• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen doet bod op Opel

Auteur: CasperH, gepost 22 juli 2011 om 11:02 – 68 Reacties

VW versus Opel: omnomnomnom


In haar strijd om werelddominantie heeft Volkswagen een nieuwe stap gezet: het heeft een bod gedaan op Opel.

Het Duitse Manager Magazin weet te melden dat Volkswagen bang is dat de knowhow die Opel heeft in handen van merken als Hyundai terecht komt. Daarom heeft VW aan GM laten weten hoeveel Opel voor hun waard is, de geruchten kwamen dus niet uit de lucht vallen. Onderhandelingen zijn er echter nog niet uitgekomen want Opel heeft het bod te licht bevonden.

Volkswagen heeft overigens officieel gezegd dat het geen interesse heeft in het verlies lijdende Opel. Reken er echter gerust op dat VW haar kans grijpt om een concurrent uit de sub-premium markt kan wegkopen als dat voor een prikkie mogelijk is. GM is echter druk bezig met herstructureringen en het kan best zijn dat Opel binnenkort weer winstgevend is, net als de rest van het concern. Mocht dat eenmaal het geval zijn dan zal de prijs hard oplopen, dus als Volkswagen haar slag wilt slaan kunnen ze dat maar beter snel doen. To be continued? Ongetwijfeld!

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht
  • Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren
    Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen heeft het weer voor elkaar
  • Deze Hummer is van een Bekende Nederlander geweest
  • Dit moet wel de allerleukste auto ter wereld zijn
  • Checklist: zo maak je je auto vuurwerk-proof
FacebookTweetPinLinkedIn

GM, Opel, vag, Volkswagen

Vorig bericht: « Porsche waterpijp verklaart introductie dieselmotoren
Volgend bericht: Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. buzzertnl zegt

    22 juli 2011 om 11:09

    Waarom is opel nog steeds verlies geven? verkeerd management? te veel reclame op autoblog?

    Ik bedoel; De nieuwste generatie van opel zijn allemaal super goede auto’s die er heel goed uitzien (ze verkopen ook goed volgens mij). Dus waar gaat het fout?

    Login om te reageren
    • geengehoorisrechtdoor zegt

      22 juli 2011 om 11:24

      @buzzertnl: Klopt ik hoor ook voor het eerst dat opel niet goed draait. Ik snap niet waarom ze maken kwalitatief prima auto’s en ze zien er nog mooi uit ook. Daar komt nog bij dat ze veel goedkoper in de nieuwaanschaf zijn dan volkswagen. alleen de OPC tak blijft achter bij een vergelijkbare M-lijn of AMG-lijn.

      Login om te reageren
      • mercedesje zegt

        22 juli 2011 om 12:29

        @geengehoorisrechtdoor: OPC is niet echt vergelijkbaar met de AMG of M lijn hoor meer met Renualltsport ,de Cupramodellen bij Seat en de RS en ST modellen bij ford en GTI modellen bij VW. en dat ze achterblijven wind ik ook niet echt, ik bedoel kijk naar de insignia OPC,hij is niet lelijk heeft geen bakken onderstuur meer als bij de vectra… ze gaan er dus echt op voorruit.

        Login om te reageren
        • geengehoorisrechtdoor zegt

          22 juli 2011 om 14:29

          @mercedesje: ja daar heb je wel gelijk in.

          Login om te reageren
      • knalpot zegt

        22 juli 2011 om 13:40

        @geengehoorisrechtdoor:

        Volgens mij is Opel duurder dan VW in Nederland.
        Vergelijk maar eens het basis model Astra en Golf.

        Login om te reageren
        • geengehoorisrechtdoor zegt

          22 juli 2011 om 14:33

          @knalpot: Volgens mij is Opel toch goedkoper dan VW, ook al scheeld het soms maar 2 of 3 bankjes.

          Login om te reageren
          • knalpot zegt

            23 juli 2011 om 11:43

            @geengehoorisrechtdoor:
            Echt totaal achterhaald. Basis versie is VW inderdaad goedkoper. Als je ongeveer zelfde uitvoering kiest is VW nog steeds een paar tientjes gunstiger. Dat enorme verschil van vroeger dat VW duurder is er niet meer.

            Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          22 juli 2011 om 16:54

          @knalpot: Hangt er ook vanaf hoeveel je in die basisuitvoering als standaard krijgt natuurlijk…

          Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    22 juli 2011 om 11:10

    dat kan VW wel vergeten ..
    want VM heeft ook net een bod gedaan ..

    Login om te reageren
    • rikkon zegt

      22 juli 2011 om 11:35

      @lincoln: !!

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        22 juli 2011 om 12:22

        @rikkon:

        a,joh .. kon ik eindelijk een de VW/VM grap gebruiken ..

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          22 juli 2011 om 16:56

          @lincoln: VM Motori bedoel je natuurlijk…

          Login om te reageren
  3. potver7 zegt

    22 juli 2011 om 11:12

    If you can’t beat them, join them?
    Het zal wel een strategische zet zijn, maar wat moet VAG met Opel? Het voegt echt helemaal niks toe aan hun portfolio…

    Login om te reageren
  4. dunhozzie zegt

    22 juli 2011 om 11:12

    Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden. Aan de ene kant snap ik dat je bepaalde techniek niet aan de concurrentie wil prijsgeven, maar dat je daarvoor een merk zou willen kopen?

    Krijg je daar nog een ROI op? En sowieso, is Opel nu zoveel verder dan Hyundai? En hebben die wel genoeg geld (meer dan Volkswagen)?

    Kortom, ik heb nogal wat vragen. Weet iemand hoe betrouwbaar de bron is?

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      22 juli 2011 om 11:22

      @dunhozzie: Allemaal onbelangrijk… Je weet toch waar het Duitsers om gaat?? Werelddominantie!! Da’s het enige!! Wat dat betreft is er weinig veranderd t.o.v. 70 jaar geleden…

      Login om te reageren
      • bempi zegt

        22 juli 2011 om 11:28

        @Svenska_Aeroplan_AB:

        LOL !!!

        Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        22 juli 2011 om 11:40

        @Svenska_Aeroplan_AB:

        Login om te reageren
        • dunhozzie zegt

          22 juli 2011 om 14:47

          @jack_abarth: http://www.youtube.com/watch?v=iJPFSNu_QNs

          Login om te reageren
  5. potver7 zegt

    22 juli 2011 om 11:15

    O ik had de volgende post nog niet gelezen, dat verklaart een hoop!
    http://www.autoblog.nl/archive/2011/07/22/porsche-waterpijp-verklaart-introductie-dieselmotoren

    Login om te reageren
  6. timmy zegt

    22 juli 2011 om 11:15

    Een mooi hapje voor Victor Muller. Haha. Opel en Saab delen toch al veel onderdelen. ;-)

    Login om te reageren
  7. divine zegt

    22 juli 2011 om 11:18

    @timmy: fout plan, die blaaskaak het Saab al vernield, daar mag het mee ophouden.

    Login om te reageren
    • timmy zegt

      22 juli 2011 om 11:25

      @divine: Een soap is alleen maar leuk als er af en toe een nieuwe wending aan wordt gegeven. ;-)

      Login om te reageren
  8. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    22 juli 2011 om 11:21

    Op naar de volgende overname-soap!
    ;)

    Login om te reageren
  9. nielsvanderweiden zegt

    22 juli 2011 om 11:24

    “Het Duitse Manager Magazin weet te melden dat Volkswagen bang is dat de knowhow die Opel heeft in handen van merken als Hyundai terecht komt.”

    Als ik zo zie waar Hyundai en Kia toe in staat zijn, denk ik niet dat die Opels knowhow nodig hebben. Mogelijk hebben ze al knowhow van Opel in huis; aangezien het ontwikkelingscentrum in Opels hometown Rüsselsheim staat, kan ik me niet voorstellen dat er helemaal niemand werkt die ooit bij Opel in dienst is geweest.

    En waarom zou GM Opel weg willen doen? Opel doet een hoop R&D voor het concern, en zonder Opel staat GM in Europa met lege handen, want Chevrolet kan dat verlies niet in korte tijd compenseren. Ik kan me echter wel voorstellen dat GM wil snijden in de Europese activiteiten, maar dat gebeurt nu al.

    En waarom zou VW de tent willen opkopen? Alleen om alles af te schrijven zodat er een concurrent uit de weg is?

