• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Red Bull F1-team wordt gekocht door Volkswagen’

Auteur: Dizono, gepost 18 september 2015 om 21:42 – 78 Reacties

Red Bull F1


Red Bull en Volkswagen zouden bijna een deal rond hebben waarbij de autofabrikant de nieuwe eigenaar wordt van het team en Red Bull een belangrijke sponsor blijft. Op de lange termijn moeten er ook door VAG-ontwikkelde blokken in de wagens komen.

Volgens BBC’s F1-analist én voormalig teambaas Eddie Jordan is de deal tussen Volkswagen en Red Bull al bijna beklonken. Red Bull zou dan een fabrieksteam worden, al is het nog onduidelijk welk merk uit de VAG-stal zijn stickers op de F1-wagens mag gaan plakken. Porsche en Lamborghini zijn de snelste merken van het concern, maar Audi zou bovenaan het lijstje staan. Nu het winnen van de 24 uur van Le Mans niet langer een zekerheidje is, zou het merk wel een nieuwe sportieve boost kunnen gebruiken. Het is ook Audi waarmee Red Bull’s Helmut Marko begin dit jaar openlijk mee flirte. Skoda, Seat, Bentley of Volkswagen zelf zouden ook nog kunnen, maar lijken minder logisch.

Het is de bedoeling dat VAG ook zelf de motoren gaat ontwikkelen (grapjes over olieverbruik kunnen echt niet meer), maar deze zullen niet eerder dan in 2018 beschikbaar zijn. Daarom is het waarschijnlijk dat Red Bull Audi in de tussentijd Ferrari-motoren gaat gebruiken. Ja, je leest het goed, een VAG-product met een Ferrari-motor. Zullen ze in Stuttgart en Sant’Agata Bolognese leuk vinden…

Wat voor consequenties deze deal voor Toro Rosso gaat hebben (Seat Racing?) is nog niet duidelijk. Momenteel zijn zowel Red Bull als Toro Rosso met Renault in gesprek over vroegtijdige beëindiging van het motorcontract, waarbij Renault nog aan het overwegen is om Lotus F1 over te nemen en daar een fabrieksteam van te maken.

Met dank aan Stef voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
    Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
  • Video: Red Bull fans vieren een groot feestje
  • Video: de nieuwe Pit Wall van Red Bull Racing

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Formule 1, Racing, Red Bull Racing, Volkswagen

Vorig bericht: « Deze Nederlander ging op vakantie met een intacte Ferrari…
Volgend bericht: Wie heeft de eerste LaFerrari op Nederlandse platen gezet? »

Lees Interacties

Reacties

  1. maarteno zegt

    18 september 2015 om 21:46

    De geruchten en het pad is de laatste maanden wel geëffend. Met vriend Stefano Domenicali bij Audi en het grote opperhoofd die weg is. Dus het zou me niet verbazen dat het gebeurd. Voor de gezondheid van de sport alleen maar goed!

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      18 september 2015 om 22:41

      @maartenoosterbaan: gelukkig worden het geen skoda’s. Bij alle andere merken is een RS versie van een station of sedan wel met ruim 300PK, Skoda plakt zo’n stickertje met [RS] al op Octavia’s en supurbs met nauwelijks 200pk.

      Meer show dan Go.

      Dus echte pauperwagens die Skoda, gelukkig heeft de vw-groep ook meer premium spul in z’n arsenaal met wel een beetje de reputatie dat het voorruit komt.

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        18 september 2015 om 23:31

        @martinus: wat voor auto rijd jij dan? Ik vind jouw verhaal – nog afgezien van het slechte Nederlands – tamelijk ongefundeerd geblaat namelijk.

        Login om te reageren
        • martinus zegt

          18 september 2015 om 23:52

          @stephane8200: Nee ze plakken echt [RS] logo’s op sedans/stations met een motortje van rond de 200PK, kijk (en huiver) maar op de skoda site zelf.

          Als je je octavia skoda combi RS naast een echte Audi RS zet, of M3 station, of C-amg of jaguar XF-R.. dan zie je hoe fake je [RS] logo is, want je bent dan de enige met voorwielaandrijving en je hebt maar het helft van de vermogen van de rest.

          Sterker nog, de dikste octavia RS, heeft gewoon minder vermogen, dan de aller lichtste benzinemotor in een Jaguar XF..

