• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen geeft Europese eigenaren GÉÉN compensatie

Auteur: Author, gepost 21 november 2015 om 11:35 – 75 Reacties

Volkswagen geeft Europese eigenaren GÉÉN compensatie


Compensatie meinen Arsch, doei ~ VAG.

Amerikaanse en Canadese bezitters van een swaffeldiesel kunnen rekenen op een compensatie à 1.000 USD de neus. Volkswagen geeft Europese eigenaren tegelijkertijd de vinger, aldus ANE. Aan deze kant van de plas worden klanten verwend met een “package of measures to ensure that owners of cars are inconvenienced as little as possible when their vehicles are recalled for fixes to make them compliant with type approval regulations.” In goed Nederlands: een flinke drol met een gouden inpakpapiertje eromheen.

Dat VW de swaffeldiesels conform de wet- en regelgeving gaat aanpassen, is in mijn ogen niet echt compensatie voor de lieden die ‘m nu zitten te knijpen wegens het mogelijk inkakken van de restwaarde van hun auto’s. Dat riekt eerder naar je houden aan de wet, wat je in eerste instantie al had moeten doen. (CAN YOU DIG IT?!)

Wellicht heeft het verschil in compensatie iets te maken met het feit dat er in de VS ‘slechts 482.000 sjoemeldiesels rondkachelen, tegen 8,5 miljoen stuks in Europa. Bovendien werd in Amerika veelvuldig geadverteerd met ‘Clean diesel’-leuzen en (dixit VW, niet ik) ‘investeerden Amerikaanse klanten in een niche techniek vergeleken met Europese klanten, want hier rijdt de helft van de verkochte auto’s op diesel’.

Naar alle waarschijnlijkheid kan VW dan ook een fikse al dan niet gebundelde claim verwachten van Europese eigenaren, die natuurlijk ook op de hoogte zijn van hoe hun lotgenoten in Amerika worden behandeld. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Ook interessant!

  • Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren
    Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

europa-eu, verenigde-staten, Volkswagen, volkswagen-dieselgate

Vorig bericht: « De 12 mooiste Formule 1-auto’s van Ferrari
Volgend bericht: Porschemalloot vlucht na ongeval 020. Laat passagier achter »

Lees Interacties

Reacties

  1. C6_R zegt

    21 november 2015 om 11:39

    Ach joh, foutje kan gebeuren hé!

    Login om te reageren
  2. cpp1 zegt

    21 november 2015 om 11:40

    Shredder..klaar.

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    21 november 2015 om 11:40

    Ach ja, uiteindelijk is het gewoon een terugroep actie, en zeker binnen Europa heeft VW zo`n groot imago dat het de restwaarde nauwelijks tot niet zal beïnvloeden. In Amerika ligt dit iets gevoeliger, zeker met de daar geldende claim cultuur. Daar kan het hele verhaal nog wel eens een vies staartje krijgen.

    Login om te reageren
    • bohica zegt

      21 november 2015 om 16:22

      @dutchdriftking: handelaren zitten niet op deze auto’s te wachten zolang er geen oplossing voor is . Handelsprijzen zijn gelijk 25 tot 30% minder .

      Login om te reageren
      • blo3to3t zegt

        21 november 2015 om 21:43

        @bohica: bron? Handelaren zijn per definitie boeven. Die zien in alles een rede om meteen flink minder te bieden.

        Login om te reageren
  4. gtwillem zegt

    21 november 2015 om 11:41

    In Nederland is het al helemaal van de zotte om eigenaren te compenseren. Allereerst is de schade vooralsnog lastig vast te stellen. Ten tweede zijn de Volkswagens met sjoemeldiesels door die sjoemelcijfers enorm voordelig geweest doordat in Nederland natuurlijk consumentenprijs mede bepaald wordt op de hoeveelheid uitgestoten CO2. Daarbij zijn er ook veel sjoemeldiesels die vrij werden gesteld van wegenbelasting. En dan ook nog eens allemaal sjoemeldiesels die ervoor zorgden dat de bijtelling lekker laag was, op basis van die CO2 cijfers.

    Login om te reageren
    • Author zegt

      21 november 2015 om 11:43

      @gtwillem: je draagt louter steekhoudende argumenten aan, maar als puntje bij paaltje komt is de consument voorgelogen. Da’s niet kies.

