• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Golf R: de nieuwste heeft 300 pk!

Auteur: ricardo, gepost 20 augustus 2013 om 07:22 – 92 Reacties

Afbeelding Volkswagen Golf R: de nieuwste heeft 300 pk!Afbeelding Volkswagen Golf R: de nieuwste heeft 300 pk!Afbeelding Volkswagen Golf R: de nieuwste heeft 300 pk!Afbeelding Volkswagen Golf R: de nieuwste heeft 300 pk!

Volkswagen Golf R: de nieuwste heeft 300 pk!
Zoals geteasd: de snelste variant van de nieuwe Golf 7 komt met evenveel pk’s als de S3.

Roeren of DSG

Dit vermogensaantal komt niet uit een fijne zescilinder, want die zijn al even verleden tijd in de wereld de Golf R’s. Onder de kap ligt een 2.0 TSI-benzinemotor met 221 kW/300 pk en 380 Nm aan koppel. Dertig paarden meer dan zijn voorganger. Wel heb je de keuze voor een handgeschakelde zesbak, waarmee je hem in 5,3 seconden van 0 naar 100 km/u jaagt, maar wie het maximale uit de viercilinder wil halen kan met de de optionele DSG-automaat de sprint in 4,9 seconden afleggen.

Sperdiff, jammer genoeg elektronisch

Vlotjes. Maar dat komt dan ook omdat hij is uitgerust met een permanente vierwielaandrijving (4-Motion) waar een Haldex-koppeling van de vijfde generatie in is verwerkt. En ook niet onbelangrijk: een XDS-sperdifferentieel. Daarnaast kun je het optionele DCC bestellen, een adaptief dempersetje met de standen ‘Eco’, ‘Normal’, ‘Individual’, en als nieuwste toevoeging: ‘Race’, waarbij de dempers nog strakker komen te staan en de gasrespons alsmede de acceleratietijden van de DSG worden aangepast. De top is overigens altijd begrensd op 250 km/u/.

Volkswagen gooide deze R-spielerei 20 mm dichter bij het asfalt (5 mm lager dan de GTI) en hij heeft R-specifieke bumpers, deurlijsten en 18-inch lichtmetalo’s. Hij komt standaard met bi-xenon koplampen waarin U-vormige led’jes zijn verwerkt, en donkere LED-achterlichten. Achteraan zien we trouwens ook dat Volkswagen niet zuinig is geweest met de verdeling van uitlaatsierstukken: vier stuks. Eén voor elke cilinder, wat de Sjonnie in ons stiekem wel aanspreekt. Binnenin strooien de Duitsers met alcantara en geven ze deze R-knaap een met leer bekleed driespaaks stuur.

Prijs?

Op de IAA in Frankfurt zullen we er voor het eerst kennis mee maken. Wat ‘ie gaat kosten is nog niet bekend, maar hij zal waarschijnlijk wel goedkoper worden dan zijn voorganger, die bij 48.765 euro begint. VW zegt dat hij 18% zuiniger is en de handbakversie in tests 7,1 l/100 km (1 op 14,1) verbruikt. De DSG-bak komt uit op 6,9 l/100 km (1 op 14,5)

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
    Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-7, golf-r, Volkswagen

Vorig bericht: « Hele lage Volkswagens op DUMPd show
Volgend bericht: Wordt het tijd dat we plasmabougies gaan gebruiken? »

Lees Interacties

Reacties

  1. lamborgfan zegt

    20 augustus 2013 om 07:32

    Mooi niet zo schreeuwerig als de vorige R!

    Handbak +10

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      20 augustus 2013 om 09:07

      @lamborgfan: Ik ben helemaal geen Golf fan, maar van mij had het juist wel ietsje schreeuweriger gemogen. Zo is het net de gemiddelde 14% BlueMotion van de buurman. En ja, ik ken het sleeper idee, maar een beetje dikke bumpers e.d. mogen er toch wel aan zitten als het aan mij ligt.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        20 augustus 2013 om 09:11

        @griffendahl:
        Dat komt vast wel goed als de Leon Cupra R komt, de Leon is sowieso de mooiste van dit trio.