          Achja…skoda zal wel de types willen aanspreken die niet meer bij het half’failliete halfords terecht kunnen voor de RS stickertjes…

          Daihatsu, Skoda, Daewoo ik vind het allemaal merken die ik weinig zal missen als ze van de markt verdwijnen.

          Ik hoop dat Max een motor krijgt die niets met dat label van de VW-groep te maken heeft. Want skoda is meer show dan go.

          Login om te reageren
          • arii zegt

            19 september 2015 om 01:46

            @martinus: ik beoordeel zeker niet van welk merk je fan bent en van welke niet, maar je hebt zeker nog nooit in een skoda gereden? Het rijdt net als een vw. Iets meer plastic ik de dash maar t rijgevoel is precies tzelfde. En omdat skoda vaak iets oudere techniek van vw heeft is het vaak betrouwbaar ook (diesels dan vanuit mijn persoonlijke ervaring dan)

            Login om te reageren
          • bohica zegt

            19 september 2015 om 07:33

            @martinus: m3 station ?
            Serieus je lult onzin .

            Login om te reageren
            • Foramen zegt

              19 september 2015 om 08:26

              @bohica: je zou je er maar druk om kunnen maken. Zwaar leven heb jij zeg.

              Login om te reageren
              • bohica zegt

                19 september 2015 om 10:04

                @foramen: iedereen mag hier reageren . Maar als je reageert doe dat dan niet met onzin of reageren om maar wat te reageren .
                Dus daar stoorde ik me inderdaad aan .

              • Foramen zegt

                19 september 2015 om 10:42

                @bohica: mijn excuses. Ik ben het helemaal met je eens, reactie was dan ook voor @martinus bedoeld.

            • styns zegt

              19 september 2015 om 10:10

              @bohica: hahahaha m3 station wat een kel

              Login om te reageren
          • lekbak zegt

            19 september 2015 om 08:31

            @martinus: een m3 of rs4 is pas een pauperbak. De veyron had jaren geleden al 1000pk en die auto’s halen met moeite de helft!

            Login om te reageren
            • bimmerfanatic97 zegt

              19 september 2015 om 10:53

              @lekbak: dit slaat echt de plank volledig mis…

              Login om te reageren
              • poeperman zegt

                19 september 2015 om 11:38

                @bimmerfanatic97: heerlijk toch, mensen die ironie niet snappen

          • danone zegt

            19 september 2015 om 08:39

            @martinus: Je zou een goed punt hebben gehad als Skoda ook echt probeerde een tegenhanger te zijn van Audi RS. Uiteraard is Audi RS of BMW M niet hun doel. Zo kan je het nog doortrekken; ‘Als je de Audi RS modellen vergelijkt met een Koenigsegg Agera RS dan zie je hoe nep je RS logo is. Je hebt maar de helft van het vermogen.’
            Je maakt dus geen goed punt.
            RS is voor elk merk anders en er zijn zeker geen regels aan verbonden hoeveel vermogen moeten hebben om deze badge te dragen.

            Login om te reageren
          • bimmerfanatic97 zegt

            19 september 2015 om 10:55

            @martinus: wat heeft skoda je misdaan? Eerder deze week had je ook al zo’n betoog

            Login om te reageren
          • tysson zegt

            20 september 2015 om 18:16

            @martinus: Zal ik je eens iets verklappen?? ….
            Skoda gebruikt dezelfde motoren als Volkswagen en Audi. Niet verder vertellen hoor.

            Login om te reageren
        • insomnia zegt

          19 september 2015 om 09:48

          @stephane8200: Ongefundeerd zeker, gebeurt gelukkig ook nooit vaker op deze fora’s met opinie’s en meningen uch, uch….
          Ik bv vind zijn relaas tav de ‘sportieve’ skoda’s wel hout snijden, maar snap daarbij niet wat dat in dit topc doet. Gevalletje raar maar waar mi.

          Login om te reageren
          • stephane8200 zegt

            19 september 2015 om 17:58

            @insomnia: tja, hoort erbij. De mate waarin is echter soms tragisch of onopmerkbaar. Deels met jou eens.

            Wat er gaat gebeuren weet nog niemand. Ook niet of het doorgaat zelfs. Maar goed, ik kijk geen F1 dus het maakt mij niet. Zit nu in de persruimte op de Nürburgring bij de Blancpain series. Dat doet mij meer. Net zoals WEC bijvoorbeeld.

