• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen gaat nog eens heel groot worden

Auteur: autoblogger, gepost 7 april 2009 om 16:02 – 27 Reacties

VW coming at ya!

Een paar maanden terug konden we officieel melden dat Toyota de grootste autofabrikant ter wereld is (over 2008). GM verschoof daardoor van de eerste plek naar de tweede. Voor 2009 lijkt het echter dat de Amerikanen nog een plekje verder zullen dalen, Volkswagen komt daardoor op de tweede plek.

Wij als Europeanen mogen daar best een beetje trots op zijn toch? Wellicht dat de verkopers in de showroom dit zelfs als een verkoopargument kunnen gebruiken.

Volgens marktonderzoeksbureau RL Polk zal Volkswagen dit jaar de verkoopcijfers van General Motors inhalen. Er van uitgaande dat de verkopen van GM op het huidige niveau blijven (oftewel een daling van ongeveer 31% ten opzichte van vorig jaar). Naar verwachting zal VW in de wereldwijde autoverkopen van 2009 slechts een daling van 15% zien. Cheers!

Ook interessant!

  • Volkswagen accu
    Waarom Volkswagen zes (6!) fabrieken bij gaat bouwen
  • Nieuwe Toyota Sequoia
    Nieuwe Toyota Sequoia: groot en uitgesproken
  • Elektrische 'hot hatch' van Volkswagen gaat in productie
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, GM, Toyota, Volkswagen

Vorig bericht: « Flitsers veroorzaken ongelukken
Volgend bericht: Gespot: Wald CL63 AMG »

Lees Interacties

Reacties

  1. allautomotive.nl zegt

    7 april 2009 om 16:04

    Maar wat doen de Chinezen tussen nu en drie jaar…..

    Login om te reageren
  2. Laue zegt

    7 april 2009 om 16:05

    aan de andere kant laat dit zien dat GM gewoon een gigantisch bedrijf is. en dat het ontverantwoordelijks is om failliet te laten gaan.

    natuurlijk ook probs voor Volkswa… erh Porsche

    Login om te reageren
  3. Dennis zegt

    7 april 2009 om 16:09

    @allautomotive.nl: China is waarschijnlijk al dit jaar de grootste autoproducent ter wereld, maar dan hebben we het wel over een heel land en niet over één bedrijf.

    Login om te reageren
  4. Jan zegt

    7 april 2009 om 16:20

    Vette shit, heb ik het goede merk met me Volkswagen Polo 3L!

    Login om te reageren
  5. Laurens zegt

    7 april 2009 om 16:22

    En dat zonder één hybride?

    Eventuele referenties dat het een Duits bedrijf is, zijn ongepast ;-)

    Login om te reageren
  6. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    7 april 2009 om 16:27

    Deutschland, Deutschland uber aaaaaaaalles, uuuuuuuuber aaaaaaaalles in dieee welt!

    Hebben ze toch nog hun wereld-dominantie…
    :D

    Login om te reageren
  7. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    7 april 2009 om 16:28

    Sorry @ Laurens…

    Kon het even niet laten!

    Login om te reageren
  8. VivelaFRANCE zegt

    7 april 2009 om 16:31

    Laten we hopen dat Europa (ook al is het geen Frans merk ;) ) in de top 3 blijft en dat we straks niet alleen Russische, Chineze en Indische giganten hebben.

    Login om te reageren
  9. Apache zegt

    7 april 2009 om 16:34

    Tjah Volkswagen… “de betrouwbare keuze” neem ik aan. Heeft dus te maken met imago hier…

    Login om te reageren
  10. allautomotive.nl zegt

    7 april 2009 om 16:36

    @Dennis ; das waar … ;-)

    Login om te reageren
  11. John zegt

    7 april 2009 om 16:49

    Hebben we et nu over Volkswagen of over VAG ?

    Login om te reageren
  12. Rick s. zegt

    7 april 2009 om 17:16

    Over het bedrijf Volkswagen ag. obviously

    Login om te reageren
  13. VS zegt

    7 april 2009 om 17:23

    SAAB, wel jammer dat deze tekst niet in het officiële volkslied van Duitsland zit!

    Login om te reageren
  14. Tommy zegt

    7 april 2009 om 18:00

    @John: Over Volkswagen AG, ook wel Volkswagen Group genoemd, natuurlijk!

    Ben best wel een beetje trots op die Duitsers, en dan ook nog eens zulke lekkere wagens er bij maken! Keep up the good work!