      Login om te reageren
      • audirijder zegt

        21 november 2015 om 11:50

        @mauritsh: Ik word liever voorgelogen en betaal daardoor een paar duizend euro minder.

        Login om te reageren
        • pa045 zegt

          21 november 2015 om 12:18

          @audirijder: ik denk niet dat VW dit heeft gedaan om ons consumenten te verrijken. Zij hebben dit duidelijk gedaan om veel geld aan ontwikkeling te besparen om echt schonere diesels te maken. Zij hebben hierdoor tegen lagere kosten meer auto’s verkocht. Dat is concurrentievervalsing en simpelweg fraude. Dat kan niet, mag niet en hoort niet.
          Iemand die zich verschuilt achter het feit dat hij hierdoor minder heeft betaald is iemand die zich toch wel heel simpel laat bedonderen. Je hebt uiteindelijk niet het product waarvoor je betaald hebt.

          Login om te reageren
          • jrsmoke zegt

            21 november 2015 om 13:09

            @pa045: Ik denk niet dat er heel veel mensen zijn die (buiten de bijtelling om) eerst gaan kijken naar de uitstoot voor ze een auto kiezen/kopen.

            Je gaat voor het product omdat de rijeigenschappen he bevallen, het interieur mooi is afgewerkt etc.

            Natuurlijk heb je altijd wel een stel moraalridders die hier (achteraf) mee aan de haal gaan.

            Login om te reageren
            • pa045 zegt

              21 november 2015 om 13:47

              @jrsmoke: natuurlijk moet de auto je bevallen. Dat is de eerste vereiste. Maar dat bevallen heeft ook te maken met de betaalde prijs. Indien VAG de auto’s daadwerkelijk zo produceren als dat ze je doen laten geloven, is die auto duurder. Dan kan het heel goed zijn dat mensen naar een ander merk gaan kijken welke hun modellen goedkoper op de markt zetten. En dat klopt simpelweg niet. Moraalridder of niet. Dit is de boel besodemieteren. En ik wens niet graag besodemieterd te worden door iets of iemand. Nu komt uit dat het om de software gaat. Maar waarmee besodemieteren ze je dan nog meer mee? Ik vertrouw geen personen en firma’s die liegen.

              Login om te reageren
            • acizane80 zegt

              21 november 2015 om 15:15

              @jrsmoke: ja maar nu zit je als eigenaar met de mogelijkheid dat je auto na software aanpassing niet meer aanvoelt als toen jij hem kocht. Dan vind ik dat een compensatie wel terecht is of moet vw zeggen dat je de wagen mag retourneren als hij je niet meer bevalt.

              Login om te reageren
              • jrsmoke zegt

                21 november 2015 om 15:33

                @acizane80: Als de auto niet meer rijd op de manier hoe hij reed voor de aanpassingen mogen ze van mij bloeden.

                Als ze puur met een sensor de uitstoot reguleren en de auto blijft verder hetzelfde rijden, dan is een compensatie nergens voor nodig, of misschien gewoon even gratis een grote beurt uitvoeren wanneer je hem inlevert voor de aanpassing.

                Ik heb ook een sjoemelbak, dus ik ga het wel in de gaten houden.

              • remcott zegt

                21 november 2015 om 21:27

                @jrsmoke: jij ook al een sjoemeldiesel, hoor er weinig hier op Autoblog, ik ook overigens!?

              • Capibaro zegt

                22 november 2015 om 12:06

                @remcott: jurist in Duitsland zegt dat elke eigenaar zijn auto voor de fix moet laten testen op pk, topsnelheid etc. Anders heb je na de fix geen poot om op te staan als de output binnen een bepaalde range valt

            • blo3to3t zegt

              21 november 2015 om 21:45

              @jrsmoke: juist. Je hoort nooit op verjaardagen mensen roepn dat ze een auto hebben gekozen op basis van uitstoot

              Login om te reageren
        • Author zegt

          21 november 2015 om 12:18

          Dan zit je in elk geval bij het juiste merk.

          Login om te reageren
          • audirijder zegt

            21 november 2015 om 13:28

            @mauritsh: Ik rijd momenteel Mercedes. Zeer tevreden ermee.

