• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab [updated]

Auteur: CasperH, gepost 22 juli 2011 om 11:52 – 55 Reacties

Nieuwe problemen voor Saab


Het volgende stapje in de Saab soap. Er is een faillissement aangevraagd voor een belangrijk onderdeel van Saab, Saab Tools.

Het faillissement is aangevraagd door een leverancier van Saab, waarbij het zou gaan om een bedrag van ongeveer 550.000 euro. Geen enorm bedrag, maar voor Saab is dit bijzonder vervelend omdat de bedrijfstak Tools samen met Saab Parts dient als onderpand voor de lening van de EIB. Het lijkt erop dat Saab Parts en Saab Tools grote vorderingen open hebben staan bij Saab Automobile maar doordat die gelden niet binnenkomen kunnen nu leveranciers van Saab Tools niet meer betaald worden.

Het bedrijf dat het faillissement heeft aangevraagd is SwePart Verktyg. Dat bedrijf had uiterlijk op 2 juni geld moeten krijgen van Saab Parts, maar dit was op 8 juni nog niet binnen wat dus uiteindelijk geresulteerd heeft in een faillissementsaanvraag. Gaat Saab ook deze klap nog te boven komen of wordt er weer ergens geld vandaan getoverd? Het aandeel Saab daalde vandaag wederom 8 procent, nadat het gisteren ook al dik 12 procent in de min ging als gevolg van de aankondiging dat de productie wederom is uitgesteld. Weet Victor Muller nóg een konijn uit zijn grote hoed te toveren? Als de EIB haar steun aan Saab intrekt naar aanleiding van het faillissement van hun onderpand dan lijkt het einde voor Saab nabij.

UPDATE 13:14: Saab bevestigt de klaagzang van de toeleverancier die het faillissement heeft aangevraagd:

Swedish Automobile N.V. confirms that one of the suppliers of Saab Automobile Tools AB (Saab Tools) filed for bankruptcy of Saab Tools, a subsidiary of Saab Automobile AB. The District Court has received the filing, but has not yet rendered a judgement which is expected in a few weeks. Saab Tools is currently assessing the issue and aims to resolve the issue as soon as possible.

UPDATE 14:20: Wouter op BNR Radio over de situatie.

UPDATE 15:11: Niets aan de hand, doorlopen mensen. Saab meldt zojuist dat er een betalingsregeling is getroffen met SwePart Verktyg. De faillissementsaanvraag is dus van de baan.

Ook interessant!

  • Fabrieksnieuwe Saab Turbo
    Fabrieksnieuwe Saab Turbo is letterlijk fabrieksnieuw
  • 9-3 Viggen
    Duurste 9-3 Viggen van NL is ideale wintercabrio!
  • gele 9-3 Aero Cabrio
    Gele 9-3 Aero Cabrio is de ultieme wintercabrio
  • Raadplaat: waar hoort dit auto-onderdeel?

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

faillissement, Saab

Vorig bericht: « Volkswagen doet bod op Opel
Volgend bericht: Prior Design heeft nieuw pakketje voor Mercedes SL »

Lees Interacties

Reacties

  1. timmy zegt

    22 juli 2011 om 11:56

    Als ik het goed begrijp gaat het om een bedrag van ruim 50.000 Euro, niet een half miljoen. Maar het geeft wel aan dat het water bij sommige leveranciers tot aan de lippen staat…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 juli 2011 om 12:01

      @timmy: De Saab fabriek produceert amper nog auto’s dus die toeleveranciers hebben ook amper nog afzet. Dat zij het dus net zo moeilijk hebben als Saab is eigenlijk wel logisch.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      22 juli 2011 om 12:02

      @timmy: het gaat om 5 miljoen Zweedse Kroon, oftewel 550.000 euro.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        22 juli 2011 om 13:32

        @robbie: lees net dat het gaat om 5,9 miljoen Zweedse Kroon, oftewel 650.000 euro. Nog steeds geen enorm bedrag lijkt mij zo.

        Login om te reageren
  2. permaand zegt

    22 juli 2011 om 11:58

    verhaals SAAB loopt nu toch wel op z’n einde. Een bedrijf moet productie draaien anders komen er geen inkomsten binnen, geld wat er nog wordt ingestopt verdwijnt in een zwart gat heb ik t gevoel

    Login om te reageren
  3. Poll zegt

    22 juli 2011 om 11:59

    ze bloeden gewoon dood, laat ze zich maar geen illusies maken.

    Login om te reageren
  4. joppevr zegt

    22 juli 2011 om 12:01

    Saab zal echt niet failliet gaan hoor!

