• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Videovergelijking: 335i versus S5

Auteur: Wouter, gepost 4 september 2007 om 22:42 – 69 Reacties

335i versus S5

– Zescilinder turbo versus atmosferische V8.
– Achterwielaandrijving versus Quattro vierwielaandrijving.
– Bangle versus Walter de Silva.

Kortom hoe verhouden de BMW 335i coupe en de Audi S5 zich.

Overigens zou je de S5 ook tegenover de M3 kunnen zetten, hoewel we met zijn allen natuurlijk liever eerst de RS5 afwachten. Qua prijs valt de S5 (€ 76.000) ongeveer midden tussen de 335i (€ 58.500) en de M3 (€ 99.500). De S5 heeft 2 cilinders meer en 50 pk meer, maar is ook 130 kg zwaarder. Tijd om uit te vinden welke van de twee Vicki Butler-Henderson van Fifth Gear het beste vindt. (via)

Ook interessant!

  • Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
    Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.
  • Video - maakt de nieuwe BMW M3 gehakt van de Audi RS5?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, Audi, BMW, s5, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Video: Doug Levin Motorsports TT Murcielago Roadster
Volgend bericht: Officiële foto’s van de Ford Kuga »

Lees Interacties

Reacties

  1. snuru zegt

    4 september 2007 om 22:48

    Kijk dit vind ik nou mooie testjes

    Login om te reageren
  2. vØlvØ frǽk  zegt

    4 september 2007 om 22:50

    ik zou voor de 335i gaan, mooier, lekker 6-cylinder geluid, 2 turbo’s, dus die heerlijke kick in de rug en achterwielaandrijving :-)

    Login om te reageren
  3. pelezinho zegt

    4 september 2007 om 22:51

    yueeeeh!!!! bmw!!! hehe:d
    nee het zijn beide fantastische wagens, toch wl leuk om zijn dat zo’n 335i tot heel veel in staat is…

    Login om te reageren
  4. raul8711 zegt

    4 september 2007 om 22:53

    Tot zover de track-performance…
    Oftwel dag 1 van de 365…

    Login om te reageren
  5. Bramzel zegt

    4 september 2007 om 22:55

    En doe mij toch die A5 maar. Niet de S5, maar de A5 3.0 TDI. Vind de A5 gewoon echt een pak mooier als die BMW.

    Login om te reageren
  6. pinda wrx zegt

    4 september 2007 om 22:58

    Eindelijk een vrouw die kan rijden. :)
    Ik zou voor de s5 gaan.

    Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    4 september 2007 om 23:02

    ah! 2 prachtige auto’s… chemical brothers en vicky! me avond kan niet meer beter :D

    heel erg knap dat de BMW toch nog van de audi wint… de beemer is in mijn ogen toch minder op circuit gebouwd dan de audi. en awd heeft wel heel erg veel grip. De keus is wel moeilijk maar omdat de nieuwe A4 dadelijk wel heel erg op de A5 gaat lijken heb ik liever een 3 :)

    Login om te reageren
  8. pvl zegt

    4 september 2007 om 23:09

    Persoonlijk vind ik dat dit filmpje nu eens mooi de verschillen tussen BMW en Audi weergeeft. En dan bedoel ik dat heel algemeen. Het is daarom dat ik zo zwaar door BMW gepassioneerd ben :D :D :D

    Degelijk werk fifth gear!!!

    Login om te reageren
  9. don_mario zegt

    4 september 2007 om 23:20

    @ Alwood

    Pardon…

    BMW minder voor circuit gebouwd dan audi…?

    Volgens mij weet je heel heel erg weinig van BMW af..

    Login om te reageren
  10. Basss zegt

    4 september 2007 om 23:26

    goed filmpje
    maar ik zou voor de s5 gaan omdat ik hem gewoon mooier vind

    Login om te reageren
  11. Alwood zegt

    4 september 2007 om 23:28

    @don_mario

    okee…. omdat sommige mensen dingen niet willen begrijpen oid…

    DEZE bmw is minder voor ‘het circuit’ gebouwd dan DEZE audi…
    De Audi is volgens mij een redelijk hardcore wagen, en dit is echt een ‘softe’ BMW die voor comfort is gebouwd. kijk dan hoe die wagen overhelt!!!