            Login om te reageren
      • rolov zegt

        18 september 2015 om 23:41

        @martinus: je kletst echt uit je nek. Een Skoda is niks meer of minder dan een vw of Seat.

        Login om te reageren
        • martinus zegt

          18 september 2015 om 23:57

          @rolov: In principe zijn het toch vaak gedowngrade VW’s met een ander neusje, en wat schraler interieur?

          Ik rijd wel eens (vaak in rij met andere weggebruikers) achter zo’n zware octavia of trage supurb met een 3 cilinder motortje dat aan de beademing zit, de 80-130 acceleratie van die zaken is volgens mij zelfs als ze het pedaal helemaal indrukken rond de 30 seconden…

          Erg storend als men dan zo’n auto op de meest linker rijbaan ‘gooit’. Als je dan goedkoop links wilt rijden, koop dan een pehv of hybride, die hebben tenminste nog wat koppel/vermogen…

          Login om te reageren
          • rolov zegt

            19 september 2015 om 00:00

            @martinus: ben je dronken?

            Login om te reageren
            • desjonnies zegt

              19 september 2015 om 10:03

              @rolov:
              Nee, hij is rijk en dat wil hij graag laten weten !

              Login om te reageren
            • thierryvth zegt

              19 september 2015 om 12:59

              @rolov: ik denk dat hij 12 is en zijn Grote broer van 16 napraat

              Login om te reageren
          • flex01 zegt

            19 september 2015 om 22:12

            @martinus: trololol

            Login om te reageren
          • Volvo_440_turbo zegt

            19 september 2015 om 22:12

            @martinus: Enkele weken geleden door Duitsland naar Praag geknald met mijn Octavia, je had er echt bij moeten zitten, Een VW GTD, allerlaatste versie, was echt niet sneller, menig nieuwe Passatje, BMW 3 reeksje zag ik toch wel in mijn spiegel verdwijnen. Mijn maat met zijn nieuwe Volvo V60 2.0 biturbo diesel zag me bij een 180km/h laatst ook voorbij knallen, zoek even het filmpje op youtube, je zal het zo vinden. Zelfs zonder mijn motortuning was de 2.0 TDI eigenlijk meer dan snel genoeg. Waarom ik ‘maar’ een Octavia koop ipv Audi of VW? Heb enkele Golfje gereden, Octavia rijdt wel echt lekkerder. Over Audi spreek ik me niet uit,maar lijkt me te duur voor wat je ervan in de plaats krijgt. Mijn medevennoot wou eerst een BMW aankopen maar dat lijkt me eerder een auto voor arrogante mensen met kapsones zoals jij…

            Login om te reageren
            • martinus zegt

              20 september 2015 om 00:13

              @Volvo_440_turbo: Dus als iemand een achterwiel aangedreven nette BMW koopt heeft die kapsones, maar met skoda RS ben je wel supertof?

              Ik hoop dat VAG gewoon de audi flag gaat voeren voor de f1. Want skoda is meer show dan Go. De filosofie van ‘voorsprong door techniek’ past ook beter bij de F1 dan ‘volg de skodarijder’.

              Login om te reageren
              • Volvo_440_turbo zegt

                20 september 2015 om 08:17

                @martinus: kom eens hier samen met mij in en rond Brussel rijden, ik GARANDEER je dat je binnen de 15 minuten met een beamer op je bumper zit, ik noem dat arrogant, uiteraard weet ik dat niet alle mensen die BMW rijden arrogant zijn. Ik weet ook wel uit ervaring, dat redelijk veel mensen die ik in mijn leven al heb ontmoet die BMW rijden, dat die ‘iets’ moeten compenseren, dat vele onder hen snobistisch zijn ingesteld, en snobisme, ik herhaal, heeft deze wereld nog niet veel bijgebracht. Zelfs BMW is niet happy dat ze vaak foute types van mensen aantrekt heb ik een tijdje geleden in de pers gelezen. Dat mensen die Skoda rijden tof zijn, dat heb ik nooit beweert, dat staat ook niet letterlijk in mijn post. Uit mijn post kan je eerder filteren dat mensen die Skoda rijden eerder rationeel denkende, down to earth mensen zijn, die niet de noodzaak hebben om te showen en te tonen aan andere mensen dat ze ‘beter’ zijn.

              • martinus zegt

                20 september 2015 om 10:28

                @Volvo_440_turbo: Als de baas een groter leasebudget biedt, dan biedt Skoda gewoon geen aanbod. Als je de baas bent, is Skoda geen optie.