        Login om te reageren
        • griffendahl zegt

          20 augustus 2013 om 09:26

          @jrk68: Toen ik begin dit jaar een auto uit mocht zoeken ben ik volledig afgeknapt op het dashboard van de Leon, sowieso niet meer iets wat die auto met uiterlijk goed kan maken helaas. Ik zet in op de RS3, mocht die ooit komen, straks als de A3 bijna EOL is…

          Login om te reageren
        • keesje1987 zegt

          20 augustus 2013 om 10:02

          @jrk68: Absoluut!

          Login om te reageren
    • alcantara zegt

      20 augustus 2013 om 09:19

      @lamborgfan: Want 4 uitlaten is niet schreeuwerig voor 300pk?

      Login om te reageren
  2. azenomei zegt

    20 augustus 2013 om 07:37

    Ehm… hetzelfde als de s3 dus.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      20 augustus 2013 om 17:45

      @azenomei: Zelfde onderstel, zelfde motoren, zelfde DSG…Ja exact hetzelfde dus, maar je bespaart zo’n 1000 Euro per ring voor de baaaaadge.

      Login om te reageren
      • azenomei zegt

        20 augustus 2013 om 20:44

        @jaapiyo: en dan kun je voor 200 euri zo’n wannabe audi grill erop zetten. Bam. Moneyz bespaard.

        Login om te reageren
  3. ihrte zegt

    20 augustus 2013 om 07:40

    Noo, 2 uitlaten te veel!

    Login om te reageren
    • volvoturbo zegt

      20 augustus 2013 om 11:18

      @ihrte: 3e en 4e pijpje zijn meestal zinloos. Vind de 2 bij n 335i ook mooier dan de 4 bij n M3. Maar hier lopen dus wel 2 buizen vanaf voor? Anders zijn het er 3 teveel! :)

      Login om te reageren
      • mierenneuker zegt

        20 augustus 2013 om 12:45

        @volvoturbo: Bij BMW hebben de pijpjes tenminste nog betekenis, 1 pijpje is de instapper, 2 een potentere motor, 2 aan beide kanten een 35i of hoger, 2 brede pijpjes een V8 of hoger en 4 pijpjes voor de echte M wagens.

        Login om te reageren
  4. bierbuik zegt

    20 augustus 2013 om 07:41

    Gaaf ding, alleen die 4 pijpen zijn idd wel erg sjonnie.
    -edit: check!-

    Login om te reageren
  5. Design_Driven zegt

    20 augustus 2013 om 07:43

    Dat ziet er prima uit. Ideaal voor iedereen die 300pk wil maar geen persoonlijkheid heeft.

    Login om te reageren
    • 2800cc zegt

      20 augustus 2013 om 17:02

      @sketcher: dus jij hebt hem al besteld?

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        20 augustus 2013 om 17:26

        @2800cc: Nee ik heb een paar echte auto’s

        Login om te reageren
        • 2800cc zegt

          20 augustus 2013 om 17:55

          @sketcher: die 1:18 modellen mag je niet meerekenen he, dat is te makkelijk namelijk..

          Login om te reageren
          • Design_Driven zegt

            20 augustus 2013 om 18:09

            @2800cc: 18 jarige modelletjes wel toch?

            Login om te reageren
            • 2800cc zegt

              20 augustus 2013 om 18:13

              @sketcher: vorige keer vond jij 5 jarige modelletjes al te oud..

              Login om te reageren
              • Design_Driven zegt

                20 augustus 2013 om 18:18

                @2800cc: Dat lijkt me strek aangezien ik alleen maar oudere auto’s rij (10+jaar). Uit princiepen en omdat ik die leuker sturen vind.

              • 2800cc zegt

                20 augustus 2013 om 20:10

                @sketcher: je snapt hem niet ;)
                Maaruh, ik ben het wel een beetje met je eens over dat laatste, bij de oudere auto’s ‘voel’ veel meer, zoals het schakelen en sturen, bij al die modellen van tegenwoordig is dat gevoel compleet weg..

              • Design_Driven zegt

                20 augustus 2013 om 20:12

                @2800cc: IDD en zeker off-road. Ik heb mijn b.v Discovery 3 weggedaan omdat op eigenlijk alle fronten de Discovery II leuker is. Daar heb ik het mindere comfort wel voor over.