    Login om te reageren
  12. Romeo zegt

    4 september 2007 om 23:28

    AWD heeft geen enkel voordeel op een droog wegdek. Alleen bij een stoplichtsprint misschien.
    Het is veel zwaarder dan 2wd, en al dat gewicht zul je in alle bochten mee moeten sjouwen.
    In dit filmpje is de Audi sterker en heeft Quattro aandrijving, en toch is ie iets langzamer als de BMW.

    Login om te reageren
  13. Robin zegt

    4 september 2007 om 23:31

    Moeilijke keuze… ik denk dat ik me geld aan iets anders uit zou geven. Maar niet verwacht dat rwd 6cil. het zou winnen van een awd 8cil.

    Login om te reageren
  14. React zegt

    4 september 2007 om 23:34

    Volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk. Het zijn alle twee top auto’s.

    Sommige mensen vinden de BMW mooi en anderen zoals ik de Audi. Nu moet ik wel toegeven dat de 3 coupe en de M3 de mooiste BMW’s zijn die er nu zijn.

    Login om te reageren
  15. Tombnolz zegt

    4 september 2007 om 23:54

    Maakt toch niet uit welke auto het snelst is tot op het honderdste van een seconde?! Welke rijdt het leukst, dat telt! En volgens mij moet dat de BMW zijn, terwijl de S5 sowieso veiliger is op gelijkaardige snelheden.

    Login om te reageren
  16. Nelis zegt

    4 september 2007 om 23:59

    mmmm…lastige keuze, zaterdag tijdje meegereden met 335 cabrio,.. wat een bak.. maar ben toch meer een audi man…

    Op het filmpje te zien leek het wel of de audi wat makkelijker door de bochten kwam, de bmw brak telkens uit en moest je corrigeren…

    Kan helaas geen keuze maken,… kop of munt…

    Login om te reageren
  17. Racer X zegt

    5 september 2007 om 00:01

    Wat is Vicky toch ook een tof wijf.

    Mijn geld zou naar BMW gaan; prachtige zes-in-lijn met turbopower en gewoon een zeer fraaie koets + dito handling.

    Login om te reageren
  18. bnc zegt

    5 september 2007 om 00:04

    @ Alwood: “de beemer is in mijn ogen toch minder op circuit gebouwd dan de audi” lol grapjas :D

    Hallo? Het is en blijft nog altijd bmw waarover we het hebben… de 335i heeft standaard M sportophanging en moet zich niet schamen om naast een E46 M3 te staan. Straks kom je nog af dat je een 135i niet met een S3 kan vergelijken.

    135i/335i/550i/650i/ X5 4.8i zijn allemaal al serieuse bommen hoor… er moet zeker geen M op een bmw plakken om iets van betekenis te zijn

    Login om te reageren
  19. bert zegt

    5 september 2007 om 00:33

    @ alwood

    Ja overhalt , maar hij blijft wel snoeihard doorgaan hé :) :) :)

    SO , in Your Face Audi !!

    Login om te reageren
  20. BMW E92 335i zegt

    5 september 2007 om 00:34

    -edit: ip-ban-

    Login om te reageren
  21. mark zegt

    5 september 2007 om 00:57

    De S5 voor mij zonder twijfel.

    Login om te reageren
  22. Js zegt

    5 september 2007 om 01:47

    Hmm… nou, het was 6 honderdste van een seconde verschil… dat is heel erg weinig verschil mensen… en ze hebben maar 1 lap gedaan… om echte resultaten te krijgen zou je een aantal laps in beide autos moeten maken, de gemiddelde nemen en die vergelijken… omdat human error speelt altijd een rol (zelfs niet Vicky is perfect; ook al lijkt het soms zo :p) En zelfs dan heb nog geen 100% foolproof experiment…

    Login om te reageren
  23. Renaultfan zegt

    5 september 2007 om 07:35

    Heerlijk dit soort filmpjes !