    Login om te reageren
  15. Laurens zegt

    7 april 2009 om 18:07

    Zijn ze nu weer wereldkampioen? Dacht een volkslied te horen :lol:

    Login om te reageren
  16. jack zegt

    7 april 2009 om 18:24

    Die dakar wagen lijkt best wel veel op de wagen van “dumb & dumber, mis alleen het tongetje nog en de oren

    Login om te reageren
  17. jack zegt

    7 april 2009 om 18:25

    tadaa

    http://i80.photobucket.com/albums/j195/reuben9376/dumb.jpg

    Login om te reageren
  18. Potver7 zegt

    7 april 2009 om 19:20

    Het jaar duurt nog lang… Volgens mij is het toch wel aan de vroege kant om nu alvast de ranglijst voor 2009 vast te stellen.

    Login om te reageren
  19. Vroegwakker zegt

    7 april 2009 om 20:30

    Laurens toch, wat ben je weer slecht op de hoogte.
    VW is er nog niet, ze komen dit jaar waarschijnlijk op de tweede plaats. En ook dit jaar komen ze met hybride’s. Slechts 10 jaar na Toyota en Honda, niet eens slecht.
    http://www.autowereld.com/kortnieuws/detail.asp?artikel=4712

    Login om te reageren
  20. Laurens zegt

    7 april 2009 om 21:04

    @Vroegwakker

    ze waren toch wereldkampioen in ’74? Sommigen hebben ook daar een trauma van ;-)

    Micro hybride is trouwens gewoon Efficient Dynamics, hoe succesvol dat, toegepast in je HELE modellengamma, is weet ik al. Full hybride, we zullen het zien, voor de Amerikanen misschien onvermijdelijk en dat is een belangrijke markt voor de Cayenne’s e.d. inclusief Touareg.

    Lees dit eens: http://www.zerauto.nl/blog/media/blogs/zerauto/2009/13/roads_toward_low_carbon_future.pdf , vers van de pers, moet ik zelf ook nog doen. Ze hebben het over kosten van CO2 reductie in Automotive, op de langere termijn.

    Mijn argument over hybride was overigens altijd gefocust op de prijs van 1 ton CO2 emissierecht, en dat je om dat te reduceren daar niet veel subsidie voor moet geven als overheid. De hybride an sich vind ik niet heel boeiend qua technologie (beetje primitief zelfs) maar heb er ook niets tegen.

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    7 april 2009 om 23:16

    Leuk, al die autofabrikanten. Maar welk mérk is nou het grootste? Want in dit lijkstje gaat het om het bedrijf, dus VAG als totaal, GM als totaal. Ik denk dat het merk Toyota toch erg groot is… De grootste?

    Login om te reageren
  22. Laurens zegt

    7 april 2009 om 23:43

    Ford?

    Login om te reageren
  23. Vroegwakker zegt

    8 april 2009 om 08:53

    Laurens.
    Jij bent toch dezelfde Laurens die vorige week verkondigde dat Hybride geen succes was? Maar nu vertel je dat het micro hybride systeem van BMW wel een succes is.
    Geeft me het gevoel dat jij meer reageert op het merk, dan op de ontwikkeling op zich.

    Login om te reageren
  24. Laurens zegt

    8 april 2009 om 12:04

    @vroegwakker

    gevoelens heb ik niet bij Prius I ;-)

    Heb je de moeite genomen om het linkje in mijn vorige post te lezen? En mijn opmerking gezien in de laatste alinea van die post?

    Ik lees nergens iets over een liefde of haat voor Toyota. Het merk roept bij mij zowiezo geen gevoelens op :lol: Behalve als je het hebt over een Celica Twin Cam van al weer bijna 40 jaar geleden!

    Login om te reageren
  25. j zegt

    8 april 2009 om 13:32

    Vreemd dat volkswagen niet al veel eerder groter is. Ze hebben de beste en breedste technologie in huis Van skoda 1.1 tot dat lekkere 16 cylinder ding. bentley lambo bugatti audi volgswagen seat skoda. Waarschijnlijk zijn ze niet de grootste omdat ze niet alleen in de huis tuin en keuken markt zitten zoals Toyotata en GM

    Login om te reageren
  26. GoldenSample zegt

    8 april 2009 om 14:41

    Ja ja de beste techniek, d’r word hier notabene nog gezegd dat ze pas 10 jaar later dan Honda en Toyota hybrides gaan maken, hoezo breed?. Veder komen er uit ’t oosten ook heeel erg mooie stukjes techniek hoor.
    Ook kun je niet stellen dat Volkswagen ’t betrouwbaarste is dus waarom je zo stellig durft te zeggen dat het het beste is.

    Verder zie ik ook niet waarom je minder ‘mainstream’ auto’s zou verkopen als je ook prestige objecten als een Veyron doet, lijkt mij enkel verkoop bevorderend persoonlijk.

    Login om te reageren
  27. WieAndersDasAuto zegt

    11 april 2009 om 17:59

    Wat een eer dat onze buren zo’n prachtig merk hebben ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North