            Login om te reageren
          • jerommeke zegt

            21 november 2015 om 19:26

            @mauritsh: ik word liever niet voorgelogen, maar in dat geval kun je denk ik beter geen auto gaan rijden. Van het liegebeest dat aan komt zetten met z’n valse glimlach als je de showroom binnenstapt tot het “nou, uw remmen zijn echt aan vervanging toe” bij de luxe servicebalie. En is het niet enigszins naïef om te denken dat VW het enige merk is dat dit soort zetten heeft gedaan om de wetgeving te kunnen blijven volgen?

            Login om te reageren
        • yupyup zegt

          21 november 2015 om 18:22

          @audirijder: die de belastingbetaler uiteindelijk betaald. Dus idd, laat vw de belastingbetaler maar compenseren in plaats van de eigenaren.

          Login om te reageren
      • jrborest zegt

        21 november 2015 om 12:00

        @mauritsh: en mede daarvoor krijgt VW ook een of meerdere boetes opgelegd.

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        21 november 2015 om 13:03

        @mauritsh: Daar heb je helemaal gelijk in. Maar de consument heeft er zelf geen schade aan geleden, in tegenstelling tot de overheid. De overheid heeft allerlei vrijstellingen, kortingen, bonussen en subsidies uitgedeeld op basis van de dus niet correcte CO2 cijfers. Daar zie ik nog wel een staartje voor VW. Het zou mij niet verbazen als de zaak al wordt opgezet.

        Login om te reageren
        • Author zegt

          21 november 2015 om 13:32

          @gtwillem: of de consument schade lijdt, zal ook afhangen van wat de occasionmarkt doet. ’t Zal me benieuwen!

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            21 november 2015 om 13:41

            @mauritsh: zat ik ook aan te denken. Die gladjakker die bij Radar zijn betoog hield om collectief Pon aan te klagen droeg aan dat dat enorme gevolgen ging hebben.

            Persoonlijk denk ik het dat het heel erg meevalt. Het is een software matige issue, de auto rijdt er echt niet anders om. Geen onvrijwillige versnelling (Audi), omvallen (Ford Explorer/Firestone) of spontaan ontploffen van Airbags (Takata).

            Login om te reageren
            • baasbas zegt

              21 november 2015 om 16:29

              @gtwillem: Mwah, de voorbeelden die je noemt zijn fuck-ups.. zeker. En ze worden erger gemaakt omdat na ontdekking de producent laks/traag reageert of bewust negeert. Maar volgens mij maakt VW het nog veel bonter. Het heeft zijn eigen klanten bewust opgelicht. Het is niet zo dat ze een defect ontdekt hebben, maar ze hebben het zelf zo gemaakt om de klant de flessen. Dat vooraf bewuste maakt dat het steekt.

              Login om te reageren
            • lemster zegt

              21 november 2015 om 19:40

              @gtwillem: Testen in de VS geven aan dat de auto in testmodus aanzienlijk minder vermogen levert. De kans dat er dus wel degelijk wat gewijzigd gaat worden aan de rij eigenschappen van de auto is dus groot.

              Login om te reageren
        • acizane80 zegt

          21 november 2015 om 15:18

          @gtwillem: de vraag is in hoeverre ons milieu schade geleden heeft. Gezien de aantal voertuigen wereldwijd moet er toch een verschil zijn die op termijn mens of milieu zal beïnvloeden dan is een boete wel terecht.

          Login om te reageren
        • gregorius zegt

          23 november 2015 om 10:20

          @gtwillem: De overheid heeft er in theorie schade aan geleden.
          Ik zie wel enige overlap met de film en muziek maatschappijen die hun ‘schade’ uitdrukken en het aantal keer dan mensen gratis naar hun dingen hebben gekeken, vermenigvuldigd met 100% van de verkoopsprijs.
          Een ieder neutraal + denkend persoon snapt dat je dat niet gelijk kan stellen: want die mensen hadden dat product nooit gekocht als ze daar die volle prijs voor hadden moeten betalen.
          En zo is het eigenlijk ook bij deze VW’s. Als we nu zeggen dat (alleen) VW zonder deze software niet binnen de uitstoot-belastings-schalen kon blijven, dan hadden een zeer groot gedeelte van deze eigenaar deze auto niet gekocht, maar een concurrent die nog wel binnen die schaal zou vallen. Dat zou de staat dus per saldo niet erg veel meer opleveren.
          Ook mag de staat, imo, niet zeiken over extra schade aan milieu, aangezien het bij de vertegenwoordigers van de staat al lang duidelijk was dat deze cijfers niet in overeenstemming waren met de werkelijkheid; niet alleen bij VAG, maar over de hele range.