    Ik moet heel eerlijk zeggen dat Audi bij mij hele hoge verwachtingen schepte bij introductie van de A-/S 5,ik heb de auto nu ook een aantal keren in het eggie gezien maar vind hem absoluut niet de looks van een 3-serie coupe hebben,hij doet me echt denken aan een Calibra,407 coupe,cougar-achtige modellen waarom ?,vanwege zijn lange body daardoor vind ik hem ook niet overdreven sportief ogen maar een GT uitstraling hebben,vind hem ook niet zo dik als een 3-serie coupe.

    Ik schrik wel van de meer dan positieve uitspraken van Vicky,ik kan me niet voorstellen dat Audi op de door haar genoemde punten beter,hoger scoort dan BMW……………………………..

    Login om te reageren
  24. student zegt

    5 september 2007 om 07:42

    …… wat wil dit nou zeggen, met een VROUW achter het stuur….!

    Login om te reageren
  25. adrie bombarie zegt

    5 september 2007 om 08:06

    Nou, ik ben het wel een beetje met Alwood eens. de 335 is in iedergeval niet de snelste uitvoering van de 3 serie, terwijl de S5 tocht staat voor de ultieme A5?

    kunnen we nog een vergelijking M3 met S5 verwachten?

    Login om te reageren
  26. Jaap zegt

    5 september 2007 om 08:50

    Super! Nu wordt het wachten tot3 januari op onze 335i cabrio nóg veel moeilijker….

    Jaap

    Login om te reageren
  27. GOD zegt

    5 september 2007 om 09:17

    335 geen sportieve wagen?

    hij komt dicht in de buurt van de E46 M3 en RS4 (375pk)
    en is in dit filmpje net zo snel als S5
    das best sportief als je het zo bekijkt ;)
    ik zag er gisteren nog één bij het stoplicht staan en die trok effe rap door naar zun 2e. wat een wagen en wat een geluid :)

    Login om te reageren
  28. Rob USA zegt

    5 september 2007 om 09:29

    @ Js: Ben het met jou eens en dan heb je nog de mogelijkheid van persoonlijke
    voorkeur, als zij bv Audi gek zou zijn laat je dan toch een BMW winnen ???
    OF waar we veel over lezen,dat er wat geld onder de tafel word geschoven???
    Maar ik vind de Audi gewoon mooier.

    Login om te reageren
  29. jack zegt

    5 september 2007 om 09:54

    @pinda wrx,

    eindelijk een vrouw die kan rijden?

    Nooit van de almachtige eerste Audi Quattro gehoord, werd door een vrouw gereden;)

    Login om te reageren
  30. Trevor zegt

    5 september 2007 om 11:03

    @adrie: de ultieme A5 komt nog; de RS5 .. die mogen ze van mij dan best naast de M3 zetten.. Overigens ben ik een audi fan maar ik vindt de 335 coupe ook (eindelijk weer een mooie BMW) een zeer goeie optie al hoewel ik dan liever weer de 335 D heb… Ja die dikke diesel met 286pk.. Heb al tunings pakketje gezien naar 330/340 pk dus dat zou ook een leuke test zijn… benzine versus diesel…

    Login om te reageren
  31. jos zegt

    5 september 2007 om 11:26

    zo zie je maar weer: freude am fahren for ever!!!
    als die audi zoveel sneller is met optrekken en tussensprints, dan MOET de beemer het wel goed maken in de bochten, en dat is toch wat een ware autoliefhebber wil: Hard gaan in de bochten!!!!!!

    daarom ook dat ik een bmwliefhebber ben

    EDIT: Voortaan 1 uitroepteken, goed?

