• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vol is vol, of toch niet?

Auteur: Dennis, gepost 1 februari 2007 om 23:00 – 33 Reacties

Weird turbo

Wat doe je wanneer je onder de motorkap van je oude Nissan Maxima volledig uitgeknutseld bent omdat er simpelweg geen ruimte meer is. Je bent zo lekker bezig en hebt echt behoefte aan twee turbo’s? Precies, dan doe je wat ieder weldenkend mens zou doen. Je denkt even goed na en gaat vervolgens pragmatisch aan de slag: je gaat ruimte maken!

Dan begin je natuurlijk met het ruimen van de passagiersstoel. Dan onstaat er ineens een zee van ruimte, waar je weer een poosje mee vooruit kunt. Waar we hier precies naar kijken, durf ik je niet te vertellen, maar één ding weet ik zeker: “you’re in for a very hot ride”.

Weird turbo

(via jalopnik.com)

Ook interessant!

  • Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
    Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
  • Nismo
    Nismo (Nissan Motorsport) gaat op de schop
  • Deze legendarische Nissan gaat het volgende jaar niet halen
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

Funny, Nissan, tuning

Vorig bericht: « Renault-Nissan jaagt op 3e plek van Ford
Volgend bericht: Louis Vuitton is nieuwe eigenaar Aston Martin? »

Lees Interacties

Reacties

  1. C est Jeroen zegt

    1 februari 2007 om 23:05

    ok… logisch… :D

    heeft iemand meer info over dit ding? dit moet wel ziek zijn…

    Login om te reageren
  2. Mpower zegt

    1 februari 2007 om 23:07

    Ben benieuwd hoeveel pk die nu heeft Al die moeite, wat een gek

    Login om te reageren
  3. Ruben J. zegt

    1 februari 2007 om 23:08

    Lijkt me niet echt veilig dit…hoe haal je ’t ook in je hoofd om dit te gaan bouwen.

    Login om te reageren
  4. vØlvØ frǽk zegt

    1 februari 2007 om 23:12

    verwarming heeft hij zo niet meer nodig, met die uitlaat binnen in. Maar verantwoord lijkt het me niet… en anders op zijn mun minst niet handig.. maar het is wel een oplossing voor ruimte gebrek, maar wat nu als ook de ruimte van de passagiers stoel vol is ???!!!!?? …

    Login om te reageren
  5. C-ad zegt

    1 februari 2007 om 23:14

    Geluidsisolatie heeft ook geen zin denk ik.

    Login om te reageren
  6. Stephan zegt

    1 februari 2007 om 23:36

    Nu alleen nog even door de apk en knallen ;)

    Login om te reageren
  7. jonathan schepens zegt

    1 februari 2007 om 23:43

    wauw, cool gedaan!

    Login om te reageren
  8. Ruud zegt

    1 februari 2007 om 23:43

    ja idd

    Login om te reageren
  9. Sven zegt

    1 februari 2007 om 23:46

    Whaha wat een freak!
    Waar komen deze foto’s vandaan? Wil hier wel meer over weten…

    Login om te reageren
  10. CSL zegt

    1 februari 2007 om 23:52

    Hoe dom is dat?

    Login om te reageren
  11. Tinuuus zegt

    2 februari 2007 om 00:01

    Henderik jan de klusjes man is duidelijk weer flink bezig geweest

    Login om te reageren
  12. ZOEF zegt

    2 februari 2007 om 00:31

    Die woont zeker in een heel koud land en wilde niet meer rillend achter het stuur.

    Login om te reageren
  13. TomRS6 zegt

    2 februari 2007 om 00:31

    Leuker nog is het bij een klassieker ;) Spijlbusje!

    Voor de hele fotosessie: http://ziza.ru/2006/01/20/V8-VW-Bus.html

    Login om te reageren
  14. shivan zegt

    2 februari 2007 om 00:59

    geweldig nissan rocks

    Login om te reageren
  15. KoboC zegt

    2 februari 2007 om 01:16

    @TomRS6: Jezus wat dacht die gozer… laat ik anders maar geen amerikaanse auto kopen, ik leg wel een V8 in mn volkswagen :S

    Wat een idioten. Ik zou me niet eens durven vertonen in zo’n auto.

    Login om te reageren
  16. ThoMaster zegt

    2 februari 2007 om 01:25

    Zie ik dit nu goed? Zijn dit nu turbo’s op de plaats van de passagiersstoel? Die dingen kunnen 100.000 toeren per minuut maken, daar kun je je dus ook lelijk aan branden, ze worden namelijk erg heet ondanks de intercooler.