  6. michal zegt

    20 augustus 2013 om 07:44

    Volledig afgeleid van de s3 dus. Lekker goedkoop bezig.

    Login om te reageren
  7. lemans96 zegt

    20 augustus 2013 om 07:46

    De saaiste 300pk voor geld te koop dus…

    Login om te reageren
  8. jawi94 zegt

    20 augustus 2013 om 07:47

    Bah wat lelijk die 4 pijpjes

    Login om te reageren
  9. nurburgring zegt

    20 augustus 2013 om 07:48

    Waar is de tijd gebleven ,dat een gti g60 met 160 pk snel zat was.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 augustus 2013 om 08:18

      @nurburgring: die tijd was totdat de G lader kapot ging, niet zo heel erg lang dus.

      Login om te reageren
      • keesje1987 zegt

        20 augustus 2013 om 10:03

        @mashell: Jep drama. Heb een Polo G60 gehad. Retesnel, als-ie het deed…

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          20 augustus 2013 om 11:49

          @keesje1987: G-lader eruit, Vortech erin :)

          Login om te reageren
    • 2800cc zegt

      20 augustus 2013 om 17:03

      @nurburgring: toen de wagen zelf niet meer dan 900kg woog..

      Login om te reageren
  10. lekkerdwars zegt

    20 augustus 2013 om 07:52

    Lekker kanon geworden, vind de looks niet echt overeenkomen met het prestatiepotentieel. Neem de voorbumper, mogen bijv. wel een paar mistpitten in. Maar steekt de GTI nu niet heel bleekjes af bij deze specs?

    Login om te reageren
  11. brabantia zegt

    20 augustus 2013 om 07:57

    R is

    Login om te reageren
  12. rovadepo zegt

    20 augustus 2013 om 07:58

    Bloedsnel dus.

    Login om te reageren
  13. brabantia zegt

    20 augustus 2013 om 08:00

    Volkswagen R is toch wel steeds saaier aan het worden, uitlaten lijken op die van de S3 en het bumperpakket is ook niet zo verschrikkelijk spannend. Het had net zo goed een GTI kunnen zijn..

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      20 augustus 2013 om 08:39

      @brabantia:
      Of een Bluemotion, zag vorige week zo’n slow Polo rijden met het GTI neusje erop.
      Wel de looks maar niet de lasten….

      Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        20 augustus 2013 om 10:46

        @jrk68: Ik ken iemand met een Passat R36, waarin een 1.9TDI Bluemotion in ligt… Die heeft ook de looks, maar die komt ook bijna niet vooruit.

        En ach, sinds hij die R36 kit erop heeft, heeft ie stukken minder last van bumperklevers.

        Login om te reageren
      • autobart zegt

        20 augustus 2013 om 22:10

        @jrk68: Die lasten bij de eerste generatie 1.4 TSI met 180 pk zijn dan ook enkel lastig, een astronomisch olieverbruik, rammelende distributiekettingen, kapotte turbo’s en als kers op de taart een motor die op 3 cilinders loopt… Lekker hoor!

        Login om te reageren
  14. stanlee zegt

    20 augustus 2013 om 08:01

    2e alinea, één na laatste zin: demrpers

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      20 augustus 2013 om 09:46

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
      • keesje1987 zegt

        20 augustus 2013 om 10:04

        -=edit: offtopic=-

        Login om te reageren
        • Pordon zegt

          20 augustus 2013 om 11:42

          -=edit: offtopic=-

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            20 augustus 2013 om 11:50

            -=edit: offtopic=-

            Login om te reageren
  15. darkpluisje zegt

    20 augustus 2013 om 08:07

    Haast tijdens de laatste alinea? :p
    Verder wel gaaf ding, blijft echt een bommetje.. grappig dat de sprinttijden net iets lager liggen dan de s3 op papier..

    Login om te reageren
  16. Vreddy_B zegt

    20 augustus 2013 om 08:16

    Het oogt allemaal prima en degelijks. Het zal vast ook rijden als een bommetje. Maar als het dan zo nodig een golf moet zijn koop ik nog wel een 2e hands R32..