    Login om te reageren
  32. Bdllh zegt

    5 september 2007 om 12:36

    de bmw is natuurlijk zeer netjes, zeer mooie auto. MAAR het nou eenmaal geen M, daarom ook niet/nooit zo bruut en indrukwekkend als de S5

    Login om te reageren
  33. Chief_S5 zegt

    5 september 2007 om 12:42

    @ GOD: Ik neem aan dat je de oude RS4 bedoelt? :)
    Kwa looks: Audi
    Motor: Audi (heerlijk een V8)
    Handling: Weet ik veel, ik heb nog nooit in meerdere auto’s gereden. Vond zelfs de Primera van m’n vader al goed.. :P
    Dus voor mij eigenlijk al bijna zeker dat ik een S5 leuker vind.. (tja, ben nou eenmaal een Audi-fanboy ;) ) Hoewel de 3-Coupe ook een pracht van een auto is. Tja, ik moet maar snel 18 zien te worden..! :P

    Login om te reageren
  34. Marijn zegt

    5 september 2007 om 12:57

    Wat mij vooral opvalt is dat de BMW wint, ondanks dat deze €17.500,- goedkoper is. Dat is nogal een hoop geld, is dat niet een beetje beschamend voor een merk als Audi? Voor zo’n smak geld meer moet je toch wel iets beters kunnen bouwen, maar dat is ze niet gelukt.

    Ik zou zelf voor de BWM gaan, ook omdat de styling van alle Audi’s me niet echt aanstaat, het is zoveel van hetzelfde.

    Login om te reageren
  35. Josje zegt

    5 september 2007 om 14:32

    zo’n klein verschil maakt voor mij niets uit. wat me vooral opvalt is dat Vicki meer plezier heeft wanneer ze de BMW rond het circuit stuurt :D
    geef mij maar een BMW! ANYTIME!

    Login om te reageren
  36. Nick zegt

    5 september 2007 om 15:22

    @jaap, kan je wel vast een paar lekkere foto’s sturen van de onze? ;) dan vraag mn maill maar hehe

    Login om te reageren
  37. m5 zegt

    5 september 2007 om 16:53

    Quattro dit Quattro dat helemaal niks heb je eraan zie je wel ;)

    Login om te reageren
  38. LazZKoPaT zegt

    5 september 2007 om 19:24

    haha triestig hoor! BMW laat weer zijn kwaliteit zien
    eigenlijk hoor je s5 met een m3 te vergelijken, want ze zijn soortgelijke auto’s. allebij superchargers. allebei hebben V8 blok. BMW M3 heeft 4.0 en S5 4.2.
    maar BMW heeft toch gekozen voor 335i. zelfs dat is genoeg voor een s5’tje. Mercedes heeft het opgegeven, maar audi heeft het nog steeds niet aangeleerd. Met BMW valt niet te spotten.

    EDIT: het gaat niet alleen om de snelste rondetijd…

    Login om te reageren
  39. Appii zegt

    5 september 2007 om 19:30

    BMW is qua look gewoon super sportief.. terwijl de S5 veel te dik lijkt..
    voor mij dus een BMW ziet er super uit en Vicky heeft nog nooit zo’n smile gehad op haar gezicht.. Freude am faren

    Login om te reageren
  40. Racer X zegt

    5 september 2007 om 19:33

    LazZKoPaT, een M3 heeft geen supercharger. Een S5 ook niet.

    Login om te reageren
  41. Nick zegt

    5 september 2007 om 19:48

    @M5: Je hebt er wel degelijk wat aan, maar een geblazen motor heeft nou een gunstiger koppel en achterwielaandrijving is een paar tientallen kilogrammen lichter.

    Als Audi nou lichtere (carbon-fiber) aandrijfassen zouden gebruiken en hun differentieelhuizen van honeycomb aluminium gaan maken zou dat weer stukken schelen.

