• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: Jaguar XJ Ringtaxi crasht op de Nürburgring

Auteur: robbie, gepost 13 augustus 2013 om 20:31 – 90 Reacties

Jaguar XJ Ringtaxi crash
We kunnen alvast verklappen dat dit niet goed gaat aflopen voor de grote grijze Jag.

Snel rondjes op de ‘Ring rijden moet je ook gewoon overlaten aan BMW en dat moet je niet willen doen met een matgrijze Jaguar XJ Supersport met optioneel Sport & Speed Pack. Zoals je kan zien vloog afgelopen zaterdag de XJ Sport and Speed taxi service uit de bocht en pats boem de vangrail in.

De inzittenden van deze 510 pk sterke limousine met verlengde wielbasis bleven gelukkig ongedeerd, maar de grote kat kwam helaas niet helemaal ongeschonden uit de strijd. Zo is duidelijk te zien dat het linker voorwiel na de crash onder een vreemde hoek staat. En het plaatwerk aan de linkerzijde zal ook niet helemaal meer fris zijn.

Wellicht dat deze crash een mooie aanleiding is om de nieuwe Jaguar XJR al Ringtaxi in te gaan zetten? (via: autogespot.nl)

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
    Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
  • Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
    Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
  • Een Jaguar XJ restomod: maken of kraken?

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, grijs, Jaguar, mat, nurburgring, ringtaxi, Video, xj

Vorig bericht: « Skoda Yeti gefacelift en opgefrist [updated]
Volgend bericht: Interieur nieuwe MINI Cooper gespot in China »

Lees Interacties

Reacties

  1. xilver zegt

    13 augustus 2013 om 20:33

    Wel leuk knallen met zo’n limo.

    Login om te reageren
    • btracing zegt

      13 augustus 2013 om 21:30

      @xilver: Dit kunstje is al eens eerder met een Jaguar geflikt.

      http://youtu.be/1XxU9IVwg-U

      Login om te reageren
  2. audigast zegt

    13 augustus 2013 om 20:33

    Beste uitspraak ooit: JAAAAAAGGGGG

    Login om te reageren
    • heidi zegt

      13 augustus 2013 om 20:48

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  3. lucas23 zegt

    13 augustus 2013 om 20:33

    De bestuurder is deze wereldbaan duidelijk niet waard

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      13 augustus 2013 om 20:36

      @lucas23: ik denk als hij de rem had losgelaten…
      Ach, ook hier staan weer de beste stuurlui aan wal

      Login om te reageren
      • 3246cm252kw zegt

        13 augustus 2013 om 22:06

        @rufctr01: heel mooi! Haha inderdaad zou zo maar eens kunnen!

        Login om te reageren
    • heidi zegt

      13 augustus 2013 om 20:50

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
      • thomcarspotter zegt

        13 augustus 2013 om 22:00

        @heidi: je gaat lekker :P 2x nutteloze bijdrage

        Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      13 augustus 2013 om 22:03

      @lucas23: Ik zie duidelijk het rechter voorwiel blokkeren, iets dat op een auto met een geavanceerde ABS remmen in princiepe alleen mogelijk moet zijn als er iets niet in de haak is, zoals overhitte of misschien beschadigde remschijven/remklauwen. Ik gok dat de bestuurder hier weinig aan kon doen.
      Hij ging hard, maar had wel een goede lijn voor zijn snelheid. Het is makkelijk oordelen als je er zelf niet bij was.

      Login om te reageren
      • erwh zegt

        13 augustus 2013 om 23:40

        @MrSkyline: inderdaad moeilijk oordelen vanaf een afstand, maar goeie lijn zou zeker niet mijn 1e conclusie zijn: Voor de bocht zit hij aan de binnenkant starten (waarschijnlijk vanwege z’n te hoge snelheid in de bocht ervoor) waardoor hij nooit lekker zal uitkomen, laat staan de linker bocht daarna nog goed zal kunnen nemen.

        Login om te reageren
        • MrSkyline zegt

          14 augustus 2013 om 12:18

          @erwh: Ik ken de bocht, en je komt er altijd wijd uit en moet de 2e bocht langzamer nemen, het is sneller dan afremmen voor de eerste bocht. Hij begon optijd met remmen en had de bocht prima kunnen halen als zijn rechter voorwiel niet was geblokkeerd. Het is moeilijk oordelen, maar ik gok er op dat het niet de schuld van de bestuurder is.

