• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mini Oselli Edition kost meer dan 110.000 euro

Auteur: willeme, gepost 7 april 2021 om 17:58 – 13 Reacties

Mini Oselli Edition

Huh? Dat is meer dan BMW voor een nieuwe Mini durft te vragen! Hoe zit dat met de Mini Oselli Edition?

Het is tegenwoordig helemaal hip: restomodden. Natuurlijk kun je de bink uithangen met een nieuwe supercar of mega-SUV. Echter, als je aankomt rijden in een ‘restomod’ laat je zien dat je veel smaak hebt en heel veel geld.

Heel veel geld te veel, want bijna alle restomod-creaties zijn bijzonder prijzig. Dat is op zich ook wel logisch, want een auto moet in principe gereviseerd worden en dan handmatig voorzien worden van unieke upgrades. Maar toch, als je hoort dat een Singer 911 DLS tegenwoordig 1.800.000 euro kost en een Alfaholics GTA-R zo’n 300.000 euro, dan vergaat het lachen je wel een beetje.

Mini Oselli Edition

Mini Remastered Oselli Edition

Het kan dus veel goedkoper met deze David Brown Mini Oselli Edition. De Mini Remastered-serie zijn restomods van David Brown. Die kun je eventueel kennen van de Aston Martin DB5 recreatie op basis van de Jaguar XK. In dit geval is de Mini Remastered een echte Mini, maar dan beter.

Mini Oselli Edition

Zoals gezegd is er dus nu een heuse Mini Oselli Edition. Hij was al aangekondigd, maar eindelijk is ‘ie dan klaar om besteld te worden. Deze serie Mini’s is in samenwerking met tuner Oselli tot stand gekomen. Het leuke is dat de originele motor op de juiste wijze is opgevoerd. De A-serie viercilinder is vergroot tot 1,45 liter en voorzien van twee SU-carburateurs. Hoeveel vermogen dit blokje levert, wordt niet vermeld. Reken op meer dan 100 pk. Standaard heeft de Mini Oselli Edition een vijfbak. Daarnaast kun je de Oselli Edition herkennen aan de 13 inch Enkei-velgen. Daarnaast zijn de remmen en het onderstel aangepast.

  • Mini Oselli Edition
  • Mini Oselli Edition
  • Mini Oselli Edition
  • Mini Oselli Edition

Prijs

Interesse? Dat is mooi! Er worden er namelijk zestig stuks van gebouwd. Aan de ene kant is dat natuurlijk heel erg weinig, zeker voor een compacte en kleine auto. Aan de andere kant, dat betekent dat ze bij David Brown wel eventjes 60 mensen moeten vinden die extreem veel geld voor een Mini willen neertellen. De Mini Oselli Edition kost namelijk 95.000 pond, dat is ongerekend 110.000 euro.

Die prijs kun je nog opdrijven door te kiezen voor de tweezits versie, die je ook nog uitrusten met rolkooi. Sowieso zijn de mogelijkheden bij David Brown eindeloos.

Ook interessant!

  • Mini van 124.300 euro
    Mini van 124.300 euro nu officieel te koop
  • MINI Anniversary Edition is gewoon zoals 'ie hoort
  • Video: Kever sluit deur van Mini
  • MINI Strip is de definitie van een kale auto
    MINI Strip is het tegenovergestelde van full option

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

david-brown-automotive, geld, MINI, restomod, tuning

Vorig bericht: « Volkswagen Caddy 4Motion vult elke niche
Volgend bericht: Elon Musk brengt je terug naar de jaren ’50 »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekkerlinksrijden zegt

    7 april 2021 om 18:28

    Hoeveel is dat per meter?

    Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      7 april 2021 om 19:39

      @lekkerlinksrijden: ze houden de bedragen aan van Amsterdam Centrum.

      Login om te reageren
  2. mopar70 zegt

    7 april 2021 om 18:34

    Restomod Mini? Wacht maar totdat Project Binky klaar is in 2034!

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      7 april 2021 om 20:38

      @mopar70: vraag me af hoeveel dat (geniale!) ding zou moeten kosten, als je de uren gaat tellen.

      Login om te reageren
  3. sportabgasanlage zegt

    7 april 2021 om 18:56

    Dit is toch werkelijk absurd? Hoe goed de restomod ook is, 110K voor een oude Mini. Dan zou ik toch eerst een afspraak maken bij een neuropsycholoog.

    Login om te reageren
    • mrbasa zegt

      8 april 2021 om 00:20

      Ja veel geld. Aan de andere kant, er zijn belachelijk veel mensen met veel geld. Als je je classic Porsche, RS6, Defender en Lambo al hebt is dit een unieke toevoeging tot je collectie. Een BMW 630d Grand Turismo x-drive met wat opties is hetzelfde geld. Een scheve vergelijking maar de Mini is een veelvoud cooler en unieker.
      Ik twijfel niet dat alle 60 vrij snel verkocht worden. Classic Minis zijn ubercool.

      Login om te reageren
  4. supertjeduc zegt

    7 april 2021 om 20:31

    Is best veel geld voor een gerestaureerde mini
    Vind dit niet echt een restomod , dan zou ik toch wat meer vermogen willen hebben en een high tech onderstel zoiets als ohlins heeft gemaakt voor de abarth , kost kompleet 4000€ maar dan heb je ook wat

    Login om te reageren
  5. HZW zegt

    7 april 2021 om 20:32

    Ik verwacht niet dat je hem voor € 110.000,- op Nederlands kenteken hebt staan, komt nog BPM bij.
    En aangezien dat het motorblok Carburateurs heeft zal de CO2 uitstoot ook wel tegenvallen.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      8 april 2021 om 08:01

      Dat zal met een klassieker wel meevallen toch?

      Login om te reageren
  6. Robert zegt

    7 april 2021 om 20:59

    Ik zag vorige week toevallig weer eens een classic Mini op de snelweg. Je ziet ze weinig meer, tenslotte, en zeker zelden op een snelweg. En met een goede reden: toen viel het me pas op hóe ongelofelijk klein die auto is ten opzichte van het overige verkeer. Gekkenwerk eigenlijk.

    Login om te reageren
    • geelbarrel zegt

      8 april 2021 om 00:03

      @RRRobert: met mn classic mini de snelweg nemen doe ik alleen als het moet..Geen lol aan, dat is je transpoteren in plaats van rijden. Duik de Ardennen of de Eifel in op weggetjes van anderhalf auto breed en je leeft !

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        8 april 2021 om 08:01

        @geelbarrel: dat geloof ik direct.

        Login om te reageren
  7. Hubert zegt

    8 april 2021 om 08:32

    Restomod en dan zo’n sneue Halfords haaievin op het dak.
    Dan heb je het niet begrepen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North