    Login om te reageren
  42. Windhoos zegt

    5 september 2007 om 19:58

    Alle eer aan BMW! Ik kan goed tegen mijn verlies, maar toch zou ik eerder gaan voor de S5 omdat ik die gewoon mooier vind. De M3 coupé heb ik nog niet gespot, dus daar kan ik nog geen oordeel over geven

    Login om te reageren
  43. Windhoos zegt

    5 september 2007 om 20:01

    @Lazzkpatt, wat een onzin, een S5 met een M3 vergelijken. Daarvoor maakt Audi RS-versies…………

    Login om te reageren
  44. BMW_FreAk zegt

    5 september 2007 om 21:36

    Ik weet het niet de S-Versies lijken MIJ niet zo succesvol of is het wel zo?
    Ze produceren niet echt veel eigenlijk.

    Login om te reageren
  45. Bayerische Motoren zegt

    5 september 2007 om 21:41

    @Windhoos

    voor RS versies maak BMW : CSL versies zonder vergelijk…

    Login om te reageren
  46. Ron zegt

    5 september 2007 om 22:42

    het lagere gewicht, de achterwielaandrijving, zelfs de gigantische smile van Vicky, alles wijst erop: de BMW is hier de auto die het werkelijke “freude am fahren” biedt, en van die 5 mille die je overhoudt ga je lekker op vakantie :)

    Login om te reageren
  47. El Comento zegt

    5 september 2007 om 22:43

    Al had BMW deze vergelijking verloren, dan zou ik nog voor de 335i gaan.
    Die auto is gewoon zeer mooi, sluit niet uit dat ik die audi ook nie mooi vind, maar he just doesn’t have what it takes, ik loop er niet voor warm.

    :)

    Login om te reageren
  48. Windhoos zegt

    5 september 2007 om 23:02

    BMW_FreAk schrijft,

    5 September 2007 om 21:36
    Ik weet het niet de S-Versies lijken MIJ niet zo succesvol of is het wel zo?
    Ze produceren niet echt veel eigenlijk.

    ——————————————————————-

    350pk voor de S5 vind ik anders behoorlijk wat, je hoeft niet persé de beste te zijn, het is maar net waar je hart ligt

    @Bayerische motoren, ben ook BMW liefhebber maar weet er niet alles van, maar CSL versies zijn toch alleen gemaakt voor de M3? Desalnietemin zou ik nog steeds voor de S/RS5 kiezen om de simpele reden dat ik daar net een piep klein beetje meer mee heb dan met de beemers waar verder overigens niets mis mee is ;-)

    Login om te reageren
  49. LazZKoPaT zegt

    6 september 2007 om 00:42

    Windhoos.. Ik weet niet wat jij onzin eraan vind. Maar als jij de snelste versie neemt van de A5, dan moet je ook de snelste versie nemen van de 3seri.

    En trouwens als ik zo bekijk, hoort die S5 makkelijk te winnen van de 335i. Want de S5 heeft een grotere motor, meer kw en meer pk’s dan de 335i. Kijk naar de M3 zelfs die heeft een kleinere motor inhoud dan die S5. Maar alsnog hebben ze gekozen voor een 335i.

    Hier heb je extra informatie:

    BMW 335i
    aantal cilinders 6, in lijn
    kleppen per cilinder 4
    cilinderinhoud 2979 cm3
    max. vermogen 225 kW (306 pk)
    5800tpm
    max. koppel 400 Nm
    1300tpm

    BMW M3
    aantal cilinders 8, in V-vorm
    kleppen per cilinder 4
    cilinderinhoud 3999 cm3
    max. vermogen 309 kW (420 pk)
    8300tpm
    max. koppel 400 Nm
    3900tpm

    Audi S5
    aantal cilinders 8, in V-vorm
    kleppen per cilinder 4
    cilinderinhoud 4163 cm3
    max. vermogen 260 kW (354 pk)
    7000tpm
    max. koppel 440 Nm
    3500tpm

    Login om te reageren
  50. Ron zegt

    6 september 2007 om 09:06

    @LazZKoPaT: wat zit jij nou voor onzin te schrijven?

