• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VW Golf BlueMotion Concept – Zuinigste Golf ooit

Auteur: robbie, gepost 26 september 2012 om 21:55 – 29 Reacties

Afbeelding VW Golf BlueMotion Concept – Zuinigste Golf ooitAfbeelding VW Golf BlueMotion Concept – Zuinigste Golf ooitAfbeelding VW Golf BlueMotion Concept – Zuinigste Golf ooitAfbeelding VW Golf BlueMotion Concept – Zuinigste Golf ooitAfbeelding VW Golf BlueMotion Concept – Zuinigste Golf ooit

Volkswagen Golf BlueMotion Concept
Officieel is het nog een “conceptcar”, maar reken er maar op dat deze VW Golf BlueMotion over niet al te lange tijd gewoon in productie gaat. Volgens Volkswagen is dit zelfs de zuinigste (normale) Golf ooit! Hoe zuinig precies?

Het verbruik van deze 110 pk sterke Golf BLueMotion is slechts 3,2 liter per 100 km en dat zorgt voor een uitstoot van 85 gram Co2 per kilometer. Oftewel goed voor 14% bijtelling in ons kikkerlandje. Al is dat in 2014 weer over, want dan mag een dieselauto nog maximaal 84 gramCo2 per km uitstoten om in aanmerking te komen voor 14% bijtelling. Maar iets zegt ons dat Volkswagen tegen die tijd een trucje heeft gevonden om het verbruik nog verder omlaag te brengen.

Onder de motorkap ligt een 1.6 liter TDI die gekoppeld is aan handgeschakelde 5-bak. Uiteraard ontbreekt een start-stop systeem niet en is er werkelijk alles aan gedaan om brandstof te besparen. Denk aan banden met lage rolweerstand, aangepaste versnellingsbakverhoudingen en een verminderde luchtweerstand.

Is deze variant net zo spannend als de nieuwe Golf GTI? Nope! Maar hij is voor leaserijders wel zeer interessant.

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Video - Golf R maakt kapitale fout bij dragrace
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, bluemotion, concept, golf, golf-7, parijs-2012, Volkswagen

Vorig bericht: « Gallardo LP570-4 Superleggera Edizione Tecnica
Volgend bericht: Mercedes G65 AMG op gele platen = €102.955 aan BPM »

Lees Interacties

Reacties

  1. supercarwaar zegt

    26 september 2012 om 21:56

    Waarom bestaat er groen7 als al het groen nieuws ook op autoblog komt?

    Login om te reageren
  2. deamid zegt

    26 september 2012 om 21:56

    0-100 in iets van 20 seconden :p

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 september 2012 om 22:07

      @deamid: 110pk. Dat was ruim 10 jaar geleden nog het vermogen van de dikke TDI met rode I. 0.. 100 zal wel binnen de 12s kunnen.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        26 september 2012 om 22:16

        @mashell:
        Maar als je dat verbruik wil halen wordt dat eerder 1 minuut naar 90 en dan niet harder rijden….

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          26 september 2012 om 22:24

          @jrk68: nee, langzaam optrekken hoeft helemaal niet. Gewoon volgas en vroeg schakelen.. de sleutel tot zuinig rijden is kort toeren maken, niet doortrekken boven het toerental waarbij opschakelen je precies op het maximale koppel terecht laat komen in de volgende versnelling…

          De leasebak die ik nu rij doet 0-100 in ong 12 sec en zelfs dan komt het verbruik niet echt hoog uit.. Gemiddeld 5,2l (en ja da’s wat anders dan de beloofde 3,8l/100km maar dan rij ik ook hele stukken 134km/u). Met wat moeite rij ik koud weg, tank+reset, rij vlot met het verkeer mee tot op de snelweg en rij daarna 94km/u… verbruik? 4.0l op 100km..

          Login om te reageren
          • Flamingo zegt

            26 september 2012 om 22:40

            @w0o0dy: ja maar als je nou gewoon normaal rijdt en niet als een bejaarde dus ook 120 130 op de snelweg dan haal je bij lange na niet de fabrieksopgave

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              28 september 2012 om 21:10

              @Flamingo: nee dan haal je niet zomaar iets in de buurt van de fabrieksopgave.. Maar, met vlot meerijden met het verkeer en overal op de snelheidslimiet rijden, heb ik de afgelopen 2 dagen ruim 350 km gereden incl 2x 35km bij 134 km/u (op de CC) op de A32 en een verbruik van 4,7 L/100 km. Weliswaar 19% minder zuinig dan fabrieksopgave maar wel flink zuinig voor het tempo en het formaat. Met mijn vorige auto kwam ik niet verder dan 5,5L bij exact hetzelfde gebruik en dezelfde snelheden.

              Login om te reageren
  3. exotic zegt

    26 september 2012 om 21:57

    Ik ga het zeggen, ja ik ga het doen. Ik vind dit een geweldige auto, hoe vaker ik er naar kijk hoe mooier ik hem begin te vinden.

    Login om te reageren
  4. BmwMPower zegt

    26 september 2012 om 21:59

    Robbie, doen je vingers geen pijn als je zoveel over VAG moet schrijven op een avond?
    Neem er eentje! Of 2!

    Welnu, die hele schijtgolf komt me de keel uit.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      26 september 2012 om 22:01

      @BmwMPower: mag ik er 2?