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      20 augustus 2013 om 10:37

      @Vreddy_B: lekker keihard ondersturen elke bocht, puur genieten…

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        20 augustus 2013 om 12:11

        @lambo4all: Niet op het tempo wat hij rijdt.

        Login om te reageren
  17. reggie-boy_rood zegt

    20 augustus 2013 om 08:53

    Moet eerlijk zeggen dat ik de bodykit van de golf 6 r mooier vind !!

    Login om te reageren
  18. tt123 zegt

    20 augustus 2013 om 08:57

    De 6 R vond ik wel echt baas maar deze valt echt tegen

    Login om te reageren
  19. Wesley zegt

    20 augustus 2013 om 08:58

    Als ze hadden gezegd dat dit een update op de R-line is had ik het ook gelooft. Had er wel wat meer van verwacht eigenlijk, qua exterieur.

    Login om te reageren
  20. mrrallycross zegt

    20 augustus 2013 om 09:05

    Audi s3 met golf uiterlijk

    Login om te reageren
  21. mhoutman zegt

    20 augustus 2013 om 09:10

    Ben benieuwd wat deze R gaat kosten maar anders zou de S3 zeker mijn voorkeur hebben…

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      20 augustus 2013 om 10:39

      @mhoutman: ja want voor 4 ringen ipv een vw logo legt elk weldekend mens natuurlijk nog een paar ruggen extra neer…

      Login om te reageren
      • mhoutman zegt

        20 augustus 2013 om 11:30

        @lambo4all: ik wel ja

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          20 augustus 2013 om 12:44

          @mhoutman: hoe voelt dat nou, als je zo’n marketing vag-mannetje zo diep in je reet hebt?

          Login om te reageren
          • mhoutman zegt

            20 augustus 2013 om 13:46

            @lambo4all: schat het gaat over auto’s niet over jouw sexuele voorkeur !

            Login om te reageren
  22. markjor zegt

    20 augustus 2013 om 09:12

    Ik zeg geslaagd,alleen even wennen aan de 4 kokers.

    Login om te reageren
  23. roberto zegt

    20 augustus 2013 om 09:22

    mm.. uitlaten zien er ’te nep’ uit, doet me denken aan een oude Kia Sportage waarbij je weleens de uitlaten (eigenlijk de sierstukken) op de bumper ziet geplakt zitten. Voorbumper is ook niet aggressief genoeg, het verschil GTI – Golf R is minimaal geworden.

    Andere kant, 300PK, begrensd op 250 km/u en veel alcantara afwerking klinkt heerlijk!

    Login om te reageren
  24. tweede_woning zegt

    20 augustus 2013 om 09:34

    Alle ingredienten om net als de vorige R uit te blinken in onderstuur en een diff , electronisch . Het volk zal het weer accepteren .
    Kijkt u eens naar een Focus RS , de specs ……de prestaties …

    Login om te reageren
  25. munich zegt

    20 augustus 2013 om 09:52

    Top! Elke zichzelf respecterende loverboy hoort er 1 te hebben. Binnenkort in een achterstandswijk in uw woonplaats in volle glorie te aanschouwen.

    Login om te reageren
    • natos zegt

      20 augustus 2013 om 10:10

      @munich: Lekker hè? Onze Nederlandse meiden onderdrukken en achter de ramen wegstoppen. Weer al die Marokkaantjes in de nieuwste. We moeten er wat tegen doen jongens! Het kan niet langer meer zo! Ze moeten eens wat anders gaan rijden verdomme!

      Login om te reageren
      • munich zegt

        20 augustus 2013 om 10:17

        @natos: Nee hoor. Dit is de doelgroep die VW in gedachten heeft. Geen ander weldenkend mens hoest 50 mille op voor een Golf. Fast cars, fast cash….and stupid Dutch girls.

        Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        20 augustus 2013 om 10:49

        @natos: Het is al een hele tijd bekend dat ‘ook’ Nederlandse mannen een loverboy kunnen zijn…

        Login om te reageren
  26. keesje1987 zegt

    20 augustus 2013 om 10:05

    48000 voor een Golf???

