• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen: “Ferdinand Piëch (76) treedt helemaal niet af”

Auteur: sir_smokalot, gepost 6 september 2013 om 13:06 – 18 Reacties

Eeeeeexcellent....


Vanochtend verscheen in de Duitse pers het bericht dat VW-patriarch en autoindustrie-icoon Ferdinand Piëch op korte termijn om gezondheidsredenen terug zou treden. VW wist niet hoe snel het dit bericht moest tegenspreken.

De puissant rijke Porsche-nazaat, die regelmatig in snelle VAG-producten gespot wordt, en er zelf ook een aardige autocollectie op nahoudt gaf onlangs nog aan niet van plan te zijn zijn ijzeren greep op het concern te doen verslappen.

Toch was het Duitse Handelsblatt een andere mening toegedaan. De huidige CEO van VAG, Martin Winterkorn, zou hem moeten opvolgen, en zijn plek zou opgevuld worden door Rupert Stadler (Audi), met Hans Dieter Pötsch (financiële man) als tussenpaus.

Volkswagen zegt in een reactie ‘NEIN NEIN NEIN’ tegen deze media-aandacht:

Die Volkswagen Aktiengesellschaft dementiert mit Nachdruck einen Bericht des Handelsblatt (Freitag-Ausgabe). Der Aufsichtsratsvorsitzende der Volkswagen Aktiengesellschaft, Prof. Dr. Ferdinand K. Piëch, ist bei bester Gesundheit und bleibt noch lange Aufsichtsratsvorsitzender der Volkswagen AG. Prof. Dr. Martin Winterkorn wird noch lange Vorstandsvorsitzender der Volkswagen AG bleiben. Damit erübrigen sich alle weiteren Spekulationen, teilte der Konzern am Freitag mit.

Dat laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Het aandeel Volkswagen is ondertussen totaal niet onder de indruk; het noteert een miniscuul minnetje van 0,07% (€ 167,32). Niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen:

Ex-cel-lent

Update – in gerelateerd nieuws: vandaag verschenen geruchten dat Alan Mulally (68) eerder bij Ford zou vetrekken, om bij Microsoft aan de slag te gaan. De ex-Boeing-topman ontkent, en geeft aan minstens tot eind 2014 bij Ford te blijven.

Ook interessant!

  • Overname Alfa door VW
    Overname Alfa door VW was dichterbij dan we dachten
  • vernieuwde Polo GTI
    Volkswagen Polo facelift is helemaal officieel
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • De nieuwe Volkswagen Polo: goedkoper, maar ook weer niet

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

ferdinand-piech, vag, Volkswagen

Vorig bericht: « Quack… Manhattan-racer ‘Afroduck’ op water en brood [updated]
Volgend bericht: Louwman Exclusive is nu ook McLaren-dealer »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    6 september 2013 om 13:10

    Lekker laten zitten dan. Prof. Dokter Onderstuur en kornuiten…..

    Login om te reageren
  2. Wouter zegt

    6 september 2013 om 13:10

    Ik ben vooral benieuwd of hij maandagavond tijdens de presentaties van VW weer in slaap valt. Iedereen in de zaal wilde dat ook, maar alleen hij durfde het te doen. :)

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      6 september 2013 om 13:17

      Correctie: alleen hij kón dat doen. Wie maakt hem wat?

      Login om te reageren
  3. desjonnies zegt

    6 september 2013 om 13:22

    Als je de man zijn biografie leest, mag je rustig zeggen dat hij Mr Audi en Mr Porsche genoemd mag worden.
    Al zal hij dat laatste niet graag horen ten opzichte van zijn neven en nichten, de familie Porsche met wie de Piëchjes al jarenlang op gespannen voet leven.
    Iets met macht en zo .

    Login om te reageren
  4. bempi zegt

    6 september 2013 om 13:54

    -edit: ip-ban-

    Login om te reageren
    • smartass zegt

      6 september 2013 om 14:26

      -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      6 september 2013 om 14:57

      @bempi:

      Dat werd tijd…

      Login om te reageren
  5. Carreza zegt

    6 september 2013 om 13:59

    Nein mann, ich will noch nicht gehen…

    Login om te reageren
  6. smartass zegt

    6 september 2013 om 14:08

    Nee, nee Piech blijft….

    Echt waar….

    Login om te reageren
  7. kaasboerin zegt

    6 september 2013 om 14:44

    Allemaal een grote muil opzetten, maar niemand hier die op z’n 76e nog (ongedwongen) zal werken, vooral niet met zo’n salaris.

    M.a.w. respect voor deze ouwe beul!

    Login om te reageren
    • rob68 zegt

      6 september 2013 om 17:13

      @kaasboerin: Of je nou in een bejaarden tehuis zit te beppen of bij VAG maakt toch niet zoveel uit?

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      6 september 2013 om 17:25

      @kaasboerin:
      Heeft dat niet meer te maken met macht ?
      Piëch zijn doordouwerij heeft wel Porsche op de racerij kaart gezet met de 917 (zijn idee en het loophole in de reglementen destijds)
      Piëch heeft Audi veranderd in iets wat men de betere klasse wagen noemt.

      En is er wel een opvolger voor zo’n man?
      Want deze man kan weleens VAG’s achilleshiel zijn.

      En zijn boloedeigen kinderen zijn ook niet zo gek op hun vader.

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        6 september 2013 om 17:46

        Alle 46 niet?

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      9 september 2013 om 16:57

      @kaasboerin: Die man blijft gewoon werken omdat hij niet al te veel moet werken, en omdat hij het graag doet.

      Daarnaast is het niet alleen een kwestie van ongedwongen werken op oude leeftijd, maar vaak van gedwongen pensioen. Baas wil je buiten, en de staat wil je (behoorlijk contradictorisch) ook uit de arbeidsmarkt schuiven door je pensioen te bemoeilijken als je te lang werkt. Als je zelf de baas bent echter en ettelijke miljoenen (of miljarden?) op je spaarboekje staan hebt, hoef je daar natuurlijk geen rekening mee te houden…

      Login om te reageren
  8. gearhead zegt

    6 september 2013 om 17:26

    Kan hij niet naar PSA? Kan hij die werkschuwe Fransen eens leren om

    Login om te reageren
    • smartass zegt

      6 september 2013 om 17:32

      @gearhead:
      Laat die “werkschuwe Fransen” lekker hun ding doen. Nu bouwen ze nog auto’s die nog hun eigen “smoel” hebben, ik zit niet te wachten op nog meer grijze leasemeuk.

      Login om te reageren
  9. gearhead zegt

    6 september 2013 om 22:08

    @ smartass: gelukkig is de nieuwe 308 op geen enkel vlak gericht op de golf…. Moehahahaha

    Nee jongen, geloof gerust in je eigen sprookjes!

    Login om te reageren
    • smartass zegt

      6 september 2013 om 23:46

      @gearhead:
      Natuurlijk is dat een concurrent van de Golf, wel een heel stuk flamboyanter vormgegeven, dat is het verschil. Dat is wat ik bedoel met, laat die Fransen lekker hun ding doen.
      Ik gelukkig iemand die met een open mind naar het automobiele landschap kijkt en niet bij voorbaat roept dat alles wat niet uit Duitsland komt per definitie troep is.
      Welkom in de 21ste eeuw.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North