                Wie om de vijf minuten last heeft van een bumperklever kan voor eigen rijcomfort beter een baan meer naar rechts gaan rijden lijkt mij.

              • Volvo_440_turbo zegt

                20 september 2015 om 21:16

                @martinus: de leasebumperklevers waar ik last van heb zijn doorgaans BMW’s en Audi’s die slomer zijn dan mijn Skoda, als er voor mij traag verkeer is, waarom zou ik dan aan de kant gaan? Ik rij ook graag snel, maar daarvoor ga ik niet asociaal doen en bumperkleven.
                Skoda is inderdaad het budgetmerk van VAG dat merk je wel in het comfort, wat meer windgeluiden en zo maar je hebt bij mijn weten bij Skoda een zwaardere motor, check this: http://www.autoweek.nl/auto/49503/skoda-superb-36-v6-fsi-4×4-elegance
                De reden dat ik met een budgetmerk rij is omdat ik niet graag pocherig overkom tegenover mijn personeel en ik vind Audi en VW de meerprijs gewoon niet waard. Als je de motorkap opendoet zie je dezelfde techniek. Mijn broer behoort tot een kader van groot internationaal bedrijf, hij rijdt nu met een Seat Alhambra 2.0 tdi 110 of 115 pk of zoiets, de reden dat ze daar het kader maar een beperkt leasebudget geven weet ik niet, maar het zal wel zijn redenen hebben zeker? In veel andere bedrijven geven ze kaderpersoneel van zijn kaliber 7-reeksen en S-klasses, maar ik kan hier echt niet bij eigenlijk, misschien omdat ik diep in mijn hart een communist ben?

              • Volvo_440_turbo zegt

                20 september 2015 om 09:16

                @martinus: ivm Skoda, verdiep je je eens in de rijke autohistorie van Skoda, exclusief het duistere Communistische tijdperk natuurlijk, dit moment heeft Skoda zo wat de modernste autofabriek van Europa en er was laatst een interne VAG twist waarbij naar boven kwam dat Skoda kwalitatief te goed geworden is waardoor het te veel concurreert met Volkswagen, hierdoor verloor Volkswagen te veel klanten. Vertelde mijn vader, die had het in Trends of Knack of zo gelezen. Het is wel een beetje zielig om te zien hoe dat jij gebrainwashed bent door marketing en reclame, ik zou eerder zeggen, Audi, voorsprong door technische olieproblemen, hier kan ik boeken over schrijven over mensen die ik persoonlijk ken die vele probemen gekend hebben met hun Audi, ik ben alvast blij dat mijn Skoda geen olie drinkt. Ik hou mijn hart wat vast voor de toekomst, volgende auto zal terug een Jap worden.

    • desjonnies zegt

      19 september 2015 om 09:58

      @maartenoosterbaan:

      Sport?

      Financiële instelling zal je bedoelen …………………..

      Login om te reageren
  2. Zjonnie zegt

    18 september 2015 om 21:47

    Juist! Audi oid in Formule 1, Renault moet ook gewoon van Lotus F1 een fabrieks team maken.. dat er vele mogen volgen.. en maak van de Formule 1 weer een manier om nieuwe dingen te testen.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      18 september 2015 om 23:47

      @zjonnie: Het verleden (en heden )hebben bewezen dat,op de uitzondering welke Ferrari heet fabrieksteams de F1 nooit goed hebben gedaan, of ze zijn oppermachtig zoals nu het geval is met Mercedes of ze gooien het bijltje erbij neer wanneer successen uitblijven (BMW en Toyota ) voor deze multinationals is het niet meer of minder dan een marketing instrument.

      Login om te reageren
  3. arii zegt

    18 september 2015 om 21:51

    Er zijn ook altijd zoveel geruchten. Ik zie het wel als er een officiele statement komt van de teams.

    Login om te reageren
  4. Kvgorp zegt

    18 september 2015 om 21:58

    Ik kijk eigenlijk nooit naar F1. Maar ik vind de berichtgevingen en roddels en nieuwtjes en max verhalen toch geweldig om te lezen hier op autoblog.

    Login om te reageren
  5. erik64 zegt

    18 september 2015 om 22:00

    Aan de ene kan lees je dit verhaal en aan de andere kant lees je dit.
    http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/330319/red-bull-herhaalt-dreiging-om-formule-1-te-verlaten/

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      18 september 2015 om 22:13

      @erik64: dat kan wel zijn, maar zelfs onze red bull baas heeft niet genoeg centjes om een team van 400miljoen weg te gooien.. Hij zal het dan toch echt willen verkopen.

