
Wat doe je wanneer je onder de motorkap van je oude Nissan Maxima volledig uitgeknutseld bent omdat er simpelweg geen ruimte meer is. Je bent zo lekker bezig en hebt echt behoefte aan twee turbo’s? Precies, dan doe je wat ieder weldenkend mens zou doen. Je denkt even goed na en gaat vervolgens pragmatisch aan de slag: je gaat ruimte maken!
Dan begin je natuurlijk met het ruimen van de passagiersstoel. Dan onstaat er ineens een zee van ruimte, waar je weer een poosje mee vooruit kunt. Waar we hier precies naar kijken, durf ik je niet te vertellen, maar één ding weet ik zeker: “you’re in for a very hot ride”.

(via jalopnik.com)





ok… logisch… :D
heeft iemand meer info over dit ding? dit moet wel ziek zijn…
Ben benieuwd hoeveel pk die nu heeft Al die moeite, wat een gek
Lijkt me niet echt veilig dit…hoe haal je ’t ook in je hoofd om dit te gaan bouwen.
verwarming heeft hij zo niet meer nodig, met die uitlaat binnen in. Maar verantwoord lijkt het me niet… en anders op zijn mun minst niet handig.. maar het is wel een oplossing voor ruimte gebrek, maar wat nu als ook de ruimte van de passagiers stoel vol is ???!!!!?? …
Geluidsisolatie heeft ook geen zin denk ik.
Nu alleen nog even door de apk en knallen ;)
wauw, cool gedaan!
ja idd
Whaha wat een freak!
Waar komen deze foto’s vandaan? Wil hier wel meer over weten…
Hoe dom is dat?
Henderik jan de klusjes man is duidelijk weer flink bezig geweest
Die woont zeker in een heel koud land en wilde niet meer rillend achter het stuur.
Leuker nog is het bij een klassieker ;) Spijlbusje!
Voor de hele fotosessie: http://ziza.ru/2006/01/20/V8-VW-Bus.html
geweldig nissan rocks
@TomRS6: Jezus wat dacht die gozer… laat ik anders maar geen amerikaanse auto kopen, ik leg wel een V8 in mn volkswagen :S
Wat een idioten. Ik zou me niet eens durven vertonen in zo’n auto.
Zie ik dit nu goed? Zijn dit nu turbo’s op de plaats van de passagiersstoel? Die dingen kunnen 100.000 toeren per minuut maken, daar kun je je dus ook lelijk aan branden, ze worden namelijk erg heet ondanks de intercooler.
Lijkt me eerder der bijrijders kant om eerlijk te zijn.. maar evengoed meer dan indrukwekkend… hehehehe waar blijven de filmpjes????
srry maar had het verkeerd gelezen…. is de bijrijdersseat
lol
haha wat nu als 1 turbo kapot gaat en doorsmelt naast zijn lichaam??? hihi burn baby burn :D :D :D
Het is echt wel mogelijk om alles onder te motorkap te krijgen en toch veel vermogen te halen. Er rijden honderden Opel Corsa’s rond met 2.0 liter turbo blokjes uit Calibra’s en dat past ook onder de kap. Bovendien is het blok volgens mij op een budget gemaakt. Twin turbo wil meestal niet zeggen meer vermogen, daarom bouwen ze Toyota Supra’s ook vaak om van twin naar single turbo. Apart is het zeker wel en heet ook, aangezien RVS spruitstukken al snel rood gloeiend worden bij flink wat gas.
TheMaster
Turbo’s draaien wel 250.000 toeren per minuut hoor ;)
Dat ding moet een gigantisch turbo gat hebben… Hoe verder van het uitlaatspruitstuk hoe langer het duurt dat de turbo reageert…
Stephan -> 250.000 toeren maken de kleine turbos, zoals bv op een 1.3 fiat diesel. Grotere turbo’s, zoals bv een Volvo 2.5 turbo oid, zitten rond de 180.000 toeren.
Hele grote turbos, zoals op vrachtwagens ed, zitten rond de 80.000 toeren.
En dan maar denken dat een honda v-tec motor veel toeren maakt ;)
Wauw, dit is pas echt een “hot seat”!
Hij heeft ook een motor gebouwd:
Het lijkt wel of ie zijn eigen illegale Vpower raffinaarderij in zijn autootje heeft.
@ Hilgert
lol :) :P
@ ThoMaster: Een intercooler heeft niet veel van doen op de temperatuur van de turbo of uitlaatgassen… deze koelt namelijk de lucht in het inlaatsysteen zodat er meer zuurstof in de lucht zit en daarmee de ontbranding in de cilinder krachtiger verloopt.
En doe mij ook zo’n groovy 70’s spijltjesbus ;-)
Alleen de voorruit er nog uithalen voor de nodige koeling en hij is klaar! :-D
wat moet dat in godsnaam voorstellen??
@ThoMaster
Uitlaatgasturbo, dus ze worden warmer van de uitlaatgassen dan van de toeren, bovendien worden de lagers gekoeld met olie.
@GeeJee
Daarnaast is het ook wel fijn dat de temperatuur van het hele mengsel en daarmee de cylinderkoptemp daalt…
Spijlbus is 50’s en 60’s, niet 70’s
@OJ
Hij heeft de vloer bij de passagier er al uit gesloopt, tocht wel aardig zo!
Wat een mafkees zeg, maar wel goed dat je dit kunt maken.
(…)
Nee, mijn vrouw vindt het niet goed !