• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Voisin Concept

Auteur: autoblogger, gepost 28 maart 2008 om 10:49 – 42 Reacties

LusoMotors Voisin Concept


Ernesto Freitas, de man die we kennen van de Ferrari Dino en de Hansen GT, heeft een nieuw project. Het “Voisin” project is op dit moment in de 3D-fase maar moet uiteindelijk leiden tot een full-scale model. De inspiratie komt duidelijk van de Bugatti Veyron…

Het Portugese LusoMotors, opgericht door Ernesto, biedt diensten aan op het gebied van design en prototyping. Dit concept is op eigen initiatief en hij laat weten: “Personally I always loved French classic cars. I’m not talking about just the design or the brands, but the history behind them.”

Het oude Franse automerk “Avions Voisin” is opgericht door Gabriel Voisin, het bedrijf produceerde auto’s van 1919 tot 1939. Voisin scheen destijds de enige echte concurrent van Bugatti te zijn, vandaar dat het design van de “Voisin Concept” gericht is op de Veyron.

De Voisin is ontworpen voor een grote motor achterin, bijvoorbeeld de nieuwe V12 Audi diesel. Volgens Ernesto zou dit een goede keus zijn: “Huge amounts of torque and power can be used with no regrets!”

LusoMotors Voisin Concept
LusoMotors Voisin Concept
LusoMotors Voisin Concept
LusoMotors Voisin Concept
LusoMotors Voisin Concept
LusoMotors Voisin Concept

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch
  • Lezersvraag: welk concept van 2021 wil jij onder de kerstboom?
    Lezersvraag: welk concept van 2021 wil jij onder de kerstboom?

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, lusomotors, Schetsen, voisin

Vorig bericht: « Spyker jaarcijfers 2007
Volgend bericht: BMW hakt cilinders af van M-modellen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Geenomeister zegt

    28 maart 2008 om 10:55

    -edit: lees het bericht gewoon eerst-

    Login om te reageren
  2. babbaloerie zegt

    28 maart 2008 om 10:59

    En Koenigsegg -trekjes

    Login om te reageren
  3. Rik zegt

    28 maart 2008 om 11:02

    Maar het ziet er wel zeer netjes uit!

    Login om te reageren
  4. Ben zegt

    28 maart 2008 om 11:02

    Ziet er goed uit, maar is iets je te Veyron-Koenigsegg
    Verder goed.

    Login om te reageren
  5. Roy zegt

    28 maart 2008 om 11:11

    Zo lang een auto niet van een groot merk is, is de kans zeer gering dat ie ook daadwerkelijk in productie gaat. Er zijn al zoveel van dit soort concepten langsgekomen, maar je hoort er niets meer van.

    Login om te reageren
  6. babbaloerie zegt

    28 maart 2008 om 11:12

    Maar hij is wel mooier dan een Veyron :P

    Login om te reageren
  7. Apache zegt

    28 maart 2008 om 11:12

    Koenigsegg, Koenigsegg? waar dan? als je nu zou zeggen: zijn mama was een Veyron en zijn papa een Ascari, ok, maar Koenigsegg?

    Login om te reageren
  8. Ramshoek zegt

    28 maart 2008 om 11:18

    Leuk weetje voor de auto liefhebber.

    Avions Voisin was in de eerste wereldoorlog een fabriekant van vliegtuigen (Avions).
    WO1 was een gruwelijke oorlog en in de dagen na de oorlog was het algemene gevoel dat er daarna nooit meer oorlog in Europa zou zijn; ‘The war to end all wars’.
    Zat je met je bedrijf in de defensie industrie (toen nog gewoon oorlogs-industrie), dan was het raadzaam snel iets anders te gaan doen.
    Fokker, een concurent van Voisin, ging post en passagiersvliegtuigen bouwen en was daarin in de 20’er jaren de grootste van de wereld.
    Voisin besloot in de auto industrie te gaan en had zijn eerste auto in de winter van 1919 klaar voor de eerste testrit.

