• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen gunt Kever een tweede leven

Auteur: willeme, gepost 5 september 2019 om 16:05 – 22 Reacties

Afbeelding Volkswagen gunt Kever een tweede levenAfbeelding Volkswagen gunt Kever een tweede levenAfbeelding Volkswagen gunt Kever een tweede levenAfbeelding Volkswagen gunt Kever een tweede levenAfbeelding Volkswagen gunt Kever een tweede levenAfbeelding Volkswagen gunt Kever een tweede levenAfbeelding Volkswagen gunt Kever een tweede levenAfbeelding Volkswagen gunt Kever een tweede leven

Volkswagen E-Kafer '19
Net nu de opvolger van de New Beetle er niet meer is,

Nog niet zo heel lang geleden is de Volkswagen Beetle uit productie genomen. Volledig terecht eigenlijk, de Beetle bood niet het rijplezier dat een MINI wel kon bieden, terwijl je enorm veel geld ervoor moest betalen. Het uiterlijk was zo’n beetje de enige reden om er eentje aan te schaffen.

Maar Volkswagen neemt voor volgende week tóch een Kever mee naar de IAA. Het is namelijk een samenwerkingsproject tussen Volkswagen Group Components en eClassics. Het eerste bedrijf houdt zich bezig met onderdelen voor Volkswagen, het tweede bedrijf voornamelijk met het elektrificeren van klassieke auto’s.

E-motor

eClassics heeft de onderdelen van de e-Up! gebruikt. Denk aan de motor, accu en transmissie met één versnelling. De motor is 82 pk sterk en wordt gevoed door een 36,8 kWh accupakket. De actieradius is 200 km. Mocht je de accu leeg gereden hebben gereden, de accu ondersteunt snelladen. Dus in in een uurtje heb je er 150 kilometer bijgetankt.

Volkswagen

Qua prestaties doet de elektrische Käfer Cabrio het niet verkeerd. De topsnelheid is 150 km/u. De 0-50 km/u sprint is in 4 seconden alweer achter de rug, terwijl 0-80 km/u iets meer dan 8 seconden duurt. Het leeggewicht van de elektrische Klassieker is 1.280 kilogram. Aanzienlijk zwaarder dan het origineel. In tegenstelling tot het origineel ligt de motor nu op een logischere plek, waardoor de oude motorruimte nu een bagageruimte is. Altijd handig.

Ook interessant!

  • Volkswagen overweegt serieus een ID.3 Cabrio
  • Maken of kraken? Retro EV doet Volkswagen Kever na
  • Dururste Kever van Marktplaats
    Dit is de duurste Kever van Marktplaats
  • Volkswagen Bulli koelkast
    De Volkswagen Bulli, maar dan als koelkast

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Elektrisch, kever, Klassiekers

Vorig bericht: « Deze stoere sportstoelen zitten niet in een M3 of RS4
Volgend bericht: Het grote vergelijk: Taycan Turbo S vs Model S P100D »

Lees Interacties

Reacties

  1. gebruikersnaam3 zegt

    5 september 2019 om 16:11

    Oei die dropel ziet er echt niet uit.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      5 september 2019 om 18:56

      @gebruikersnaam3: ik zou die dorpels wel eens in het zwart willen zien, dan vallen ze optisch wat meer weg en hou je de klassieke kever looks meer.

      Login om te reageren
  2. Volvo_440_turbo zegt

    5 september 2019 om 16:19

    Om te voorkomen dat kinderen een trauma oplopen van het lawaai dat het ding produceert in het interieur als ze meerijden, wat dus met mij gebeurde als jochie, kan dit wel een oplossing zijn! Maar anderzijds gaat het karakter hier wel deels door verloren en de waarde volgens mij ook…

    Login om te reageren
    • johnwaters zegt

      5 september 2019 om 23:30

      @volvo_440_turbo: als jouw pa de uitlaat tijdig had laten vervangen dan had jij nu niet met dat trauma gezeten.

