• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Caddy 4Motion vult elke niche

Auteur: willeme, gepost 7 april 2021 om 17:03 – 14 Reacties

Volkswagen Caddy 4Motion

Een ware marketingspecialist op wielen, deze Volkswagen Caddy 4Motion.

‘Nicheproduct’ is natuurlijk een marketing-term. Bij een nicheproduct gaat het gaat om een klein doch zeer specifiek gedeelte van de markt. Vaak wordt de term gebruikt bij heel erg prijzige producten. Dat is niet per sé verplicht, overigens. Het gaat in dit geval enkel en alleen om hoe specifiek het marktsegment is.

Volkswagen Caddy 4Motion

We beginnen dit artikel met wat informatie vanuit Principles of Marketing. Dat is één van de leukere schoolboeken en verplichte kost voor iedere commerciële ondernemer. We hebben namelijk een nicheproduct voor je in de aanbieding. Het gaat om een compacte bedrijfswagen met vierwielaandrijving. Volgens Volkswagen zijn zij de enige die dit specifieke stukje markt bedienen. Dat doen ze namelijk met de nieuwe Volkswagen Caddy Cargo 4Motion.

Volkswagen Caddy 4Motion

We moesten even graven. Toegegeven, er zijn inderdaad geen busjes in deze klasse met vierwielaandrijving. Natuurlijk, een Peugeot Partner Dangel 4×4 kun je tegenkomen in bepaalde delen van de wereld. Maar, die zijn (zoals de naam verklapt) door Dangel (om)gebouwd en niet door Peugeot zelf. Het is overigens niet voor het eerst dat Volkswagen met een Caddy 4Motion op de proppen komt. De vorige generatie kon je namelijk ook bestellen met vierwielaandrijving.

  • Volkswagen Caddy 4Motion
  • Volkswagen Caddy 4Motion
  • Volkswagen Caddy 4Motion

Motoren en transmissie

Met welke motoren en transmissies de Volkswagen 21Caddy 4Motion leverbaar is in Nederland, is nog niet bekend. Wel wordt er vermeld dat de Caddy 4Motion meer grip en stabiliteit biedt. Ook zorgt het 4Motion-systeem voor meer rijdynamiek, aldus VW. Dat is overigens het bekende 4Motion systeem met een Haldex-koppeling. In standaard-situaties worden de voorwielen aangedreven. Bij gripverlies mogen de achterwielen mee doen.

  • Volkswagen Caddy 4Motion
  • Volkswagen Caddy 4Motion
  • Volkswagen Caddy 4Motion
  • Volkswagen Caddy 4Motion

In Duitsland is de Volkswagen Caddy Cargo 4Motion leverbaar met één 2.0 TDI-motor. Deze levert 122 pk en is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Wel is er keuze tussen een reguliere Caddy Cargo of een langere Caddy Cargo Maxi. Dan is het nu even wachten op de eerste heldere geest die de 2.5 vijfcilinder uit de Audi RS3 erin lepelt. Het zou toch gewoon moeten passen? Dan heb je echt een specifiek stukje markt te pakken!

Ook interessant!

  • Vijf punten waarop de nieuwe Volkswagen Caddy Cargo scoort!
  • NL tuner haalt 175% meer vermogen uit Volkswagen Caddy
    NL tuner haalt 175% meer vermogen uit Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy PanAmericana moet iets ruigs voorstellen
    Volkswagen Caddy PanAmericana moet iets ruigs voorstellen
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

4motion, Bedrijfswagen, Busjes, caddy, cargo, Diesel, tdi, Vierwielaandrijving, Volkswagen

Vorig bericht: « Laatste Audi A8 met twaalfcilinder krijgt rare bijnaam
Volgend bericht: Mini Oselli Edition kost meer dan 110.000 euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johanneke zegt

    7 april 2021 om 17:26

    De vorige caddy had een ondertussen erg verouderd uiterlijk, maar de nieuwe, kan mij echt niet bekoren die achterkant. Maar echt lelijk is het ook niet, dus misschien is dit wel een gevalletje het moet wennen.

    Login om te reageren
    • christian85 zegt

      7 april 2021 om 21:17

      @Johanneke: de achterkant doet mij denken aan een Fiat

      Login om te reageren
    • remarkable zegt

      7 april 2021 om 21:58

      @Johanneke: sluit me er volledig bij aan.

      Nou zat ik er bij de laatste Ferrari’s goed naast (kunnen we nu wel bekoren). Deze lijkt wat Franse invloeden te hebben in design waardoor het me niet aanspreekt.

      Misschien wachten op dikkere uitvoeringen.

      Login om te reageren
    • anthwan zegt

      7 april 2021 om 22:58

      @Johanneke: erg verouderd uiterlijk? Vind reuze mee vallen. Maar kan deze 4wd versie heeft dus geen starre achteras? Dat lijkt me wat comfortabele rijden toch?

      Login om te reageren
  2. monsieurleloure zegt

    7 april 2021 om 17:56

    Meer rijdynamiek en een VW Caddy in één zin, het moet verdomme niet gekker worden (-:
    Ik trek maar een pilsje open om dit te verwerken, haha.

    Login om te reageren
    • hassebas zegt

      7 april 2021 om 18:34

      @monsieurleloure: een caddy rijd gewoon als een golf, beetje aangeklede versie. hier V-200-PK met dsg, standkachel, leer, xenon en alles wat ook op een golf zit.. mis alleen een achterbank.

      Login om te reageren
      • gamma81 zegt

        7 april 2021 om 21:13

        Heeft een Golf ook een starre achteras en bladveren dan? Kansloze auto voor “ik wil wel een petje maar kan hem niet betalen” publiek.

        Login om te reageren
      • dailydriver zegt

        7 april 2021 om 21:43

        @hassebas: Nu wachten op de eerst die op Air of schroefset staat en 19 inch eronder.

        Login om te reageren
      • golf1985 zegt

        7 april 2021 om 22:09

        @hassebas: vaak in een caddy van de zaak gereden voor het werk. Kan niet zeggen dar het slecht rijd hoor. Hetzelfde als de golf 6 van mijn vriendjn. Rijd harstikke goed zelfs.

        Login om te reageren
    • BerlingoHdi zegt

      7 april 2021 om 19:11

      @monsieurleloure: Als je dynamiek belangrijk vind, koop dan een Transit Connect, ben ook benieuwd hoe ver deze 4×4 in echt offroad terrein komt.

      Login om te reageren
    • 5cilinder zegt

      7 april 2021 om 20:35

      @monsieurleloure: Lege bedrijfswagens rijden vaak best leuk. Zeker de grotere met rwd.

      Login om te reageren
      • monsieurleloure zegt

        8 april 2021 om 16:35

        @5cilinder

        Ik heb zelf een Vito met 160 pk

        Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      8 april 2021 om 06:26

      @monsieurleloure: Echte mannen rijden in een UAZ bukhanka op de Nürburgring. Da’s pas rij dynamiek.

      Login om te reageren
  3. The Stig NL zegt

    7 april 2021 om 18:40

    Oké. 1 motor; de 2.0 TDI. Met 122 pk. Maar daar heb je toch echt geen r**t aan als je het hebt over een diesel!? Zet alsjeblieft ook gewoon het koppel erbij.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North