• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Golf Variant BlueMotion: 14% bijtellingsslet

Auteur: ricardo, gepost 4 maart 2013 om 22:04 – 40 Reacties

Afbeelding Volkswagen Golf Variant BlueMotion: 14% bijtellingssletAfbeelding Volkswagen Golf Variant BlueMotion: 14% bijtellingssletAfbeelding Volkswagen Golf Variant BlueMotion: 14% bijtellingssletAfbeelding Volkswagen Golf Variant BlueMotion: 14% bijtellingssletAfbeelding Volkswagen Golf Variant BlueMotion: 14% bijtellingssletAfbeelding Volkswagen Golf Variant BlueMotion: 14% bijtellingssletAfbeelding Volkswagen Golf Variant BlueMotion: 14% bijtellingssletAfbeelding Volkswagen Golf Variant BlueMotion: 14% bijtellingsslet

Volkswagen Golf Variant BlueMotion
Onze groene buurtjes hadden vanmiddag al de primeur, nu is het officieel: de Golf Variant BlueMotion is een bijtellingstopper. Saai, maar straks populair in de lease.

De reguliere Golf 7 Hatchback weet in BlueMotion-uitvoering, dus met een 110 pk 1.6 TDI, een CO2-uitstoot van 85 gram neer te zetten. En daarmee was het de vraag of de Variant net wel of net niet de grens van 88 gram zou passeren. Wel, dat is met een CO2-uitstoot van 87 g/km dus gelukt: die mag heel 2013 14% bijtelling noteren als BlueMotion. Op papier heeft hij een verbruik van 1:30,3 en medio dit jaar verwacht VW hem bij de dealers.

Verdere zijn er vier benzine- en drie dieselmotoren leverbaar, allemaal met Start/Stop. Ook komt er een Variant 4Motion (4X4 IKEA-beul) en een TGI BlueMotion die geschikt is voor aard- en biogas. Dan nog even wat maten: de Golf Variant is 30,7 cm langer dan de Golf hatchback, heeft een laadruimte van 605 liter en met neergeklapte rugleuningen groeit dat naar 1.620 liter – bij de vorige was dat 1.495 liter.

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
    Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
  • Golf 8 R Variant Nürburgring
    Volkswagen Golf 8 R Variant knalt over de 'Ring [video]
  • Volkswagen Golf R Variant
    Volkswagen Golf R Variant: gezinsauto met 320 pk en driftmodus
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, bijtelling, bluemotion, golf, golf-7, variant, Volkswagen

Vorig bericht: « Lamborghini Veneno is officieel [750 pk & uitverkocht]
Volgend bericht: Peugeot RCZ View Top by Magna Steyr »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    4 maart 2013 om 22:05

    Voor mensen die geen fuck om auto’s geven, is dit de ideale wagen.

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      4 maart 2013 om 22:10

      @berlinetta: juist, precies wat ik dacht xD

      Login om te reageren
    • sjamp zegt

      4 maart 2013 om 22:10

      @berlinetta: precies. Een standaard hatchback met 14% voor woon-werk is voor een auto-liefhebber nog te vergeven, vermits er voor in ’t weekend dan wat leuks in de garage staat. Maar een stationwagon voor woon-werk verklapt eigenlijk al dat ie ook in ’t weekend als ‘ primair en enigste gezinsvervoersmiddel ‘ zal worden ingezet. Of zou er een flinke trailer achter zo’n slowmotion mogen hangen? Lekke economisch naar de Nordschleife ofzo?

      Login om te reageren
      • sulobb zegt

        4 maart 2013 om 22:13

        @sjamp: achter een bluemotion mag je toch geen aanhangwagen of trailer ofzo vaztzetten??

        Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        5 maart 2013 om 08:02

        @sjamp: wat is dit voor rare opmerking? Mensen met n hatchback hebben misschien nog wat spannends thuis maar lui met n station niet? Want t praktische daarvan vangen mensen met n hatchback op met t spannende … busje??? die thuis staat??

        Login om te reageren
      • flutterby zegt

        5 maart 2013 om 08:16

        @sjamp: 99% van de lease rijders heeft niks spanned thuis staan hoor. En alsnog voor een klein beetje meer geld heb je meer auto bij een station. Scheelt toch wel als je een keer ruimte nodig hebt niet gelijk een boelbak hoeft te huren.

        Login om te reageren
    • maurits123 zegt

      4 maart 2013 om 22:11

      @berlinetta: ik denk dat het voor een leaserijder een prima auto is. En daar zitten genoeg mensen tussen die wel om auto’s geven maar gewoon helaas het budget niet hebben.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        5 maart 2013 om 00:33

        @maurits123: Is de Skoda versie (Octavia zal t wel zijn, ze lijken toch allemaal op elkaar) met motor-update niet gewoon goedkoper? Dan is dat toch juist eerder een ideale leaseslet voor de niet al te geinspireerde leaser?

        Login om te reageren
    • popoff zegt

      5 maart 2013 om 08:32

      @berlinetta: De meeste Nederlanders dus. (Zie het succes van de Mégane 14%, Prius etc.)

      Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    4 maart 2013 om 22:05

    Niet op die wielen waarschijnlijk. Die staan nog best ok.

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      4 maart 2013 om 22:10

      @E34M5Touring: Maar wel met de muesli-rims die nu op de foto staan. :)

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        4 maart 2013 om 23:41

        @ricardo: Ahh kijk. Daar heb je de onderzetters wel.

        Login om te reageren
  3. Megakix zegt

    4 maart 2013 om 22:06

    Prijs is ‘niet eens’ te schatten voor onze blogdudes ?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      4 maart 2013 om 22:08

      @Megakix: Vanaf 350-400 in de maand. Gok ik.