    Login om te reageren
  5. wolfsburger zegt

    22 juli 2011 om 12:02

    -edit: check! Het is idd 550.000 euro-

    Het begin van het einde voor Saab, vrees ik!

    Login om te reageren
  6. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    22 juli 2011 om 12:04

    Tja, de toeleveranciers. Het is een gecompliceerd geheel: de ene is volledig afhankelijk van Saab en gaat failliet als Saab ten onder gaat. Bij de andere, Bosch bijvoorbeeld, ligt de machtspositie gehaal aan de kant van de toeleverancier. En om al deze meer dan 800 partijen met de neuzen dezelfde kant op te krijgen…

    Aangezien iedere scheet onder een vergrootglas ligt, zal dit ook wel loslopen is mijn 1e gedachte. We shall see!

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      22 juli 2011 om 12:09

      @Svenska_Aeroplan_AB: Saab is iig zo onverstandig geweest om het voor zo’n “klein bedrag” zover te laten komen. De negatieve publiciteit dat dit wereldwijd gaat opleveren weegt volgens mij niet op tegen het betalen van deze leverancier.

      Daarnaast ligt er natuurlijk altijd nog het gevaar van “als er 1 schaap op de dam is…” op de loer.

      Time will tell…

      PS Gok dat de Zweedse regering nu ook aardig zenuwachtig begint te worden. Als Saab Tools failliet gaat kunnen zij immers het geld terug gaan betalen aan de EIB.

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        22 juli 2011 om 12:20

        @robbie: Dat klopt, slim is anders. Even hardop gedacht zou het ook nog onderhandelingsstrategie kunnen zijn van Sweparts. Even laten zien dat ze bereidt zijn het zover te laten komen o.i.d.

        Maarja, je weet toch nooit het hele verhaal! Misschien heeft de hond van de directeur van Saab Tools op het grasveldje van de directeur van Sweparts gepiest…

        You never know.

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          22 juli 2011 om 12:23

          @Svenska_Aeroplan_AB: Tsja, ze wachten iig al heel lang op hun geld. Ze zouden 2 juni betaald krijgen (ongetwijfeld na het zoveelste uitstel) en toen nog gewacht tot 8 juni blijkbaar.

          Een faillissementsaanvraag doe je niet ff zomaar. Zeker omdat het ook verstrekkende gevolgen kan hebben voor andere leveranciers en het hele bedrijf. Sweparts zal hier ongetwijfeld lang en goed over nagedacht hebben.

          Login om te reageren
  7. bassaal zegt

    22 juli 2011 om 12:12

    In “De Pers” van vandaag (blz 2) staat dat Saab pas vanaf 29 augustus gaat produceren.. Wat is nou de juiste (door henzelf verwachte) datum? Gisteren stond hier op AB de 15e..

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      22 juli 2011 om 12:16

      @bassaal: het is “ergens in week 35” en die begint op 29 augustus. Heb het andere artikel even aangepast.

      Overigens HOOPT Saab “ergens” in de week van 29 augustus te kunnen beginnen met produceren. Er is nog steeds helemaal niks zeker. Het zijn alleen maar verwachtingen (zie in het verleden nooit uitkwamen).

      Login om te reageren
  8. norge zegt

    22 juli 2011 om 12:18

    Ach dan maar geen gereedschapsetje in de bagageruimte zeg ik;) Het politieke geldtrekkerij spel is nog niet ten einde ……..

    Login om te reageren
  9. bassaal zegt

    22 juli 2011 om 12:19

    ok, thnx. Daarom had ik “door henzelf verwachte” tussen haakjes staan..

    Login om te reageren
  10. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    22 juli 2011 om 12:25

    Nog een mooi stukje om de moed erin te houden: http://www.communicatieonline.nl/brandbarometer/saab-de-community-is-de-motor/

    In de laatste brandbarometer staat Saab nog steeds 19e! Voor BMW bijvoorbeeld. Mooi stukje ook over de community van Saab, de ultieme merkentrouwe etc.

    Login om te reageren
    • gt5guidenl zegt

      22 juli 2011 om 12:44

      @Svenska_Aeroplan_AB:
      Volgens mij bestaan die community voornamelijk uit klassieke Saab-bezitters. Het is dan ook de vraag of deze liefhebbers nog een nieuwe Saab willen kopen, want over het oude Saab gevoel bij de huidige modellen is het artikelen niet zo positief.