    Op een koude februari ochtend, de wegen waren nog bevroren en glad, ging meneer Voisin op pad met zijn eigen auto.
    De eerste keer dat meneer remde ging hij bijna in het rond; auto’s hadden toen nog alleen remmen op de achterwielen.
    Ook ontdekte hij dat ‘ie een klein foutje had gemaakt met de draairichting van de motor en de overbrenging. Resultaat: 1 versnelling vooruit en 3 achteruit.
    Om ook de versnellingsbak te testen, zetten Voisin zijn wagen in z’n een en reed …. achteruit. Schakelde vervolgens op naar 2 en 3 en toen alles goed bleek te werken, trapte Voisin op zijn rem. Nu de achterremmen in de rijrichting van de auto zaten – zeg maar aan de voorkant – remde de wagen, ondanks de gladheid, mooi rustig en stabiel af. Dat bracht meneer Voisin op het idee niet alleen remmen op de achteras te plaatsen, maar ook op de vooras.

    Voisin; de uitvinder van de voorwielremmen.

    Login om te reageren
  9. Jandepandaman zegt

    28 maart 2008 om 11:19

    Ik maak zelf als ik geen tv kijk ook plenty tekeningen van auto’s met mooie merknamen en fantastische theoretische prestaties die never nooit het asfalt zullen beroeren. Ik wil eerst het echte voertuig zien voor ik hier in ga geloven…

    Login om te reageren
  10. RobertJ zegt

    28 maart 2008 om 11:23

    Bijzonder mooie auto, maar er mogen wel andere velgen onder. De veyron inspiratie is duidelijk zichtbaar, maar moet hij als concurrent dienen? ik denk van niet. Waarom zouden ze anders praten over de V12TDI, die van de VAG(bugatti) komt?

    Login om te reageren
  11. Kyanite zegt

    28 maart 2008 om 11:26

    Erg mooi ontwerp. Het ontwerp is in ieder geval een heel stuk mooier als de Veyron. De opmerking over de diesel is geweldig, er moeten meer diesels komen, zonde dat Audi de diesel niet dit jaar al gaat inbouwen in de R8 http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/19/audi-r8-voorlopig-geen-v10-geen-roadster-en-geen-v12-tdi

    @Roy
    Bugatti had het geluk VAG achter zich te hebben anders was dat ook nooit wat geworden.

    Login om te reageren
  12. Silverarrow zegt

    28 maart 2008 om 11:36

    Een combinatie van een Bugatti Veyron en Gumpert Apollo. Wel een mooie combinatie, dus zou hem best willen hebben.

    Login om te reageren
  13. Ramshoek zegt

    28 maart 2008 om 11:40

    Nog een weetje.

    Veel autofabriekanten uit het begin van de vorige eeuw, waren helemaal niet zo enthousiast over de verbrandingsmotoren waarmee hun wagens waren uitgerust. Ze stonken en maakten daarbij veel herrie in de vorm van uitlaatgeluid en het geratel van kleppen e.d. Daarbij hadden de motoren dusdanig weinig trekkracht dat ze een vaak vervaarlijk krakende versnellingsbak nodig hadden met meerdere voorwaartse versnellingen plus daarbij een koppeling.

    De stoommachine was in de ogen van velen een veel betere krachtbron; stil en met dusdanig veel kracht dat je geen koppeling of versnellingsbak nodig had. In die stoommachine zat intussen al bijna 100 jaar ontwikkeling en was daarmee ook een zeer efficiente machine geworden.

    Het vermogen en daarmee de snelheid regelen was in een stoommachine een stuk lastiger. In een auto met verbrandingsmotor kon je het vermogen regelen met een gaspedaal en twee schuifjes op het stuur voor de juiste mengselvorming en de ontstekingsverstelling. Starten van zo’n auto kon door een paar keer draaien aan een grote zwengel.
    De start van een Stoommachine is een stuk lastiger; wil je ’s ochtends om 9:00h op kantoor zijn, zul je ’s nachts om 2 uur al op moeten staan om het vuurtje op te stoken…

    De verbrandingsmotor was dus een noodzakelijk kwaad, hoewel sommige fabriekanten de stoomauto bleven ontwikkelen. Jay Leno, de amerikaanse talkshow host en komediant, heeft een aardige collectie van die stoomauto’s.