    Login om te reageren
    • timmy zegt

      22 juli 2011 om 11:27

      @nielsvanderweiden: Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn. Gebeurt helaas wel vaker dat een overnameprooi langzaam dood bloedt nadat het eerder is geplunderd.

      Login om te reageren
    • Emerald_Green_Jag zegt

      22 juli 2011 om 11:55

      @nielsvanderweiden, @timmy:
      inderdaad, als voorbeeld: ons mooie Fokker was een geduchte concurrent op het gebied van korte en middellange afstandsvliegtuigen van het Duitse DASA. Alleen: door het verkeerde management is Fokker in financieel zwaar weer terecht gekomen waardoor Fokker een makkelijke prooi was voor DASA. DASA heeft alle know-how uit Fokker getrokken om vervolgens de vliegtuigontwikkeling en -productie stop te zetten.
      Ik heb een hekel aan Opel, maar overname door VW lijkt mij rampzalig. Al was het alleen al om de markt interessant te laten.

      Login om te reageren
  10. Stender zegt

    22 juli 2011 om 11:27

    Het zou een nachtmerrie zijn als VW Opel ging kopen om het de markt uit te werken. Het is te verklaren vanuit VW maar ik zou het vreselijk vinden.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      22 juli 2011 om 23:34

      @Stender: Dat zullen ze niet zo snel doen hoor, daarvoor zal de overnamesom iets te hoog zijn. Zo lekker gaat het nou ook weer niet bij VW dat ze dat geld zo maar even kunnen missen.

      Login om te reageren
  11. supasweet zegt

    22 juli 2011 om 11:40

    Volkswagen heeft het zelfde doel als wat Duitsland in WW2 wou, de wereld veroveren, alleen doen zij het met autofabrikanten

    Login om te reageren
  12. tkmedia zegt

    22 juli 2011 om 11:44

    Opel is als enige verliesgevend omdat bijna alle Opel techniek gebruikt wordt in andere auto’s van GM, Chevrolet e.d. Daarom is het logisch dat Opel meer R

    Login om te reageren
  13. Poll zegt

    22 juli 2011 om 12:01

    Moge de beste winnen (y)

    Login om te reageren
  14. karaya zegt

    22 juli 2011 om 12:03

    sub-premium?

    wat moet ik me daar bij voorstellen? :lol:

    Login om te reageren
  15. buzzertnl zegt

    22 juli 2011 om 12:06

    Volkswagen maakt alleen 1 hele grote fout: ze zien niks in elektrische of waterstof auto’s.

    Dus dadelijk komt de Ampera en die vaagt VW weg en Opel word weer marktleider in Nederland.

    Login om te reageren
  16. norge zegt

    22 juli 2011 om 12:09

    Volkswagen is dus wakker geworden ,en over zijn schouder kijkend gezien hoe het merk Hyundai een wereldmerk geworden is. Dit louter en alleen door het maken van kwalitatief goede auto,s voor een redelijke prijs. Laat ze Opel lekker kopen :)

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      23 juli 2011 om 12:14

      Hahaha, Hyundai een wereldmerk? Je bedoelt een koekjesblik-merk voor de onderkant van de markt !? Lekker veel knopjes en glimmend plastic voor mensen die geen geld hebben voor een fatsoenlijke auto … Dat betekent niet dat de kwaliteit ook in orde is, integendeel, die is ver onder de maat. Hoewel, je betaalt niet veel, en je krijgt niet veel, dus wat dat betreft klopt het wel ….

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        23 juli 2011 om 12:26

        Noem nu eens één fantastische ontwikkeling die door Hyundai is gedaan binnen de automotive wereld … Precies, die is er niet!

        Die Koreaanse honden-eters maken plastic auto’s voor de modale man / vrouw, die geen geld heeft om een echte auto te kunnen rijden.

        Login om te reageren
  17. Megakix zegt

    22 juli 2011 om 12:21

    Krijgt Hitler nou – via een behoorlijke omweg – toch gelijk ? Ein AutoReich für Allen !!!

    Login om te reageren
  18. Lustigson zegt

    22 juli 2011 om 12:34

    Natuurlijk heeft het zin voor VW om andere merken te kopen. Het maakt dan namelijk niet meer uit of iemand een Seat, een Skoda, een Opel of een VW koop — toch allemaal concurrenten van elkaar — omdat de winst in dezelfde kas verdwijnt. Het draait om marktaandeel voor het concern, niet voor één van de merken.