    Login om te reageren
  27. berlinetta zegt

    20 augustus 2013 om 10:46

    Specs zijn meer dan prima. Als het prijsverschil groot is, zou ik dit verkiezen boven een S3. Het uiterlijk had idd iets dikker gemogen. Ik hou niet zo van het wolf in schaapsklerengedoe. Doe mij maar een wolf in wolfkleding.

    Alleen roept iedereen dat dit een afgeleide is van de S3. Wie weet is de S3 hiervan afgeleid, maar hebben ze de S3 marketingtechnisch als eerste uitgebracht. VAG kennende zou het me niets verbazen.

    Login om te reageren
  28. premiumbmw zegt

    20 augustus 2013 om 10:53

    Veel geld voor een volkswagen. Volkswagen is een merk bedoeld voor Jan Modaal (en daaronder), dus snap niet wie dit gaat kopen. Voor dat geld kun je ook gaan shoppen in het Premium segment, en dan zou ik eerder iets doorsparen voor een 135i of de A45 AMG.

    Login om te reageren
  29. bakkertje10 zegt

    20 augustus 2013 om 10:58

    Gruwlijk bakkie

    Login om te reageren
  30. E34M5Touring zegt

    20 augustus 2013 om 11:13

    Je lapt nu al 50k voor een GTI met opties. Dus wanneer je deze naar smaak hebt aangekleed staat er tegen de 60k onderaan je offerte. Voor een Golf… Overigens telt dat net zo goed voor al die modellen (S-RS AMG Mperformance). Fakking belachelijk. Daar kocht je vroeger een 528i voor.

    Login om te reageren
  31. leeno zegt

    20 augustus 2013 om 11:29

    @ premiumbmw, alleen jammer dat de nieuwe gti sneller de hoek omgaat en beter stuurt dan de m135i! Letterlijk geciteerd door het magazine auto exclusive! Daar sta je dan met je premium!

    Login om te reageren
  32. amglover zegt

    20 augustus 2013 om 11:37

    Best gaaf

    Login om te reageren
  33. Jochempie zegt

    20 augustus 2013 om 11:48

    Volledig afgeleid van een S3? Natuurlijk niet! Op de carrosserie en de plastic onderdelen na volledig identiek zelfs! Gewoon een ander naampje.

    Login om te reageren
  34. markjor zegt

    20 augustus 2013 om 12:32

    Net of er ook maar 1 Marokkaan is die een nieuwe auto koopt en al helemaal niet van 50k+.
    Straks over een jaar als de kop eraf is en dit soort wagens bij handelaren staan.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      20 augustus 2013 om 12:36

      @markjor:
      Kom eens naar 010, de koffie staat klaar, dan zal ik je er een paar aanwijzen….

      Login om te reageren
      • markjor zegt

        20 augustus 2013 om 15:40

        @jrk68: graag want hier in 020 is er geen één.Ik ben zelf nu ruim 2 jaar autoverkoper bij vw en nog nooit een nieuwe auto verkocht aan een Marokkaan hoger dan het b-segment.
        Wel heb we er een hele hoop 2dehands verkocht (gti’s/r) en nog steeds in onderhoud.

        P.s. Je kan me ook een kenteken doorgeven..

        Login om te reageren
  35. r32turbo zegt

    20 augustus 2013 om 13:10

    Vw tog wat hebben jullie gedaan met die uitlaatjes. Dit is even wennen ziet eruit alsof ABT die pakket erop heeft gezet

    Login om te reageren
    • sls63amg zegt

      20 augustus 2013 om 13:21

      @r32turbo: tegen wie heb je het nou?

      Login om te reageren
  36. sls63amg zegt

    20 augustus 2013 om 13:20

    Krijgt er gratis een pet bij

    Login om te reageren
    • roemeen013 zegt

      20 augustus 2013 om 13:42

      @sls63amg: Gratis Gucci pet met Prada nektas bij de aankoop van een Golf R. Dat zou toch een mooie reclame worden lijkt mij, hahaha

      Login om te reageren
      • sls63amg zegt

        20 augustus 2013 om 19:03

        @roemeen013: haha ja idd

        Login om te reageren
  37. ej20g zegt

    20 augustus 2013 om 13:27

    Maar het is nog steeds een Golf 7 en dus vind ik ‘m niet mooi. Daarnaast ben ik nog altijd geen fan van vierwielaandrijfsystemen waarbij niet altijd alle wielen meewerken maar in de basis alleen de voorwielen. Wel een plusje voor de handbak!

