 12:00

    @Plague Volgens de Duitse regelgeving wordt je wel als schulidige partij aangewezen als je harder als 130 reed zelf al gooit iemand hem er blind voor.
    Dat betekend echter niet dat de verzekering niet uit zou keren, dat gebeurt alleen bij roekelooshied.

    Login om te reageren
    • Plague zegt

      14 mei 2010 om 12:24

      @HyperTeHK: Ik zeg ook niets over de schuldvraag. Ik heb het puur over de verzekering die uitkeert of niet. Al veroorzaak je met 20 km/u een ongeluk omdat je een klapband krijgt, dan ben je wel de schuldige, maar dat maakt inderdaad in het verzekeringsverhaal niets uit.

      Login om te reageren
  64. Bob zegt

    14 mei 2010 om 12:23

    @Plague

    Al knal je met 300km/u per uur ergens achterop dan is snelheid nog niet de oorzaak maar iemand die naar links gaat en jou “vrije baan” verhindert kom op zeg zo lust ik er nog wel een paar.

    Login om te reageren
    • Plague zegt

      14 mei 2010 om 12:29

      @Bob: In theorie dan, he ;-) De snelheid is niet de directe oorzaak. Het snelheidsverschil is de oorzaak, maar de hoge snelheid op zich niet. Roekeloos: ja, dat wellicht wel. Maar dat gaat alleen op als het verkeer dergelijke snelheden niet toe laat. Op een lege baan, waar iemand opeens naar links gaat en waar jij dus achterop knalt, ben je zoals gezegd wel de schuldige, maar is de hoge snelheid op zich niet de oorzaak van het ongeluk, en je bent dus ook gewoon verzekerd.

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        14 mei 2010 om 18:11

        @Plague:

        In Duitsland mag je 300 rijden als de situatie het toe laat.
        Overdreven snelheidsverschil tijdens inhalen is niet toelaatbaar. Dat ziet de ingehaalde namelijk niet op tijd aankomen in zijn/haar spiegels.

        1 voordeel/nadeel. Over het algemeen vertel je zulke klappers niet meer na.

        Dus de korrel zout is van toepassing. ;)

        Login om te reageren
  65. mashell zegt

    14 mei 2010 om 12:54

    Het was anders wel een leuke Astra.

    Login om te reageren
  66. Thomas Bol zegt

    14 mei 2010 om 13:21

    Auw. Nooit fijn om te zien. Gelukkig heb ik zelf nog nooit zo´n heftig ongeval gezien @ de Ring.
    Tsja, zo wordt die Opel Nurburgring edition alleen maar zeldzamer!

    Login om te reageren
  67. AstraGSi zegt

    14 mei 2010 om 13:24

    Aii, drama om dit zo te zien.
    Ik heb toevallig zelf 3 weken geleden bijna hetzelfde meegemaakt in de bocht Brünnchen (1 bocht eerder volgens mij). Mijn Astra GSi is van voor tot achter helemaal in de kreukels. Gelukkig ben ik er zelf heel vanaf gekomen, al heb ik wel 28 meter vangrail op mn naam staan. Als je nu naar KFZ Bongard gaat staan ze misschien wel naast elkaar ;).

    Afslepen kost ook 250euro. En dan nog naar huis zien te komen. Het is nog afwachten wat mijn verzekering gaat doen, ze verwijzen steeds naar de uitspraak van een rechter die gezegd heeft dat de Nürburgring niet verzekerd is. Al met al kost het grapje me ongeveer 4000 euro.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      14 mei 2010 om 18:15

      @AstraGSi:

      Dat is knap klote voor je. Wat was de oorzaak?

      Login om te reageren
    • Trucker Jan zegt

      14 mei 2010 om 20:26

      @AstraGSi: Ouch, stond toevallig ook te kijken in Brunnchen.

      ———

      Baansluiting (onder het mom van inkomstenderving voor de Nurburgring GmbH) hoeft sinds dit jaar niet meer betaald te worden. Iemand heeft het bij de rechter laten voorkomen en men kan vantevoren niet weten wat ze mis lopen ihgv een sluiting, dus dat mogen ze niet meer berekenen

      Login om te reageren
  68. Matt zegt

    14 mei 2010 om 14:17

    Nee, die is ter ook niet meer!

    Login om te reageren
  69. mb man zegt

    14 mei 2010 om 20:19

    Weer een opel minder.Mis je niks aan.

    Login om te reageren
  70. Dino zegt

    14 mei 2010 om 21:15

    Kenne we niet een keer een Opel Clubrace organiseren op de Ring ………………..

    Login om te reageren
  71. Cantago zegt

    15 mei 2010 om 02:30

    Nouja, een foutje zit in een klein hoekje… Dit leek me vrij moeilijk te voorkomen! Maar voorwielaandrijving op een circuit blijft raar natuurlijk…

    Login om te reageren
  72. haam zegt

    17 mei 2010 om 10:05

    Ik ben geen fwd fan maar Opel heeft een respectabel CV als het om de 24h op de ring gaat, 2e plek bij totaal aantal gewonnen klassen. Dat doet alleen BMW beter.

    DIE 10 ERFOLGREICHSTE MARKEN (STAND: 2009)
    Automarken: Klassensiege seit 1970
    Anzahl
    BMW
    114 (is er gisteren nog weer 1 bij gekomen!)
    Opel
    50
    Volkswagen
    43
    Honda
    43
    Ford
    38
    Porsche
    27
    Alfa Romeo
    17
    Peugeot
    16
    Mercedes-Benz
    14
    Audi
    13

    Overigens (ervaring) heeft een BMW van huis uit ook (te veel) onderstuur ingebouwd gekregen, te hard een bocht in heeft in de basis dus hetzelfde effect. Heb je voldoende vermogen kun je het daarmee in overstuur omzetten.

    Login om te reageren
  73. Quk zegt

    19 juni 2010 om 18:30

    Kan je beter eerst die baan voor een uur huren rijdt niemand in weg heb je dus ook minder kans op ongelukken.
    Vind die uur prijs nog best meevallen trouwens.

    Maar de kosten van airwulf heb ik nergens gezien… Neem niet aan dat die gasten voor niks het luchtruim bestijgen.

    Login om te reageren
  74. Quk zegt

    19 juni 2010 om 18:33

    @ haam,

    mijn bmwtje heeft weinig last van onderstuur trouwens weet niet waar je dat op baseert. Alleen bij hard rijden over slecht hobbelig aasvalt wil ie wel eens een beetje weg glijden… Maar dat heeft iedere wagen op een slechte weg. En dat is ook alleen maar op vuil asfalt met de veel hobbels op korte afstand van elkaar ( wasbord asfalt )

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North