    – als je had opgelet zie je dat de 335i al minimaal even snel over een circuit gejaagd kan worden als een S5, waarvoor heb je dan de M3 nodig, om de Audi op een nog grotere achterstand te zetten?
    – Een M3 een kleinere motorinhoud dan een S5? Andersom bedoel je toch zeker? Misschien voortaan eerst nog even je eigen bericht nalezen voordat je op “plaats reactie” klikt?

    Audi zal dus minimaal met een RS5 moeten komen om zich te mogen meten met een M3 (CSL?), wat mij betreft mag Vicky het dan nog eens proberen :)

    Login om te reageren
  51. Karel zegt

    6 september 2007 om 10:29

    Jezus wat is het niveau hier laag, kijken jullie ook wel eens naar prijzen? Vicky flapt er uit dat de 3coupe 5 mile goedkoper is dat is zo’n 7500 euro, wat ze alleen vergeet is dat je bij BMW binnen no-time over de prijs van de s5 zit op het moment dat je een soort gelijke uitvoering wil hebben, qua kale nieuwprijs heeft ze gelijk alleen is de s5 dan weer completer dan de standaard 3 coupe. De S modellen zijn niet te vergelijken met de M modellen daarvoor moet je bij audi bij de RS versies zijn. Ik denk dat de 335I en de S5 idd elkaars rivalen zouden moeten zijn, qua prijs en prestaties zitten ze namelijk in het zelfde vaarwater een M3 is namelijk stukken duurder. Wat is verder het punt, de een kiest voor BMW omdat hij zich daar lekker in voelt de ander voor een Audi, voor alle merken en auto’s valt wat te zeggen. Gelukkig heeft iedereen een andere smaak, anders had iedereen in de zelfde auto rond gereden en viel er niets meer te zien op de weg. Stel je voor iedereen in een SangYong Rodius.

    Login om te reageren
  52. Fred zegt

    6 september 2007 om 12:28

    Wat is er mis met een SangYong Rodius??:P
    Haha nee dit vind ik wel 1 van de meest LELIJKSTE auto’s die er gemaakt zijn.

    Maargoed keuze tussen BMW 3 serie en een Audi S5…

    Persoonlijk ben ik van mening dat BMW veel meer presteert dan Audi.
    Heb in allebij de auto’s gereden. (welliswaar in de A5).
    Wanneer je in een BMW rijdt beleef je zoveel meer plezier, en in het bijzonder wanneer je hard door een bocht wil gaan. Voor dezelfde bochten zal Audi alle zeilen bij moeten zetten wil het ook maar enigzins in de buurt komen van het weggedrag van de BMW.

    Als je een Audi S5 bekijkt dan zou je toch verwachten dat deze beter zou moeten presteren dan een BMW 335i. motorisch gezien in ieder geval!
    Toch komt BMW dus beter uit..

    Kijk naar Vicky: ze heeft veel meer plezier wanneer ze in de BMW rijdt.
    mijn persoonlijke voorkeur zou toch echt gaan naar een BMW

    Qwa prijs maakt het echt niet gek veel uit. inderdaad moet je bij BMW een aantal optie’s erbij nemen wil hij echt leuk zijn. bijvoorbeeld het grote navigatiesysteem en een M pakket.
    met deze optie’s en nog wat kleine maar toch leuke snufjes kom ik uit op een bedrag van €75.573 dus dit verschilt niets.

    Login om te reageren
  53. Sam325i zegt

    6 september 2007 om 13:24

    Audi streeft altijd naar perfectie…op een zodanige manier dat het wat saai wordt. Bij BMW telt de “fun-factor” toch altijd iets meer mee….let eens op Vicky haar “smile”…zegt toch alles he ;-)

    Login om te reageren
  54. BMW_FreAk zegt

    6 september 2007 om 15:34

    Ron ik begreep je reactie niet.
    De BMW M3 E92 heeft toch een kleinere motorinhoud?
    4000cm3 | 4163cm3 zoals lazzkopat zei?…

    Login om te reageren
  55. Ron zegt

    6 september 2007 om 15:49

    @BMW_FreAk: qua cyinderinhoud wel, vermogen natuurlijk niet. Zijn opmerking dat je “de snelste A5 tegen de snelste 3 serie moet zetten” gaat zonder een RS natuurlijk niet op, hij wil blijkbaar dat Audi nog harder voorbijgereden wordt, Audi mag bij dit filmpje blij zijn dat de M3 thuisgelaten werd.