          Login om te reageren
  4. rufctr01 zegt

    13 augustus 2013 om 20:34

    Een beste klap! Toch de allermooiste in zijn klasse!

    Login om te reageren
  5. Kvgorp zegt

    13 augustus 2013 om 20:36

    ABS een optie bij Jag??

    Login om te reageren
    • sacha zegt

      13 augustus 2013 om 20:45

      @Kvgorp: ik heb bij een rijtest in de XJ ook eens meegemaakt dat de elektronica uitviel en daarmee de ABS. Heel scary als dat er opeens niet meer is.

      Login om te reageren
      • Kvgorp zegt

        13 augustus 2013 om 20:50

        @sacha: karakter noemen ze dat toch in Engeland?

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          13 augustus 2013 om 20:56

          @Kvgorp:
          Of craftmanship.

          Login om te reageren
          • sacha zegt

            13 augustus 2013 om 21:40

            @Hubert: i.i.g. wel spannend.

            Login om te reageren
      • Hupke zegt

        13 augustus 2013 om 21:06

        @sacha:

        Zou kunnen, maar kan de ABS ook gewoon uit op dat ding? Want op een circuit…. en het rechtervoorwiel is wel het meest logische om te blokkeren bij een rechtse bocht. Gezien de gewichtsverplaatsing en dat van de fabriek uit wagens zo zijn afgesteld dat de voorwielen veel eerder blokkeren dan de achterwielen moest de ABS niet ingrijpen.

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          13 augustus 2013 om 21:48

          @Hupke: ABS kun je écht niet uitschakelen, tenzij je iets op je OBD2 aansluiting steekt, maar dan ben je eigenlijk al met niet zo legale dingen bezig.

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            13 augustus 2013 om 22:23

            @SimonMc:

            Nuja legaal, buiten de garantie om bedoel je?

            Tegenwoordig zie ik het idd nietmeer. Maar vroeger stond er toch zo’n abs uit knopje in de wagens of vergis ik me (ik reed toen nog niet dus zo hard lette ik er niet op)? Pakweg 10 jaar-15 jaar geleden toen ABS nog niet verplicht was.

            Ik denk trouwens dat ik bij top gear of toch alleszins een autoprogramma gezien heb dat ze bij een jag XF zekeringen verwijderden om de ABS uit te zetten (iets voor een film).

            Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        13 augustus 2013 om 21:07

        @sacha:
        Daarom schakel ik die zooi altijd uit, kan je ook niet verrast worden….
        Wel knap lullig idd als je er op rekent.

        Login om te reageren
        • sacha zegt

          13 augustus 2013 om 21:40

          @jrk68: tenzij ik mij ernstig vergis kun je ABS niet uitschakelen op een auto. Tenzij je zelf een hack maakt misschien?

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            13 augustus 2013 om 21:44

            @sacha:
            Daar zijn gewoon OBD pluggen voor in de handel, die schakelt bij mij de hele bups uit.
            Geen ABS, ESP en TSC, meer. trek je hem er uit en doe je het contact uit en weer aan dan heb je alles weer zoals het hoort.
            De meeste ABS systemen zij een crime op het circuit.

            Login om te reageren
          • robbie zegt

            13 augustus 2013 om 21:49

            @sacha: gewoon de juiste zekeringen eruit trekken ;)

            Login om te reageren
          • topless zegt

            13 augustus 2013 om 22:08

            @sacha:

            Meestal kan het niet, bij sommige auto’s wel. Een F355 heeft hier bv een schakelaar voor.

            Login om te reageren
          • awesome zegt

            13 augustus 2013 om 23:28

            @sacha: Als je ABS sensoren niet meer werken, doet je ABS het ook echt niet meer.
            Geloof me, ik spreek uit ervaring ;)

            Login om te reageren
      • FlighTom zegt

        13 augustus 2013 om 23:37

        @sacha: als alleen ABS uitvalt is er toch weinig aan de hand? Tenzij je continu tegen het blokkeren aan zit te remmen..

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      13 augustus 2013 om 21:53

      @Kvgorp: Nu je het zegt, gierende banden bij het remmen is écht nog iets van voor ABS. Hier is echt iets fout gebeurd.