      Login om te reageren
      • lamborgfan zegt

        4 maart 2013 om 22:10

        @E34M5Touring: Dat kost een 25% bijteller in d categorie golf variant met wat opties al

        Login om te reageren
      • sulobb zegt

        4 maart 2013 om 22:11

        @E34M5Touring: ik gok op 500 euries …

        Login om te reageren
      • slippie101 zegt

        5 maart 2013 om 07:42

        @E34M5Touring:
        De Megane met 14% kost rond de 190 per maand

        Login om te reageren
  4. lamborgfan zegt

    4 maart 2013 om 22:09

    Is hij ook met DSG als 14%?

    Login om te reageren
    • sjamp zegt

      4 maart 2013 om 22:12

      @lamborgfan: Nee, vast niet. Want dan heb je een snelle gangwissel van slow naar slow. Wel handig met terugschakelen misschien?

      Login om te reageren
    • Simpson zegt

      5 maart 2013 om 09:33

      @lamborgfan: als dat kan i.c.m. het start-stop gebeuren misschien wel

      Login om te reageren
  5. ravi zegt

    4 maart 2013 om 22:10

    T ziet er allemaal gewoon best goed uit. Klaar.

    Login om te reageren
  6. toyotafortuner zegt

    4 maart 2013 om 22:16

    Oh sweet lord nee…. Het is net een nachtmerrie die uitkomt: Meer Golfjes op de weg :(

    Login om te reageren
  7. lambo4all zegt

    4 maart 2013 om 22:30

    Op de pers platen niet ie er erg gaaf uit, kijk je naar het real-life titelplaatje en je valt meteen in slaap…

    Login om te reageren
  8. blo3to3t zegt

    4 maart 2013 om 22:40

    Och och wat een jaloerse reacties hier allemaal.
    Het is te hopen dat jullie zo’n auto kunnen kopen als de puberteit voorbij is…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      4 maart 2013 om 22:44

      @blo3to3t:
      Ik heb de particuliere verkopen er nog eens op na geslagen, maar daar haalt de Golf de top 10 niet. Daaruit kan ik niet anders dan concluderen dat de Golf niet echt populair is onder mensen die een auto kopen….
      Was getekend, Opa

      Login om te reageren
    • sulobb zegt

      4 maart 2013 om 22:47

      @blo3to3t: Boma…

      Login om te reageren
    • sulobb zegt

      4 maart 2013 om 22:50

      @blo3to3t: ik raad je aan om je profielfoto te veranderen…(in een golf bluemotion ofzo)…

      Login om te reageren
  9. solmatje zegt

    4 maart 2013 om 22:42

    Das zuinig! Mooie uitvoering ook op de foto’s…

    Login om te reageren
  10. ckaka zegt

    4 maart 2013 om 22:43

    Waarom is de Passat Variant dan in hemelsnaam 25%??? En dat met 105pk!

    Login om te reageren
  11. audifreak zegt

    4 maart 2013 om 22:54

    Goede zaak, dan zullen we ‘m vaak zien =)

    Login om te reageren
  12. autogek123 zegt

    4 maart 2013 om 23:01

    Leuke auto als je in 18 sec van 0 naar 100km wilt komen. En dan zeggen ze dat Prii rijders geen gevoel hebben voor auto’s. ;)

    Login om te reageren
  13. glashelder zegt

    4 maart 2013 om 23:09

    Grappig dat sommige mensen bij lage kosten meteen denken dat zo’n auto niet fijn kan rijden.

    Misschien om hun eigen hoge kostenplaatje beter te kunnen verteren?

    Login om te reageren
  14. toyotafortuner zegt

    4 maart 2013 om 23:16

    @blo3to3t: zelfs na mijn puberteit, zelfs gratis! zou ik geen golf willen…

    Login om te reageren
  15. tarquesh zegt

    4 maart 2013 om 23:32

    @toyotafortuner
    En ook geen Golf met 150 pk? Of de GTI met 230pk.

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      5 maart 2013 om 00:21

      @tarquesh: waarschijnlijk niet als hij @toyotafortuner heet

      Login om te reageren
  16. mrmakzey zegt

    5 maart 2013 om 00:07

    Dit is toch gewoon een passat?

    Login om te reageren
  17. jeanclaude zegt

    5 maart 2013 om 00:15

    @autogek123 hahah de 105pk sterke 1.6 tdi doet de ‘0-100’ in 10.4sec, dus ik denk dat deze 110pk versie er dicht bij in de buurt kruipt.

    Login om te reageren
    • autogek123 zegt

      5 maart 2013 om 13:45

      @jeanclaude: Die 1.6 tdi stoot 109 gr/km uit. Om de uitstoot naar beneden te krijgen wordt hij dus gedown-tuned. Dus ga ik er vanuit dat hij langzamer is. Ik denk 13 a 14 sec naar de 100, maar 18 sec klonk ineens zo leuk. ;)

      Login om te reageren
  18. ErikkNL zegt

    5 maart 2013 om 00:21

    Moet ik voor die 14% bijtelling zelf roeren of krijg ik een PDK?

    Login om te reageren
  19. davelepeef zegt

    5 maart 2013 om 07:58

    Sorry hoor, maar als ie aangekleed is zoals in bijstaande gallery rij je echt niet voor lul, vind t zo een goed ogende auto. OK t trekt geen krant van tafel maar dat is ook het doel niet. Dat is dan weer goedkoop zijn, waardoor het neerkomt op de titelpic…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North