• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen eBulli is VW’s eigen restomod

Auteur: willeme, gepost 20 maart 2020 om 19:57 – 19 Reacties

Volkswagen eBulli

De Volkswagen eBulli is los. Het is een icoon uit het verleden dat weer helemaal up to date gemaakt.

Volkswagen heeft met deze eBulli het restomodden opnieuw uitgevonden. Er zijn al een paar modellen de revue gepaseerd, maar dat was het werk van andere specialisten. Het is nu tijd voor een moderne klassieke bus van Volkswagen zelf.

Nee, de Volkswagen eBulli is niet de nieuwe ID-Buzz, ook een nieuwe elektrische Volkswagen bus met retro-invloeden. Volkswagen is al jaren bezig met de aankondiging van die retromobiel.

Volkswagen eBulli

Exterieur

We beginnen met het uiterlijk. Dat is grotendeels gelijk gebleven. Het betreft een zogenaamde Samba bus. Zoals je kunt zijn heeft de Volkswagen eBulli een split-window, dus een voorruit links en eentje rechts. De velgen lijken op de originele wielen, maar zijn een paar inches groter. Ook staat de bus wat lager op zijn wielen. De two-tone lak (oranje en beige) is ook heerlijk retro.

Volkswagen eBulli

Motor

Een goed exemplaar is tegenwoordig behoorlijk veel geld waard. Normaal gesproken vind je in deze busjes een viercilinder boxermotor. In sommige gevallen zelfs een Porsche motor. Deze Volkswagen eBulli heeft geen verbandingsmotor. In plaats daarvan heeft de Samba-bus de aandrijflijn uit de E-Up gekregen. Een elektrische motor met 85 pk. Het klinkt raar, maar toch is het waar: dit is de sterkste versie die Volkswagen ooit van deze bus heeft gebouwd.

Elektromotor uit de e-up!

Supersnel

Dankzij het vermogen is de topsnelheid relatief gezien erg hoog. Deze elektrische Type 2 bus loopt namelijk 132 km/u. Die snelheid is begrensd. Waarschijnlijk om de accu’s een beetje te sparen. De VW heeft namelijk een 45 kWh accupakket. Deze kun je in 40 minuten van 0 naar 80% laden. De actieradius bedraagt 200 kilometer.

Volkswagen eBulli

Interieur

Naast een iets moderner exterieur heeft de E-Bulli ook een nieuw interieur gekregen. Zo is er een nieuwe houten vloer, nieuw meubilair en een heel moderne ‘versnellingspook’. Er zijn overigens daadwerkelijk productieplannen. Het is de bedoeling om de auto voor 64.900 euro aan te gaan bieden. Vorig jaar kwam eClassics (de divisie verantwoordelijk voor deze projecten) op de proppen met de eKäfer, een elektrische oude Kever.

Interieur met moderne pook

Ook interessant!

  • Volkswagen Bulli koelkast
    De Volkswagen Bulli, maar dan als koelkast
  • Dit was ooit een Volkswagen bedrijfswagen
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen Lamando L
    Volkswagen Lamando L is de mooiste VW van 2022

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

bus, Elektrisch, Klassiekers, restomod, transporter, Volkswagen

Vorig bericht: « Nissan poetst logo’s op, inclusief Z logo
Volgend bericht: Wald Hilux Black Bison is geen anoniem werkpaard »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    20 maart 2020 om 20:16

    Je zou toch denken dat het kinderspel is om in zo’n bus het accupakket te vergroten t.o.v. de e-Up.

    Login om te reageren
    • Boomer zegt

      20 maart 2020 om 20:21

      Als je weet hoe die bus in elkaar zit zul je tot de conclusie komen dat er nauwelijks ruimte is, behalve het deel waar vroeger de benzinetank zat. Ik neem aan dat de motor en aandrijflijn op ruwweg dezelfde plek zit, dan houdt je niet veel andere ruimte meer over (los van onder de voorbank eventueel).

      Login om te reageren
  2. spence zegt

    20 maart 2020 om 20:28

    Love it !
    Wel een aardig bedrag.