      Login om te reageren
      • PortRo zegt

        22 juli 2011 om 15:56

        @gt5guidenl: Vandaag bestelling voor nieuwe 9-5 eruit gegaan. Zou mooi staan naast de oude Saab 99 uit 1970

        Login om te reageren
    • robbie zegt

      22 juli 2011 om 12:56

      @Svenska_Aeroplan_AB: Wellicht kan je hier wat hoop uithalen?

      http://www.youtube.com/watch?v=dIVfbylUU-M

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        22 juli 2011 om 13:07

        @robbie: Hahaha, inderdaad. Ik bedoel: volgens AB.nl was dit ‘aflevering 39 van de Saab soap’. Er is dus al zo’n ehmmm 39 keer geroepen dat het nu echt voorbij is… Daar moeten we dan maar moed uit putten!

        Login om te reageren
        • gt5guidenl zegt

          22 juli 2011 om 13:27

          @Svenska_Aeroplan_AB:
          Iets wat na één aflevering is afgelopen kan nooit een soap zijn. Net zoals in een echte soap wordt er langzaam naar het plot toegewerkt, terwijl eigenlijk iedereen (een paar uitzonderingen daargelaten) eigenlijk al weet hoe het gaat aflopen ;)

          Login om te reageren
  11. Klassiekerrally zegt

    22 juli 2011 om 12:41

    Of SAAB-aandelen zijn de beste investering die je kan doen, of je gaat genadeloos op je bek. Heeft er iemand even een glazen bol te leen?

    Login om te reageren
    • dragspert zegt

      22 juli 2011 om 12:51

      @Klassiekerrally: ik dacht exact hetzelfde!;) Ik zeg kopen.

      Login om te reageren
  12. dennisr zegt

    22 juli 2011 om 12:42

    begin toch wel te denken dat Saab het niet gaat redden, zou het persoonlijk wel jammer vinden om de Sabb 95, is een mooie auto die ik nog wel vaker wil tegenkomen ( hier in de buurt is maar 1 te vinden :P ) maar als saab failliet gaat, heeft heer Muller dan ook nog veel schulden ? die hij dan niet kan betalen waarschijnlijk… of heeft hij verder geen schulden meer ?

    Login om te reageren
    • dragspert zegt

      22 juli 2011 om 12:50

      @dennisr: prive zal ie wel compleet veilig staan hoor:)

      Login om te reageren
    • bempi zegt

      22 juli 2011 om 13:31

      @dennisr:

      Als jij nou een saab 95 koopt, dan help je saab en dan zijn er twee van te vinden in jouw buurt -_-‘

      OT: Saab is al falliet maar wordt kunstmatig in stand gehouden om op dit moment niet andere bedrijven mee te nemen in hun ondergang. Dit is geen uitstel van executie, maar uistel van de doodslag.

      Login om te reageren
  13. fluvioglacialeafzetting zegt

    22 juli 2011 om 12:46

    Verrassend zeg…

    Login om te reageren
  14. E34M5Touring zegt

    22 juli 2011 om 13:16

    Ze moeten een Grieks bedrijf worden, 110 miljard zo voor het oprapen.

    Login om te reageren
    • jelmer zegt

      22 juli 2011 om 13:31

      @E34M5Touring: Dat is een lening, geen gift. Ik vraag me af of je als bedrijf zoveel kunt lenen :)

      Login om te reageren
      • autobart zegt

        22 juli 2011 om 14:08

        @jelmer:

        Wel een gift want ze willen het kwijt gaan schelden, de laffaards, ons belastinggeld aan hun gewoon weggeven! Zorg dat de files weggaan nederland!

        En ik zou het verschrikkelijk jammer vinden als zon mooi merk als saab moet verdwijnen, als vw dit nou eens koopt, miljoenen erin pompt en dan kleine autos verkopen met zuinige motoren redden ze het wel, maar het zal voor VW niet veel opleveren denk ik ;)

        Login om te reageren
        • jaguarsaab zegt

          22 juli 2011 om 14:44

          @autobart: tja VW deed geen bod op saab..de keuzes waren koeniggsegg of spyker.
          ik denk dat koeniggsegg het beter zou hebben gedaan

          Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        22 juli 2011 om 14:10

        @jelmer:
        Geloof me ’t wordt een gift aan die Grieken.
        Want zo noemt men iets lenen aan iemand die het never nooit terug kan betalen.
        Zolang het Grieks BNP ongeveer net zo groot is als dat van Noord Brabant.

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          22 juli 2011 om 14:16

          @desjonnies: Hoogstwaarschijnlijk zullen we weinig terugzien van dat Griekse noodpakket.