    Ook de opmerking dat de Audi had moeten winnen van de 335i op basis van alleen maar meer vermogen slaat compleet nergens op, het filmpje spreekt daar voor zich.

    Punt is dus, dat ik het knap vind dat hij zoveel onzin in 1 post kwijt kon ;)

    Login om te reageren
  56. Windhoos zegt

    6 september 2007 om 17:28

    Sam325i schrijft,

    6 September 2007 om 13:24
    Audi streeft altijd naar perfectie…op een zodanige manier dat het wat saai wordt. Bij BMW telt de “fun-factor” toch altijd iets meer mee….let eens op Vicky haar “smile”…zegt toch alles he

    ———————————————————

    Eigenlijk wel mooi verwoord, al zullen sommige juist door die zogeheten “saaiheid” zich aangetrokken voelen door Audi. Daarin durf je (ff als voorbeeld) een 400pk sterke beest tenminste nog op zijn staart trappen zonder alle zeilen bij te zetten. Bij een BMW is toch wel enig ervaring geeist……

    Login om te reageren
  57. tdj zegt

    6 september 2007 om 19:47

    Ik vond het bochtengedracg van de S5 wel tegenvallen. Je zag de auto toch redelijk overhellen in de bochten waar de bmw netjes gelijk bleef.
    Ik vraag me af of Audi opzettelijk voor een zachtere en dus (waarschijnlijk) confortabele set-up heeft gekozen. Dit zou op zich wel in lijn zijn met de visie waarin de S modellen de sterk gemotoriseerde cruisers zijn, en de RS modellen meer de race modellen. Dat is ook de reden waarom je S modellen niet met BMW “m” modellen moet vergelijken, die liggen meer in lijn met de RS modellen.

    Wil wel ff een sidenote maken bij het filmpje: Ik vind wel dat Vicky sommige bochten erg matig aansneed in de S5(zie slomo’s)

    Dit filpje impliceert trouwens dat de S5 langzamer is dan de oude S4, de oude S4 won het namelijk redelijk makkelijk van de oude M3 die weer net wat sneller is dan de nieuwe 335i..

    Login om te reageren
  58. Windhoos zegt

    6 september 2007 om 21:18

    Dat is idd een weloverwogen keuze geweest tdj. Men moet natuurlijk niet vergeten dat de S versies eigenlijk gewoon een dikke A5 is, RS versies zijn een stuk harder geveerd en dan kan men als optie ook nog voor een hardere onderstel kiezen dan standaard op RS versies (iig wel op de RS4)

    Login om te reageren
  59. Blockie zegt

    9 september 2007 om 17:08

    Beide auto’s mogen mijn oprit vergezellen. Op basis van uitstraling vind ik de S5 zeer mooi!!! Op basis van techniek, ga ik dan weer voor BMW 335I. Voor mij is BMW qua motortechniek een tikkeltje beter dan Audi. Hun exclusiviteit en degelijkheid van hun motorblokken verbaasd me iedere keer. Een RS4 van Audi is bloedmooi, alleen als op gebied van motortechniek en motorexclusiviteit uitgaat, zal ik terug kiezen voor de “nieuwe ” M3 die optisch voor mij zelfs iets minder oogt!!!

    Login om te reageren
  60. w0o0dy zegt

    9 september 2007 om 18:08

    De 335 coupé is best een fraaie auto, maar ik ben geen fan van de BMW-styling.. In Italië heb ik de A5 (3.0 tdi) in levende lijve gezien (van een nederlander) en ik moet zeggen in “het echt” is het een serieus sjieke maar toch ook sportieve coupé. Als ik de ideale auto moest kiezen in deze vergelijking dan zou het de S5 body zijn met de techniek van de BMW (maar dan ook met het gewicht van de BMW).