      Maareuh…ABS op een droog wegdek zorgt voor een langere remweg toch? Heb altijd horen zeggen, dat voor een optimale afremming ( in geval van noodstop bv ) je nét niet alles mag dichtsmijten, omdat anders de ABS in werking treed, en je zodoende remmen/niet remmen verkrijgt.

      Login om te reageren
      • sacha zegt

        13 augustus 2013 om 21:58

        @SimonMc: remweg is misschien wat langer, maar nog wel kunnen sturen is ook handig!

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          13 augustus 2013 om 22:03

          @sacha: Was ik even vergeten! Je hebt gelijk natuurlijk :) .

          Login om te reageren
  6. saxoke zegt

    13 augustus 2013 om 20:36

    Ook als ervaren Ringrijder kan je dit dus overkomen….

    Login om te reageren
    • sacha zegt

      13 augustus 2013 om 20:44

      @saxoke: precies. Uitdeuken die hap en gas op die lollie!

      Login om te reageren
      • yerrie zegt

        13 augustus 2013 om 22:20

        @sacha: Ik zou toch ook het onderstel ff laten checken voor ik de weg weer op zou gaan laat staan de ring

        Login om te reageren
      • tweede_woning zegt

        14 augustus 2013 om 09:59

        @sacha: uitdeieken ? Valt me op dat ik geen deuk kan ontwaren ….

        Login om te reageren
    • jolig zegt

      14 augustus 2013 om 12:29

      @saxoke: Toch even afgeleid waarschijnlijk. Lijkt wel alsof hij die hele bocht vergeten is. Hij rijdt helemaal aan de binnenkant alsof hij verwacht had nog een stuk rechtdoor te moeten.

      Login om te reageren
  7. alfista zegt

    13 augustus 2013 om 20:46

    what else is new? Jaguar die crasht of met panne langs de weg staat..so familiar!!

    Login om te reageren
    • hanzel zegt

      13 augustus 2013 om 21:02

      @alfista:
      Nu wil je niet ruw uit je droom doen ontwaken maar gezien je naam Alfista neem ik aan dat je een Alfist bent.
      Nu het volgende een aantal jaren geleden kwam ik met mijn Alfa 155 2.0 1.6V WB uit het noorden des lands knallen en bij Amersfoort viel zij stil maar dan ook helemaal stil, niks noppes nada meer.
      Dus ik bellen met die gele autootjes die kwamen me afslepen naar plaats van bestemming, aangezien dit op zondag gebeurde kreeg ik maandag pas bericht van de garage wat er mis was.
      Volgens de monteur was dit nog nooit niet never voor gekomen bij geen ene Alfa, behalve juist, die van mij, een gebroken zekeringenkast, helemaal kuis verrot doormidden in tig stukjes gebroken, iedereen stond en staat nog steeds voor een raadsel.
      Natuurlijk laten repareren, hè hè zo’n auto gooi niet zomaar weg, daarna probleemloos gereden maar toch een hele vreemde storing/ongelukje/voorvalletje.

      Login om te reageren
      • xyrrath zegt

        13 augustus 2013 om 22:30

        @hanzel: Wegrottende zekeringkasten was en misschien is nog een groot probleem bij FIAT en Co

        Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        14 augustus 2013 om 10:02

        @hanzel:

        Komt me zooo bekend voor :

        ” Nog nooit eerder gebeurd mijnheer, we hebben zelfs de fabriek gebeld en die waren stomverbaasd ”
        ” Echt waar “!

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          16 augustus 2013 om 23:30

          @desjonnies: Wilde gok, maar was dat toevallig bij die Porsche die je eens had?

          Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      13 augustus 2013 om 21:55

      @alfista: Dat is echt niet waar…en dat weet je.

      Login om te reageren
      • hanzel zegt

        13 augustus 2013 om 22:14

        @SimonMc:
        Hoe moet je een plastic bak achter je dashboard waarin je zekeringen zitten onderhouden:
        A olie verversen
        B Smeren
        C iets met koelvloeistof doen bijvullen of vervangen
        D insmeren met vaseline
        E Bougies vervangen/contactpunten vervangen indien aanwezig
        F luchtfilter reinigen/vervangen
        G Remvloeistof bijvullen/vervangen
        H Anders namelijk ……..

        Wat je zegt zal wel aan mij liggen……..