          Login om te reageren
    • spiderabarth zegt

      21 november 2015 om 12:08

      @gtwillem:
      Dus hier zouden ze alle concurrentie moeten compenseren voor de geleden schade.
      Ze hebben zich immers willens en wetens schuldig gemaakt aan concurrentievervalsing.

      Login om te reageren
    • Erik zegt

      21 november 2015 om 12:16

      @gtwillem: meer dan voldoende compensatie dus, voor een Fabia Greenline diesel alleen al € 3.182 aan MRB

      Login om te reageren
  5. gokartmozart zegt

    21 november 2015 om 11:47

    komen ze niet mee weg hier…. niet slim. hadden ze hier hetzelfde gedaan als ik Noord Amerika hadden ze nog enigszins cred gehad. Nu opnieuw een dikke vinger baar hun trouwe klanten….
    Hoe lang nog pikt men dit. Zolang als de leasemij en Pon nog hoge restwaarden calculeert in de lease….

    Login om te reageren
  6. henkhupelschoten zegt

    21 november 2015 om 11:47

    Ik zou als leaseplan zijnde (of andere leas maatschapij) gewoon geen VW’s meer laten leasen, heel je wagenpark + toko naar de klote en dan geen compensatie. Dan hebben ze vw het hardst

    Login om te reageren
    • audirijder zegt

      21 november 2015 om 11:52

      @henkhupelschoten: LeasePlan zijnde of als leaseplan gelieve niet beide toepassen in één zin.

      Login om te reageren
      • gokartmozart zegt

        21 november 2015 om 11:58

        @audirijder: u zit bij Leaseplan of Neerlandicus?

        Login om te reageren
    • gokartmozart zegt

      21 november 2015 om 11:55

      @henkhupelschoten: met Pon en de leasemij’s zijn vaste banden met gemeenschappelijke banden.
      Pon zit overal in met zn tentakels dus veel Leasemij’s hebben geen keus mede ook door de kortingen etc. . Een Golf GTE die op voorraad is gaat zo met 5 tot 10% korting weg B to B

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      21 november 2015 om 11:56

      @henkhupelschoten: leaseplan = Pon = …

      Login om te reageren
      • gokartmozart zegt

        21 november 2015 om 11:59

        @e1000bmw523i: de ( Van ) Mossel gaat open…..

        Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        21 november 2015 om 12:53

        @e1000bmw523i: Oeps, klopt ja. Dacht dat volkswagen leasing alleen van die malloten was. Maar heb er ook andere leaaatschapijen bijgezet

        Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      21 november 2015 om 12:04

      @henkhupelschoten: zoiets zal waarschijnlijk resulteren in een faillissement van LeasePlan omdat alle leaserijders naar de concurrent overstappen.

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        21 november 2015 om 12:56

        @knipperlichtje: Uhm. Hun zitten met precies hetzelfde probleem? Bedrijven zijn (90% van de gevallen) gebonden aan 1 of meerdere leasmaatschapijen. Als ze ze allemaal niet meer zouden leveren dan kopen ze wel een ford, opel, renault of andere. Overstappen zit er niet zomaar in.

        Login om te reageren
  7. sjeppie156 zegt

    21 november 2015 om 11:50

    Tsja ik roep al jaren koop geen vag

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      21 november 2015 om 12:56

      @sjeppie156: groot gelijk!

      Login om te reageren
    • Donstil zegt

      21 november 2015 om 13:17

      @sjeppie156: zo he, jaren uit je nek geluld en nu bij toeval nog gelijk gekregen ook. Knap hoor.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        21 november 2015 om 13:44

        @Donstil: dan lul je niet uit je nek….

        Login om te reageren
        • remcott zegt

          21 november 2015 om 15:02

          @rufctr01: zeg al jaren koop geen RuF want gebaseerd op een platgeslagen kever! Ooh ja en dat is ook VAG.

          Dus je nickname verraad je als een VAG fanboy, jammer dat je door één groot schandaal direct de moed opgeeft.

          Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            21 november 2015 om 17:40

            @remcott: nooit een VAG gehad en zeker geen fanboy. Verre van zelfs…..

            Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        21 november 2015 om 14:59

        @Donstil: Ik vind “koop geen VAG” roepen voor de rest zonder argumentatie of zo ook een beetje ver gaan, maar gelijk heeft hij wel gekregen.

        Login om te reageren
        • sjeppie156 zegt

          21 november 2015 om 20:21

          @mercedesclk350: de reactie was ook uitlokkend bedoeld

          Login om te reageren
      • sjeppie156 zegt

        21 november 2015 om 20:22

        @Donstil: mooi toch! Het was maar een grapje joh!

        Login om te reageren
    • toeter11 zegt

      22 november 2015 om 16:34

      @sjeppie156: ik rij al jaren tevreden VAG, wel ouwe VAGs. Maar heb er niks over te klagen, gewoon geen nieuwe auto’s kopen.

      Login om te reageren
  8. Nerekop zegt

    21 november 2015 om 12:06

    Misschien een domme vraag maar ben je verplicht om je auto aan te laten passen om aan de Europese regels te voldoen? Je geniet op basis daarvan immers je bijtellingsvoordeel.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      21 november 2015 om 12:49

      @Nerekop: In nederland nog niet. In noorwegen en sweden hebben ze volgens mij wel al aangegeven dat zodra de update er is, hij verplicht wordt.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        21 november 2015 om 14:28

        @clarkson: Jawel?

        Login om te reageren
  9. baasbas zegt

    21 november 2015 om 12:37

    Halen nou een aantal mensen weer NOx en CO2 door elkaar? De TDI sjoemelsoftware had betrekking op NOx en daarom geen invloed op bijtelling en bpm enzo. Blijft over dat de koper en mogelijke waardedaling ziet van z’n onder valse voorwendselen aaaangesmeerde auto. Claimen dus

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      21 november 2015 om 13:18

      @baasbas: maar als het geen invloed heeft op bpm en dus wegenbelasting waarom wordt een auto dan toch minder waard?

      Login om te reageren
      • roesplace zegt

        21 november 2015 om 13:48

        @Donstil: NOx heeft te maken met de verbrandingstemperatuur van diesel. VW zal daar iets aan moeten doen en dat zou kunnen betekenen dat het vermogen daarmee naar beneden gaat. Het zou zelfs zo ver kunnen gaan dat men een niet gerepareerde VW niet kán verkopen omdat niet aan de typegoedkeuring wordt voldaan. Dit is waarom men in Zweden al verplicht is te voldoen aan de update-oproep.

        Login om te reageren
    • lekbak zegt

      21 november 2015 om 13:53

      @baasbas: om een lagere nox uitstoot te krijgen zullen ze aanpassingen moeten doen die meer co2 opleveren. Andersom gaat dat dus ook op. Ze hebben makkelijk een motor met extra lage co2 uitstoot kunnen ontwikkelen omdat zij met de nox sjoemelden. Indirect heeft het dus wel invloed gehad.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        21 november 2015 om 16:17

        @lekbak: Ik was in de veronderstelling dat om binnen de NOx grenzen te blijven ze het vermogen terug moesten schroeven. Dan zou je bij gelijk verbruik gewoon een tragere auto overhouden? Alleen dat is al voldoende reden om te procederen lijkt me?

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          21 november 2015 om 17:23

          @baasbas: je kunt een hele hoop veranderen door met de verbrandingstemperaturen te spelen en met hoe volledig alles verbrand. Dat heeft ook invloed op de prestaties en het verbruik, maar dat is een bijwerking.

          Co2 staat vast aan de hoeveelheid brandstof die verbruikt wordt. De reden dat je met chiptuning een zuinigere en krachtigere motor krijgt is omdat je dan de schone maar inefficiënte software vervangt met software die volledig op efficiëntie afgesteld is ipv schone verbranding. Eigenlijk heeft vw zijn auto’s af fabriek dus gechipt.