    Fiat maakt dan ook een verkeerde keuze, als je het mij vraagt, door merken als Chrysler, Dodge, Fiat, Alfa Romeo en Lancia niet overal naast elkaar te laten bestaan, maar elkaars modellen juist re-badgen. Daarmee wordt de kans dat iemand een auto uit jouw portfolio koopt, niet groter, maar eerder kleiner. Want wie wil er nu een Lancia met Chrysler-badge of andersom.

    Login om te reageren
    • dunhozzie zegt

      22 juli 2011 om 14:51

      @Lustigson: Je vergeet wel even dat het maken/ontwerpen/ontwikkelen/testen/enz. van model tijd en geld kost en dat loopt exponentieel op.

      Maar ik ben zeker geen voorstander van het fait – rebadgen verhaal

      Login om te reageren
      • dunhozzie zegt

        22 juli 2011 om 14:52

        @dunhozzie: * een model of modellen

        Login om te reageren
  19. dennisr zegt

    22 juli 2011 om 12:34

    hmm dit zag ik dan weer niet aankomen.. buiten de ecoflex om ging het toch beter met opel ? de insignia is een hele mooie auto.. de nieuwe corsa ziet er goed uit.. verkoopt ook prima want je ziet ze genoeg rijden.. maar misschien is dat aleen in dit land zo en word er verder nergens iets verkocht.. zou wel sonde zijn als VW het puur opkoopt om het daarna te laten evrdwijnen.

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    22 juli 2011 om 12:38

    Vw gaat wel ver in de pogingen Fiat/Alfa dieseltecniek in huis te halen… “Als we Alfa niet kunnen kopen..”
    Maar als ze Opel kopen is het geld grotendeels op en kn Robbie ophouden met Vw wil Alfa artikeltjes, dus doen!

    Login om te reageren
    • vincenzo zegt

      22 juli 2011 om 13:04

      @w0o0dy: +1

      Login om te reageren
  21. E34M5Touring zegt

    22 juli 2011 om 13:20

    Lijkt wel Risk voor autofabrikanten met VW op kop

    Login om te reageren
  22. duke3 zegt

    22 juli 2011 om 13:42

    Wat een onzin om te refereren aan de oorlog…
    Het VAG concern wil groot worden en dat doe je het snelst door marktaandeel te kopen.
    En ik geef ze geen ongelijk. Als ze Opel kunnen kopen omdat GM er een beetje mee in hun maag zit is het de beste tijd om te doen.

    Login om te reageren
  23. rshscuderia zegt

    22 juli 2011 om 14:17

    VAG maakt zich onsterfelijk op deze manier. Skoda, VW, Audi, Seat en Opel vissen in dezelfde vijver met redelijk gelijke imago’s.

    Gisteren ook kostelijk gelachen over het interview met Walter da Silva, designchef van VAG.
    Die zal dan nog een extra uitdaging vinden om in de ‘poel van ongelijkheid’ te kijken naar onderscheidend vermogen. Wat er binnen het huidige VAG concern al bijna niet meer is.

    Lambo en Bentley uitgezonderd.

    Login om te reageren
  24. bobb zegt

    22 juli 2011 om 14:28

    Dit is toch niet te geloven, zouden ze dit doen om een concurrent uit de markt te halen? Kan me niet voorstellen dat Opelrijders een VAG auto willen namelijk.

    Login om te reageren
  25. ralphbeen zegt

    22 juli 2011 om 15:19

    minder concurrentie, hogere prijzen, meer geld in de toekomst.. vw moet toch wat proberen

    Login om te reageren
  26. Esprit_de_Flandre zegt

    22 juli 2011 om 15:42

    GM zal al zwaar in de problemen moeten zitten tegen dat ze Opel dumpen. Dan zijn ze hun volledige Europese poot kwijt…

    Login om te reageren
    • bobb zegt

      22 juli 2011 om 18:30

      @Esprit_de_Flandre: Misschien ziet men er toch veel in om hier nog meer Aziatische Chevrolets te verkopen.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        22 juli 2011 om 18:34

        @bobb: De Chevrolet-verkoop is peanuts in vergelijking met Opel. Een Daewoo rebadgen als Opel zou veel beter verkopen dan als een Chevrolet…

        Login om te reageren
  27. Freewarefreak zegt

    22 juli 2011 om 15:44

    Ik geloof er niks van. Ik geloof nooit dat GM Opel laat gaan. Ze steken er juist nu een enorm groot herstructurering plan in. Opel gaat weer winstgevend worden. De Insignia doet het goed. De nieuwe Astra zie je ook al weer op de wegen en de Corsa doet het goed. En dadelijk de Ampera met 0,0 bijtellingen e.d. Komt vast wel goed.