        Login om te reageren
        • hanzel zegt

          13 augustus 2013 om 22:16

          @hanzel:
          @alfista bedoel ik sorry Simon

          Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            13 augustus 2013 om 22:26

            @hanzel: Kan de beste overkomen ;) .

            Login om te reageren
    • barney zegt

      14 augustus 2013 om 12:58

      @alfista: Ignorance is bliss.

      Login om te reageren
  8. Vincegail zegt

    13 augustus 2013 om 20:47

    Denk niet dat de bestuurder er veel aan kon doen, aan z’n geblokkeerde rechterachterwiel.

    Login om te reageren
    • zakar36 zegt

      13 augustus 2013 om 20:53

      @Vincegail:

      Correctie, blokkerende rechtervoorwiel!!

      Kan de bestuurder niet veel aan doen. Bij de titel moest ik inderdaad gelijk denken aan de rijtest van de Jaguar die ook zonder ABS zat. Lijkt me toch wel een kwalijke zaak als het aan de fabrikant ligt.

      Login om te reageren
      • Vincegail zegt

        13 augustus 2013 om 20:59

        @zakar36: @rufctr01: cheers mannen!

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          13 augustus 2013 om 21:10

          @Vincegail:

          Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      13 augustus 2013 om 20:55

      @Vincegail: volgens mij blokkeerde rechtsvoor.

      Login om te reageren
  9. heidi zegt

    13 augustus 2013 om 20:51

    Let op daar komt ie:

    Dit zou bij een auto uit de VAG-garage nooit gebeuren.

    Login om te reageren
    • kor1 zegt

      13 augustus 2013 om 21:00

      @heidi: zo is het maar net :)

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      13 augustus 2013 om 21:03

      @heidi: haha, en toen gingen de wekkers rinkelen bij de VAG rijders.

      Login om te reageren
    • heidi zegt

      13 augustus 2013 om 21:30

      @heidi:

      Maar hé, ik rij zelf Golf. Nothing on the hand.

      Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      13 augustus 2013 om 22:09

      @heidi: klopt, want iets wat überhaupt niet weg kan rijden, kan ook niet crashen. :P

      Login om te reageren
      • bogey zegt

        14 augustus 2013 om 09:45

        @Emile_Benz: Dat laatste deel volg ik je., heb je wel eens in zo’n Scirocco gereden die je daar kan huren? Die lijken inderdaad oneindig grip te hebben. Waanzinnig veel rijplezier en je haalt er zo een hoop BMW M3’s en Porsches mee in.

        Login om te reageren
        • Emile_Benz zegt

          14 augustus 2013 om 17:48

          @bogey: BMW 316i met M3-badge en Porsche 914, 924 en 944 bedoel je…?

          Login om te reageren
          • saxoke zegt

            14 augustus 2013 om 21:10

            @Emile_Benz: e36 316i met M-badge bedoeld ie. Hahahaha….
            En ja hoor. Met een scirocco zal je echt wel een hoop echt snelle autos inhalen. Dat geloofd iedereen. Snel issie mss wel en n goeie wegligging ook, maar echt ni beter dan n 911 of m3

            Login om te reageren
            • autobart zegt

              14 augustus 2013 om 22:07

              @saxoke: Gelooft. Eerst leren spellen voordat je de lolbroek uit gaat hangen.

              Login om te reageren
              • saxoke zegt

                15 augustus 2013 om 08:53

                @autobart: FY!

            • bogey zegt

              15 augustus 2013 om 00:10

              @saxoke: @emile benz: Lach der dwazen? Nee hoor ik herken echt wel M3’s (E46). En ja strikt gezien zal een topcoureur met standaard M3 die scirocco wel inhalen. Ik ben geen echte kenner, maar ik geloof niet dat jij doorhebt wat een goed setje banden (semi-slicks), vering en remmen kan doen op een wagen. In de bochten haalt hij ze in ieder geval vlot in. (Zelfs met mij achter het stuur) en dat is wat het belangrijkste is.
              Er hat es faustdick hinter den Ohren und kann M3 E46 & Co jagen zetten ze zelf op hun site. Het bewijs leverde ik zelf, dus lach nu nog eens aub.