    Login om te reageren
  38. roemeen013 zegt

    20 augustus 2013 om 13:40

    5 seconden maar, zelfde als de S3. Nee, ik blijf wel bij die van mij die een stuk rapper is.

    Login om te reageren
  39. bempi zegt

    20 augustus 2013 om 14:12

    Supervet !!! Alleen het model vind ik echt niks. Hoop dat ze het volgende model echt beter ontwerpen en dit er dan weer in lepelen.

    Login om te reageren
  40. Redline zegt

    20 augustus 2013 om 15:50

    4,9 seconden naar de 100, dsg bak, +-50.000 euro..

    De esentie van een ”hot hatch” is hier helemaal weg, of valt hij daar nu niet meer onder?? belachelijk gewoon..

    Hulde aan suzuki (swift sport) en renault (twingo rs) om nog betaalbare goede old school fun aan te bieden in deze tijd, en waar je nog echt je eigen zuurverdiende geld aan wil geven, Zeker van dat veel meer mensen met een lach op hun gezicht u die wagentjes stappen dan uit deze golf..

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      20 augustus 2013 om 22:31

      @Redline: Maar dat is het punt nou net, men wil hard rijden wanneer dat kan, rijplezier hebben, snel acceleren maar men wil ook comfortabel reizen. Ten minste ik doe dat liever dan door elkaar geschud worden…

      Login om te reageren
  41. Reaver zegt

    20 augustus 2013 om 18:34

    Werkelijk.. 48k voor een auto met niet eens een mechanisch sperdiff. Pas.

    Login om te reageren
  42. Reaver zegt

    20 augustus 2013 om 18:35

    ps tip van de dag, als je dan toch voor een golf moet gaan neem dan de gti met performance pack + chipje.

    Login om te reageren
  43. Aephyon zegt

    20 augustus 2013 om 19:14

    Ik vind dit behoorlijk lelijk: is als een “tuningbakje” met grote velgen en veel te veel uitlaten. De golf 5 r32 en de 6 r waren lekker dik, maar dit is erover… Geef mij maar een 7 gti…

    Login om te reageren
  44. motherlover zegt

    20 augustus 2013 om 19:27

    Wat een saaie vormgeving.

    Login om te reageren
  45. twentyeight zegt

    20 augustus 2013 om 21:28

    Als ze hem nou exact zo gemaakt hadden als op die schetsen, dan had het een dikke bak geweest. Nu… Neeeeeeeeh.

    Login om te reageren
  46. autobart zegt

    20 augustus 2013 om 22:14

    De Golf R moet 2 pijpjes hebben in het midden van de bumper… Zoals bij de Golf 6 R. 4 uitlaten is gewoon over-the-top.

    Login om te reageren
  47. gtwillem zegt

    20 augustus 2013 om 23:08

    Mijn Impreza komt uit 2009 (dus alweer 4 jaar oud…) en heeft iets meer vermogen, behoorlijk wat meer koppel en is gekoppeld aan een ‘echt’ AWD systeem… Vooruitgang… Ergens vind in Golf GTi’s geslaagder dan de R modellen. Sinds daar geen 6 cilinders meer in geleverd worden vind in het een beetje twijfel-model geworden.

    Login om te reageren
  48. saxoke zegt

    21 augustus 2013 om 00:57

    Waarom niet zoals bij de GTI een echt differentieel erin???
    Moest k t geld hebbe liggen en een golf7 R kopen dan kocht ik er meteen de GTI voorbumper bij om die erop te monteren. Dat is veel mooier dan deze R-line voorkant.

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. Volkswagen Golf R: Ya está aquí @ Salón del Automóvil schreef:
    21 augustus 2013 om 08:06

    […] Vía | Autoblog.nl […]

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North