      Login om te reageren
  6. zeevink zegt

    18 september 2015 om 22:02

    Wellicht geeft Ferrari goedkeuring voor dit als zij Max en Torro Rosso overnemen in ruil voor motoren aan RBR Audi. Iedereen tevreden en Ferrari heeft dan een junior team en top coureur in de dop.

    Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    18 september 2015 om 22:03

    Zelfs als het niet doorgaat belanden Max en Mikaela wel in hetzelfde nest.

    Login om te reageren
    • boltiev6 zegt

      19 september 2015 om 17:44

      @moveyourmind: He, die 2 in 1 nest? ik dacht dat Max net een nieuw vriendinnetje had, wat een klaploper die Max, van 2 walletjes snoepen. Bi sexueel?

      Login om te reageren
  8. W115 zegt

    18 september 2015 om 22:05

    Ik zou volkswagen logo’s op de neus plakken. Heeft het merk harder nodig dan Audi

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 september 2015 om 23:13

      @W115: want VW doet het niet zo goed in het WRC?

      Login om te reageren
      • sr20det zegt

        19 september 2015 om 05:57

        @mashell: wat is wrc?

        Login om te reageren
  9. mauricerma zegt

    18 september 2015 om 22:09

    Vandaar de plannen om weer bij te tanken in de F1 , kunnen ze bij VW gelijk een vaatje olie er bij gooien ??

    Login om te reageren
    • VAG-man zegt

      18 september 2015 om 22:10

      @mauricerma: te makkelijk ?

      Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      18 september 2015 om 23:51

      @mauricerma: VAG heeft in ieder geval Castrol Edge als oliesponsor, las trouwens dat sinds de overstap van BMW naar Audi de olieafzet is verdubbeld!

      Login om te reageren
      • mauricerma zegt

        19 september 2015 om 20:20

        @toniominestrone: goede zet van castrol, grote afzet gegarandeerd :)

        Login om te reageren
    • sudsprint zegt

      19 september 2015 om 00:57

      @mauricerma: Hij maakt hem gewoon?

      Login om te reageren
  10. VAG-man zegt

    18 september 2015 om 22:09

    Wat zou de bron van Eddie Jordan zijn?

    Login om te reageren
    • gt500eleanor zegt

      18 september 2015 om 23:15

      @vag-man: een oliebron…..

      Login om te reageren
      • phaeton zegt

        19 september 2015 om 00:52

        @gt500eleanor: Kijk, dit is dan nog afwijkend en leuk.

        Login om te reageren
  11. roppp zegt

    18 september 2015 om 22:15

    WHAHAHAHAHAHAHA, een VAAG-F1-team met Ferrari-motoren. Dan moet er Porsche op de neus van die wagen komen te staan. Die paardjes komen immers allebei uit Stuttgart.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      18 september 2015 om 23:44

      @roppp: goeie ;)

      Login om te reageren
  12. fasteddie zegt

    18 september 2015 om 22:25

    Nou, Lamborghini valt ook onder VAG… Lamborghini tegen Ferrari in de F1… Kan leuk worden.

    Login om te reageren
  13. norge zegt

    18 september 2015 om 22:29

    Als ze maar van Max afblijven…

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      18 september 2015 om 22:33

      @norge: O dat komt goed. Z`n vriendin rijd al bij Audi, dus dan word het gewoon een familie gebeuren.

      Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      18 september 2015 om 23:49

      @norge: Die gun je een voos Renault blokkie?

      Login om te reageren
    • grrrrommmmm zegt

      19 september 2015 om 00:13

      @norge: trotse Nederlander ;)

      Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    18 september 2015 om 22:30

    Toemaar, het olie team. Oke, niet heel grappig, maar ik rij zelf VWr dus dan mag dat. Maar waarom niet? Al zou ik dan wel met Porsche of Lamborghini gaan opereren.

    Login om te reageren
    • debunker zegt

      19 september 2015 om 03:15

      @dutchdriftking: marketing technisch is Audi veel slimmer, dus ik zou er niet op rekenen

      Login om te reageren
  15. gillesvda zegt

    18 september 2015 om 23:03

    Zou het wel raar vinden. Er zijn wel dingen zoals Domenicali die bij Audi zit maar hoe vaak heeft VAG dit jaar al laten weten dat F1 nog niet voor nu is? Bovendien zou het straf zijn dat ze nu ineens halsoverkop er mee beginnen zonder voorbereidingen zoals een motor.