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      6 september 2019 om 11:28

      @Volvo_440_turbo: trauma? Achterin de ‘67 Kever Cabrio gezeten riep ik altijd ‘harder pap!’ wanneer we weer eens een rondje gingen toeren ?

      Login om te reageren
  3. schreute01 zegt

    5 september 2019 om 16:34

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. eefie zegt

    5 september 2019 om 16:39

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. lenferink zegt

    5 september 2019 om 16:43

    Wat zijn die dorpels lelijk geworden, en wat staat hij hoog op de wielen! Het accupakket zit onder de “oude” bodemplaat. Voor de gewichtsverdeling is het het een mooie locatie, maar het ziet er niet uit..

    Login om te reageren
  6. bischero zegt

    5 september 2019 om 17:03

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  7. airditude zegt

    5 september 2019 om 17:21

    Gelukkig gebruiken ze al het minst fraaie type van de kever. Maar man man man wat is dit lelijk zo zeg. Waarom zou je dit willen!?

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    5 september 2019 om 17:22

    Zo hoog op de wielen en met die dikke dorpels, dat ziet er eigenlijk niet uit…. Een goede businesscase lijkt het mij dan ook niet. En de tijd dat je met zo’n gebakje een mooi statement maakte is ook wel voorbij.

    Login om te reageren
  9. ukbob zegt

    5 september 2019 om 18:06

    Ok, aantal details zijn een stukje lelijker dan ‘t origineel..
    Maar kudos voor de gave plaats van de laadstekker!

    Login om te reageren
  10. lithiumion zegt

    5 september 2019 om 18:16

    Het oplaadpunt is wel gaaf gekozen!

    Login om te reageren
  11. chills zegt

    5 september 2019 om 19:33

    Betreft de “logischere plek”: de nieuwe Volkswagen ID.3 heeft de motor wel achterin liggen. Schijnt beter te zijn i.v.m. gewicht accu pakket.

    Login om te reageren
  12. johnhert zegt

    5 september 2019 om 19:51

    Nou is elke kever al een hopeloos stuk blik, maar dat witte ding slaat écht als een tang op een varken…

    Login om te reageren
  13. Corrado16v zegt

    5 september 2019 om 20:00

    Dit moet Volkswagen toch beter kunnen afwerken. Het ziet er nog niet helemaal af uit zo. Wel een leuk idee

    Login om te reageren
  14. zjos zegt

    5 september 2019 om 21:39

    Project E Kever mislukt zou ik zo zeggen. Een VW Kever is een stukje nostalgie en daarbij hoort nu eenmaal het geluid van een luchtgekoelde motor. Dat is een onlosmakelijk geheel. En dat heeft die E Kever niet. Daarbij staat hij te hoog op de poten, te dikke en lelijke dorpel die het uiterlijk van de Kever teveel verpest. Leuk geprobeerd maar rij het ding ergens in een diepe kelder van een museum en laat hem daar vooral staan.

    Login om te reageren
  15. V8Vantage zegt

    5 september 2019 om 22:35

    Dit zou ook voor recentere auto’s een optie kunnen zijn toch? Bv A6 allroad Quatro C7. Diesel versie hiervan is erg richting het betaalbare aan het gaan, althans in Duitsland

    Login om te reageren
  16. capri288 zegt

    5 september 2019 om 22:41

    Als je goed naar foto’s 10 en 21 kijkt, zie je volgens mij dat de wielen niet kunnen sturen. Dus kijk je naar de achterwielophanging en zit de motor dus net voor de achteras. En niet voorin.

    Login om te reageren
    • capri288 zegt

      5 september 2019 om 22:42

      @capri288: En kon de originele motorruimte bagageruimte worden.

      Login om te reageren
  17. mp014 zegt

    5 september 2019 om 23:15

    Leuk concept, bestaat el even, ook een oude defender koop je tegenwoordig al als EV. Er is echter 1 heel klein nadeeltje….. dit is onbetaalbaar.

    Login om te reageren
  18. johnwaters zegt

    5 september 2019 om 23:28

    Model 1303 met de achterlichten van model 1302, foute boel!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North