    Om de nadelen van de verbrandingsmoter een beetje te beperken, stapte Voisin al heel snel over op motoren met meer cilinders, V12’s o.a. en maakte gebruik van schuiven motoren. Deze hadden geen in- en uitlaatkleppen die rammelden en ratelden, maar poorten die openden en sloten dmv roterende schuiven. Een zogenaamde Knight Engine (vernoemd naar de uitvinder).

    Voisin, een fabriekant die zich bewust was van en werkte aan alle tekortkomingen van de automobiel en daardoor zijn tijd soms ver vooruitwas.

    Login om te reageren
  14. dekster zegt

    28 maart 2008 om 11:48

    Veel van oorspronkelijke voisin’s zie ik hier niet in.

    Prachtige auto’s btw :)

    Login om te reageren
  15. august zegt

    28 maart 2008 om 11:53

    mijn uiterst zinvolle bijdrage: aldus de Veyron, met een sausje uit het kookboek van B. Engineering, hoewel ik hierboven reeds de naam Gumpert las en ik met wat goede wil inderdaad ook wel wat trekken van de Apollo dacht te kunnen ontwaren. Veyron meets Apollo vs. Edonis dus.
    Vedollo? Apyronis?

    Login om te reageren
  16. vla zegt

    28 maart 2008 om 12:05

    neusje: Corvette ZR1
    zijkant: Koenigsegg CCX
    achterkant: idd Bugatti Veyron :) (hoewel de CCX ook zo’n pijpje en achterkant heeft…)

    Login om te reageren
  17. Rik L zegt

    28 maart 2008 om 12:07

    dat ziet er mooi uit ! :) in vin alleen die achterlampen wat apart. nu maar hopen dat hij goedkoper word dan de veyron :roll:

    Login om te reageren
  18. Maghrebi zegt

    28 maart 2008 om 12:07

    Prachtig design, wat is de prjisindicatie ?

    Login om te reageren
  19. DJD zegt

    28 maart 2008 om 12:15

    zijkant is net een veyron

    Login om te reageren
  20. Ewout zegt

    28 maart 2008 om 12:25

    @ DJD: dat staat ook niet in het bericht zelf ofzo..
    Hij heeft in ieder geval een vriendelijke en vrolijke snoet :D

    Login om te reageren
  21. Mr. Reddingius zegt

    28 maart 2008 om 12:35

    Aston DB9 velgen anyone?

    Login om te reageren
  22. Apache zegt

    28 maart 2008 om 12:58

    Was ik echt de enige die hieraan moest denken?

    Login om te reageren
  23. Esprit_de_Flandre zegt

    28 maart 2008 om 13:01

    @Roy

    Productie is ook niet het doel. Dit is een reclamestukje voor zijn bedrijf LusoMotors. Ze tonen hun kunnen in de hoop te kunnen werken in opdracht van een constructeur aan een echt productiemodel.

    Login om te reageren
  24. Lustigson zegt

    28 maart 2008 om 13:11

    Gaaf: Koenigsegg meets Veyron meets BMW Nazca. :D

    Login om te reageren
  25. Aston Martin zegt

    28 maart 2008 om 13:24

    Totaal niet slecht, alhoewel hij inderdaad wel trekjes mee heeft van de Koenigsegg

    Login om te reageren
  26. Robin zegt

    28 maart 2008 om 13:29

    Ik heb het uiterlijk van de veyron altijd een beetje tegenvallend gevonden, zo kort en bollig, niet echt sportief.
    En nu besef ik: zo had hij moeten uitzien. Als bugatti het concept nu eens gewoon overkoopt :d

    Login om te reageren
  27. ELB zegt

    28 maart 2008 om 14:20

    Geweldig. Twee uiterste exoten (Veyron en CCX) gecombineerd. Wanneer komt ie?

    Login om te reageren
  28. Rick dos zegt

    28 maart 2008 om 14:22

    Op het eerste plaatje ziet het er lekker uit en vervolgens gaat het van lekker naar mwah. Das nie goe.

    Login om te reageren
  29. Nick zegt

    28 maart 2008 om 14:23

    Leuk zo’n V12 TDI diesel, maar nog steeds is er geen versnellingsbak van redelijk formaat die al dat koppel aan kan.