      Login om te reageren
  5. Alfarobert zegt

    26 september 2012 om 22:02

    Hoe zuinig de auto’s hoe hoger de benzineprijs he.Als alle auto’s 1:100 rijden wat kost een liter benzine dan?25 euro?

    Login om te reageren
  6. alcantara zegt

    26 september 2012 om 22:04

    Kijk, dít zijn nou de wagens die mij de broek doen bollen!
    Neem nou alleen al dat knipperlicht in de zijflank die zo mooi aansluit op de lijn langs de portieren. Meesterlijk!

    Login om te reageren
  7. koenh zegt

    26 september 2012 om 22:04

    Wauw, nog een golf! *sarcasem off*

    Login om te reageren
  8. fordfocusecoboost zegt

    26 september 2012 om 22:12

    Waarom heeft hij geen 6 versnellingen, is toch veel zuiniger?

    Login om te reageren
  9. Flamingo zegt

    26 september 2012 om 22:13

    ze lullen maar wat de polo BM rijdt ook niet de beloofde 1 op 33 maar 1 op 20..

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      26 september 2012 om 22:20

      @Flamingo:
      hier het bewijs!komt van Autoweek en getest door gewone mensen die met zo’n auto rijden :

      VW:
      verbruik binnen beb. kom 4,0 l/100km
      1 op 25,0
      verbruik buiten beb. kom 2,9 l/100km
      1 op 34,5
      verbruik gemiddeld 3,3 l/100km
      1 op 30,3

      WERKELIJKHEID:
      praktijkverbruik verbruiksmonitor 4,8 l/100km (14)
      1 op 20,8

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        26 september 2012 om 22:28

        @Flamingo: kijk eens naar wat ik schrijf boven je reactie… ik haal met wat moeite doen 4.0 terwijl de fabrieksopgave 3,8 gemiddeld is… best dichtbij toch? Probleem is alleen wel dat ik niet ZO verschrikkelijk graag in de auto zit dat ik de hele 1100km zo blijf rijden…. en dan gaat het mooie verbruik er toch aan. Bij echt mijn best doen zou ik wel op 4,5l over de hele tank uit kunnen komen denk ik.

        Login om te reageren
  10. KEV9 zegt

    26 september 2012 om 22:16

    Onzin. De zuinigste golf is een gedemonteerde golf

    Login om te reageren
  11. ijskoud72 zegt

    26 september 2012 om 22:24

    Volkswagen slowmotion is een betere naam, als je er achter rijd gun je ze 100% bijtelling

    Login om te reageren
  12. norge zegt

    26 september 2012 om 22:44

    Grote velgen erop en een GTI sticker, niemand die ziet dat je een goedkope flapdrol bent.

    Login om te reageren
  13. deeheeventer zegt

    26 september 2012 om 22:51

    Ik kreeg van mijn werk een golf6 bluemotion diesel. Na een week geruild voor een Altea met oude 1.9tdi. Van mijn leven geen muesli-maler!!!

    Login om te reageren
  14. speedie zegt

    26 september 2012 om 23:09

    Het verbuik waarmee automerken in de reclames pronker is altijd gemeten op rollen en niet in echt verkeer maar deze Golf moet gemakkelijk onder de 4l blijven. Mijn Passat 2l tdi doet gemakkelijk tussen 4 en 5 l per 100km. Van Antwerpen naar Insbruck met 4 personnen en volgeladen koffer op Duitse snelweg : 5,5 l gemiddeld. Van Insbruck naar zuid Toscanië : 4,8l. Telkens vlot gereden (130 à 140 Km/h). Tijdens de week, woon werk verkeer tussen 4 en 4,6 l. Best wel zuinig voor een grote wagen.

    Login om te reageren
  15. Tommy2 zegt

    26 september 2012 om 23:13

    Deze moet je dus niet hebben…

    Login om te reageren
  16. jidasa zegt

    26 september 2012 om 23:58

    BAM, weer een nieuwe slowmotion.

    Login om te reageren
  17. fconderkantlat zegt

    27 september 2012 om 00:09

    zal ook vast meest kwetsbare ooit zijn

    Login om te reageren
  18. pimmp zegt

    27 september 2012 om 00:19

    Waarom moet ik ineens denken aan muesli??

    Login om te reageren
  19. Bo1972 zegt

    27 september 2012 om 00:40

    Je kunt dit soort motoren ideaal chiptunen. Heb je ruim 130 pk en zul je ook veel nm erbij krijgen. Heb voor mijn vader een Mito met 85 pk 14% geregeld en laten chiptunen dor Savali. Nu heeft deze auto 102 pk en 253 nm trekkracht en reeds vanaf 1500 toeren 247 nm. Hiermee is deze auto net boven de 10 sec naar 100 en een top van ruim 190. Is in ons land snel genoeg.

    Login om te reageren
  20. Bo1972 zegt

    27 september 2012 om 00:45

    Nog een voorbeeld: de Volvo D2 motor met 115 pk kun je voor e 299,- laten chiptunen naar 150 pk en 371 nm. Binnen de 10 sec naar 100 en een top van boven de 210. En je betaald geen wegenbelasting en je rijdt 1 op 20 ( diesel)

    Login om te reageren
  21. slowland zegt

    27 september 2012 om 09:47

    Waarom hebben dit soort zuinige auto’s niet gewoon een 6 bak, Rijdt een stuk rustiger op de snelweg….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North