    Login om te reageren
  17. XploidVain zegt

    2 februari 2007 om 02:52

    Lijkt me eerder der bijrijders kant om eerlijk te zijn.. maar evengoed meer dan indrukwekkend… hehehehe waar blijven de filmpjes????

    Login om te reageren
  18. XploidVain zegt

    2 februari 2007 om 02:54

    srry maar had het verkeerd gelezen…. is de bijrijdersseat
    lol

    Login om te reageren
  19. olibier zegt

    2 februari 2007 om 07:58

    haha wat nu als 1 turbo kapot gaat en doorsmelt naast zijn lichaam??? hihi burn baby burn :D :D :D

    Login om te reageren
  20. Tom van Bergen zegt

    2 februari 2007 om 08:28

    Het is echt wel mogelijk om alles onder te motorkap te krijgen en toch veel vermogen te halen. Er rijden honderden Opel Corsa’s rond met 2.0 liter turbo blokjes uit Calibra’s en dat past ook onder de kap. Bovendien is het blok volgens mij op een budget gemaakt. Twin turbo wil meestal niet zeggen meer vermogen, daarom bouwen ze Toyota Supra’s ook vaak om van twin naar single turbo. Apart is het zeker wel en heet ook, aangezien RVS spruitstukken al snel rood gloeiend worden bij flink wat gas.

    Login om te reageren
  21. Stephan zegt

    2 februari 2007 om 09:11

    TheMaster

    Turbo’s draaien wel 250.000 toeren per minuut hoor ;)

    Login om te reageren
  22. supergrover zegt

    2 februari 2007 om 09:42

    Dat ding moet een gigantisch turbo gat hebben… Hoe verder van het uitlaatspruitstuk hoe langer het duurt dat de turbo reageert…

    Stephan -> 250.000 toeren maken de kleine turbos, zoals bv op een 1.3 fiat diesel. Grotere turbo’s, zoals bv een Volvo 2.5 turbo oid, zitten rond de 180.000 toeren.
    Hele grote turbos, zoals op vrachtwagens ed, zitten rond de 80.000 toeren.

    En dan maar denken dat een honda v-tec motor veel toeren maakt ;)

    Login om te reageren
  23. brian zegt

    2 februari 2007 om 10:12

    Wauw, dit is pas echt een “hot seat”!

    Login om te reageren
  24. Hilgert zegt

    2 februari 2007 om 11:09

    Hij heeft ook een motor gebouwd:

    Login om te reageren
  25. gebbetje zegt

    2 februari 2007 om 11:40

    Het lijkt wel of ie zijn eigen illegale Vpower raffinaarderij in zijn autootje heeft.

    Login om te reageren
  26. Deon zegt

    2 februari 2007 om 12:40

    @ Hilgert
    lol :) :P

    Login om te reageren
  27. GeeJee zegt

    2 februari 2007 om 12:45

    @ ThoMaster: Een intercooler heeft niet veel van doen op de temperatuur van de turbo of uitlaatgassen… deze koelt namelijk de lucht in het inlaatsysteen zodat er meer zuurstof in de lucht zit en daarmee de ontbranding in de cilinder krachtiger verloopt.

    En doe mij ook zo’n groovy 70’s spijltjesbus ;-)

    Login om te reageren
  28. OJ zegt

    2 februari 2007 om 12:53

    Alleen de voorruit er nog uithalen voor de nodige koeling en hij is klaar! :-D

    Login om te reageren
  29. MurcieBoy zegt

    2 februari 2007 om 15:43

    wat moet dat in godsnaam voorstellen??

    Login om te reageren
  30. knowitall zegt

    2 februari 2007 om 16:16

    @ThoMaster
    Uitlaatgasturbo, dus ze worden warmer van de uitlaatgassen dan van de toeren, bovendien worden de lagers gekoeld met olie.

    @GeeJee
    Daarnaast is het ook wel fijn dat de temperatuur van het hele mengsel en daarmee de cylinderkoptemp daalt…
    Spijlbus is 50’s en 60’s, niet 70’s

    @OJ
    Hij heeft de vloer bij de passagier er al uit gesloopt, tocht wel aardig zo!

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    2 februari 2007 om 17:12

    Wat een mafkees zeg, maar wel goed dat je dit kunt maken.

    Login om te reageren
  32. Wouterman! zegt

    3 februari 2007 om 20:57

    (…)

    Login om te reageren
  33. JANUS zegt

    4 februari 2007 om 12:48

    Nee, mijn vrouw vindt het niet goed !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North