• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volgende generatie (2013) MINI rijdt zijn rondjes

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 november 2011 om 14:21 – 33 Reacties

MINI spyshot
Ziehier: één van de 57 varianten van de ‘kleine’ verkooptopper van de BMW-groep, netjes ingepakt in folie.

Naar verwachting maakt de next-gen MINI in 2013 zijn opwachting. Het merk, dat momenteel in de basis 6 verschillende varianten aanbiedt, zal naar verwachting niet minder dan 10 verschillende versies op het volgende platform aanbieden. Dit UKL1-platform moet bovendien plaats bieden aan de kleinere (FWD) BMW-modellen, kan ook AWD ondersteunen, en wordt geschikt voor 2 verschillende wielbases.

Met de Franse trendbreuk voor wat betreft het niet langer groter maken van de bestaande modellen doen de Duitsers niet mee. De nieuwe MINI groeit nog een stukje ten opzichte van zijn voorganger, en dat is natuurlijk omdat er een mini-MINI aan zit te komen, waarvan we een preview zagen in het Rocketman-concept. Op deze manier bezet MINI ongeveer alle honken van klein (Rocketman) tot groot (Countryman). Geruchten over een MINI-truck kunnen wij nog niet bevestigen.

Qua motorisering: veel MINI’s krijgen gewoon weer een vierpitter, maar uiteraard doet BMW’s nieuwe driecilinder ook zijn intrede in MINI-land. Daarnaast ligt het voor de hand dat er hybride- en elektrische toepassingen hun weg naar de volgende generatie MINI vinden. De MINI E heeft al de nodige kilometers gemaakt, van de opgedane kennis moet de volgende generatie kunnen profiteren.

Ook interessant!

  • Volgende Mini Cabrio
    Volgende Mini Cabrio nog steeds geen EV?
  • Video: Kever sluit deur van Mini
  • MINI Strip is de definitie van een kale auto
    MINI Strip is het tegenovergestelde van full option
  • Mini Urbanaut
    Mini Urbanaut is ruimer dan Utrechtse studentenflat

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

MINI, spyshot

Vorig bericht: « Gespot: elektrische Bentley Continental GT Supersport
Volgend bericht: Porsche komt met wereldprimeur – maar wat is het? »

Lees Interacties

Reacties

  1. theman1996 zegt

    3 november 2011 om 14:38

    mini’s zijn al niet mooi maar deze is echt lelijk

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      3 november 2011 om 14:40

      @theman1996: Zie jij dan verschillen?

      Login om te reageren
      • theman1996 zegt

        3 november 2011 om 17:24

        @kaasboerin: die lelijke koplampen

        Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      3 november 2011 om 14:40

      @theman1996: En waarom is deze lelijker dan de andere Mini’s dan? Door de camouflage valt namelijk weinig te zien dat echt anders is dan de huidige Mini…

      Login om te reageren
    • YSF42 zegt

      3 november 2011 om 14:44

      @theman1996: het is maar een spyshot

      Login om te reageren
      • theman1996 zegt

        3 november 2011 om 22:13

        @YSF42: daarom kun je toch wel zien hoe de auto er uit ziet

        Login om te reageren
    • TheVeenmeister zegt

      3 november 2011 om 14:44

      @theman1996: Waarop baseer jij dat?? Hij lijkt mij niet veel anders… De lampen zullen waarschijnlijk op het productiemodel anders zijn..

      Login om te reageren
      • screamer zegt

        3 november 2011 om 14:47

        @TheVeenmeister: Ik mag hopen van wel. Dit lijkt op allemaal losse kleinere lichtunits. ipv 1 groot (rond) geheel.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          3 november 2011 om 14:53

          @screamer: Jawel, in 9/10 gevallen van een gecamoufleerde auto, is de koplampunit ook gecamoufleerd, slechts de échte lampen zijn (uiteraard) gewoon ongecamoufleerd.

          Login om te reageren
  2. Hubert zegt

    3 november 2011 om 14:47

    Is dit nu een generatie 1, 2 of 3???

    Login om te reageren
    • GeoBem007 zegt

      3 november 2011 om 14:50

      @Hubert: 3e generatie sinds 2002 oid.

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        3 november 2011 om 14:52

        @GeoBem007:
        Goh, dat jij het verschil nog kunt zien…

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          3 november 2011 om 14:54

          @Hubert: Tóch (ondanks de redelijk dikke prijs) gaan deze als warme broodjes over de toonbank. Ik zou zo’n Mini Cooper S opzich wel als 2e ‘oto’ willen hebben, beetje chippen en raggen maar.

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            3 november 2011 om 15:03

            @kaasboerin: De Mini Cooper S is toch wel een heerlijk autotje om in te rijden, heerlijk vlot, maar niet zenuwachtig.

            Login om te reageren
            • Hubert zegt

              3 november 2011 om 16:02

              @flutterby:
              Cooper S niet zenuwachtig?
              Hier op het werk hebben we een Cooper S clubman als testauto, en als je vol het gas intrapt vind ik de auto nogal zoekerig overkomen. Je moet het stuur verrekte goed vasthouden.
              Verder natuurlijk supergaaf (en super onpraktisch) karretje.