    Login om te reageren
  16. HZW zegt

    18 september 2015 om 23:14

    Je kan het ook anders bekijken.
    Als je als VAG een paar jaar in de keuken van Ferarri kan kijken, dan weet je in 2018 hoe een F1 motor gebouwd dient te worden.

    Login om te reageren
  17. Vincegail zegt

    18 september 2015 om 23:40

    Audi zei deze week nog dat F1 een stapje terug voor ze is, vergeleken met Le Mans en het WEC.

    Login om te reageren
  18. Homer55 zegt

    18 september 2015 om 23:42

    Olie op de baan…

    Login om te reageren
  19. stfu zegt

    19 september 2015 om 00:09

    Ik denk niet dat ze Lamborghini/Porsche erop gaan plakken, vooral niet met een Ferrari motor erin. Lambo/Porsche hebben ook maar weinig met een V6je te maken (alhoewel, Porsche..). Ik denk als het de eerste jaren vies tegenvalt dat het best een imagoschade kan opleveren. Audi/VW kan dat wel aan, maar voor een prestigemerk als Lambo lijkt me dat niet slim.

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      19 september 2015 om 09:13

      @stfu: geen v6 voor Porsche maar boxer

      Login om te reageren
  20. mrB zegt

    19 september 2015 om 00:17

    I call BS. Ik zie het niet gebeuren dat VW of welk vag merk dan ook in de f1 gaat. Al zou Lamborghini natuurlijk wel leuk zijn, maar ook zij hebben geen heritage in de f1.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      19 september 2015 om 00:50

      @mrb: Heus wel. Lamborghini Chrysler, begin jaren ’90.

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        19 september 2015 om 00:52

        @phaeton:

        Inderdaad, de 3512 3.5L V12.
        Zeer krachtig, maar te zwaar en dorstig.

        Login om te reageren
  21. jeppie zegt

    19 september 2015 om 00:18

    Ik zie het al voor me:
    1 wagen met stickers van Skoda
    1 wagen met stickers van Seat
    1 wagen met stickers van Bentley
    & 1 wagen met stickers van AUDI
    ________________________________
    En waarom zouden ze er geen bugatti motor inzetten?

    Login om te reageren
  22. phaeton zegt

    19 september 2015 om 00:46

    @dizono vergeet ook de ervaringen uit het recente verleden met de Audi’s DTM niet. Red Bull, Audi, Ekström. Het lijkt een stuk voor de hand liggender dan SEAT.

    Login om te reageren
  23. clarkson zegt

    19 september 2015 om 00:50

    VAG heeft zelf al eens aangegeven dat ze de naam audi niet in de f1 willen hebben. Dus er zal echt volkswagen op komen. Maar deze plannen liggen er al lang. Het overname gedeelte is alleen nieuw.

    Login om te reageren
  24. thierryvth zegt

    19 september 2015 om 09:10

    Paar weken geleden waaren er nog al wat autobloggers met veel kennis en inside info (lol) die zeiden dat dat nooit zou gebeuren.

    Login om te reageren
  25. Hupke zegt

    19 september 2015 om 10:27

    De kaarten zijn gedeelt, nu zien hoe men het spel uitspeelt, het circus langst de F1 is alweer eens interessanter dan dat op het circuit zelf…

    Login om te reageren
  26. KEV9 zegt

    19 september 2015 om 10:31

    De eerste audi dieselmotor zal zijn intrede doen in de F1 ..

    Login om te reageren
  27. tjorque zegt

    19 september 2015 om 11:50

    En dan een tsi 1.6 V6 spin-off aub. Da’s downsizing waar ik vermoedelijk wel mee kan leven…

    Login om te reageren
  28. ahs1979 zegt

    19 september 2015 om 12:45

    Sky F1 denkt dat VW even afwacht hoe hun “akkefietje” in de USA gaat aflopen met de software die de verbruikscyclus test kon herkennen. Mogelijk een postje van 18 miljard.

    Login om te reageren
  29. aamvoort zegt

    20 september 2015 om 09:28

    F1,was al saai met die v6jes en nu vw! Echt iets om je als autoliefhebber zorgen om te maken!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North