    Login om te reageren
  28. audisucks zegt

    22 juli 2011 om 16:55

    Hardlopers zijn doodlopers, zegt men wel eens. Er moet heel wat gebeuren voordat ik in een VAG barrel ga rijden. Ik hoop dat GM Opel niet gaat verkopen, ondanks dat ik geen Opel fan ben, het houdt de markt wel scherp.
    Ik moet er niet aan denken dat we allemaal straks in een saaie VAG wanprodukt moeten gaan rijden. Maar ja, heel VW/Audi/Seat/Skoda minnend Nederland denken dat ze met deze merken de meest fantastische auto’s hebben maar ondertussen vinden ze hun auto best wel saai!

    Login om te reageren
  29. luxaeterna zegt

    22 juli 2011 om 17:12

    Grofweg kan je je afvragen welke plaats Opel in het VW concern zou krijgen: interne concurrentie zal bij veel mensen als eerste idee opkomen, maar ik denk eerlijk gezegd dat het VW al lang niet meer uitmaakt langs waar het geld binnenkomt: geld is geld en omzet is omzet.

    Imho had VAG er beter aan gedaan om Volvo te kopen. Dat kon je dan in de markt zetten als het praktische, goedkopere premium merk dan Audi, wat dan het duurdere sportievere label zou zijn. Vraag is dat wat men dan met Alfa zou moeten doen, een merk waar VW ook gek van is en maar al te graag erbij wil. Alfa dan in de markt zetten als goedkoper sportief label? Als je zo denkt, en even alle interne concurrentie vergeet, zou VW zo een enorm (potentieel) deel van de markt dekken.

    Men houdt van sportief en wat premium, houdt niet van Duitse wagens? Men koopt een Alfa => geld naar VW
    Men wil een degelijke wagen maar vindt VW te duur, maar liefst wel een Duitse wagen? Men koopt een Opel => geld naar VW
    Men wil een goedkope, degelijke wagen, imago maakt niet uit? Skoda => geld naar VW
    Men wil een Duitse sportieve premium wagen kopen? Audi => geld naar VW
    Men wil een “sportieve”, goedkope wagen? Seat => geld naar VW
    Men wil een gewone, degelijke wagen van een gevestigde naam, men koopt een VW => geld naar … juist ja…

    Login om te reageren
    • bobb zegt

      22 juli 2011 om 18:32

      @luxaeterna: Wat is er precies zo “sportief” aan een Seat?

      Login om te reageren
      • luxaeterna zegt

        22 juli 2011 om 18:34

        @bobb: Niet zoveel, daarom staat het ook tussen haakjes. :lol:

        Bij het jongere publiek, of toch een deel daarvan heeft Seat wel een “sportiever” imago dan pakweg Skoda.

        Login om te reageren
  30. BMW2002 zegt

    22 juli 2011 om 18:08

    Volvo goedkoop premium? Alfa goedkoop sportief label? Tjonge jonge wat een fantasie.

    Login om te reageren
  31. luxaeterna zegt

    22 juli 2011 om 18:29

    Fantasie? Je moet het wel in de context bekijken! Audi-Mercedes is bij mijn weten nog steeds duurder dan Volvo en Alfa. Goedkoper moet je dus lezen als “minder duur dan Audi”.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      22 juli 2011 om 19:28

      @luxaeterna: inderdaad, fantasie ja! Volvo is van Tata jongen… Als Tata wil, kopen ze de heeeeele VW Groep, morgen, en betalen cash…

      Login om te reageren
  32. luxaeterna zegt

    22 juli 2011 om 19:35

    Sommige mensen moeten toch beter lezen. Dan zouden ze zien dat ik schrijf: “Imho had VAG er beter aan gedaan om Volvo te kopen. Dat kon je dan in de markt zetten als het praktische, goedkopere premium merk dan Audi, wat dan het duurdere sportievere label zou zijn.”