          Login om te reageren
          • baasbas zegt

            21 november 2015 om 20:23

            @lekbak: Mijn inziens zat het zo: VW spuit de diesel onder hele hoge druk in. Verbrandingstemperaturen stijgen (en dus NOx uitstoot) maar ook het vermogen. Nu zullen ze de inspuitdruk moeten verlagen, verbrandingstemperaturen dalen, maar ook het vermogen. Ik zie de CO2(/verbruik) -stijging niet.
            Maar als iemand een goed onderbouwd verhaal heeft: ik ben een en al oor

            Login om te reageren
            • gregorius zegt

              23 november 2015 om 10:34

              @baasbas: Druk opvoeren is een manier om meer kracht te genereren.
              Je kan ook over een langere tijd, meer diesel inspuiten. Dit kan ook in meer kracht resulteren. Dit kost dat bijv wel meer diesel = CO2 omhoog.
              En je kan natuurlijk nog klooien met die ERG: ‘meer via ERG’ = minder kracht.
              En de grap is natuurlijk OOK, dat de kracht die gemeten en gepubliceerd wordt het topvermogen is. Dit is een andere test als de verbruikstest.

              Dus er is best een scenario voor handen dat VAG het voor elkaar krijgt dat ze de NOx onder controle krijgen, dat ze op de test evenveel CO2 uitstoten (verbruik dus al opgegeven), dat ze het topvermogen nog halen, maar dat het vermogen in de toerengebieden rondom normaal rijden, zal dalen. Resultaat: overheid approved; boze eigenaren omdat die auto kut rijdt.

              Login om te reageren
  10. blaze3027 zegt

    21 november 2015 om 12:50

    In Nederland heeft merendeel denk ik gewoon schijt joh.
    Zolang de auto nog een fatsoenlijke prijs vangt bij de verkoop.

    Login om te reageren
  11. rufctr01 zegt

    21 november 2015 om 12:54

    Omdat VAG weet dat ze een hoop beïnvloedbare klanten heeft. En die hebben een IQ van een stoeptegel en accepteren het gewoon.

    Login om te reageren
    • remcott zegt

      21 november 2015 om 15:04

      @rufctr01: je weet toch dat RuF ook op basis van VAG producten werkt

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        21 november 2015 om 16:53

        @remcott: klopt…eeuwig jammer! Gelukkig zijn de beste 911 Porsches niet onder het VAG bewind gebouwd.

        Login om te reageren
  12. redbeams zegt

    21 november 2015 om 13:43

    @norge
    Kom er maar in en pak je popcorn er maar bij ;)

    Login om te reageren
    • norge zegt

      21 november 2015 om 14:23

      @redbeams: kom er aan—

      Login om te reageren
  13. norge zegt

    21 november 2015 om 14:27

    Weet je wat het gekke is? Die VW eigenaren pikken het allemaal …De leugens het bedrog en gesjoemel…Volgende keer kopen ze gewoon weer VW…. Het lijkt wel of ze gehersenspoeld zijn door al die DAS HAUS reclames …
    Ik ben gelukkig geen schaap en de boze wolf zal mij nooit meer pakken.
    Ik rij echt premium…

    Login om te reageren
    • gokartmozart zegt

      21 november 2015 om 17:14

      @norge: kuddegedrag , ik zie het hier ook in Drenthe. Vw families. Allemaal rijden ze of ex lease passat of A4. Join the family… nou ik niet. Doe mij maar Freude am Fahren …
      BMW’s kloppen

      Login om te reageren
  14. 3246cm252kw zegt

    21 november 2015 om 15:26

    Heb je straks een golf R met 200pk?

    Login om te reageren
  15. speedie zegt

    21 november 2015 om 23:04

    ik rjjd VW en hoef geen compatie. Ik ben uiterst tevreden zelfs na een update in dien nodig.

    Login om te reageren
    • bmwtouring zegt

      21 november 2015 om 23:51

      @speedie: compatie?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        22 november 2015 om 11:17

        @bmwtouring: rjjd?

        Login om te reageren
    • yupyup zegt

      22 november 2015 om 22:12

      @speedie: Hoe weet je nu al dat je tevreden bent terwijl de update nog niet gedaan is en de gevolgen in de praktijk nog niet bekend zijn?

      Bijzondere denkwijze…

      Login om te reageren
    • henkhekje zegt

      23 november 2015 om 10:18

      @speedie: compatie… hahaha inderdaad VW rijders hebben het IQ van een stoeptegel hahahaha

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North