              Login om te reageren
    • TheVeenmeister zegt

      3 november 2011 om 15:00

      @Hubert: Volgens mij zelfs de 4e.. R50, R53, R56 en nu de nieuwe

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        3 november 2011 om 15:24

        @TheVeenmeister:
        Hier in Venray zijn we nu bezig met de F56 (nieuwe mini).
        Dus alle codes zijn wel bekend, maar wat lijken ze allemaal op elkaar. (en de nieuwe die er aan zit te komen is ook niet veel anders…)

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          3 november 2011 om 15:27

          @Hubert: Het heeft een unieke look en dan ook de nodige charmes, dat kan je ook wel zien aan het succes van het merk. Ik vind het wel wat hebben. ;)

          Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          3 november 2011 om 15:27

          @Hubert: En daar komt natuurlijk bij; never change a winning team eh.. :D

          Login om te reageren
          • Alex_79 zegt

            3 november 2011 om 15:36

            @kaasboerin: aan het uiterlijk hoef je van mij niet zozeer te sleutelen, dat zat wel goed bij mijn R50. Al gaf de voorruit door dat ie zo rechtop stond wel veel problemen met steenslag. Het interieur is mijns inziens wél aan een opfrisbeurt toe. Die grote stationsklok van een snelheidsmeter heb ik eigenlijk altijd gehaat (ik had hem door een Cockit Chrono pack laten vervangen, praktischer en mooier) en toen ze de radio ineens in dat ding monteerden werd het nog lelijker.

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              3 november 2011 om 16:12

              @Alex_79: Dat steenslag sja, dat is gewoon balen, ik heb ook weer een deuk in m’n motorkap. De snelheidsmeter sja, dat is een beetje een kwestie van karakter behouden. Het ‘mini-sentiment’ behouden. Ik vind het zelf ook fugly namelijk. Cock-kit chrono pack is altijd goed natuurlijk. :lol:

              Login om te reageren
              • Alex_79 zegt

                3 november 2011 om 16:19

                @kaasboerin: grinnik, heb ik dat weer, mis ik een “p” o’ de juiste ‘laats ;)

        • TheVeenmeister zegt

          3 november 2011 om 16:58

          @Hubert: Nee idd. Meestal zijn de lichtunits wat anders ingedeeld.. En de grille wat anders gedesigned.. Meer dat de originele R50 (welke ik nog steeds de mooiste vind) gefacelift wordt.. En dat heerlijke Chrysler 1.6 supercharged blok lag daar nog in… Graag een rode JCW in Italian Job styling!

          Login om te reageren
      • Hubert zegt

        3 november 2011 om 15:39

        @TheVeenmeister:
        Ohja, de R53 is de R50 in Cooper trim.
        zie ook :
        http://www.bmwarchiv.de/e-code/

        Login om te reageren
        • gammzor zegt

          3 november 2011 om 16:35

          @Hubert: De R50 was de eerste generatie van de “Cooper” en de “One”. De R53 was de eerste generatie van de “S” reeks, die met supercharger werd geleverd. De R56 was de tweede generatie “S” reeks met turbo…

          Login om te reageren
        • TheVeenmeister zegt

          3 november 2011 om 17:27

          @Hubert: Yes my Bad.. De gefacelifte versie van de R50 werd ook gewoon als R50 verkocht..
          Dus dit wordt het 3e model Cooper…

          Login om te reageren
  3. dustin24 zegt

    3 november 2011 om 16:10

    De Mini’s van tegenwoordig zijn al niet meer zo ‘mini’ sommige zijn ondertussen al zo groot als een golf.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      3 november 2011 om 17:06

      @dustin24: Nog wel groter denk ik, maar hij ‘oogt’ nog wel aardig ‘mini’, en dat is natuurlijk wel geinig.

      Login om te reageren
    • talow zegt

      3 november 2011 om 18:05

      @dustin24: Ze zijn zeker niet zo groot als een Golf… heb je de koffer van een MINI al eens gezien? Krijg je geen 3 bakken bier in :D

      On topic: Ik ben benieuwd! Die lampen worden natuurlijk nog wel veranderd, het dashboard ook hoop ik! Want zo te zien staat er bij deze geen leuk toerentellertje meer voor je neus…
      Het zijn heerlijke wagentjes! Ze rijden gewoon super! Voor mij hoeven ze nu eigenlijk nog geen 3e generatie te maken, die 2e is nog goed zat!

      Login om te reageren
  4. euro95 zegt

    3 november 2011 om 18:12

    Ik ben benieuwd totdat ik een “echt” plaatje zie ;)
    Deze spot zegt mij niets in elk geval!

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    3 november 2011 om 19:13

    Maar goed dat ze deze melkkoe over hebben gehouden na het Rover verliespostje.

    Login om te reageren
  6. masterstig zegt

    3 november 2011 om 19:54

    Hij lijkt wel héél erg vierkant…

    Login om te reageren
  7. BRT zegt

    24 mei 2012 om 19:06

    Ah de tellers gewoon achter het stuur zover ik kan zien. Dat is wel de grootste afknapper van de huidige mini’s.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North