          Helaas kunnen we die gyrosvreters ook niet zomaar laten omvallen, dan krijg je op langere termijn nog grotere problemen.

          Van mij mogen ze in Brussel wel eisen dat er wat dingen worden gelijkgetrokken in dat soort hulpbehoevende landen. Moeten we de Grieken helpen? Ja, al was het alleen maar uit eigenbelang. Maar dan mogen we ook wel eisen dat iets als pensioenleeftijd daar wordt aangepast. Het is van de zotte dat we ze moeten helpen terwijl ze daar 15 jaar eerder stoppen met arbeiden.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            23 juli 2011 om 09:14

            @bozewolf: Wat mij nog veel meer steekt is het feit dat ze na het eerder stoppen, gewoon jaren zeer riant doorbetaald krijgen. In sommige gevallen tot ver na de dood!!
            Het allermooiste (en in mijn ogen de basis van de ellende)vind ik nog wel dat ze nu massaal aan het staken zijn omdat ze niks in willen leveren, oftewel Europa mag betalen zodat Griekenland zijn idiote uitgavepatroon kan vasthouden. No way in hell dat je dat geld ooit nog terugziet. Ze hadden van mij de helft aan Saab mogen geven, kijken wat VM er mee kan.

            Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      22 juli 2011 om 14:07

      @E34M5Touring: +1

      Login om te reageren
  15. bozewolf zegt

    22 juli 2011 om 14:17

    SAAB lijkt steeds meer te gaan omvallen toch =/ Heel jammer.

    Misschien had mr. Muller niet zo hoog van de toren moeten blazen?

    Login om te reageren
  16. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    22 juli 2011 om 15:18

    UPDATE: ALLES OPGELOST!

    De faillissementsaanvraag van SwePart is ingetrokken, daarmee is een mogelijk faillissement van Saab Tools van de baan. Saab Automobile heeft overeenstemming bereikt over de betalingscondities.

    Mooi! Storm in een glas water dus.

    Login om te reageren
  17. ricardo zegt

    22 juli 2011 om 15:28

    Well played VM, well played.

    “Swedish Automobile N.V. confirms that Saab Automobile Tools AB reached agreement on payment terms with the supplier that filed for bankruptcy, thereby resolving the issue.”

    Login om te reageren
  18. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    22 juli 2011 om 15:42

    Misschien was mijn ‘hardop gedacht’ van 12.20 nog niet zo gek dus! SwePart heeft even zijn tanden laten zien in de onderhandelingen over de betalingscondities…

    Login om te reageren
  19. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    22 juli 2011 om 15:44

    PS: het jammere is nu natuurlijk weer dat de kop ‘failissementsaanvraag onderdeel Saab’ blijft staan, en 1 regel ‘niks aan de hand’ maakt dit niet goed in de perceptie van de gemiddelde nieuwslezer. Geldt voor alle media natuurlijk, maar blijft krom…

    Login om te reageren
    • gt5guidenl zegt

      22 juli 2011 om 16:34

      @Svenska_Aeroplan_AB:
      Zo zie je maar dat jouw gedachte van 12:20 wel redelijk bizar is. Een bedrijf dat afhankelijk is van Saab gaat om haar tanden te laten zien even de reputatie van Saab verpesten door een faillissement aan te vragen? Klinkt logisch!

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        22 juli 2011 om 17:40

        @gt5guidenl: Zucht… Klopt niks van wat je zegt, dusssss nogmaals mijn 1e reactie:

        Tja, de toeleveranciers. Het is een gecompliceerd geheel: de ene is volledig afhankelijk van Saab en gaat failliet als Saab ten onder gaat. Bij de andere, Bosch bijvoorbeeld, ligt de machtspositie gehaal aan de kant van de toeleverancier. En om al deze meer dan 800 partijen met de neuzen dezelfde kant op te krijgen…

        Aangezien iedere scheet onder een vergrootglas ligt, zal dit ook wel loslopen is mijn 1e gedachte. We shall see!

