Volkswagen Golf Variant BlueMotion: 14% bijtellingsslet

Auteur: , 40 Reacties

Onze groene buurtjes hadden vanmiddag al de primeur, nu is het officieel: de Golf Variant BlueMotion is een bijtellingstopper. Saai, maar straks populair in de lease.

De reguliere Golf 7 Hatchback weet in BlueMotion-uitvoering, dus met een 110 pk 1.6 TDI, een CO2-uitstoot van 85 gram neer te zetten. En daarmee was het de vraag of de Variant net wel of net niet de grens van 88 gram zou passeren. Wel, dat is met een CO2-uitstoot van 87 g/km dus gelukt: die mag heel 2013 14% bijtelling noteren als BlueMotion. Op papier heeft hij een verbruik van 1:30,3 en medio dit jaar verwacht VW hem bij de dealers.

Verdere zijn er vier benzine- en drie dieselmotoren leverbaar, allemaal met Start/Stop. Ook komt er een Variant 4Motion (4X4 IKEA-beul) en een TGI BlueMotion die geschikt is voor aard- en biogas. Dan nog even wat maten: de Golf Variant is 30,7 cm langer dan de Golf hatchback, heeft een laadruimte van 605 liter en met neergeklapte rugleuningen groeit dat naar 1.620 liter – bij de vorige was dat 1.495 liter.



40 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Voor mensen die geen fuck om auto’s geven, is dit de ideale wagen.
@berlinetta: juist, precies wat ik dacht xD
@berlinetta: precies. Een standaard hatchback met 14% voor woon-werk is voor een auto-liefhebber nog te vergeven, vermits er voor in ’t weekend dan wat leuks in de garage staat. Maar een stationwagon voor woon-werk verklapt eigenlijk al dat ie ook in ’t weekend als ‘ primair en enigste gezinsvervoersmiddel ‘ zal worden ingezet. Of zou er een flinke trailer achter zo’n slowmotion mogen hangen? Lekke economisch naar de Nordschleife ofzo?
@sjamp: achter een bluemotion mag je toch geen aanhangwagen of trailer ofzo vaztzetten??
@sjamp: wat is dit voor rare opmerking? Mensen met n hatchback hebben misschien nog wat spannends thuis maar lui met n station niet? Want t praktische daarvan vangen mensen met n hatchback op met t spannende … busje??? die thuis staat??
@sjamp: 99% van de lease rijders heeft niks spanned thuis staan hoor. En alsnog voor een klein beetje meer geld heb je meer auto bij een station. Scheelt toch wel als je een keer ruimte nodig hebt niet gelijk een boelbak hoeft te huren.
@berlinetta: ik denk dat het voor een leaserijder een prima auto is. En daar zitten genoeg mensen tussen die wel om auto’s geven maar gewoon helaas het budget niet hebben.
@maurits123: Is de Skoda versie (Octavia zal t wel zijn, ze lijken toch allemaal op elkaar) met motor-update niet gewoon goedkoper? Dan is dat toch juist eerder een ideale leaseslet voor de niet al te geinspireerde leaser?
@berlinetta: De meeste Nederlanders dus. (Zie het succes van de Mégane 14%, Prius etc.)
Niet op die wielen waarschijnlijk. Die staan nog best ok.
@E34M5Touring: Maar wel met de muesli-rims die nu op de foto staan. :)
@ricardo: Ahh kijk. Daar heb je de onderzetters wel.
Prijs is ‘niet eens’ te schatten voor onze blogdudes ?
@Megakix: Vanaf 350-400 in de maand. Gok ik.
@E34M5Touring: Dat kost een 25% bijteller in d categorie golf variant met wat opties al
@E34M5Touring: ik gok op 500 euries …
@E34M5Touring:
De Megane met 14% kost rond de 190 per maand
Is hij ook met DSG als 14%?
@lamborgfan: Nee, vast niet. Want dan heb je een snelle gangwissel van slow naar slow. Wel handig met terugschakelen misschien?
@lamborgfan: als dat kan i.c.m. het start-stop gebeuren misschien wel
T ziet er allemaal gewoon best goed uit. Klaar.
Oh sweet lord nee…. Het is net een nachtmerrie die uitkomt: Meer Golfjes op de weg :(
Op de pers platen niet ie er erg gaaf uit, kijk je naar het real-life titelplaatje en je valt meteen in slaap…
Och och wat een jaloerse reacties hier allemaal.
Het is te hopen dat jullie zo’n auto kunnen kopen als de puberteit voorbij is…
@blo3to3t:
Ik heb de particuliere verkopen er nog eens op na geslagen, maar daar haalt de Golf de top 10 niet. Daaruit kan ik niet anders dan concluderen dat de Golf niet echt populair is onder mensen die een auto kopen….
Was getekend, Opa
@blo3to3t: Boma…
@blo3to3t: ik raad je aan om je profielfoto te veranderen…(in een golf bluemotion ofzo)…
Das zuinig! Mooie uitvoering ook op de foto’s…
Waarom is de Passat Variant dan in hemelsnaam 25%??? En dat met 105pk!
Goede zaak, dan zullen we ‘m vaak zien =)
Leuke auto als je in 18 sec van 0 naar 100km wilt komen. En dan zeggen ze dat Prii rijders geen gevoel hebben voor auto’s. ;)
Grappig dat sommige mensen bij lage kosten meteen denken dat zo’n auto niet fijn kan rijden.

Misschien om hun eigen hoge kostenplaatje beter te kunnen verteren?
@blo3to3t: zelfs na mijn puberteit, zelfs gratis! zou ik geen golf willen…
@toyotafortuner
En ook geen Golf met 150 pk? Of de GTI met 230pk.
@tarquesh: waarschijnlijk niet als hij @toyotafortuner heet
Dit is toch gewoon een passat?
@autogek123 hahah de 105pk sterke 1.6 tdi doet de ‘0-100’ in 10.4sec, dus ik denk dat deze 110pk versie er dicht bij in de buurt kruipt.
@jeanclaude: Die 1.6 tdi stoot 109 gr/km uit. Om de uitstoot naar beneden te krijgen wordt hij dus gedown-tuned. Dus ga ik er vanuit dat hij langzamer is. Ik denk 13 a 14 sec naar de 100, maar 18 sec klonk ineens zo leuk. ;)
Moet ik voor die 14% bijtelling zelf roeren of krijg ik een PDK?
Sorry hoor, maar als ie aangekleed is zoals in bijstaande gallery rij je echt niet voor lul, vind t zo een goed ogende auto. OK t trekt geen krant van tafel maar dat is ook het doel niet. Dat is dan weer goedkoop zijn, waardoor het neerkomt op de titelpic…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).