    Login om te reageren
  33. luxaeterna zegt

    22 juli 2011 om 19:36

    Bovendien is Volvo van Geely. Tata is wel eigenaar van Jaguar en Land Rover.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      22 juli 2011 om 19:56

      @luxaeterna: ah ja, Geely bedoelde ik ja. Maar je snapt mijn punt. En dat punt was om duidelijk te maken dat zélfs VW niet zomaar ieder merk kan kopen! Dus wat is het dan? Fantasie… (en ja ik snap jou ook wel, je bedoelt ‘bij wijze van’, toch? ;))

      Login om te reageren
      • luxaeterna zegt

        22 juli 2011 om 20:00

        @Svenska_Aeroplan_AB: Inderdaad ;)

        Login om te reageren
  34. luxaeterna zegt

    22 juli 2011 om 19:47

    En als we dan even kijken naar de cijfers:

    Tata Group (dus de hele groep, hotels voedsel etc)

    Revenue US$ 67.4 billion
    Profit US$ 1.74 billion

    Volkswagen Group
    Revenue €126.88 billion
    Profit €6.835 billion

    Login om te reageren
  35. anakiet zegt

    22 juli 2011 om 20:53

    @luxaeterna:

    Whaha :) Ziet er naar uit VAG iets meer cash heeft.

    VAG verkoopt ook een stuk meer in China dan bvb Geely..

    Login om te reageren
  36. speedie zegt

    22 juli 2011 om 22:43

    Stel dat Opel op middellange of lange termijn niet kan renderen, wat verkies je dan als Opel aanhanger ? Verkopen aan de Chinezen en hun de know-how kado geven of als een merk binnen de VW group blijven bestaan, wederzijdse ontwikkelingen uitwisselen, samen onderdelen aankopen, platformen delen en alle andere voordelen. Kortom rendement en productiekosten verbeteren en toch een eigen gelaat behouden zoals Audi, Skoda enz dat ook doen. Dan kies ik toch voor het laatste. Het is niet allen belangrijk om deze industie, werkgelegenheid, toeleveringsbedrijven, kennis en exportmogelijkheden binnen Europa te houden ten gunste van onze welstand en die van onze kinderen. Het is dan ook niet gepast om Duistsland nog met alle zonden van de wereld te belasten. We leven vandaag en niet 50 jaar terug. Trouwens Duitsland is meer en meer de motor van onze Westerse economie en daar moeten we dankbaar voor zijn en bekrompenheid achterwege laten. Door de globalisereing gaan er meer en meer mastadonten van firma’s komen en om dat te overleven is VW wel genoodzaakt om te volgen.

    Login om te reageren
  37. quasimodo zegt

    23 juli 2011 om 17:33

    Dusss Opel wordt VW?

    Het na Mercedes en BMW meest overgewaardeerde merk van nu neemt het meest overgewaardeerde merk van 30 jaar geleden over, tenminste in NL.

    Prima, maakt mij niet uit.
    Laat ze a.u.b. wel van merken die nu werkelijk beter presteren afblijven.

    Daarmee bedoel ik vooral de Japanse merken, zoals Mitusibishi, Mazda, Honda, Nissan en ook zeker Toyota.
    Zolang ze die merken maar niet verprutsen vind ik het goed.

    Login om te reageren
  38. speedie zegt

    28 juli 2011 om 23:41

    Die merken moeten niet meer verpruts worden want dat zijn ze al. Al die genoemde merken worden geleid door een kleine kaste japanners die geen voeling hebben met het mondiale gebeuren en markten. Ieder gerespekteerd merk heeft een internationale samenstelling van designers, technici, beheerders, trendsetters enz. Kortom hebben voeling met hun thuispubliek. Dit is de grote fout van de japanse merken dat ze alles centraal en in hun eigen bekrompen kringetje willen beheren. Ze hebben het geluk om voorlopig nog op de Amerikaanse markt sterk te staan maar komen elders niet meer van de grond of maken al deel uit van een andere groep. Het ergste vrees ik nog voor Toyota dat kon teren op een monopoly door de Prius maar dit zal moeten delen met gelijkaardige producten en alternatieven van zowat alle spelers op de markt. Alleen de ramp in Japan heeft dit bespoedigd maar was voorspelbaar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North