              Login om te reageren
              • saxoke zegt

                15 augustus 2013 om 08:57

                @bogey: hahahaha…
                Het zou natuurlijk wel kunnen kloppen…
                Met mijn Saxo diesel lag de snelheid waarmee ik n bocht inging op de Ring ook hoger dan die van een 1 M coupe. Alleen bij het uitkomen van die bocht was die 1M weer n pak sneller weg. En dat zal bij de Scirocco dan ook wel zo zijn. (Niet zal, dat is gewoon zo, zeker als t om een M3 of 911 gaat

  10. jellev zegt

    13 augustus 2013 om 21:06

    Lang leve de BMW M5.

    Login om te reageren
  11. jessetje zegt

    13 augustus 2013 om 21:17

    Zo kan het dus ook..

    Login om te reageren
  12. Hupke zegt

    13 augustus 2013 om 21:17

    Viel de ABS uit, of stond die uit en remde hij te hard, was de baan glad, reed hij gewoon te hard…
    Wie zal het zeggen.

    Wat me meer interesseert is de uitspraak dat “snel rondjes op de ‘Ring rijden moet je ook gewoon overlaten aan BMW” want volgens mij is de Jag XJ bij deze toch duidelijk de betere wagen. Ruimer en meer comfortabel dan de 5-serie. En met z’n 1800kg is zo’n supercharged XJ geen veertje maar nog wel lichter dan de F10 M5.
    510pk vs 560pk vergelijkbaar koppel zij het dat de Jag een versnelling meer heeft maar een smaller toerenbereik.

    Als ik mag kiezen toch maar met de Jag mee (als die tenminste wil werken).

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      13 augustus 2013 om 21:32

      @Hupke: dan nog.

      Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      13 augustus 2013 om 22:11

      @Hupke: comfortabel ingesteld onderstel op circuit is funest…

      Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      13 augustus 2013 om 23:02

      @Hupke: als Sabine Schmitz zelf zegt dat de standaard remmen op een BMW slecht zijn (5th Gear met M6) weet je al genoeg. Falen van ABS komt door fading of electronica. Dingen gaan stuk als je ze wat harder gebruikt. F10 M5 op Zolder deed het trouwens verbazingwekkend goed, de hele dag lang.

      Login om te reageren
      • djync zegt

        14 augustus 2013 om 08:42

        @stephane8200: ja maar als je vergelijking toen nam met die porsche die totaal andere remmen had niet zo raar dat je daar dan verschil in merkt.. En dan blijft het toch nog wil je gaan hoeken en racen blijft de M3 toch het bestje voor en dan straks zal dat de m4 zijn. De M5 en M6 zijn gewoon zakelijke klasse auto’s die snel maar toch comfortable zijn

        Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          14 augustus 2013 om 09:30

          @djync: ik moest jouw reactie even een paar keer lezen voordat ik begreep wat je bedoelde. Ik zei dat de M5 me juist heel erg meeviel. Die 996 daar was een redelijk afgetrapte Carrera 2 waar ik bijzonder weinig van onder de indruk was.

          Login om te reageren
  13. alfista zegt

    13 augustus 2013 om 21:25

    @hanzel: lag het toch aan jou, achterstallig onderhoud, tja, kan geen Alfa tegenop.

    Login om te reageren
    • hanzel zegt

      13 augustus 2013 om 22:18

      @alfista:
      Vorige poging kan weg redactie,… dank u

      Hoe moet je een plastic bak achter je dashboard waarin je zekeringen zitten onderhouden:
      A olie verversen
      B Smeren
      C iets met koelvloeistof doen bijvullen of vervangen
      D insmeren met vaseline
      E Bougies vervangen/contactpunten vervangen indien aanwezig
      F luchtfilter reinigen/vervangen
      G Remvloeistof bijvullen/vervangen
      H Anders namelijk ……..

      Wat je zegt zal wel aan mij liggen……..

      Login om te reageren
  14. patrickae86 zegt

    13 augustus 2013 om 21:27

    T kan de beste overkomen en een ongeluk zit in een klein hoekje.. Gevalletje domme pech zullen we maar zeggen…

    Login om te reageren
  15. alcantara zegt

    13 augustus 2013 om 21:49

    Wel een strakke drift zo door door die eerste bocht!