    Login om te reageren
  61. tdj zegt

    9 september 2007 om 21:36

    Check ook de 335i – S5 vergelijking van autozeitung: http://autozeitung.de/online/render.php?render=71273

    Login om te reageren
  62. Audire zegt

    12 september 2007 om 12:00

    nou jongens, interressante test.
    ik ben persoonlijk een echte audifan,
    ik zelf een testrit gehad in de S5 (opendbare weg, niet op circuit), en ik kan je zeggen dat het een enorme sensatie is.
    toch knap dat bmw met 6 cilinder 2wd zulke goeie testresultaten haalde, applausje voor bwm.
    ik zou voor de S5 kiezen, mooie en strak design. ik vind bwm een beetje saai ogen.

    Login om te reageren
  63. Windhoos zegt

    12 september 2007 om 17:55

    Niets verassend aan Audiwire, de BMW is sneller op het circuit juist door het door jou genoemde 2wd (RWD was duidelijker geweest). Je moet ook niet vergeten dat de Audi ook een stuk zwaarder is, op een rechte stuk was de S5 waarschijnlijk sneller geweest.

    Persoonlijk zou ik echter wel voor de S5 kiezen trouwens, al is het alleen maar om de looks, maar dat is natuurlijk iets persoonlijks….

    Login om te reageren
  64. Massa zegt

    13 september 2007 om 00:42

    Inderdaad een leuke video van Vicky.
    Ik heb in zowel in de S5 als in de 335i gereden.
    De S5 met z’n 8 cylinders komt veel logger over dan de 335i met de 6 cylinders.
    De BMW is veel “racyer”. De achterwielaandrijving is leuker dan de quattro.
    De huil van de 6-cyl. is heftiger dan de brom van de 8 cyl.
    De quattro is natuurlijk veiliger in regensituaties, maar deze auto’s wil je vanwege de rijbeleving.
    Daarin blinkt BMW uit!

    Sinds vorige week heb ik de 335i voor de deur staan.
    Ik heb er absoluut geen spijt van….

    Login om te reageren
  65. SJeufM3 zegt

    21 september 2007 om 21:51

    Na het chippen van een 335 is die nog sneller dan de M3 e92! Lang leve de turbo’s met chiptuning

    Login om te reageren
  66. Massa zegt

    21 september 2007 om 22:47

    Ik heb inderdaad info opgevraagd voor het chippen van de 335i bij Ziptuning.
    Zij zeggen dat het vermogen stijgt tot 364 pk en 512 Nm koppel.
    Topsnelheid naar 300 km/u en acceleratie naar 4.8 sec.

    Wie heeft hier ervaring mee? Ik ben een beetje benauwd voor electronische storingen en extreme slijtage…..

    Login om te reageren
  67. SJeufM3 zegt

    24 september 2007 om 21:43

    Niet normaal hè!!

    Ik denk dat de slijtage minimaal is. Als je gewoon goed warm rijdt. Je kunt ook motorgarantie erbij pakken. Als ik een 335 zou hebben , zou ik het zeker doen. Wel een beetje prijzig 2000 euri.

    Login om te reageren
  68. marcel zegt

    13 oktober 2007 om 18:50

    Leuke thread hier.. mensen die zich druk maken om een auto-test en dan zelf in een compleet andere auto rijden :)

    Ik heb zelf een S5 gekocht (nu lekker wachten) en niet omdat de BMW minder mooi is (want de coupe BMW is van buiten mooier, helaas van binnen weer iets minder) maar gewoon omdat ik een betere deal met Audi kon maken.

    Beide Auto’s zijn toffe bakken! toch?

    Login om te reageren
  69. Windhoos zegt

    14 oktober 2007 om 23:57

    Helemaal mee eens naamgenoot ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North