        Login om te reageren
        • gt5guidenl zegt

          22 juli 2011 om 18:10

          @Svenska_Aeroplan_AB:
          Die eerste reactie had ik al gelezen, zucht…Op een beetje vreemde manier probeer je de machtspositie in de keten uit te leggen. Die reactie doet verder niks af aan het feit dat het niet heel logisch is dat een bedrijf die afhankelijk is van Saab haar tanden laat zien door een faillissement aan te vragen en daarmee reputatieschade toebrengt aan het bedrijf waar ze afhankelijk van zijn. Met een enorme kronkel weet jij vervolgens de media daarvan de schuld te geven, maar dat het zover heeft moeten komen lijkt mij een teken aan de wand. Zucht…

          Je blinde adoratie voor Saab is overigens wel heel schattig :)

          Login om te reageren
          • Svenska_Aeroplan_AB zegt

            22 juli 2011 om 19:11

            @gt5guidenl: 2 dingen:
            1. Een grotere toeleverancier is NIET afhankelijk van Saab, maar Saab is afhankelijk van hem. Dat probeer ik nou al een tijdje duidelijk te maken!! In de onderhandelingen kan zo’n grote toeleverancier makkelijk ff de lokale krant bellen als dreigement. En kijk het werkt nog ook! Paar uur later zijn ze er wél uit. Snap je het nu???
            2. Gaan we weer met de ‘blinde adoratie’. Ik zit al 56123 jaar op AB.nl en reageer overal op, en nog gefundeeerd ook. Kom jij met je 32 reacties en je gt5guide reclameverhaal…

            Login om te reageren
            • gt5guidenl zegt

              22 juli 2011 om 19:56

              @Svenska_Aeroplan_AB:
              Je hoeft me niet uit te leggen hoe het werkt in de keten. Er is niet naar de krant gebeld, er is een faillissementsaanvraag ingediend en aangezien deze openbaar zijn komt het dan vanzelf in de krant. Het feit dat deze aanvraag nodig is om het op te lossen geeft aan dat het dus goed mis is bij Saab.

              Idd je reageert overal op, gefundeerd is een ander verhaal. Maar wat heeft dat te maken met je blinde adoratie voor Saab? Ik heb het idd te druk om de hele dag op AB te reageren op van alles en nog wat. Kan je me uitleggen waar, wanneer en hoe ik hier reclame aan het maken ben?

              Je poging om volwassen, verstandig en ter zake kundig over te komen is trouwens ook heel schattig.

              Login om te reageren
              • Svenska_Aeroplan_AB zegt

                22 juli 2011 om 20:57

                @gt5guidenl: Oh? Is er iets mis bij Saab? Dat wist ik nog niet… Het ‘de krant bellen’ is bij wijze van natuurlijk. Het ging mij om de manier van onderhandelen. Ach, en laten we het er maar op houden dat we het voor de rest niet met elkaar eens zijn…

              • jaguarsaab zegt

                26 juli 2011 om 08:23

                @Svenska_Aeroplan_AB: het is altijd de volkskrant!
                weet je hoe we ze noemen??azijn pissers

    • CasperH zegt

      22 juli 2011 om 17:11

      @Svenska_Aeroplan_AB: maar die faillissementsaanvraag is ook gewoon een feit, die aanvraag is niet ongedaan gemaakt, het faillissement is alleen voorkomen.

      Login om te reageren
  20. lincoln zegt

    22 juli 2011 om 15:48

    kijk ..
    dat is weer eens een rap stukje “handen klap handel” van vriend Vicky ..

    nix geen gezeik met problemen ..
    oplossingen .. daar doen we het voor ..

    ok ..ok .. wel van tijdelijke aard .. maar oplossing is oplossing ..

    Login om te reageren
  21. bobb zegt

    22 juli 2011 om 19:50

    Aanvraag indienen en weer intrekken, kan allemaal schijnbaar. Ergens heeft er iemand geld verdient met aandelen vandaag.

    Login om te reageren
  22. GOD zegt

    22 juli 2011 om 20:59

    Ik zie door de bomen het bos niet meer is een passende spreuk voor de positie waar Saab nu in verkeert.
    Ze kunnen beter opnieuw beginnen, klein beginnen, terug naar de roots en vandaar langzaam de boel weer opbouwen.
    Doorgaan als nu is gedoemd te mislukken.

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      22 juli 2011 om 21:19

      @GOD:

      Makkelijker gezegd dan gedaan, wat denk je van die schulden? die schelden ze echt niet kwijt hoor ze zijn niet allemaal zo gek als de regeringen van de EU die de schulden van griekenland kwijtschelden! ;)

      Login om te reageren
      • GOD zegt

        23 juli 2011 om 09:51

        @autobart: faillissement aanvragen en met een kippen kostuum in de rechtszaal gaan zitten. Dat geeft een mooi duidelijk beeld af. case closed next!

        Login om te reageren
        • jaguarsaab zegt

          23 juli 2011 om 16:40

          @GOD: denk niet dat VM daarover denkt!

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North