    Login om te reageren
    • imaginenl zegt

      13 augustus 2013 om 22:47

      @alcantara: door die strakke drift mist hij wel de apex van de volgende bocht

      Login om te reageren
  16. gearhead zegt

    13 augustus 2013 om 21:49

    Even bij bmw op de koffie om bijles te krijgen in onderstel afstemming

    Login om te reageren
  17. loekie125 zegt

    13 augustus 2013 om 22:05

    Wat betreft de abs. Qua remmen op het circuit is zonder beter. Makkelijker om tegen het blokkeren aan te remmen. En op die manier een kortere remweg en meer gevoel in je pedaal. Of je moet race abs hebben……maar volgens mij wordt dat niet geleverd op straatauto’s. Denk dat de abs gewoon uitgeschakeld was voor trackdays. Gewoon verslikt in de bocht gok ik…jammer

    Login om te reageren
    • driescuit zegt

      14 augustus 2013 om 15:33

      @loekie125: Dat zou echt wel absurd zijn. Zo’n dikke ringtaxi rijdt daar niet rond om er het laatste halve secondje nog af te pitsen ten koste van de veiligheid. Kan best wel eens een falend of overhit remsysteem geweest zijn.

      Login om te reageren
      • loekie125 zegt

        14 augustus 2013 om 23:19

        @driescuit: tsja, weet het niet. Beetje vaag dat de abs niet werkte iig. Oververhitting mag wat mij betreft geen reden zijn voor het falen van de abs

        Login om te reageren
  18. yerrie zegt

    13 augustus 2013 om 22:13

    hoor ik een zielepiet klappen op het filmpje? das net zo erg als bingo op een terras roepen waar een ober wat uit zijn klauwe laat vallu, zullen wel de zelfde mensen zijn

    Login om te reageren
    • yerrie zegt

      13 augustus 2013 om 22:18

      En over wat er mis gaat is toch helemaal niets te zeggen als we de details niet kennen.

      Login om te reageren
  19. ruudw zegt

    13 augustus 2013 om 22:58

    Lijkt me wel 10x zo comfortabel als een BMW

    Login om te reageren
  20. Rick-dos zegt

    13 augustus 2013 om 23:01

    Zou lullig zijn als BMW de ringtaxi zou sturen om de passagiers naar plaats van bestemming te brengen.

    Login om te reageren
  21. harrie69 zegt

    13 augustus 2013 om 23:13

    Zow die is kapot!

    Login om te reageren
  22. IJsblok zegt

    13 augustus 2013 om 23:27

    Als ik het zo bekijk, heeft die vent zich totaal vergist in de plek waar hij op ring was, hij komt veels te hard aan waardoor hij aan de verkeerde kant van de baan uitkomt, als je daar vaker gereden heb weet je dat daarna Adenauer forst komt, ook een mooie plek waar veel mensen eraf gaan.

    ja ik weet het, beste stuurlui…

    Login om te reageren
    • schildpadje zegt

      14 augustus 2013 om 00:15

      @IJsblok: tnx, daar was het idd. Was al aan het puzzelen!

      Lekker hobbeltje als je links instuurt bij het boven komen. Gaat inderdaad mis als je te hard in komt zoals hier en breekt of uit of komt iig flink uit de veren waardoor je grip verliest. Eigenlijk ging het daar al mis en ving ie ‘m nog mooi op. De actie daarna bij de bocht naar rechts met de poot op de rem totdat er gras uit je ventilatieroosters komt begrijp ik danook niet helemaal. :?

      Login om te reageren
      • sjamp zegt

        14 augustus 2013 om 09:34

        @schildpadje: Met hele (te?) hoge snelheid uit Fuchsröhre gekomen. Ergens gaat er iets stuk rechtsvoor: Het rechter voorwiel blokkeert, en blijft stil staan gedurende de gehele tijd t/m crash en ook na impact.
        ABS kapotstuuk zou kunnen, want het remlicht blijft vrijwel continu aan. Maar een gebroken veer of iets in de wielophanging dat ’t wiel doet blokkeren kan net zo goed.

        Login om te reageren
  23. Corrado16v zegt

    13 augustus 2013 om 23:52

    Wat is het toch een mooi model die XJ, jammer van dat krasje op de deur.

    Login om te reageren
  24. bogey zegt

    14 augustus 2013 om 09:50

    Volgende keer vergeet hij zijn aanhangwagen met sportwagen erop beter niet. Met zo’n auto toch willen racen, je ziet wat er van komt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North