    Vandaar dat de motor maar 1100 Nm mag leveren, omdat de X-trac transmissies die gebruikt worden door Audi Sport niet meer aan kunnen.

    Login om te reageren
  30. epo zegt

    28 maart 2008 om 14:57

    Ik blijf erbij dat de achterkant van dit ding enorm lijkt op een Chrysler Crossfire, ook zonder de ondersteuning van een foto.

    Als je mijn posts verwijdert, geef dan iig een reden op. Hier schiet ik natuurlijk ook niets mee op… Bij voorbaat dank.

    Login om te reageren
  31. Arunas zegt

    28 maart 2008 om 15:33

    Wow! What a great design! Can’t wait to see Avions Voisin revived!

    Login om te reageren
  32. Citrofiel zegt

    28 maart 2008 om 15:34

    Taradatadaa! “Personally I always loved French classic cars. I’m not talking about just the design or the brands, but the history behind them.“ Totaal mee eens! Alleen al om de mening van de bouwer vind ik het een superauto! :D ;)
    De achterkant vind ik wel heel erg van de Veyron komen, maar hij is wel mooi. Wat dan weer jammer is, is dat de voorkant daar niet bij aansluit…

    @ Ramshoek; Leuke weetjes! Dank je! Mss moet je maar een site opzetten met weetjes over (de begintijd van de) auto’s. Ik word bezoeker! :D

    Login om te reageren
  33. Chorizo zegt

    29 maart 2008 om 12:26

    Sorry, maar ik zie hier van de verste verte geen voisin in. Het merk staat bekend om zijn art deco / futuristische stijlvolle ontwerpen. Dan verwacht je een soort Starck ontwerp, maar toch geen verbouwde Veyron?

    Ik vind dat je heel wat meer “Voisin” ziet in de Italdesign Bugatti Chiron :

    Login om te reageren
  34. Chorizo zegt

    29 maart 2008 om 12:42

    -edit: je reactie zat in de spamfolder-

    Login om te reageren
  35. Robin zegt

    29 maart 2008 om 17:27

    Zeker mooi en veel mooier dan de Veyron. :P

    Login om te reageren
  36. Fordfan zegt

    29 maart 2008 om 19:17

    Best een grappig autootje. Ik heb ook nog zoiets in de garage staan.

    Login om te reageren
  37. Patrick T. zegt

    29 maart 2008 om 22:21

    van mij mogen ze m bouwen!!!

    erg mooi!

    Login om te reageren
  38. transam73 zegt

    30 maart 2008 om 20:56

    @ Chorizo: helemaal eens (hoewel ik je eerste pic niet kan zien), die scherpe hoekigheid is inderdaad ‘des Voisins’…
    Een typische Voisin was tegendraads en straalde ongefilterde (luchtvaart) techniek uit.
    Dit gevalletje Freitas nummer zoveel is weer zoooo ontzettend voorspelbaar, dat het wel een succes zal worden. Want vergeet niet – het moet ook verkopen hè. Van het gevoel ‘Voisin’ heeft meneer Ernesto geen bal begrepen, maar ja, gezien de gemiddelde reaktie hierboven kun je toch inderdaad het best een mix van allerlei bestaande, ingeburgerde en goedgekeurde design-elementjes aan elkaar plakken, wil je het grote publiek bereiken.

    Bonne chance, Ernesto – geeeeeeeuuuw….

    Login om te reageren
  39. Ash zegt

    5 april 2008 om 21:23

    Hij is wel mooier dan een veyron
    En heeft zeker wel wat Koenigsegg trekjes :P

    Login om te reageren
  40. Alex zegt

    18 april 2008 om 20:11

    Ik persoonlijk vindt de veyron veel mooier! ;-)

    Login om te reageren
  41. Joost zegt

    7 februari 2009 om 14:15

    hmm, “lichtjes” gepikt van de Veyron vind ik..

    Login om te reageren
  42. WouterM` zegt

    7 oktober 2009 om 15:50

    voorkant een beetje lomp netzoals de veyron verder erg mooi!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North