    Login om te reageren
    • Papageno zegt

      20 maart 2020 om 21:16

      Ach als een beetje goede versie een ton kost (met verbandingsmotor) dan valt het eigenlijk nog wel mee.
      De ideale bus voor een hipster met een winkel in de binnenstad.

      Login om te reageren
    • jpsienen zegt

      20 maart 2020 om 23:12

      @spence: Je zou het bijna vergeten, maar we naderen 1 april….

      Login om te reageren
      • bobje zegt

        22 maart 2020 om 09:12

        @jpsienen: het lijkt mij ook wat raar. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand zijn originele bus laat ombouwen en een nieuwe krijgt anno 2020 nooit een typegoedkeuring..

        Login om te reageren
  3. vandijkbv zegt

    20 maart 2020 om 20:38

    Wat afgrijselijk zeg, die DSG pook in het interieur..
    Daar hadden ze wel wat beters op kunnen bedenken.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 maart 2020 om 10:16

      Inderdaad, hier had bijvoorbeeld de kleine tuimelschakelaar uit de Golf VIII beter gepast.

      Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    20 maart 2020 om 20:49

    Hoort natuurlijk gewoon een pruttelende boxer achterin. Een beetje primitief en behelpen, maar dat soort dingen zijn juist de charme van een klassieker.
    Én je kan er tenminste zelf ook nog aan sleutelen.

    Maar waar ik helemaal niet bij kan is dat ze er een automaathendel in hebben geplaatst die niet zou misstaan in een dikke Audi A8, maar in deze bus compleet detoneert. Zo moeilijk is het toch niet om een simpel stangetje met een simpel wit bakelieten bolletje erop te maken.

    Login om te reageren
    • nikk zegt

      20 maart 2020 om 23:08

      @moveyourmind,

      Voordeel van de Emotor is dat je er helemaal niet aan hoeft te sleutelen

      Login om te reageren
  5. jaromir zegt

    20 maart 2020 om 20:49

    Komt ie wel door alle hedendaagse veiligheidsregels in alle landen om de weg op te mogen?

    Login om te reageren
    • autodrome zegt

      20 maart 2020 om 21:09

      @jaromir: dat dacht ik ook, daarom wordt hij toch niet meer geproduceerd?

      Login om te reageren
  6. HZW zegt

    20 maart 2020 om 21:17

    Het is geen nieuwe auto, maar een RestoMod, daar gelden andere regels voor.

    Login om te reageren
    • jaromir zegt

      20 maart 2020 om 21:20

      @HZW: dus het is gewoon een oldtimer die ze gestript hebben en opnieuw hebben opgebouwd dan? Daar hij mag geen nieuw bouwjaar/chassisnummer hebben, daar door het ontbreken van de veiligheidsvoorzieningen zou hij niet goedgekeurd worden om de openbare weg op te mogen?

      Login om te reageren
  7. frank2b zegt

    20 maart 2020 om 21:58

    Interessant die busjes waarbij je als inzittende onderdeel van de kreukelzone bent, zo met je voeten bij de voorbumper.

    Login om te reageren
  8. 114i210pk zegt

    21 maart 2020 om 10:01

    Goeie prijs, niks mis mee.

    Login om te reageren
  9. Boomer zegt

    21 maart 2020 om 10:54

    Ik zou willen dat ze dat los gingen aanbieden zodat ik het desnoods door hen in mijn eigen bus kon laten proppen. :)

    Login om te reageren
  10. O plaat zegt

    28 mei 2020 om 12:38

    Ik gebruik mijn bus vooral om te reizen binnen Europa en voor festivals. Met 200km radius kom je amper België uit.
    Ik snap dit echt niet, mensen die een moderne wagen willen die even veel wind vangt en stuurt als een bus uit de jaren 50 of mensen die een klassieker willen maar geen klassiek geroffel en klassieke techniek verdienen beide de standrechtelijke executie.

    Login om te reageren
  11. Eduardo Cuvelier zegt

    26 mei 2024 om 15:40

    VW eBulli Samba – Score :
    – Teddy Randazzo : ‘The Girl from U.N.C.L.E.’
    – https://www.youtube.com/watch?v=6KCGkNA0JUU

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North